Załącznik do Uchwały Nr XXV/174/05

                                                                     Rady Gminy Pilchowice z dnia 14 kwietnia 2005 r.    

 

 

SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA

BUDŻETU GMINY ZA  2004r.

 

 

 

Budżet gminy na rok 2004 uchwalony został dnia 12 lutego 2004 r.

Uchwałą Nr XIII/90/04 Rady Gminy Pilchowice. Zaplanowano:

-         dochody w wysokości  13.567.476 zł.

-         wydatki w wysokości   13.567.476 zł.

W wyniku wprowadzonych w ciągu 2004r. zmian, plan budżetu wzrósł i na koniec 2004r. wynosił:

-         dochody w wysokości  14.492.429 zł.

-         wydatki w wysokości  16.535.290 zł.

źródłem pokrycia deficytu w wysokości 2.042.861zł. była nadwyżka budżetowa z lat ubiegłych w kwocie 658.000 zł. oraz  pożyczka z WFOŚiGW w kwocie 1.384.861 zł.

Realizacja budżetu za  2004r. przedstawia się następująco:

-         dochody – plan: 14.492.429 zł, wykonanie: 13.827.827 zł. tj. 95,4 %

-         wydatki – plan: 16.535.290 zł, wykonanie: 15.187.873 zł. tj. 91,8 %

Zadłużenie Gminy Pilchowice na dzień 31 grudnia 2004r.wynosiło: 1.384.861 zł.

 

DOCHODY

 

Planowane dochody na początek roku w wysokości 13.567.476 zł. zwiększono w 2004 r. o kwotę 924.953 zł. do wysokości 14.492.429 zł.

Zmiany planu obejmują:

 

1. Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań  bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych  gminie  ( związkom gmin )  ustawami    - o kwotę 530.566 zł.

   

2. Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin ( związków gmin ) - o kwotę 89.740 zł.

 

3. Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na zadania  bieżące realizowane przez gminę na podstawie porozumień z organami administracji rządowej - o kwotę 3.500 zł.

 

4. Dotacje otrzymane z funduszy celowych na realizację zadań bieżących jednostek sektora finansów publicznych – o kwotę 73.459 zł.

 

5. Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na inwestycje i zakupy inwestycyjne z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminom ustawami                         - o kwotę 6.455 zł.

 

6. Dotacje celowe otrzymane z powiatu na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień ( umów ) między jednostkami samorządu terytorialnego – o kwotę 10.483 zł.

 

7. Dotacje celowe otrzymane z powiatu na inwestycje i zakupy inwestycyjne realizowane na podstawie porozumień ( umów ) między jednostkami samorządu terytorialnego

 – o kwotę 36.000 zł.

 

8. Środki na dofinansowanie własnych inwestycji gmin ( związków gmin ), powiatów             ( związków powiatów ), samorządów województw, pozyskanych z innych źródeł

– o kwotę 71.603 zł.

 

9. Środki na dofinansowanie własnych zadań bieżących gmin ( związków gmin ), powiatów   ( związków powiatów ), samorządów województw, pozyskanych z innych źródeł

 – o kwotę 15.000 zł.

 

10. Dochody jednostek samorządu terytorialnego związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami – o kwotę 1.495 zł.

 

11. Wpływy z opłaty administracyjnej za czynności urzędowe – o kwotę 1.000 zł.

 

12. Subwencje ogólne z budżetu państwa –  o kwotę 85.652 zł.

 

 

Dochody własne:

 

plan: 8.556.755 zł, wykonanie: 7.921.787 zł. ( 92,6 % ), z tego:

 

-   wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych i prawnych – plan: 3.457.504zł,

    wykonanie: 3.387.313 zł. ( 97,9 % )

-   wpływy z opłat za zarząd i wieczyste użytkowanie nieruchomości – plan: 12.000 zł,

    wykonanie: 6.691 zł. ( 55,7 % )

-   wpływy z innych lokalnych opłat pobieranych przez jednostki samorządu terytorialnego na     

     podstawie odrębnych ustaw – plan: 6.000 zł, wykonanie: 22.037 zł. ( 367,2 %)

 

-   dochody z najmu i dzierżawy majątku gminy –  plan: 150.556 zł,

     wykonanie: 149.871 zł. ( 99,5 % )

   

-   wpływy z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo

    własności – plan: 3.000 zł, wykonanie: 0 zł.

