Załącznik do Uchwały Nr XV/101/04

Rady Gminy Pilchowice z dnia 22 kwietnia 2004r.

                                                                                                                                              

 

 

SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA

BUDŻETU GMINY ZA  2003R.

 

 

Budżet gminy na rok 2003 uchwalony został dnia 19 grudnia 2002 roku Uchwałą Nr III/18/2002 Rady Gminy Pilchowice. Zaplanowano:

-         dochody w wysokości  12.858.632 zł.

-         wydatki w wysokości   12.858.632 zł.

W wyniku wprowadzonych w ciągu  2003r. zmian, plan budżetu wzrósł i na dzień 31 grudnia 2003r. wynosił:

-         dochody w wysokości  12.898.337 zł.

-         wydatki w wysokości  13.556.337 zł.

różnicę między dochodami a wydatkami w kwocie 658.000 zł. sfinansowano z nadwyżki budżetowej z lat ubiegłych.

Realizacja budżetu za  2003r. przedstawia się następująco:

-         dochody – plan: 12.898.337 zł, wykonanie: 12.859.611 zł. tj. 99,6 %

-         wydatki – plan:13.556.337 zł, wykonanie: 12.390.777 zł. tj. 91,4 %

Budżet gminy za  2003r. zamknął się nadwyżką w wysokości: 468.834 zł.

Zadłużenie Gminy Pilchowice na dzień 31 grudnia 2003r.wynosiło 100.000 zł.

 

DOCHODY

 

Planowane dochody na początek roku w wysokości 12.858.632 zł zwiększono w 2003 r. o kwotę 39.705 zł do wysokości 12.898.337 zł.

Zmiany planu obejmują:

 

1. Zmniejszenie dotacji celowych z budżetu państwa na realizację zadań zleconych –    

    o kwotę: 26.087 zł.

   

z czego:

   -   składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające świadczenia z pomocy społecznej: 2.075 zł.

   -   na sfinansowanie części wyprawki szkolnej: 2.894 zł.

   -   zasiłki i pomoc w naturze: -  ( minus )160.158 zł.

   -   oświetlenie ulic na drogach dla których gmina nie jest zarządcą: 95.590 zł.

-         przeprowadzenie referendum: 20.705 zł.

-         administracja publiczna: 3.600 zł.

-         obrona cywilna: 9.207 zł.

 

2. Dotacje celowe z budżetu państwa na realizację zadań własnych –

    o kwotę: 35.020 zł.

   

z czego:

-         dodatki mieszkaniowe: 9.071 zł.

-         dożywianie uczniów w szkołach: 16.820zł.

-         odpisy na ZFŚS dla emerytów i rencistów: 9.129 zł.

 

3. Zmniejszenie planu udziałów gmin stanowiących dochód budżetu

    państwa – podatek dochodowy od osób fizycznych – o kwotę: 70.197 zł.

 

4. Subwencja ogólna z budżetu państwa  - o kwotę: 60.969 zł.

   

 z czego:

     -   część oświatowa: 27.255 zł.

     -   część podstawowa: 831 zł.

     -   część rekompensująca: 32.883 zł.

         

5. Dotacje na zadania realizowane w drodze porozumień – o kwotę:40.00 zł.

 

 

Wykonanie według źródeł dochodów kształtuje się następująco:

 

 

Dochody własne:

 

plan 7.029.654 zł, wykonanie 6.991.455 zł tj. 99,5 %

 

z tego:

-   wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych i prawnych – plan: 2.756.954 zł,

    wykonanie: 2.552.188 zł. tj. 92,5 %

-   wpływy z opłat za zarząd i wieczyste użytkowanie nieruchomości – plan: 9.600 zł,

    wykonanie: 6.638 zł. tj. 69,1 %

-   dochody z najmu i dzierżawy majątku gminy –  plan: 145.100 zł,

     wykonanie: 125.785 zł. tj. 86,6 %

   

-   wpływy z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo

    własności – plan: 6.500 zł, wykonanie: 0 zł.

-   wpływy ze sprzedaży majątku gminy – plan: 420.000 zł,

    wykonanie: 993.319 zł. tj. 236,5 %

-   wpływy z różnych dochodów bez planu, wykonanie:  29.410 zł

-   podatek od działalności gospodarczej osób fizycznych opłacany w formie karty

    podatkowej – plan: 43.000 zł, wykonanie: 34.682 zł. tj. 80,6 %

-   podatek od nieruchomości od osób prawnych – plan: 1.272.000 zł,                           

    wykonanie: 1.230.867 zł. tj. 96,7 %

   

-   podatek rolny od osób prawnych – plan: 46.800 zł, wykonanie: 47.837 zł. tj. 102,2 %

-   podatek leśny od osób prawnych – plan: 14.500 zł, wykonanie: 17.908 zł. tj. 123,5 %

   

-   podatek od środków transportowych  od osób prawnych – plan: 1.500 zł,

    wykonanie: 7.433 zł. tj. 495,5 %

-   podatek od nieruchomości od osób fizycznych – plan: 1.068.000 zł,

    wykonanie:  868.577zł. tj. 81,3 %

              

-   podatek rolny od osób fizycznych – plan:  188.200 zł, wykonanie: 232.116 zł. tj. 123,3 %

-   podatek leśny od osób fizycznych – plan:1.500 zł., wykonanie: 2.521 zł. tj. 168,0 %

-   podatek od środków transportowych od osób fizycznych – plan: 80.500 zł,

    wykonanie: 71.357 zł. tj. 88,6 %

 

-   podatek od spadków i darowizn - plan: 66.500 zł, wykonanie: 66.934 zł. tj. 100,6 %

 

-   podatek od posiadania psów – plan: 4.500 zł, wykonanie: 2.974 zł. tj. 66,0 %

-   wpływy z opłaty targowej – plan: 2.500 zł, wykonanie: 200 zł. tj. 8,0 %

-   wpływy z opłaty eksploatacyjnej – plan: 220.000 zł, wykonanie: 11.533 zł. tj. 5,2  %

