Załącznik do Uchwały Nr
XV/101/04
Rady Gminy Pilchowice z dnia
22 kwietnia 2004r.
SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA
BUDŻETU GMINY ZA 2003R.
Budżet
gminy na rok 2003 uchwalony został dnia 19 grudnia 2002 roku Uchwałą Nr
III/18/2002 Rady Gminy Pilchowice. Zaplanowano:
- dochody w wysokości 12.858.632 zł.
- wydatki w wysokości 12.858.632 zł.
W wyniku wprowadzonych w ciągu 2003r. zmian, plan budżetu wzrósł i na dzień
31 grudnia 2003r. wynosił:
- dochody w wysokości 12.898.337 zł.
- wydatki w wysokości 13.556.337 zł.
różnicę między dochodami a wydatkami w kwocie 658.000 zł. sfinansowano z nadwyżki budżetowej z lat ubiegłych.
Realizacja budżetu za 2003r. przedstawia się następująco:
- dochody – plan: 12.898.337 zł, wykonanie: 12.859.611 zł. tj. 99,6 %
- wydatki – plan:13.556.337 zł, wykonanie: 12.390.777 zł. tj. 91,4 %
Budżet gminy za 2003r. zamknął się nadwyżką w wysokości: 468.834 zł.
Zadłużenie Gminy Pilchowice na dzień 31 grudnia 2003r.wynosiło 100.000 zł.
Planowane dochody na
początek roku w wysokości 12.858.632 zł zwiększono w 2003 r. o kwotę
39.705 zł do wysokości 12.898.337 zł.
Zmiany planu obejmują:
1. Zmniejszenie dotacji celowych z budżetu państwa na realizację zadań
zleconych –
o kwotę: 26.087 zł.
z czego:
- składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające świadczenia z pomocy społecznej: 2.075 zł.
- na sfinansowanie części wyprawki szkolnej: 2.894 zł.
- zasiłki i pomoc w naturze: - ( minus )160.158 zł.
- oświetlenie ulic na drogach dla których gmina nie jest zarządcą: 95.590 zł.
- przeprowadzenie referendum: 20.705 zł.
- administracja publiczna: 3.600 zł.
- obrona cywilna: 9.207 zł.
2. Dotacje celowe z budżetu państwa na
realizację zadań własnych –
o kwotę: 35.020 zł.
z czego:
- dodatki mieszkaniowe: 9.071 zł.
- dożywianie uczniów w szkołach: 16.820zł.
- odpisy na ZFŚS dla emerytów i rencistów: 9.129 zł.
3. Zmniejszenie
planu udziałów gmin stanowiących dochód budżetu
państwa – podatek dochodowy od osób fizycznych – o kwotę: 70.197 zł.
4. Subwencja
ogólna z budżetu państwa - o kwotę:
60.969 zł.
z czego:
- część oświatowa: 27.255 zł.
- część podstawowa: 831 zł.
- część rekompensująca: 32.883 zł.
5. Dotacje na zadania realizowane w drodze porozumień – o
kwotę:40.00 zł.
Wykonanie według źródeł dochodów kształtuje się następująco:
Dochody własne:
plan 7.029.654 zł, wykonanie 6.991.455 zł tj. 99,5 %
z tego:
- wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych i prawnych – plan: 2.756.954 zł,
wykonanie: 2.552.188 zł. tj. 92,5 %
- wpływy z opłat za zarząd i wieczyste użytkowanie nieruchomości – plan: 9.600 zł,
wykonanie: 6.638 zł. tj. 69,1 %
- dochody z najmu i dzierżawy majątku gminy – plan: 145.100 zł,
wykonanie: 125.785 zł. tj. 86,6 %
- wpływy z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo
własności – plan: 6.500 zł, wykonanie: 0 zł.
- wpływy ze sprzedaży majątku gminy – plan: 420.000 zł,
wykonanie: 993.319 zł. tj. 236,5 %
- wpływy z różnych dochodów bez planu, wykonanie: 29.410 zł
- podatek od działalności gospodarczej osób fizycznych opłacany w formie karty
podatkowej – plan: 43.000 zł, wykonanie: 34.682 zł. tj. 80,6 %
- podatek od nieruchomości od osób prawnych – plan: 1.272.000 zł,
wykonanie: 1.230.867 zł. tj. 96,7 %
- podatek rolny od osób prawnych – plan: 46.800 zł, wykonanie: 47.837 zł. tj. 102,2 %
- podatek leśny od osób prawnych – plan: 14.500 zł, wykonanie: 17.908 zł. tj. 123,5 %
- podatek od środków transportowych od osób prawnych – plan: 1.500 zł,
wykonanie: 7.433 zł. tj. 495,5 %
- podatek od nieruchomości od osób fizycznych – plan: 1.068.000 zł,
wykonanie: 868.577zł. tj. 81,3 %
- podatek rolny od osób fizycznych – plan: 188.200 zł, wykonanie: 232.116 zł. tj. 123,3 %
- podatek leśny od osób fizycznych – plan:1.500 zł., wykonanie: 2.521 zł. tj. 168,0 %
- podatek od środków transportowych od osób fizycznych – plan: 80.500 zł,
wykonanie: 71.357 zł. tj. 88,6 %
- podatek od spadków i darowizn - plan: 66.500 zł, wykonanie: 66.934 zł. tj. 100,6 %
- podatek od posiadania psów – plan: 4.500 zł, wykonanie: 2.974 zł. tj. 66,0 %
- wpływy z opłaty targowej – plan: 2.500 zł, wykonanie: 200 zł. tj. 8,0 %
- wpływy z opłaty eksploatacyjnej – plan: 220.000 zł, wykonanie: 11.533 zł. tj. 5,2 %
- wpływy z opłat lokalnych – plan: 288.000 zł, wykonanie: 280.020 zł. tj. 97,2 %
- podatek od czynności cywilno-prawnych – plan: 67.000 zł,
wykonanie: 129.396 zł. tj. 193,1 %
- wpływy z opłaty skarbowej – plan: 56.000 zł, wykonanie: 26.284 zł. tj. 46,9 %
- wpływy z usług– plan: 105.000 zł, wykonanie: 98.333 zł. tj. 93,6 %
- wpływy z opłat za zezwolenie na sprzedaż alkoholu – plan: 101.000 zł,
wykonanie: 102.424 tj. 101,4%
- odsetki – plan: 65.000 zł, wykonanie: 54.152 zł. tj. 83,3 %
- różne rozliczenia: - ( minus ) 1.433 zł.