-   wpływy ze sprzedaży majątku gminy – plan: 610.000 zł,

    wykonanie: 549.589 zł. ( 90,0 % )

-   wpływy z różnych dochodów bez planu, wykonanie:  6.024 zł

-   podatek od działalności gospodarczej osób fizycznych opłacany w formie karty

    podatkowej – plan: 43.000 zł, wykonanie: 32.026 zł. ( 74,4 % )

-   podatek od nieruchomości – plan: 2.560.000 zł, wykonanie: 2.297.991 zł. ( 89,7 %)

 

-   podatek rolny  – plan: 291.000 zł, wykonanie: 256.476 zł. ( 88,1 % )

-   podatek leśny  – plan: 20.200 zł, wykonanie: 19.156 zł. ( 94,8 % )

   

-   podatek od środków transportowych  – plan: 125.000 zł, wykonanie: 52.593 zł. ( 42 % )

 

-   podatek od spadków i darowizn - plan: 57.000 zł, wykonanie: 89.531 zł. ( 157,0 % )

 

-   podatek od posiadania psów – plan: 4.500 zł, wykonanie: 2.688 zł. ( 59,7 % )

-   wpływy z opłaty targowej – plan: 2.500 zł, wykonanie: 1.275 zł. ( 51,0 % )

-   wpływy z opłaty administracyjnej – plan: 1.000 zł, wykonanie: 650 zł. ( 65,0 % )

-   wpływy z opłaty eksploatacyjnej – plan: 250.000 zł, wykonanie: 168.454 zł. ( 67,3 % )

-   wpływy z opłat lokalnych  – plan: 320.000 zł, wykonanie: 268.834 zł. ( 84,0 % )

-   podatek od czynności cywilno-prawnych – plan: 132.000 zł,

    wykonanie: 133.854 zł. ( 101,4 % )

-   wpływy z opłaty skarbowej – plan: 30.000 zł, wykonanie: 34.151 zł. ( 113,8 % )

-   wpływy z usług– plan: 105.000 zł, wykonanie: 98.295 zł. (93,6 % )

 

-   wpływy z opłat za zezwolenie na sprzedaż alkoholu – plan: 100.000 zł,

     wykonanie:  93.794 zł. ( 93,7 % )                    

 

-   odsetki – plan: 275.000 zł, wykonanie: 250.319 zł. ( 91,0 % )

 

-   dochody jednostek samorządu terytorialnego związane z realizacją zadań z zakresu 

     administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami – plan: 1.495 zł,

     wykonanie: 1.759 zł. ( 117,6 %)

 

-    różne rozliczenia: - ( minus ) 1.584 zł.

 

 

Subwencja ogólna

 

plan: 4.886.846 zł, wykonanie: 4.886.846 zł. ( 100 % ), z tego:

 

-   część oświatowa – plan: 4.338.479 zł, wykonanie: 4.338.479 zł. ( 100 % )

-   część wyrównawcza – plan: 484.532 zł, wykonanie: 484.532 zł. ( 100 % )

-   część rekompensująca – plan: 16.328 zł, wykonanie: 16.328  zł.  ( 100% )

-   uzupełnienie subwencji ogólnej – plan: 47.507 zł, wykonanie: 47.507 zł. (100 %)

 

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ( związkom gmin )ustawami

 

plan: 742.588 zł, wykonanie: 742.408  zł. ( 99,9 % ), z tego:

 

-         urzędy wojewódzkie – plan: 54.184 zł,  wykonanie: 54.184 zł. ( 100 % )

 