-   wpływy z opłat lokalnych  – plan: 288.000 zł, wykonanie: 280.020 zł. tj. 97,2 %

-   podatek od czynności cywilno-prawnych – plan: 67.000 zł,

    wykonanie: 129.396 zł. tj.  193,1 %

-   wpływy z opłaty skarbowej – plan: 56.000 zł, wykonanie: 26.284 zł. tj. 46,9 %

-   wpływy z usług– plan: 105.000 zł, wykonanie: 98.333 zł. tj. 93,6 %

 

-   wpływy z opłat za zezwolenie na sprzedaż alkoholu – plan: 101.000 zł,

     wykonanie:  102.424 tj. 101,4%                      

 

-   odsetki – plan: 65.000 zł, wykonanie: 54.152 zł. tj. 83,3 %

 

-   różne rozliczenia: - ( minus ) 1.433 zł.

 

 

 

 

Subwencja ogólna

 

plan: 4.915.581 zł, wykonanie: 4.915.581 zł. tj. 100 %

 

z tego:

 

-   część oświatowa – plan: 4.402.764 zł, wykonanie: 4.402.764 zł. tj. 100 %

-   część podstawowa – plan: 6.538 zł, wykonanie: 6.538 zł. tj. 100%

-   część rekompensująca – plan: 506.279 zł, wykonanie: 506.279 zł. tj. 100%

    

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej.

 

plan: 848.483 zł, wykonanie: 847.956 zł. tj. 99,9 %

 

z tego:

-   na zadania zlecone z zakresu administracji publicznej – plan: 55.324 zł,

     wykonanie: 55.324 zł. tj. 100 %

   

-   na przygotowanie i przeprowadzenie referendum – plan: 20.705 zł.,

    wykonanie: 20.705 zł.  tj. 100%

    

-   na aktualizację i uzupełnienie list wyborców – plan: 2.250 zł, wykonanie:2.250 zł. tj.100 %

-   sfinansowanie części wyprawki szkolnej – plan: 2.084 zł, wykonanie: 2.084 zł tj. 100 %

-   na zadania w zakresie opieki społecznej – plan: 522.530 zł,

     wykonanie:522.003 zł tj.99,9 %

     w tym:

    -   wypłatę zasiłków stałych, okresowych, rent socjalnych – plan: 373.169 zł.,

        wykonanie: 373.169 zł. tj.100 %

 

    -   składki na ubezpieczenia zdrowotne – plan: 20.092 zł, wykonanie: 19.975 zł tj. 99,9%

    -    sfinansowanie części wyprawki szkolnej – plan: 810 zł, wykonanie: 810 zł. tj.100 %

    -   zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze – plan: 43.997 zł,

        wykonanie: 43.587 zł. tj. 99,0%

 

    -   ośrodek pomocy społecznej – plan: 84.462 zł, wykonanie: 84.462 zł. tj.100%

                 

-   na energię elektryczną, eksploatację i konserwację oświetlenia  

    ulicznego na drogach, których gmina nie jest zarządcą – plan: 245.590 zł.,

    wykonanie: 245.590 zł. tj. 100 %

 

 

 

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na zadania własne

 

plan: 55.412 zł, wykonanie: 55.412 zł tj. 100 %

 

z tego:

-   na sfinansowanie odpisów na zakładowy fundusz socjalny dla nauczycieli

    emerytów – plan: 29.521 zł, wykonanie: 29.521 zł tj. 100 %

-   dodatki mieszkaniowe  – plan: 9.071 zł, wykonanie: 9.071 zł. tj. 100 %

-   dożywianie uczniów w szkołach – plan 16.820 zł, wykonanie: 16.820 zł. tj. 100 %

 

 

 

Dotacje celowe otrzymane na podstawie porozumień

 

plan: 49.207 zł, wykonanie: 49.207 zł tj. 100 %

 

z tego:

 

-   wydatki na drogi powiatowe – plan: 40.000 zł., wykonanie: 40.000 zł. tj. 100 %

-   wydatki związane z obroną cywilną – plan: 9.207 zł., wykonanie: 9.207 zł. tj. 100 %

 

 

W  2003r. udzielono ulg, umorzeń i zwolnień ogółem na kwotę 30.527 zł.

 

z tego:

-   w podatku od nieruchomości: 13.788 zł

-   w podatku rolnym : 7.400zł.

-   w podatku od środków transportowych: 9.349 zł.

 

 

Skutki obniżenia górnych stawek podatków w 2003r.: 219.019 zł.

 

z tego:

 

-         w podatku od nieruchomości: 161.587 zł.

-         w podatku od środków transportowych:  57.432 zł.

 

 

 

 

 

 

 

 

WYDATKI

 

Planowane wydatki na początek roku w wysokości 12.858.632 zł zwiększono w  2003r.            o kwotę 697.705 zł. Są to środki z otrzymanych dotacji celowych, subwencji, podatku dochodowego od osób fizycznych oraz rozdysponowania nadwyżki budżetowej z lat ubiegłych z przeznaczeniem na:

-   Rolnictwo o kwotę 160.000 zł.

-   Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczna, gaz i wodę o kwotę 50.000 zł.

-   Transport i łączność o kwotę 260.000 zł.

-   Gospodarka mieszkaniowa o kwotę 20.000 zł.

-   Administracja publiczna o kwotę 41.911 zł. ( zmniejszenie )

-   Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz

     sądownictwa o kwotę 20.705 zł.

-   Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa o kwotę 24.630 zł.

-   Oświata i wychowanie o kwotę 183.995 zł.

-   Ochrona zdrowia o kwotę 14.000 zł.

-   Opieka społeczna o kwotę 131.382 zł. ( zmniejszenie )

-   Edukacyjna opieka wychowawcza o kwotę 50.618 zł.