plan: 4.915.581 zł, wykonanie: 4.915.581 zł. tj. 100 %
z tego:
- część oświatowa – plan: 4.402.764 zł, wykonanie: 4.402.764 zł. tj. 100 %
- część podstawowa – plan: 6.538 zł, wykonanie: 6.538 zł. tj. 100%
- część rekompensująca – plan: 506.279 zł, wykonanie: 506.279 zł. tj. 100%
Dotacje celowe otrzymane z
budżetu państwa na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej.
plan: 848.483 zł, wykonanie: 847.956 zł. tj. 99,9 %
z tego:
- na zadania zlecone z zakresu administracji publicznej – plan: 55.324 zł,
wykonanie: 55.324 zł. tj. 100 %
- na przygotowanie i przeprowadzenie referendum – plan: 20.705 zł.,
wykonanie: 20.705 zł. tj. 100%
- na aktualizację i uzupełnienie list wyborców – plan: 2.250 zł, wykonanie:2.250 zł. tj.100 %
- sfinansowanie części wyprawki szkolnej – plan: 2.084 zł, wykonanie: 2.084 zł tj. 100 %
- na zadania w zakresie opieki społecznej – plan: 522.530 zł,
wykonanie:522.003 zł tj.99,9 %
w tym:
- wypłatę zasiłków stałych, okresowych, rent socjalnych – plan: 373.169 zł.,
wykonanie: 373.169 zł. tj.100 %
- składki na ubezpieczenia zdrowotne – plan: 20.092 zł, wykonanie: 19.975 zł tj. 99,9%
- sfinansowanie części wyprawki szkolnej – plan: 810 zł, wykonanie: 810 zł. tj.100 %
- zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze – plan: 43.997 zł,
wykonanie: 43.587 zł. tj. 99,0%
- ośrodek pomocy społecznej – plan: 84.462 zł, wykonanie: 84.462 zł. tj.100%
- na energię elektryczną, eksploatację i konserwację oświetlenia
ulicznego na drogach, których gmina nie jest zarządcą – plan: 245.590 zł.,
wykonanie: 245.590 zł. tj. 100 %
plan: 55.412 zł, wykonanie: 55.412 zł tj. 100 %
z tego:
- na sfinansowanie odpisów na zakładowy fundusz socjalny dla nauczycieli
emerytów – plan: 29.521 zł, wykonanie: 29.521 zł tj. 100 %
- dodatki mieszkaniowe – plan: 9.071 zł, wykonanie: 9.071 zł. tj. 100 %
- dożywianie uczniów w szkołach – plan 16.820 zł, wykonanie: 16.820 zł. tj. 100 %
plan: 49.207 zł, wykonanie: 49.207 zł tj. 100 %
z tego:
- wydatki na drogi powiatowe – plan: 40.000 zł., wykonanie: 40.000 zł. tj. 100 %
- wydatki związane z obroną cywilną – plan: 9.207 zł., wykonanie: 9.207 zł. tj. 100 %
W 2003r. udzielono ulg, umorzeń i zwolnień ogółem na kwotę 30.527 zł.
z tego:
- w podatku od nieruchomości: 13.788 zł
- w podatku rolnym : 7.400zł.
- w podatku od środków transportowych: 9.349 zł.
Skutki obniżenia górnych stawek podatków w 2003r.: 219.019 zł.
z tego:
- w podatku od nieruchomości: 161.587 zł.
- w podatku od środków transportowych: 57.432 zł.
Planowane wydatki na początek roku w wysokości 12.858.632 zł zwiększono w 2003r. o kwotę 697.705 zł. Są to środki z otrzymanych dotacji celowych, subwencji, podatku dochodowego od osób fizycznych oraz rozdysponowania nadwyżki budżetowej z lat ubiegłych z przeznaczeniem na:
- Rolnictwo o kwotę 160.000 zł.
- Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczna, gaz i wodę o kwotę 50.000 zł.
- Transport i łączność o kwotę 260.000 zł.
- Gospodarka mieszkaniowa o kwotę 20.000 zł.
- Administracja publiczna o kwotę 41.911 zł. ( zmniejszenie )
- Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz
sądownictwa o kwotę 20.705 zł.
- Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa o kwotę 24.630 zł.
- Oświata i wychowanie o kwotę 183.995 zł.
- Ochrona zdrowia o kwotę 14.000 zł.
- Opieka społeczna o kwotę 131.382 zł. ( zmniejszenie )
- Edukacyjna opieka wychowawcza o kwotę 50.618 zł.
- Gospodarka komunalna i ochrona środowiska o kwotę 66.590 zł.
- Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego o kwotę 10.000 zł. ( zmniejszenie )
- Kultura fizyczna i sport o kwotę 30.460 zł.
Realizacja wydatków w poszczególnych pozycjach klasyfikacji budżetowej przedstawia się następująco:
Zaplanowana
w tym dziale kwota 460.600 zł. wykorzystana została w 88,2 % tj.
w wysokości 406.251 zł. Z tego:
Planowane
wydatki w wysokości 60.000 zł., wykonano w 92,7 %, co stanowi kwotę 55.645 zł
– konserwacja, udrażnianie, czyszczenie
urządzeń melioracyjnych oraz odwodnienie gruntów na terenie gminy.
Planowane
wydatki w wysokości 310.000 zł., wykonano w 99,1%, co stanowi kwotę 307.264
zł. - budowa wodociągu w
sołectwie Wilcza.
Planowane
wydatki w wysokości 8.100 zł, wykonano w 83,0 %, co stanowi kwotę 6.730 zł.
–składka na rzecz izb rolniczych, w wysokości
2 % uzyskanych wpływów z tytułu podatku rolnego.
Planowane
wydatki w wysokości 82.500 zł, wykonano w 44,3 %, co stanowi kwotę 36.612 zł
–modernizacja dróg transportu rolnego, zakup kolczyków dla zwierząt
Zaplanowana
w tym dziale kwota 10.000 zł wykorzystana została w 81,9 %, tj. w wysokości
8.194 zł.. Z tego:
Rozdział 02095 – Pozostała
działalność
Planowane
wydatki w wysokości 10.000 zł. wykonano w 81,9 %, co stanowi kwotę 8.194 zł. –
trzebież lasów gminnych.
DZIAŁ 400 – WYTWARZANIE I ZAOPATRYWANIE W ENERGIĘ ELEKTRYCZNĄ,GAZ I
WODĘ
Zaplanowana w tym dziale kwota 155.000 zł wykorzystana została w 75,8 % tj. w wysokości 117.524 zł. Z tego:
Rozdział 40002 – Dostarczanie wody
Planowane wydatki w wysokości 155.000 zł. wykonano w 75,8 %, co stanowi kwotę 117.524 zł. – usuwanie awarii sieci wodociągowych na terenie gminy.
Zaplanowana w tym dziale kwota 841.490 zł wykorzystana została w 70,2 % tj. w wysokości 591.182 zł. Z tego:
Rozdział 60013 – Drogi publiczne
wojewódzkie
Planowane wydatki w wysokości 222.000 zł. wykonano w 88,4 %, co stanowi
kwotę 196.438 zł. – budowa chodnika w
sołectwie Pilchowice
Rozdział 60014 – Drogi publiczne powiatowe
Planowane wydatki w wysokości 43.000 zł wykonano w
99,5%, co stanowi kwotę 42.800 zł.
- budowa chodnika w sołectwie Wilcza
Rozdział 60016 – Drogi publiczne gminne
Planowane wydatki w wysokości 576.490 zł. wykonano w 61,0 %, co stanowi kwotę 351.944 zł. Z tego:
na wydatki bieżące – 284.576
zł., w tym:
- wynagrodzenia pracowników brygady remontowej – 82.877 zł.
- pochodne od wynagrodzeń – 15.883 zł.
- odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 2.706 zł.
- materiały do remontu dróg gminnych, paliwo, znaki drogowe – 51.456
zł.
- utrzymanie oraz remonty dróg gminnych, odśnieżanie, naprawa
samochodów oraz kosiarki,
udrażnianie rowów, koszenie
poboczy – 129.486 zł.
- ubezpieczenie komunikacyjne – 2.168 zł.
na wydatki majątkowe –
67.368 zł., w tym:
- budowa chodnika w sołectwie Pilchowice, budowa drogi w sołectwie
Stanica– 67.368 zł.
DZIAŁ 700 – GOSPODARKA MIESZKANIOWA
Zaplanowana w tym dziale kwota 179.300 zł. wykorzystana została w 87,5 % tj. w wysokości 156.923 zł. Z tego:
Planowane
wydatki w wysokości 25.000 zł. wykonano w 61,8 %, co stanowi kwotę 15.466 zł. –
materiały do remontu budynków mieszkalnych, zakup kuchni węglowych, remonty oraz naprawy w budynkach
mieszkalnych, wywóz nieczystości.
Planowane wydatki w wysokości 154.300 zł. wykonano w 91,6 %, co stanowi kwotę 141.457 zł. Z tego:
na wydatki bieżące – 116.730 zł., w tym:
- operaty szacunkowe, podziały nieruchomości, opłaty sądowe, opłaty notarialne – 99.165 zł.
- podatek VAT – 17.565 zł.
na wydatki majątkowe –24.727 zł., w tym:
- nabycie nieruchomości, odszkodowanie za przejęte nieruchomości – 24.727 zł.
Zaplanowana w tym dziale kwota 2.560.425 zł
wykorzystana została w 83,8 % tj. w wysokości 2.147.916 zł. Z tego
Planowane wydatki w wysokości 127.766 zł. wykonano w
75,2 %, co stanowi kwotę 96.107 zł.
Z tego:
na wydatki
bieżące – 96.107 zł., w tym:
wynagrodzenia
oraz dodatkowe wynagrodzenia roczne – 80.484 zł.
pochodne
od wynagrodzeń – 15.623 zł.
Planowane wydatki w wysokości 123.500 zł. wykonano
w 91,7 %, co stanowi kwotę 113.467 zł. Z tego:
na wydatki
bieżące – 113.467 zł., w tym:
diety dla radnych – 106.563 zł.
artykuły spożywcze, obsługa sesji – 6.781 zł.
podróże służbowe – 123 zł.