-     urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa –

       plan: 2.420 zł, wykonanie: 2.420 zł. ( 100 % )

 

-         wybory do Parlamentu Europejskiego – plan: 12.623 zł, wykonanie:12.623 zł. ( 100% )

 

-     świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia 

       społecznego – plan: 442.562 zł, wykonanie: 442.426 zł. ( 99,9 % )

 

-         składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia

      z pomocy społecznej oraz niektóre świadczenia rodzinne – plan: 3.857 zł,

      wykonanie: 3.814 zł. ( 98,8 % )

 

-         zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne – plan: 57.767 zł,

wykonanie: 57.767 zł. ( 100 % )

 

-         zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze – plan: 4.352 zł,

      wykonanie: 4.352 zł. ( 100 % )

 

-         ośrodki pomocy społecznej – plan: 28.154 zł, wykonanie: 28.154 zł. ( 100 % )

 

-     oświetlenie ulic, placów i dróg – plan: 136.669 zł, wykonanie: 136.668 zł. ( 99,9 % )

   

 

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin ( związków gmin )

 

plan: 89.740 zł, wykonanie: 89.740 zł. ( 100 % ), z tego:

 

-   szkoły podstawowe – plan: 2.583 zł, wykonanie: 2.583 zł. ( 100% )

 

-   zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne – plan : 25.180 zł,

    wykonanie: 25.180 zł ( 100 %)

 

-   ośrodki pomocy społecznej – plan: 56.308 zł, wykonanie: 56.308 zł ( 100 %)

 

-   pomoc społeczna (pozostała działalność) – plan: 5.669 zł, wykonanie: 5.669 zł. (100 %)

 

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na zadania bieżące realizowane przez gminę na podstawie porozumień z organami administracji rządowej

 

plan:  3.500 zł, wykonanie: 3.500 zł. (100 %), z tego:

 

-  biblioteki plan: 3.500 zł, wykonanie: 3.500 zł. (100 %)

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na inwestycje i zakupy inwestycyjne          z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminom ustawami                         

 

plan:  6.455 zł, wykonanie: 6.455 zł. ( 100% ), z tego:

 

-   świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia 

     społecznego – plan: 6.455 zł, wykonanie: 6.455 zł. ( 100% )

 

Dotacje celowe otrzymane z powiatu na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień ( umów ) między jednostkami samorządu terytorialnego

 

plan: 10.483 zł, wykonanie: 10.483 zł. ( 100 % ), z tego:

 

-    obrona cywilna – plan: 10.483zł, wykonanie: 10.483 zł. ( 100 % )

 

Dotacje celowe otrzymane z powiatu na inwestycje i zakupy inwestycyjne realizowane na podstawie porozumień ( umów ) między jednostkami samorządu terytorialnego

 

plan: 36.000 zł, wykonanie: 36.000 zł ( 100 % ), z tego:

 

-   drogi publiczne powiatowe – plan: 36.000 zł, wykonanie: 36.000 zł. (100 %)

 

 

Dotacje otrzymane z funduszy celowych na realizację zadań bieżących jednostek sektora finansów publicznych

 

plan: 73.459 zł, wykonanie: 69.808 zł. ( 95 %), z tego:

 

-    urzędy gmin – plan: 29.059 zł, wykonanie: 29.059 zł. ( 100 % )

 

-    szkoły podstawowe – plan: 12.450 zł, wykonanie: 12.300 zł ( 98,8% )

 

-         rolnictwo – plan: 31.950 zł, wykonanie: 28.449 zł ( 89%)

 

Środki na dofinansowanie własnych zadań bieżących gmin ( związków gmin ), powiatów   ( związków powiatów ), samorządów województw, pozyskanych z innych źródeł

 

plan: 15.000 zł, wykonanie: 15.000 zł. ( 100% ), z tego:

 

-    szkoły podstawowe – plan: 15.000 zł, wykonanie: 15.000 zł. ( 100% )

 

Środki na dofinansowanie własnych inwestycji gmin ( związków gmin ), powiatów             ( związków powiatów ), samorządów województw, pozyskanych z innych źródeł

 

plan: 71.603 zł, wykonanie: 45.800 zł. ( 64,0 % ), z tego:

 

-    oświetlenie ulic, placów i dróg – plan: 25.803 zł, wykonanie: 0 zł.