-   Gospodarka komunalna i ochrona środowiska o kwotę 66.590 zł.

-   Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego o kwotę  10.000 zł. ( zmniejszenie )

-   Kultura fizyczna i sport o kwotę 30.460 zł.

 

Realizacja wydatków w poszczególnych pozycjach klasyfikacji budżetowej przedstawia się następująco:

 

DZIAŁ 010 – ROLNICTWO I ŁOWIECTWO

Zaplanowana w tym dziale kwota 460.600 zł. wykorzystana została w 88,2 % tj. w wysokości 406.251 zł. Z tego:

 

Rozdział 01008 – Melioracje wodne

Planowane wydatki w wysokości 60.000 zł., wykonano w 92,7 %, co stanowi kwotę 55.645 zł –  konserwacja, udrażnianie, czyszczenie urządzeń melioracyjnych oraz odwodnienie gruntów na terenie gminy.

 

Rozdział 01010 – Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi

Planowane wydatki w wysokości 310.000 zł., wykonano w 99,1%, co stanowi kwotę   307.264  zł. -  budowa wodociągu w sołectwie  Wilcza.

 

Rozdział 01030 – Izby rolnicze

Planowane wydatki w wysokości 8.100 zł, wykonano w 83,0 %, co stanowi kwotę 6.730 zł. –składka na rzecz izb rolniczych, w wysokości  2 % uzyskanych wpływów z tytułu podatku rolnego.

 

Rozdział 01095 – Pozostała działalność

Planowane wydatki w wysokości 82.500 zł, wykonano w 44,3 %, co stanowi kwotę 36.612 zł –modernizacja dróg transportu rolnego, zakup kolczyków dla zwierząt

 

DZIAŁ 020 – LEŚNICTWO

Zaplanowana w tym dziale kwota 10.000 zł wykorzystana została w 81,9 %, tj. w wysokości 8.194 zł.. Z tego:

 

 

Rozdział 02095 – Pozostała działalność

 

Planowane wydatki w wysokości 10.000 zł. wykonano w 81,9 %, co stanowi kwotę 8.194 zł. – trzebież lasów gminnych.

 

 

DZIAŁ 400 – WYTWARZANIE I ZAOPATRYWANIE W ENERGIĘ ELEKTRYCZNĄ,GAZ I WODĘ

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 155.000 zł wykorzystana została w 75,8 % tj. w wysokości   117.524 zł. Z tego:

 

Rozdział 40002 – Dostarczanie wody 

 

Planowane wydatki w wysokości 155.000 zł. wykonano w 75,8 %, co stanowi kwotę         117.524 zł. – usuwanie awarii sieci wodociągowych na terenie gminy.

 

DZIAŁ 600 – TRANSPORT I ŁĄCZNOŚĆ

Zaplanowana w tym dziale kwota 841.490 zł wykorzystana została w 70,2 % tj. w wysokości 591.182 zł. Z tego:

 

Rozdział 60013 – Drogi publiczne wojewódzkie

 

Planowane wydatki w wysokości 222.000 zł. wykonano w 88,4 %, co stanowi kwotę    196.438 zł. – budowa chodnika w sołectwie Pilchowice

 

Rozdział 60014 – Drogi publiczne powiatowe

 

Planowane wydatki w wysokości 43.000 zł wykonano w 99,5%, co stanowi kwotę 42.800 zł.

- budowa chodnika w sołectwie Wilcza

                      

Rozdział  60016 – Drogi publiczne gminne

 

Planowane wydatki w wysokości 576.490 zł. wykonano w 61,0 %, co stanowi kwotę   351.944 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 284.576 zł., w tym:

- wynagrodzenia pracowników brygady remontowej – 82.877 zł.

- pochodne od wynagrodzeń – 15.883 zł.

- odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 2.706 zł.

- materiały do remontu dróg gminnych, paliwo, znaki drogowe – 51.456 zł.

- utrzymanie oraz remonty dróg gminnych, odśnieżanie, naprawa samochodów oraz kosiarki,          

   udrażnianie rowów, koszenie poboczy – 129.486 zł.

- ubezpieczenie komunikacyjne – 2.168 zł.

na wydatki majątkowe – 67.368 zł., w tym:

- budowa chodnika w sołectwie Pilchowice, budowa drogi w sołectwie Stanica– 67.368 zł.

 

 

 

DZIAŁ 700 – GOSPODARKA MIESZKANIOWA

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 179.300 zł. wykorzystana została w 87,5 % tj. w wysokości 156.923 zł. Z tego:

 

Rozdział 70004 – Różne jednostki obsługi gospodarki mieszkaniowej

 

Planowane wydatki w wysokości 25.000 zł. wykonano w 61,8 %, co stanowi kwotę 15.466 zł. – materiały do remontu budynków mieszkalnych, zakup kuchni  węglowych, remonty oraz naprawy w budynkach mieszkalnych, wywóz nieczystości.

 

Rozdział 70005 – Gospodarka gruntami i nieruchomościami

 

Planowane wydatki w wysokości 154.300 zł. wykonano w 91,6 %, co stanowi kwotę              141.457 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 116.730 zł., w tym:

- operaty szacunkowe, podziały nieruchomości, opłaty sądowe, opłaty notarialne – 99.165 zł.

- podatek VAT – 17.565 zł.

na wydatki majątkowe –24.727 zł., w tym:

- nabycie nieruchomości, odszkodowanie za przejęte nieruchomości – 24.727 zł.

 

 

DZIAŁ 750 – ADMINISTRACJA PUBLICZNA

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 2.560.425 zł wykorzystana została w 83,8 % tj. w wysokości 2.147.916  zł. Z tego

 

Rozdział 75011 – Urzędy wojewódzkie

 

Planowane wydatki w wysokości 127.766 zł. wykonano w 75,2 %, co stanowi kwotę      96.107 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 96.107 zł., w tym:

wynagrodzenia oraz dodatkowe wynagrodzenia roczne – 80.484 zł.

pochodne od wynagrodzeń – 15.623 zł.