Planowane wydatki w wysokości 2.289.059 zł. wykonano w 84,2 %, co stanowi kwotę 1.928.272 zł. Z tego:
na wydatki bieżące - 1.928.272 zł., w tym:
wynagrodzenia oraz dodatkowe wynagrodzenia roczne – 1.292.100 zł.
pochodne od wynagrodzeń – 232.050 zł.
delegacje służbowe – 16.112 zł.
zwrot kosztów podróży dla sołtysów – 15.940 zł.
ryczałty za używanie prywatnych samochodów do celów służbowych – 14.019 zł.
odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 25.593 zł.
materiały i wyposażenie – 138.532 zł., z tego:
- sprzęt komputerowy – 37.679 zł.
- materiały biurowe – 34.960 zł.
- prenumeraty, druki, wydawnictwa – 32.244 zł.
- środki czystości, meble, drobny sprzęt gospodarczy, kwiaty – 11.454 zł.
- opał, materiały budowlane – 22.195 zł.
energia – 17.768 zł.
różne opłaty i składki – 23.418 zł., z tego:
- składki członkowskie – 7.171 zł.
- polisy ubezpieczeniowe – 16.106 zł.
- opłaty inne – 141 zł.
usługi pozostałe – 152.740 zł., z tego:
- usługi telekomunikacyjne, pocztowe – 57.126 zł.
- serwis, naprawy sprzętu biurowego oraz systemów komputerowych – 46.161 zł.
- ogłoszenia, szkolenia, wyrób pieczątek, usługi BHP - 49.453 zł.
Planowane wydatki w wysokości 5.100 zł. wykonano w 99 %, co stanowi kwotę 5.053 zł. – materiały biurowe oraz druki związane z poborem podatków.
Planowane wydatki w wysokości 15.000 zł. wykonano w 33,4 %, co stanowi kwotę 5.017 zł. – składki członkowskie w związkach i stowarzyszeniach.
Zaplanowana
w tym dziale kwota 22.955 zł wykorzystana została w 100 % tj. w wysokości
22.955 zł. Z tego:
Rozdział 75101 – Urzędy naczelnych
organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa
Planowane
wydatki wysokości 2.250 zł. wykonano w 100 %, co stanowi kwotę 2.250 zł.
-
prowadzenie i aktualizacja stałego rejestru wyborców.
Rozdział 75110 – Referenda
ogólnokrajowe i konstytucyjne
Planowane wydatki w wysokości 20.705 zł. zł. wykonano w 100%, co stanowi kwotę 20.705 zł. – przeprowadzenie referendum.
Zaplanowana w tym dziale kwota 152.825zł. wykorzystana została w 87,5 % tj. w wysokości 133.803 zł. Z tego:
Zaplanowane wydatki w wysokości 11.000 zł wykonano w 0,7 %, co stanowi kwotę 80 zł. - paliwo.
Zaplanowane wydatki w wysokości 132.618 zł wykonano w 93,8 %, co stanowi kwotę 124.516 zł. Z tego:
na wydatki bieżące – 124.516 zł., w tym:
wynagrodzenia oraz dodatkowe wynagrodzenia roczne – 9.204 zł.
pochodne od wynagrodzeń – 1.642 zł.
materiały i wyposażenie – 54.376 zł., z tego:
- części do samochodów, sprzęt OSP, paliwo – 23.718 zł.
- opał, mundury strażackie, środki czystości, art. spożywcze – 30.658 zł.
energia, woda – 11.148 zł.
remont elewacji OSP Żernica – 15.476 zł.
usługi pozostałe – 23.312 zł., z tego
- telekomunikacyjne – 2.679 zł.
- przeglądy, konserwacje, naprawy sprzętu oraz urządzeń, szkolenia – 20.633 zł.
ubezpieczenia – 9.248 zł.
podróże służbowe – 109 zł.
Zaplanowane wydatki w wysokości 9.207 zł wykorzystano w 100 %, co stanowi kwotę 9.207 zł. Z tego:
na wydatki bieżące – 9.207 zł., w tym:
wynagrodzenia – 7.650 zł.
pochodne od wynagrodzeń – 1.557 zł.
DZIAŁ 757 –
OBSŁUGA DŁUGU PUBLICZNEGO
Zaplanowana w tym dziale kwota 9.000 zł. nie została wydatkowana:
Zaplanowana w tym dziale kwota 5.574.691 zł. wykorzystana została w 99 % tj. w wysokości 5.523.759 zł. Z tego:
Zaplanowane wydatki w wysokości 3.568.574 zł wykonano w 99,4 %, co stanowi kwotę 3.548.765 zł. Z tego:
na wydatki bieżące – 3.537.396 zł., w tym:
wynagrodzenia oraz dodatkowe wynagrodzenia roczne – 2.072.457 zł.
pochodne od wynagrodzeń – 415.151 zł.
podróże służbowe – 5.088 zł.
dodatki: mieszkaniowe, wiejskie – 152.170 zł.
wyprawki dla uczniów – 2.084 zł.
odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych –110.577 zł.
zakup pomocy naukowych, dydaktycznych oraz książek – 28.181 zł.
zakup materiałów i wyposażenia – 231.103 zł., z tego:
- węgiel, olej opałowy, butle gazowe – 111.978 zł.
- artykuły: biurowe, papiernicze, sportowe, gospodarcze – 26.432 zł.
- środki czystości, prasa, druki –46.672 zł.