 

-         gospodarka komunalna  (pozostała działalność)  – plan: 45.800 zł,

      wykonanie: 45.800 zł. ( 100% )

 

 

Skutki  udzielonych ulg, umorzeń i zwolnień w  2004r : 57.512 zł.

 

z tego:

-   w podatku od nieruchomości: 18.926 zł.

-   w podatku rolnym : 11.375 zł.

-   w podatku od środków transportowych: 17.720 zł.

-   odsetki: 9.491 zł.

 

 

Skutki obniżenia górnych stawek podatków w  2004r : 197.750 zł.

 

z tego:

 

-         w podatku od nieruchomości: 162.058 zł.

-         w podatku od środków transportowych:  35.692 zł.

 

 

WYDATKI

 

Planowane wydatki na początek roku w wysokości 13.567.476 zł. zwiększono w  2004r.

o kwotę 2.967.814 zł. do wysokości 16.535.290 zł, z przeznaczeniem na:

-   Rolnictwo o kwotę 74.445 zł.

-   Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę o kwotę 108.000 zł.

-   Transport i łączność o kwotę 351.000 zł.

-   Gospodarka mieszkaniowa o kwotę 6.328 zł.

-   Administracja publiczna o kwotę 82.559 zł.

-   Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz

     sądownictwa o kwotę 12.623 zł.

-   Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa o kwotę 63.286 zł.

-   Oświata i wychowanie o kwotę 101.850 zł.

-   Ochrona zdrowia o kwotę 15.000 zł.

-   Pomoc społeczna o kwotę 471.386 zł.

-   Gospodarka komunalna i ochrona środowiska o kwotę 1.642.837 zł.

-   Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego o kwotę 3.500 zł.

-   Kultura fizyczna i sport o kwotę 35.000 zł.

 

Realizacja wydatków w poszczególnych pozycjach klasyfikacji budżetowej przedstawia się następująco:

 

DZIAŁ 010 – ROLNICTWO I ŁOWIECTWO

Zaplanowana w tym dziale kwota 399.895 zł. wykorzystana została w 92,2 % tj. w wysokości 368.735 zł. Z tego:

 

Rozdział 01008 – Melioracje wodne

Planowane wydatki w wysokości 66.000 zł, wykonano w 78,4 %, co stanowi kwotę

51.761 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 51.761 zł, w tym:

materiały i wyposażenie – 91 zł, z tego:

-  rury drenarskie – 91 zł.

zakup usług pozostałych – 51.670 zł, z tego:

-  konserwacja rowów melioracyjnych  - 46.125 zł.

-  odwodnienie dróg gminnych – 4.820 zł.

-  naprawa sieci drenarskiej – 725 zł.

 

Rozdział 01010 – Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi

Planowane wydatki w wysokości 227.000 zł, wykonano w 99,6%, co stanowi kwotę  

226.255 zł. Z tego:

na wydatki majątkowe – 226.255 zł, w tym:

- budowa wodociągu w sołectwie Żernica - 11.748 zł.

- zwrot kaucji gwarancyjnej z tyt. budowy wodociągu  w sołectwie Wilcza - 27.231 zł.

- budowa wodociągu w sołectwie Stanica – 21.516 zł.

- budowa wodociągu w sołectwie Wilcza – 161.522 zł.

- wykonanie „wcinki” do wodociągu w sołectwie Pilchowice – 4.238 zł.

 

Rozdział 01030 – Izby rolnicze

Planowane wydatki w wysokości 8.000 zł, wykonano w 78,9 %, co stanowi kwotę

6.316 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 6.316 zł, w tym:

- odpis na rzecz izb rolniczych – 6.316 zł.

