Samodzielne Stanowisko ds. Płac
Do zakresu działania samodzielnego stanowiska ds. płac należy w szczególności:
I. w zakresie spraw pracowniczych:
- naliczanie wynagrodzeń osobowych pracowników Urzędu Gminy,
- prowadzenie dokumentacji związanej z wynagrodzeniami osobowymi, wynagrodzeniami
za czas choroby, zasiłkami z ubezpieczenia społecznego oraz obliczanie i wypłacanie
ww. świadczeń zgodnie z obowiązującymi przepisami, - naliczanie ekwiwalentów i ryczałtów za używanie samochodów prywatnych do celów służbowych w jazdach lokalnych,
- sporządzanie i przekazywanie do ZUS odpowiednich raportów imiennych i deklaracji rozliczeniowych,
- rozliczenia z Urzędem Skarbowym w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych,
- sporządzanie sprawozdań GUS w zakresie wynagrodzeń i zatrudnienia,
- prowadzenie dokumentacji pracowniczej w zakresie ubezpieczeń społecznych,
- wydawanie zaświadczeń o wynagrodzeniu,
- prowadzenie spraw Pracowniczych Planów Kapitałowych,
- rozliczanie delegacji krajowych i zagranicznych pracowników Urzędu,
- sporządzanie i przekazywanie deklaracji rozliczeniowych PFRON.
II. w zakresie Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych
prowadzenie spraw związanych z Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych.
III. w zakresie umów cywilnoprawnych:
- sporządzanie i rozliczanie umów zlecenia i umów o dzieło z pracownikami oraz osobami nie będącymi pracownika mi Urzędu,
- prowadzenie rejestru umów zlecenia i umów o dzieło.
IV. w zakresie rozliczeń z radnymi i przewodniczącymi organów wykonawczych
- naliczanie i rozliczanie diet dla radnych Gminy, przewodniczących organów wykonawczych oraz członków rad sołeckich jednostek pomocniczych Gminy,
- rozliczanie delegacji krajowych i zagranicznych.
V. w zakresie rozliczeń Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
naliczanie i rozliczanie wynagrodzeń dla członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
VI. w zakresie obsługi bankowej:
- prowadzenie spraw związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego
na prowadzenie bankowej obsługi budżetu Gminy Pilchowice, - współpraca z bankiem w zakresie prowadzonych rachunków bankowych księgowości Urzędu.
VII. w zakresie gospodarowania majątkiem Gminy
prowadzenie ewidencji wartościowo – ilościowej oraz ilościowej środków trwałych Gminy Pilchowice, z wyłączeniem wyposażenia nabywanego i użytkowanego przez Urząd Gminy.
Stanowisko pełni : Gabriela Musioł
Pokój nr 2
tel. 32 235 64 55