Do zakresu działania samodzielnego stanowiska ds. płac należy w szczególności:
I. w zakresie spraw pracowniczych:
1. naliczanie wynagrodzeń pracowników Urzędu Gminy,
2. prowadzenie dokumentacji wypłat wynagrodzeń, w tym wynagrodzeń za czas choroby oraz zasiłków z ubezpieczenia społecznego, obliczanie i wypłacanie zasiłków i świadczeń zgodnie z obowiązującymi przepisami,
3. prowadzenie spraw z zakresu realizacji wydatków osobowych, nagród, ekwiwalentów i ryczałtów,
4. sporządzanie i przekazywanie do ZUS odpowiednich raportów imiennych i deklaracji rozliczeniowych,
5. rozliczenia z Urzędem Skarbowym w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych,
6. sporządzanie sprawozdań GUS w zakresie wynagrodzeń i zatrudnienia,
7. prowadzenie dokumentacji pracowniczej w zakresie ubezpieczeń społecznych,
8. wydawanie zaświadczeń o wynagrodzeniu,
9. prowadzenie spraw Pracowniczych Planów Kapitałowych,
10. rozliczanie delegacji krajowych i zagranicznych pracowników Urzędu,
11. sporządzanie i przekazywanie deklaracji rozliczeniowych PFRON.
II. w zakresie Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych
prowadzenie spraw związanych z Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych .
III. w zakresie umów cywilnoprawnych:
1. sporządzanie i rozliczanie umów zlecenia i umów o dzieło z pracownikami oraz osobami nie będącymi pracownika mi Urzędu,
2. prowadzenie rejestru umów zlecenia i umów o dzieło.
IV. w zakresie rozliczeń z radnymi i przewodniczącymi organów wykonawczych
1. naliczanie i rozliczanie diet dla radnych Gminy, przewodniczących organów wykonawczych oraz członków rad sołeckich jednostek pomocniczych Gminy,
2. rozliczanie delegacji krajowych i zagranicznych.
V. w zakresie rozliczeń Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
1. naliczanie i rozliczanie wynagrodzeń dla członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
VI. w zakresie obsługi bankowej:
1. prowadzenie spraw związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na prowadzenie bankowej obsługi budżetu Gminy Pilchowice,
2. współpraca z bankiem w zakresie prowadzonych rachunków bankowych księgowości Urzędu.
VII. w zakresie gospodarowania majątkiem Gminy
1. prowadzenie ewidencji środków trwałych,
2. sporządzanie informacji o stanie mienia komunalnego.
Stanowisko pełni : Gabriela Musioł
Pokój nr 2
tel. 32 235 64 55