 

 

Rozdział 75022 - Rady gmin

 

Planowane wydatki w wysokości 123.500 zł. wykonano w  91,7 %, co stanowi kwotę           113.467 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 113.467 zł., w tym:

diety dla radnych – 106.563 zł.

artykuły spożywcze, obsługa sesji – 6.781 zł.

podróże służbowe – 123 zł.

 

Rozdział 75023 – Urzędy gmin

 

Planowane wydatki w wysokości 2.289.059 zł. wykonano w 84,2  %, co stanowi kwotę   1.928.272 zł. Z tego:

na wydatki bieżące  - 1.928.272 zł., w tym:

wynagrodzenia oraz dodatkowe wynagrodzenia roczne –  1.292.100 zł.

pochodne od wynagrodzeń –  232.050 zł.

delegacje służbowe – 16.112 zł.

zwrot kosztów podróży dla sołtysów – 15.940 zł.

ryczałty za używanie prywatnych samochodów do celów służbowych – 14.019 zł.

odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 25.593 zł.

materiały i wyposażenie – 138.532 zł., z tego:

- sprzęt komputerowy – 37.679 zł.

- materiały biurowe – 34.960 zł.

- prenumeraty, druki, wydawnictwa – 32.244 zł.

- środki czystości, meble, drobny sprzęt gospodarczy, kwiaty – 11.454 zł.

- opał, materiały budowlane – 22.195 zł.

energia – 17.768 zł.

różne opłaty i składki – 23.418 zł., z tego:

- składki członkowskie – 7.171 zł.

- polisy ubezpieczeniowe – 16.106 zł.

- opłaty inne – 141 zł.

usługi pozostałe – 152.740 zł., z tego:

- usługi telekomunikacyjne, pocztowe – 57.126 zł.

- serwis, naprawy sprzętu biurowego oraz systemów komputerowych – 46.161 zł.

- ogłoszenia, szkolenia, wyrób pieczątek, usługi BHP -  49.453 zł.

 

 

Rozdział 75047 – Pobór podatków, opłat i niepodatkowych należności budżetowych

Planowane wydatki w wysokości 5.100 zł. wykonano w 99 %, co stanowi kwotę 5.053 zł.       – materiały biurowe oraz druki związane z poborem podatków.

 

Rozdział 75095 – Pozostała działalność

Planowane wydatki w wysokości 15.000 zł. wykonano w 33,4 %, co stanowi kwotę 5.017 zł. – składki członkowskie w związkach i stowarzyszeniach.

 

DZIAŁ 751 – URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY PAŃSTWOWEJ, KONTROLI  I OCHRONY PRAWA ORAZ SĄDOWNICTWA

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 22.955 zł wykorzystana została w 100 % tj. w wysokości 22.955 zł. Z tego:

 

 

 

Rozdział 75101 – Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa

 

Planowane wydatki wysokości 2.250 zł. wykonano w 100 %, co stanowi kwotę 2.250 zł.

- prowadzenie i aktualizacja stałego rejestru wyborców.

 

 

Rozdział 75110 – Referenda ogólnokrajowe i konstytucyjne

 

Planowane wydatki w wysokości 20.705 zł. zł. wykonano w  100%, co stanowi kwotę   20.705 zł. – przeprowadzenie referendum.

 

DZIAŁ 754 – BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE I OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA

 

Zaplanowana w tym dziale kwota  152.825zł. wykorzystana została w 87,5 % tj. w wysokości 133.803 zł. Z tego:

 

Rozdział 75405 – Komendy powiatowe policji

 

Zaplanowane wydatki w wysokości  11.000 zł wykonano w 0,7 %, co stanowi kwotę  80 zł.          - paliwo.

 

Rozdział 75412 – Ochotnicze straże pożarne

 

Zaplanowane wydatki w wysokości  132.618 zł wykonano w 93,8 %, co stanowi kwotę    124.516 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 124.516 zł., w tym:

wynagrodzenia oraz dodatkowe wynagrodzenia roczne – 9.204 zł.

pochodne od wynagrodzeń – 1.642 zł.

materiały i wyposażenie – 54.376 zł., z tego:

- części do samochodów, sprzęt OSP, paliwo – 23.718 zł.

- opał, mundury strażackie, środki czystości, art. spożywcze – 30.658 zł.

energia, woda – 11.148 zł.

remont elewacji OSP Żernica – 15.476 zł.

usługi pozostałe – 23.312 zł., z tego

- telekomunikacyjne – 2.679 zł.

- przeglądy,  konserwacje, naprawy sprzętu oraz urządzeń, szkolenia – 20.633 zł.

ubezpieczenia – 9.248 zł.

podróże służbowe – 109 zł.

 

 

 

 

Rozdział 75414 – Obrona cywilna

 

Zaplanowane wydatki w wysokości 9.207 zł wykorzystano w 100 %, co stanowi kwotę 9.207 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 9.207 zł., w tym:

wynagrodzenia – 7.650 zł.

pochodne od wynagrodzeń – 1.557 zł.

 

 

 

DZIAŁ 757 – OBSŁUGA DŁUGU PUBLICZNEGO

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 9.000 zł. nie została wydatkowana:

 

 

DZIAŁ 801 – OŚWIATA I WYCHOWANIE

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 5.574.691 zł. wykorzystana została w 99 % tj. w wysokości 5.523.759 zł. Z tego:

 

Rozdział 80101 – Szkoły podstawowe

 

Zaplanowane wydatki w wysokości  3.568.574 zł wykonano w 99,4 %, co stanowi kwotę  3.548.765 zł. Z  tego:

na wydatki bieżące – 3.537.396 zł., w tym:

wynagrodzenia oraz dodatkowe wynagrodzenia roczne – 2.072.457 zł.

pochodne od wynagrodzeń – 415.151 zł.

podróże służbowe – 5.088 zł.

dodatki: mieszkaniowe, wiejskie – 152.170 zł.

wyprawki dla uczniów – 2.084 zł.

odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych –110.577 zł.

zakup pomocy naukowych, dydaktycznych oraz książek – 28.181 zł.

zakup materiałów i wyposażenia – 231.103 zł., z tego:

- węgiel, olej opałowy, butle gazowe – 111.978 zł.