 

Rozdział 01095 – Pozostała działalność

Planowane wydatki w wysokości 98.895 zł, wykonano w 85,3 %, co stanowi kwotę

84.403 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 84.403 zł, w tym:

materiały i wyposażenie – 11.149 zł, z tego:

-  realizacja programu „Odnowa Wsi Śląskiej” – 11.149 zł.

zakup usług pozostałych - 67.254 zł, z tego:

- modernizacja dróg transportu rolnego -  65.314 zł.

- szkolenia rolników – 1.940 zł.

dotacja celowa – 6.000 zł.

 

 

DZIAŁ 020 – LEŚNICTWO

Zaplanowana w tym dziale kwota 10.000 zł. wykorzystana została w 93,7 %, tj. w wysokości 9.371 zł. Z tego:

 

 

Rozdział 02095 – Pozostała działalność

 

Planowane wydatki w wysokości 10.000 zł. wykonano w 93,7 %, co stanowi kwotę

9.371 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 9.371 zł, w tym:

usługi pozostałe – 9.371 zł, z tego:

- trzebież oraz porządkowanie lasów gminnych – 9.371 zł.

 

 

DZIAŁ 400 – WYTWARZANIE I ZAOPATRYWANIE W ENERGIĘ ELEKTRYCZNĄ,GAZ I WODĘ

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 188.000 zł. wykorzystana została w 97,9 % tj. w wysokości   184.227 zł. Z tego:

 

Rozdział 40002 – Dostarczanie wody 

 

Planowane wydatki w wysokości 188.000 zł. wykonano w 97,9 %, co stanowi kwotę         184.227 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 184.227 zł, w tym:

materiały i wyposażenie – 24.268 zł, z tego:

- materiały do usuwania awarii sieci wodociągowych  - 24.268 zł.

zakup usług pozostałych – 159.959 zł.

- usuwanie awarii sieci wodociągowych – 46.223 zł.

- nadzór hydrogeologiczny – 16.260 zł.

- modernizacja oraz konserwacja SUW – 70.678 zł.

- dodatkowe podparcie wodociągu – 26.798 zł.

 

DZIAŁ 600 – TRANSPORT I ŁĄCZNOŚĆ

Zaplanowana w tym dziale kwota 781.797 zł. wykorzystana została w 79,8 % tj. w wysokości 623.994 zł. Z tego:

 

Rozdział 60013 – Drogi publiczne wojewódzkie

 

Planowane wydatki w wysokości 150.000 zł. wykonano w 100%, co stanowi kwotę

150.000 zł. Z tego:

na wydatki majątkowe – 150.000 zł, w tym:

- budowa chodnika przy drodze wojewódzkiej w sołectwie Pilchowice – 150.000 zł.

 

Rozdział 60014 Drogi publiczne powiatowe

 

Planowane wydatki w wysokości 86.000 zł. wykonano w 98,9 %, co stanowi kwotę

85.043 zł. Z tego:

na wydatki majątkowe – 85.043 zł, w tym:

- budowa chodnika przy drodze powiatowej w sołectwie Wilcza – 85.043 zł.

                      

Rozdział  60016 – Drogi publiczne gminne

 

Planowane wydatki w wysokości 545.797 zł. wykonano w  71,2 %, co stanowi kwotę   388.951 zł. Z tego:

na wydatki bieżące  321.293 zł, w tym:

wynagrodzenia oraz dodatkowe wynagrodzenia roczne – 86.525 zł.

pochodne od wynagrodzeń – 16.484 zł.

odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 2.783 zł.

materiały i wyposażenie –  68.241 zł, z tego:

- kostka brukowa, kruszywo, piasek, cement – 42.305 zł.

- przepusty, rury, materiały budowlane – 8.966 zł.

- paliwo – 5.075 zł.

- części do samochodu, narzędzia – 7.051 zł.

- materiały BHP –  2.939 zł.