- sprzęt: komputerowy, gospodarczy – 46.021 zł.
energia, woda, gaz – 202.544 zł.
remonty w szkołach –222.606 zł.
usługi pozostałe – 95.435 zł., z tego
- telekomunikacyjne, pocztowe – 8.296 zł.
- przewozy dzieci, usługi transportowe, wywóz nieczystości – 28.852 zł.
- badania oraz szkolenia pracowników – 8.454 zł.
- przeglądy, dozory, naprawy sprzętu oraz urządzeń, prowadzenie zajęć – 49.833 zł.
na wydatki majątkowe – 11.369 zł.
- opracowanie koncepcji architektonicznej sali gimnastycznej
przy S.P. w Pilchowicach
Zaplanowane wydatki w wysokości 412.410 zł wykonano w 96,7 %, co stanowi kwotę 399.129 zł. Z tego:
na wydatki bieżące –399.129 zł., w tym:
wynagrodzenia oraz dodatkowe wynagrodzenia roczne – 266.933 zł.
pochodne od wynagrodzeń – 49.984 zł.
podróże służbowe – 179 zł.
dodatki: mieszkaniowe, wiejskie – 14.422 zł.
odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 12.700 zł.
zakup pomocy naukowych, dydaktycznych oraz książek – 12.331 zł.
zakup materiałów i wyposażenia – 27.156 zł, z tego:
- węgiel, środki czystości, prasa – 14.243 zł.
- artykuły: biurowe, papiernicze, gospodarcze, sportowe – 4.972 zł.
- sprzęt gospodarczy – 7.941 zł.
usługi pozostałe – 15.424 zł., z tego:
- telekomunikacyjne, pocztowe – 2.080 zł.
- przewozy dzieci, usługi transportowe, wywóz nieczystości – 2.046 zł.
- przeglądy, dozory, konserwacje, naprawy sprzętu oraz urządzeń – 11.298 zł.
Zaplanowane wydatki w wysokości 1.454.570 zł wykonano w 99,2 %, co stanowi kwotę 1.443.194 zł. Z tego:
na wydatki bieżące – 1.443.194 zł., w tym:
wynagrodzenia oraz dodatkowe wynagrodzenia roczne – 1.009.661 zł.
pochodne od wynagrodzeń – 208.791 zł.
podróże służbowe – 1.499 zł.
dodatki: mieszkaniowe, wiejskie – 75.209 zł.
odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 56.310 zł.
zakup pomocy naukowych, dydaktycznych oraz książek – 12.506 zł.
zakup materiałów i wyposażenia – 44.042 zł., z tego:
- artykuły: biurowe, papiernicze, sportowe, gospodarcze– 14.269 zł.
- środki czystości, prasa, druki – 11.183 zł.
- sprzęt: komputerowy, gospodarczy – 18.590 zł.
energia – 2.873 zł.
usługi pozostałe – 32.303 zł., z tego
- telekomunikacyjne, pocztowe – 3.140 zł.
- przewozy dzieci, usługi transportowe, wywóz nieczystości –17.727 zł.
- badania oraz szkolenia pracowników – 2.993 zł.
- przeglądy, konserwacje, naprawy sprzętu oraz urządzeń – 8.443 zł.
Zaplanowane wydatki w wysokości 102.000 zł wykonano
w 99,4 %, co stanowi kwotę
101.446 zł. Z tego:
na wydatki
bieżące – 101.446 zł.
dowóz uczniów do gimnazjum w Żernicy
i Pilchowicach.
Zaplanowane wydatki w wysokości 37.137 zł. wykonano w
84 %, co stanowi kwotę 31.225 zł.
Z tego:
na wydatki
bieżące – 31.225 zł.
pomoc zdrowotna
dla nauczycieli oraz odpisy na
zakładowy fundusz świadczeń socjalnych dla nauczycieli emerytów i rencistów.
Zaplanowana w tym dziale kwota 155.000 zł. wykorzystana została w 89,7 % tj. w wysokości
139.157 zł. Z tego:
Zaplanowane wydatki w wysokości 54.000 zł. wykonano w 100 %, co stanowi kwotę 54.000 zł. – dotacja podmiotowa z budżetu gminy dla samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej z przeznaczeniem na remont pomieszczeń w ośrodku zdrowia w Żernicy.
Rozdział 85154 –
Przeciwdziałanie alkoholizmowi
Zaplanowane wydatki w wysokości 101.000 zł. wykonano w
84,3 %, co stanowi kwotę 85.157 zł.,
z tego :
na wydatki bieżące – 85.157 zł., w tym:
wynagrodzenia dla członków
komisji – 21.388 zł.
delegacje służbowe – 357
zł.
zakup wydawnictw, broszur,
druków, art. papierniczych, sportowych – 14.376 zł.
szkolenia, obozy,
wycieczki, konsultacje i porady psychologiczne, spektakle – 35.876 zł.
zakup pomocy naukowych,
dydaktycznych oraz książek – 13.160 zł.
Zaplanowana w tym dziale kwota 823.129 zł. wykorzystana została w 96,7 % tj. w wysokości 796.033 zł. Z tego:
Rozdział 85313 – Składki
na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby
pobierające niektóre
świadczenia z pomocy społecznej
Zaplanowane wydatki w wysokości 20.092 zł. wykonano w 99,4 % , co stanowi kwotę 19.975 zł. - składki zdrowotne dla osób pobierających świadczenia z opieki społecznej.
społeczne
Zaplanowane wydatki w wysokości 452.339 zł. wykonano w 96,5 %, co stanowi kwotę 436.756 zł. – renty socjalne, zasiłki: stałe, stałe wyrównawcze, okresowe gwarantowane, okresowe macierzyńskie, celowe, ubezpieczenia społeczne.