- artykuły: biurowe, papiernicze, sportowe, gospodarcze – 26.432 zł.

- środki czystości, prasa, druki –46.672 zł.

- sprzęt: komputerowy, gospodarczy – 46.021 zł.

energia, woda, gaz – 202.544 zł.

remonty w szkołach –222.606 zł.

usługi pozostałe – 95.435 zł., z tego

- telekomunikacyjne, pocztowe – 8.296 zł.

- przewozy dzieci, usługi transportowe, wywóz nieczystości – 28.852 zł.

- badania oraz szkolenia pracowników – 8.454 zł.

- przeglądy, dozory, naprawy sprzętu oraz urządzeń, prowadzenie zajęć – 49.833 zł.

na wydatki majątkowe – 11.369 zł.

- opracowanie koncepcji architektonicznej sali gimnastycznej przy S.P. w Pilchowicach

 

Rozdział 80104 – Przedszkola

 

Zaplanowane wydatki w wysokości 412.410 zł wykonano w 96,7 %, co stanowi kwotę         399.129 zł. Z tego:

na wydatki bieżące –399.129 zł., w tym:

wynagrodzenia oraz dodatkowe wynagrodzenia roczne – 266.933 zł.

pochodne od wynagrodzeń – 49.984 zł.

podróże służbowe – 179 zł.

dodatki: mieszkaniowe, wiejskie – 14.422 zł.

odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 12.700 zł.

zakup pomocy naukowych, dydaktycznych oraz książek – 12.331 zł.

zakup materiałów i wyposażenia – 27.156 zł, z tego:

- węgiel, środki czystości, prasa – 14.243 zł.

- artykuły: biurowe, papiernicze, gospodarcze, sportowe – 4.972 zł.

- sprzęt gospodarczy – 7.941 zł.

usługi pozostałe – 15.424 zł., z tego:

- telekomunikacyjne, pocztowe – 2.080 zł.

- przewozy dzieci, usługi transportowe, wywóz nieczystości –  2.046 zł.

- przeglądy, dozory, konserwacje, naprawy sprzętu oraz urządzeń – 11.298 zł.

 

Rozdział 80110 – Gimnazja

 

Zaplanowane wydatki w wysokości  1.454.570 zł wykonano w 99,2 %, co stanowi  kwotę 1.443.194 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 1.443.194 zł., w tym:

wynagrodzenia oraz dodatkowe wynagrodzenia roczne – 1.009.661 zł.

pochodne od wynagrodzeń – 208.791 zł.

podróże służbowe – 1.499 zł.

dodatki: mieszkaniowe, wiejskie – 75.209 zł.

odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 56.310 zł.

zakup pomocy naukowych, dydaktycznych oraz książek – 12.506 zł.

zakup materiałów i wyposażenia – 44.042 zł., z tego:

- artykuły: biurowe, papiernicze, sportowe, gospodarcze– 14.269 zł.

- środki czystości, prasa, druki – 11.183 zł.

-         sprzęt: komputerowy, gospodarczy – 18.590 zł.

energia – 2.873 zł.

usługi pozostałe – 32.303 zł., z tego

- telekomunikacyjne, pocztowe – 3.140 zł.

- przewozy dzieci, usługi transportowe, wywóz nieczystości –17.727 zł.

- badania oraz szkolenia pracowników – 2.993 zł.

- przeglądy,  konserwacje, naprawy sprzętu oraz urządzeń – 8.443 zł.

 

 

Rozdział 80113 – Dowożenie uczniów do szkół

 

Zaplanowane wydatki w wysokości  102.000 zł wykonano w  99,4 %, co stanowi kwotę     101.446 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 101.446 zł.

dowóz uczniów do gimnazjum w Żernicy i Pilchowicach.

 

 

Rozdział 80195 – Pozostała działalność

 

Zaplanowane wydatki w wysokości 37.137 zł. wykonano w 84 %, co stanowi kwotę       31.225 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 31.225 zł.

pomoc zdrowotna  dla nauczycieli oraz  odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych dla nauczycieli emerytów i rencistów.

 

 

 

DZIAŁ 851 – OCHRONA ZDROWIA

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 155.000 zł. wykorzystana została w 89,7 % tj. w wysokości 

139.157 zł. Z tego:

 

Rozdział 85121 – Lecznictwo ambulatoryjne

 

Zaplanowane wydatki w wysokości 54.000 zł. wykonano w 100 %, co stanowi kwotę         54.000 zł. – dotacja podmiotowa z budżetu gminy dla samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej z przeznaczeniem na remont pomieszczeń w ośrodku zdrowia w Żernicy.

 

Rozdział 85154 – Przeciwdziałanie alkoholizmowi

 

Zaplanowane wydatki w wysokości 101.000 zł. wykonano w 84,3 %, co stanowi kwotę     85.157 zł., z tego :

na wydatki bieżące – 85.157 zł., w tym:

wynagrodzenia dla członków komisji – 21.388 zł.

delegacje służbowe – 357 zł.

zakup wydawnictw, broszur, druków, art. papierniczych, sportowych – 14.376 zł.

szkolenia, obozy, wycieczki, konsultacje i porady psychologiczne, spektakle – 35.876 zł.

zakup pomocy naukowych, dydaktycznych oraz książek – 13.160 zł.

 

DZIAŁ 853 – OPIEKA SPOŁECZNA

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 823.129 zł. wykorzystana została w 96,7 % tj. w wysokości 796.033 zł. Z tego:

 

Rozdział 85313 – Składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby

pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej

 

Zaplanowane wydatki w wysokości 20.092 zł. wykonano w  99,4 % , co stanowi kwotę      19.975 zł. - składki zdrowotne dla osób pobierających świadczenia z opieki społecznej.

 

 

Rozdział 85314 – Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenie

społeczne                                                                               

 

Zaplanowane wydatki w wysokości 452.339 zł. wykonano w 96,5 %, co stanowi kwotę    436.756 zł. – renty socjalne, zasiłki: stałe, stałe wyrównawcze, okresowe gwarantowane,   okresowe macierzyńskie, celowe, ubezpieczenia społeczne.

 

 

 

 

Rozdział 85315 -  Dodatki mieszkaniowe

 

Zaplanowane wydatki w wysokości 26.071 zł. wykonano w 94,7 %, co stanowi kwotę   24.172 zł. – dodatki mieszkaniowe dla osób uprawnionych do otrzymania świadczenia.

 

Rozdział 85316 – Zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze

 

Zaplanowane wydatki w wysokości 43.997 zł. wykonano w 99,0 %, co stanowi kwotę 43.587 zł.    – zasiłki rodzinne, zasiłki pielęgnacyjne

 

Rozdział 85319 – Ośrodki pomocy społecznej

 

Zaplanowane wydatki w wysokości  200.000 zł wykonano w 96,1 % , co stanowi  kwotę 192.228 zł. Z  tego:

na wydatki bieżące – 192.228 zł., w tym:

wynagrodzenia oraz dodatkowe wynagrodzenia roczne – 146.769 zł.

pochodne od wynagrodzeń – 30.126 zł.

podróże służbowe – 4.340 zł.

odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych –  2.537 zł.

zakup materiałów biurowych, wydawnictw i  wyposażenia – 2.805 zł.

usługi telekomunikacyjne, pocztowe, informatyczne, szkolenia – 5.651 zł.

 

Rozdział 85395 – Pozostała działalność

Zaplanowane wydatki w wysokości 80.630 zł. wykonano w 97,6 %, co stanowi kwotę 78.775 zł. – dożywianie uczniów w szkołach i przedszkolach, usługi opiekuńcze sióstr PCK, wyprawka szkolna.

 

DZIAŁ 854 – EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZA

Zaplanowana w tym dziale kwota 801.784 zł. wykorzystana została w 98,6 % tj. w wysokości 790.839 zł. Z tego:

 

Rozdział 85401 – Świetlice szkolne

 

Zaplanowane wydatki w wysokości  170.000 zł wykonano w 99,7 %, co stanowi  kwotę    169.509 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 169.509 zł., w tym:

wynagrodzenia oraz dodatkowe wynagrodzenia roczne – 133.327 zł.

pochodne od wynagrodzeń – 26.208 zł.

odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 5.900 zł.

zakup materiałów i wyposażenia – 4.004 zł.

zakup usług – 70 zł.

 

Rozdział 85404 – Przedszkola

 

Zaplanowane wydatki w wysokości  629.400 zł wykonano w 98,3  %, co stanowi  kwotę 618.946 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 618.946 zł., w tym:

wynagrodzenia oraz dodatkowe wynagrodzenia roczne – 407.987 zł.

pochodne od wynagrodzeń –  81.579 zł.

podróże służbowe – 1.950 zł.

dodatki mieszkaniowe – 22.104 zł.

odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 20.287 zł.

zakup pomocy naukowych, dydaktycznych oraz książek – 8.064 zł.

zakup materiałów i wyposażenia – 31.309 zł., z tego:

- artykuły: biurowe, papiernicze, gospodarcze, prasa – 17.971 zł.

- środki czystości, opał – 13.338 zł.

energia, woda – 14.031 zł.

usługi pozostałe – 14.016 zł.( telefoniczne, pocztowe, transportowe, szkolenia, badania)

usługi remontowe – 17.619 zł.

 

Rozdział 85495 – Pozostała działalność

 

Zaplanowane wydatki w wysokości 2.384 zł. wykonano w 100%, co stanowi kwotę  2.384 zł. – odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych dla nauczycieli emerytów i rencistów.

 

DZIAŁ 900 –GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 1.379.890 zł. wykorzystana została w 84,2 % tj. w wysokości 1.162.985 zł. Z tego:

 

Rozdział 90001 – Gospodarka ściekowa i ochrona wód

 

Zaplanowane wydatki w wysokości  198.300 zł wykonano w 73,9  %, co stanowi  kwotę    146.736 zł., z tego:

 

na wydatki bieżące – 39.908 zł.- eksploatacja i naprawy awaryjne oczyszczalni ścieków

na wydatki majątkowe – 106.828 zł. - projekty kanalizacji i oczyszczalni ścieków

 

Rozdział 90003 – Oczyszczanie miast i wsi

 

Zaplanowane wydatki w wysokości  300.000 zł wykonano w 97,9 %, co stanowi  kwotę  293.792 zł., z tego:

na wydatki bieżące – 293.792 zł., w tym:

zakup worków na śmieci, akcja sprzątania świata, likwidacja dzikich wysypisk – 19.026 zł.

opłaty za składowanie śmieci na wysypisku – 73.253 zł.

usługi transportowe związane z wywozem śmieci z terenu gminy – 158.857 zł.

utylizacja zwierząt, wyłapywanie psów – 21.152 zł.

program ochrony środowiska – 21.504 zł.

 

 

Rozdział 90015 – Oświetlenie ulic, placów i dróg

 

Zaplanowane wydatki w wysokości  545.590 zł wykonano w 97,2  %, co stanowi  kwotę  530.756 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 530.756 zł., w tym:

energia – 421.646zł.

konserwacja oraz eksploatacja oświetlenia ulicznego – 109.110 zł.