Rozdział 85315
- Dodatki mieszkaniowe
Zaplanowane wydatki w wysokości 26.071 zł. wykonano w 94,7 %, co stanowi kwotę 24.172 zł. – dodatki mieszkaniowe dla osób uprawnionych do otrzymania świadczenia.
Zaplanowane wydatki w wysokości 43.997 zł. wykonano w 99,0 %, co stanowi kwotę 43.587 zł. – zasiłki rodzinne, zasiłki pielęgnacyjne
Rozdział 85319 – Ośrodki
pomocy społecznej
Zaplanowane wydatki w wysokości 200.000 zł wykonano w 96,1 % , co stanowi kwotę 192.228 zł. Z tego:
na wydatki bieżące – 192.228 zł., w tym:
wynagrodzenia oraz dodatkowe wynagrodzenia roczne – 146.769 zł.
pochodne od wynagrodzeń – 30.126 zł.
podróże służbowe – 4.340 zł.
odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 2.537 zł.
zakup materiałów biurowych, wydawnictw i wyposażenia – 2.805 zł.
usługi telekomunikacyjne, pocztowe, informatyczne, szkolenia – 5.651 zł.
Rozdział
85395 – Pozostała działalność
Zaplanowane wydatki w wysokości 80.630 zł. wykonano w 97,6 %, co stanowi kwotę 78.775 zł. – dożywianie uczniów w szkołach i przedszkolach, usługi opiekuńcze sióstr PCK, wyprawka szkolna.
Zaplanowana w tym dziale kwota 801.784 zł. wykorzystana została w 98,6 % tj. w wysokości 790.839 zł. Z tego:
Zaplanowane wydatki w wysokości 170.000 zł wykonano w 99,7 %, co stanowi kwotę 169.509 zł. Z tego:
na wydatki bieżące – 169.509 zł., w tym:
wynagrodzenia oraz dodatkowe wynagrodzenia roczne – 133.327 zł.
pochodne od wynagrodzeń – 26.208 zł.
odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 5.900 zł.
zakup materiałów i wyposażenia – 4.004 zł.
zakup usług – 70 zł.
Zaplanowane wydatki w wysokości 629.400 zł wykonano w 98,3 %, co stanowi kwotę 618.946 zł. Z tego:
na wydatki bieżące – 618.946 zł., w tym:
wynagrodzenia oraz dodatkowe wynagrodzenia roczne – 407.987 zł.
pochodne od wynagrodzeń – 81.579 zł.
podróże służbowe – 1.950 zł.
dodatki mieszkaniowe – 22.104 zł.
odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 20.287 zł.
zakup pomocy naukowych, dydaktycznych oraz książek – 8.064 zł.
zakup materiałów i wyposażenia – 31.309 zł., z tego:
- artykuły: biurowe, papiernicze, gospodarcze, prasa – 17.971 zł.
- środki czystości, opał – 13.338 zł.
energia, woda – 14.031 zł.
usługi pozostałe – 14.016 zł.( telefoniczne, pocztowe, transportowe, szkolenia, badania)
usługi remontowe – 17.619 zł.
Zaplanowane wydatki w
wysokości 2.384 zł. wykonano w 100%, co stanowi kwotę 2.384 zł. – odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych dla
nauczycieli emerytów i rencistów.
Zaplanowana w tym dziale kwota 1.379.890 zł. wykorzystana została w 84,2 % tj. w wysokości 1.162.985 zł. Z tego:
Zaplanowane wydatki w wysokości 198.300 zł wykonano w 73,9 %, co stanowi kwotę 146.736 zł., z tego:
na wydatki bieżące – 39.908 zł.- eksploatacja i naprawy awaryjne oczyszczalni ścieków
na wydatki majątkowe – 106.828 zł. - projekty kanalizacji i oczyszczalni ścieków
Rozdział 90003 –
Oczyszczanie miast i wsi
Zaplanowane wydatki w wysokości 300.000 zł wykonano w 97,9 %, co stanowi kwotę 293.792 zł., z tego:
na wydatki bieżące – 293.792 zł., w tym:
zakup worków na śmieci, akcja sprzątania świata, likwidacja dzikich wysypisk – 19.026 zł.
opłaty za składowanie śmieci na wysypisku – 73.253 zł.
usługi transportowe związane z wywozem śmieci z terenu gminy – 158.857 zł.
utylizacja zwierząt, wyłapywanie psów – 21.152 zł.
program ochrony środowiska – 21.504 zł.
Zaplanowane wydatki w wysokości 545.590 zł wykonano w 97,2 %, co stanowi kwotę 530.756 zł. Z tego:
na wydatki bieżące – 530.756 zł., w tym:
energia – 421.646zł.
konserwacja oraz eksploatacja oświetlenia ulicznego – 109.110 zł.
Zaplanowane wydatki w wysokości 336.000 zł wykonano w 57,0 %, co stanowi kwotę 191.701 zł.- usługi komunikacyjne
Zaplanowana w tym dziale kwota 287.788 zł. wykorzystana została w 87,6 % tj. w wysokości 252.315 zł. Z tego:
Zaplanowane wydatki w wysokości 102.788 zł wykonano w 78,9 %, co stanowi kwotę 81.182 zł. Z tego:
na wydatki bieżące – 81.182 zł., w tym:
wynagrodzenia oraz dodatkowe wynagrodzenia roczne – 40.576 zł.
pochodne od wynagrodzeń – 8.521 zł.
podróże służbowe – 2.432 zł.
odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 1.691 zł.
zakup materiałów i wyposażenia – 14.451 zł. ( opał, nagrody, puchary, środki czystości, kurtyna świetlna, stoły do tenisa stołowego, stoły, ławy)
energia, woda – 2.377 zł.
usługi pozostałe – 8.694 zł. ( telefoniczne, pocztowe, transportowe, poligraficzne, koncerty)
usługi remontowe – 2.440 zł.
Zaplanowane wydatki w wysokości 135.500 zł wykonano w 92,2 %, co stanowi kwotę 125.062 zł. Z tego:
na wydatki bieżące – 125.062 zł., w tym:
wynagrodzenia oraz dodatkowe wynagrodzenia roczne – 74.247 zł.
pochodne od wynagrodzeń – 14.756 zł.
podróże służbowe –663 zł.
odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 2.312 zł.
zakup książek – 17.430 zł.
zakup materiałów i wyposażenia – 8.057 zł. ( opał, materiały biurowe, środki czystości, regały, artykuły gospodarcze, prasa)
usługi pozostałe – 7.597 zł. ( telekomunikacyjne, czynsz, naprawy, przeglądy)
Zaplanowane wydatki w wysokości 49.500 zł wykonano w 93,0 %, co stanowi kwotę 46.071 zł. – dożynki, dni seniora, festyny, nagrody, puchary, kwiaty dla jubilatów
Zaplanowana w tym dziale kwota 142.460 zł. wykorzystana została w 98,9 % tj. w wysokości 140.941 zł. Z tego:
Zaplanowane wydatki w wysokości 70.460 zł wykonano w 97,8 %, co stanowi kwotę 68.941 zł., z tego:
na wydatki bieżące – 68.941 zł., w tym:
materiały i wyposażenie – 31.670 zł. ( opał, środki czystości, materiały budowlane )
energia – 9.351 zł.
usługi pozostałe –
27.920 zł.( koszenie boisk, wałowanie płyty, usuwanie awarii)
Zaplanowane wydatki w wysokości 72.000 zł wykonano w 100 %, co stanowi kwotę 72.000 zł. – dotacje dla LKS na dofinansowanie działalności sportowej dla dzieci i młodzieży.
WYDATKI ZWIĄZANE Z REALIZACJĄ ZADAŃ ZLECONYCH Z
ZAKRESU
ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ
Planowane wydatki w
wysokości 848.483 zł., wykonano 99,9 %, co stanowi kwotę
847.956 zł. Z tego:
DZIAŁ 750 – ADMINISTRACJA PUBLICZNA
Zaplanowana w tym dziale kwota 55.324 zł. wykorzystana została w 100 % tj. w wysokości 55.324 zł. Z tego:
Rozdział 75011
– Urzędy wojewódzkie
Zaplanowane wydatki w wysokości 55.324 zł wykonano w 100 %, co stanowi kwotę 55.324 zł., z tego:
na wydatki bieżące: 55.324 zł., w tym:
wynagrodzenia osobowe pracowników – 43.180 zł.
dodatkowe wynagrodzenia roczne – 3.100 zł.
pochodne od wynagrodzeń – 9.044 zł.
DZIAŁ 751 - URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY
PAŃSTWOWEJ, KONTROLI I OCHRONY PRAWA ORAZ SĄDOWNICTWA
Zaplanowana w tym dziale kwota 22.955 zł. wykorzystana została w 100 % tj. w wysokości 22.955 zł. Z tego:
Rozdział 75101 – Urzędy naczelnych organów władzy
państwowej kontroli i ochrony prawa
Zaplanowane wydatki w
wysokości 2.250 zł wykonano w 100 %, co
stanowi kwotę
2.250 zł. – prowadzenie i
uzupełnianie list wyborców
Rozdział 75110 – Referenda ogólnokrajowe i
konstytucyjne
Zaplanowane wydatki w wysokości 20.705 zł wykonano w 100 % , co stanowi kwotę
20.705 zł- przygotowanie i przeprowadzenie referendum
DZIAŁ 801 – OŚWIATA I WYCHOWANIE
Zaplanowana w tym dziale kwota 2.084 zł. wykorzystana została w 100 % tj. w wysokości 2.084 zł. Z tego:
Rozdział 80101 – Szkoły podstawowe
Zaplanowane wydatki w wysokości 2.084 zł wykonano w 100 %, co stanowi kwotę 2.084 zł. – wyprawka szkolna przyznawana jako zasiłek losowy w formie rzeczowej dla uczniów podejmujących naukę w klasach pierwszych w roku szkolnym 2003/2004
DZIAŁ 853 OPIEKA SPOŁECZNA
Zaplanowana w tym dziale kwota 522.530 zł. wykorzystana została w 99,8 % tj. w wysokości 522.003 zł. Z tego:
Rozdział 85313 – Składki na ubezpieczenie zdrowotne
opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej
Zaplanowane wydatki w
wysokości 20.092 zł wykonano w 99,4 %, co stanowi kwotę
19.975 zł.- składki
zdrowotne dla osób pobierających świadczenia z opieki społecznej.
Rozdział 85314 – Zasiłki i pomoc w naturze oraz
składki na ubezpieczenia społeczne
Zaplanowane wydatki w
wysokości 373.169 zł. wykonano w 100 %, co stanowi kwotę 373.169 zł. – świadczenia społeczne, składki na ubezpieczenia społeczne.