 

 

Rozdział 90095 – Pozostała działalność

 

Zaplanowane wydatki w wysokości  336.000 zł wykonano w 57,0  %, co stanowi  kwotę   191.701 zł.- usługi komunikacyjne

 

DZIAŁ 921 - KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 287.788 zł. wykorzystana została w 87,6 % tj. w wysokości 252.315 zł. Z tego:

 

Rozdział 92109 – Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby

 

Zaplanowane wydatki w wysokości  102.788 zł wykonano w 78,9  %, co stanowi  kwotę   81.182 zł. Z tego:

na wydatki bieżące –  81.182 zł., w tym:

wynagrodzenia oraz dodatkowe wynagrodzenia roczne – 40.576 zł.

pochodne od wynagrodzeń – 8.521 zł.

podróże służbowe – 2.432 zł.

odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 1.691 zł.

zakup materiałów i wyposażenia – 14.451 zł. ( opał, nagrody, puchary, środki czystości, kurtyna świetlna, stoły do tenisa stołowego, stoły, ławy)

energia, woda – 2.377 zł.

usługi pozostałe – 8.694 zł. ( telefoniczne, pocztowe, transportowe, poligraficzne, koncerty)

usługi remontowe – 2.440 zł.

 

 

Rozdział 92116 – Biblioteki

 

Zaplanowane wydatki w wysokości  135.500 zł wykonano w 92,2  %, co stanowi  kwotę   125.062 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 125.062 zł., w tym:

wynagrodzenia oraz dodatkowe wynagrodzenia roczne – 74.247 zł.

pochodne od wynagrodzeń – 14.756 zł.

podróże służbowe –663 zł.

odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 2.312 zł.

zakup  książek – 17.430 zł.

zakup materiałów i wyposażenia – 8.057 zł. ( opał, materiały biurowe, środki czystości, regały, artykuły gospodarcze, prasa)

usługi pozostałe – 7.597 zł. ( telekomunikacyjne, czynsz, naprawy, przeglądy)

 

Rozdział 92195 – Pozostała działalność

 

Zaplanowane wydatki w wysokości  49.500 zł wykonano w 93,0  %, co stanowi  kwotę      46.071 zł. – dożynki, dni seniora, festyny, nagrody, puchary, kwiaty dla jubilatów

 

 

 

 

DZIAŁ 926 - KULTURA FIZYCZNA I SPORT

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 142.460 zł. wykorzystana została w 98,9 % tj. w wysokości 140.941 zł. Z tego:

 

 

 

Rozdział 92601 – Obiekty sportowe

 

Zaplanowane wydatki w wysokości  70.460 zł wykonano w 97,8  %, co stanowi  kwotę     68.941 zł., z tego:

na wydatki bieżące – 68.941 zł., w tym:

materiały i wyposażenie – 31.670 zł. ( opał, środki czystości, materiały budowlane )

energia – 9.351 zł.

usługi pozostałe –  27.920 zł.( koszenie boisk, wałowanie płyty, usuwanie awarii)

 

 

Rozdział 92605 – Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu

 

Zaplanowane wydatki w wysokości  72.000 zł wykonano w 100 %, co stanowi  kwotę      72.000 zł. – dotacje dla LKS na dofinansowanie działalności  sportowej dla dzieci i młodzieży.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

WYDATKI ZWIĄZANE Z REALIZACJĄ ZADAŃ ZLECONYCH Z ZAKRESU          

ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ

 

Planowane wydatki w wysokości 848.483 zł., wykonano 99,9 %, co stanowi kwotę

847.956 zł. Z tego:

 

DZIAŁ 750 – ADMINISTRACJA PUBLICZNA

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 55.324 zł. wykorzystana została w 100 % tj. w wysokości 55.324 zł. Z tego:

 

Rozdział 75011 – Urzędy wojewódzkie

 

Zaplanowane wydatki w wysokości  55.324 zł wykonano w 100 %, co stanowi  kwotę      55.324 zł., z tego:

na wydatki bieżące: 55.324 zł., w tym:

wynagrodzenia osobowe pracowników – 43.180 zł.

dodatkowe wynagrodzenia roczne – 3.100 zł.

pochodne od wynagrodzeń – 9.044 zł.

 

DZIAŁ 751 - URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY PAŃSTWOWEJ, KONTROLI I OCHRONY PRAWA ORAZ SĄDOWNICTWA

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 22.955 zł. wykorzystana została w 100 % tj. w wysokości 22.955 zł. Z tego:

 

Rozdział 75101 – Urzędy naczelnych organów władzy państwowej kontroli  i            ochrony prawa

 

Zaplanowane wydatki w wysokości  2.250 zł wykonano w 100 %, co stanowi kwotę

2.250 zł. – prowadzenie i uzupełnianie list wyborców

 

Rozdział 75110 – Referenda ogólnokrajowe i konstytucyjne

 

Zaplanowane wydatki w wysokości  20.705 zł wykonano w 100 % , co stanowi kwotę 

20.705 zł- przygotowanie i przeprowadzenie referendum

 

 

DZIAŁ 801 – OŚWIATA I WYCHOWANIE

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 2.084 zł. wykorzystana została w 100 % tj. w wysokości 2.084 zł. Z tego:

 

 

 

 

 

Rozdział 80101 – Szkoły podstawowe

 

Zaplanowane wydatki w wysokości  2.084 zł wykonano w 100 %, co stanowi kwotę 2.084 zł. – wyprawka szkolna przyznawana jako zasiłek losowy w formie rzeczowej dla uczniów podejmujących naukę w klasach pierwszych w roku szkolnym 2003/2004

 

 

DZIAŁ 853 OPIEKA SPOŁECZNA

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 522.530 zł. wykorzystana została w 99,8 % tj. w wysokości 522.003 zł. Z tego:

 

Rozdział 85313 – Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej

 

Zaplanowane wydatki w wysokości 20.092 zł wykonano w 99,4 %, co stanowi kwotę

19.975 zł.- składki zdrowotne dla osób pobierających świadczenia z opieki społecznej.