Rozdział 85316 – Zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i
wychowawcze
Zaplanowane wydatki w
wysokości 43.997 zł wykonano w 99,0%, co stanowi kwotę 43.587 zł. – zasiłki rodzinne, zasiłki
pielęgnacyjne.
Rozdział 85319 – Ośrodki pomocy społecznej
Zaplanowane wydatki w
wysokości 84.462 zł, wykonano w 100%, co stanowi kwotę 84.462 zł., z tego:
na wydatki bieżące - 84.462
zł., w tym:
wynagrodzenia osobowe pracowników
– 59.380 zł.
dodatkowe wynagrodzenie
roczne – 4.920 zł.
pochodne od wynagrodzeń –
13.149 zł.
zakup materiałów i
wyposażenia - 533 zł.
podróże służbowe – 3.600
zł.
odpisy na zakładowy
fundusz świadczeń socjalnych – 2.100 zł.
zakup usług – 780 zł.
Rozdział 85395 – Pozostała działalność
Zaplanowane wydatki w wysokości 810 zł wykorzystano w 100 % , co stanowi kwotę
810 zł. - wyprawka szkolna przyznawana w formie zasiłku celowego dla uczniów podejmujących naukę w klasach pierwszych w roku szkolnym 2003/2004
DZIAŁ 900 – GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA
Zaplanowana w tym dziale kwota 245.590 zł. wykorzystana została w 100 % tj. w wysokości 245.590 zł. Z tego:
Rozdział 90015 – Oświetlenie ulic, placów i dróg
Zaplanowane wydatki w
wysokości 245.590 zł. wykorzystano w 100 %, co stanowi kwotę 245.590 zł. –
energia elektryczna na drogach, dla których gmina nie jest zarządcą oraz
konserwacja i utrzymanie oświetlenia ulicznego.
WYDATKI
ZWIĄZANE Z REALIZACJĄ ZADAŃ NA PODSTAWIE POROZUMIEŃ
Planowane wydatki w
wysokości 49.207 zł., wykonano 100 %, co stanowi kwotę 49.207 zł. Z tego:
DZIAŁ 600 – TRANSPORT I ŁĄCZNOŚĆ
Zaplanowana w tym dziale
kwota 40.000 zł. wykorzystana została w 100 % tj. w wysokości
40.000 zł. Z tego:
Rozdział 60014 – Drogi publiczne powiatowe
Zaplanowane wydatki w wysokości 40.000 zł.
wykorzystano w 100% , co stanowi kwotę
40.000 zł. – budowa chodnika w sołectwie Wilcza
DZIAŁ 754 -BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE I
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
Zaplanowana w tym dziale kwota 9.207 zł. wykorzystana została w 100 % tj. w wysokości 9.207 zł. Z tego:
Rozdział 75414 –
Obrona cywilna
Zaplanowane wydatki w wysokości 9.207 zł wykorzystano w 100 %, co stanowi kwotę 9.207 zł.- realizacja zadań z obrony cywilnej.
GOSPODARKA POZABUDŻETOWA
1. Zakład Budowy i Eksploatacji Wodociągów i
Kanalizacji
Stan środków obrotowych na
początek roku : - 41.450 zł
a) Przychody ogółem - planowane: 800.300 zł, wykonane: 725.030 zł
z tego:
-
wpływy z usług : 83.359
zł.(usuwanie awarii sieci wodociągowej na terenie gminy)
-
wpływy ze sprzedaży wody
: 641.671 zł,
b) Koszty
ogółem : planowane: 800.900 zł,
wykonane: 719.687 zł.
z tego:
-
wynagrodzenia osobowe
pracowników – 405.599 zł,
-
pochodne od wynagrodzeń
– 83.892 zł,
-
zakup chemikali potrzebnych do produkcji i uzdatniania wody
– 14.264 zł, zakup materiałów do usuwania awarii na sieciach wodociągowych –
16.951 zł, zakup paliwa oraz części
zamiennych – 13.175 zł, zakup odzieży
roboczej oraz środków czystości – 8.875 zł, zakup materiałów budowlanych –
9.212 zł., zakup materiałów wodno-kanalizacyjnych – 8.688 zł., zakup materiałów
elektrycznych – 2.952 zł., pozostałe materiały – 1.304 zł.
-
opłaty za usługi
telekomunikacyjne – 5.528 zł, za usługi BHP, szkolenia i badania
pracowników – 4.961 zł, usługi koparką
przy usuwaniu awarii – 45.849 zł, remonty i naprawy pomp głębinowych i
rozdzielni instalacji elektrycznej na stacji uzdatniania wody –26.305 zł,
usługi transportowe oraz drobne remonty – 13.997 zł,
-
opłaty za zużycie
energii elektrycznej – 29.773 zł,
-
koszty delegacji i
ryczałtów – 4.816 zł,
-
różne opłaty i składki –
13.737 zł,
-
odpis na zakładowy
fundusz świadczeń socjalnych – 9.809 zł.
Stan środków obrotowych na
koniec 2003r.jest ujemny i wynosi – 43.844 zł.
2. Gminny Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki
Wodnej
Stan środków obrotowych na
początek roku wynosił 15.311 zł.
a) Przychody ogółem – planowane: 7.900 zł,
wykonane: 41.566 zł - wpływy z opłat.
b) Wydatki ogółem – planowane: 21.915 zł,
wykonanie: 20.912 zł
-
środki te
wydatkowano: na wapnowanie gleb – 11.890 zł, neutralizację ścieków
i likwidację dzikiego wysypiska śmieci –
9.022 zł.
Stan środków obrotowych na koniec roku wynosi 35.965 zł.