 

Rozdział 85314 – Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne

 

Zaplanowane wydatki w wysokości 373.169 zł. wykonano w 100 %, co stanowi kwotę    373.169 zł. – świadczenia społeczne,  składki na ubezpieczenia społeczne.

 

 

Rozdział 85316 – Zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze

 

Zaplanowane wydatki w wysokości 43.997 zł wykonano w 99,0%, co stanowi kwotę       43.587 zł. – zasiłki rodzinne, zasiłki pielęgnacyjne.

 

Rozdział 85319 – Ośrodki pomocy społecznej

 

Zaplanowane wydatki w wysokości 84.462 zł, wykonano w 100%, co stanowi kwotę      84.462 zł., z tego:

na wydatki bieżące -  84.462 zł., w tym:

wynagrodzenia osobowe pracowników – 59.380 zł.

dodatkowe wynagrodzenie roczne – 4.920 zł.

pochodne od wynagrodzeń – 13.149 zł.

zakup materiałów i wyposażenia - 533 zł.

podróże służbowe – 3.600 zł.

odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 2.100 zł.

zakup usług – 780 zł.

 

Rozdział 85395 – Pozostała działalność

 

Zaplanowane wydatki w wysokości 810 zł wykorzystano w 100 % , co stanowi kwotę

 810 zł. - wyprawka szkolna przyznawana w formie zasiłku celowego dla uczniów podejmujących naukę w klasach pierwszych w roku szkolnym 2003/2004

 

 

DZIAŁ 900 – GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 245.590 zł. wykorzystana została w 100 % tj. w wysokości 245.590 zł. Z tego:

 

 

Rozdział 90015 – Oświetlenie ulic, placów i dróg

 

Zaplanowane wydatki w wysokości 245.590 zł. wykorzystano w 100 %, co stanowi kwotę 245.590 zł. – energia elektryczna na drogach, dla których gmina nie jest zarządcą oraz konserwacja i utrzymanie oświetlenia ulicznego.

 

 

 

 

WYDATKI ZWIĄZANE Z REALIZACJĄ ZADAŃ NA PODSTAWIE POROZUMIEŃ

 

Planowane wydatki w wysokości 49.207 zł., wykonano 100 %, co stanowi kwotę 49.207 zł.         Z tego:

 

DZIAŁ 600 – TRANSPORT I ŁĄCZNOŚĆ

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 40.000 zł. wykorzystana została w 100 % tj. w wysokości

40.000 zł. Z tego:

 

Rozdział 60014 – Drogi publiczne powiatowe

 

Zaplanowane wydatki w wysokości 40.000 zł. wykorzystano w 100% , co stanowi kwotę

40.000 zł. – budowa chodnika w sołectwie Wilcza

 

DZIAŁ 754 -BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE I OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 9.207 zł. wykorzystana została w 100 % tj. w wysokości 9.207 zł. Z tego:

 

 

Rozdział 75414 – Obrona cywilna

 

Zaplanowane wydatki w wysokości 9.207 zł wykorzystano w 100 %, co stanowi kwotę      9.207 zł.- realizacja zadań z obrony cywilnej.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

GOSPODARKA POZABUDŻETOWA

 

 

 

 

1. Zakład Budowy i Eksploatacji Wodociągów i Kanalizacji

 

Stan środków obrotowych na początek roku : - 41.450 zł

a)   Przychody ogółem -  planowane: 800.300 zł, wykonane: 725.030 zł z tego:

-         wpływy z usług : 83.359 zł.(usuwanie awarii sieci wodociągowej na terenie gminy)

-         wpływy ze sprzedaży wody : 641.671 zł,

b)    Koszty  ogółem : planowane: 800.900 zł,  wykonane: 719.687 zł.

 z tego:

-         wynagrodzenia osobowe pracowników –   405.599 zł,

-         pochodne od wynagrodzeń – 83.892 zł,

-         zakup chemikali  potrzebnych do produkcji i uzdatniania wody – 14.264 zł, zakup materiałów do usuwania awarii na sieciach wodociągowych – 16.951 zł,  zakup paliwa oraz części zamiennych – 13.175 zł,  zakup odzieży roboczej oraz środków czystości – 8.875 zł, zakup materiałów budowlanych – 9.212 zł., zakup materiałów wodno-kanalizacyjnych – 8.688 zł., zakup materiałów elektrycznych – 2.952 zł., pozostałe materiały – 1.304 zł.

-         opłaty za usługi telekomunikacyjne – 5.528 zł, za usługi BHP, szkolenia i badania pracowników  – 4.961 zł, usługi koparką przy usuwaniu awarii – 45.849 zł, remonty i naprawy pomp głębinowych i rozdzielni instalacji elektrycznej na stacji uzdatniania wody –26.305 zł, usługi transportowe oraz drobne remonty – 13.997 zł,

-         opłaty za zużycie energii elektrycznej – 29.773 zł,

-         koszty delegacji i ryczałtów – 4.816 zł,

-         różne opłaty i składki – 13.737 zł,

-         odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 9.809 zł.

 

Stan środków obrotowych na koniec 2003r.jest ujemny i wynosi – 43.844 zł.

 

2. Gminny Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

 

Stan środków obrotowych na początek roku wynosił 15.311 zł.

 

a)    Przychody ogółem – planowane: 7.900 zł, wykonane: 41.566 zł - wpływy z opłat.

b)    Wydatki ogółem – planowane: 21.915 zł, wykonanie: 20.912 zł

-         środki  te  wydatkowano:  na wapnowanie  gleb – 11.890 zł,  neutralizację  ścieków

      i likwidację dzikiego wysypiska śmieci – 9.022 zł.

 

Stan środków obrotowych na koniec roku wynosi 35.965 zł.