- znaki, materiały oświetleniowe – 1.905 zł.

opłaty za zużytą energię oraz wodę – 411 zł.

remonty dróg gminnych – 47.925 zł.

usługi pozostałe – 97.815 zł, z tego:

- odśnieżanie dróg gminnych – 62.825 zł.

- wycinka drzew, wykaszanie poboczy – 5.598 zł.

- wykonanie tablic z nazwami ulic – 3.160 zł.

- wykonanie projektów drogowych – 10.980 zł.

- usługi transportowe – 9.664 zł.

- usługi sprzętem specjalistycznym – 3.656 zł.

- naprawy samochodu, narzędzi – 1.932 zł.

ubezpieczenie komunikacyjne – 1.109 zł.

na wydatki majątkowe – 67.658 zł, w tym:

- budowa dróg w sołectwie Stanica  - 67.658 zł.

 

 

DZIAŁ 700 – GOSPODARKA MIESZKANIOWA

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 176.328 zł. wykorzystana została w 92,9 % tj. w wysokości 163.839 zł. Z tego:

 

Rozdział 70004 – Różne jednostki obsługi gospodarki mieszkaniowej

 

Planowane wydatki w wysokości 51.328 zł. wykonano w 92,8 %, co stanowi kwotę

47.665 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 47.665 zł, w tym:

materiały i wyposażenie – 12.920 zł, z tego:

- materiały do remontu komunalnych budynków mieszkalnych  - 9.491 zł.

- zakup kuchni  węglowych – 3.429 zł.

opłaty za zużytą energię - 716 zł.

wymiana okien w komunalnych budynkach mieszkalnych – 15.900 zł.

usługi pozostałe – 18.129 zł, z tego:

- wywóz nieczystości – 2.195 zł.

- usługi hydrauliczne, elektryczne, dekarskie – 7.604 zł.

- usługi transportowe – 305 zł.

- rozbiórka budynku – 8.025 zł.

 

Rozdział 70005 – Gospodarka gruntami i nieruchomościami

 

Planowane wydatki w wysokości  125.000 zł. wykonano w 92,9 %, co stanowi kwotę              116.174 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 107.644 zł, w tym:

usługi pozostałe – 67.373 zł, z tego:

- operaty szacunkowe – 7.808 zł.

- opłaty: sądowe, notarialne, za wyłączenie gruntów z produkcji rolnej – 5.585 zł.

- usługi geodezyjne  - 15.901 zł.

- zmiany geodezyjne, projekt lokalizacji inwestycji  - 19.935 zł.

- ogłoszenia o sprzedaży nieruchomości – 1.779 zł.

- wykonanie i aktualizacja map, wypis działek – 11.434 zł.

- ustalenie warunków zabudowy – 3.746 zł.

- koszenie gruntów gminnych – 1.185 zł.

podatek VAT  - 40.271 zł.

na wydatki majątkowe – 8.530 zł, w tym:

- odszkodowanie za przejęte nieruchomości – 8.530 zł.

 

 

DZIAŁ 750 – ADMINISTRACJA PUBLICZNA

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 2.532.559 zł. wykorzystana została w 82,3 %

tj. w wysokości 2.084.453 zł. Z tego:

 

Rozdział 75011 – Urzędy wojewódzkie

 

Planowane wydatki w wysokości 104.560 zł. wykonano w 90,9 %, co stanowi kwotę

95.074 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 95.074 zł, w tym:

- wynagrodzenia oraz dodatkowe wynagrodzenia roczne – 79.884 zł.

- pochodne od wynagrodzeń -  15.190 zł.

 

Rozdział 75022 - Rady gmin

 

Planowane wydatki w wysokości 125.000 zł. wykonano w  92,9 %, co stanowi kwotę

116.158 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 116.158 zł, w tym:

diety dla radnych – 108.070 zł.

materiały i wyposażenie – 4.560 zł, z tego:

-  artykuły spożywcze – 3.345 zł.

-  kwiaty - 128 zł.

- prasa, kalendarze – 1.087 zł.

usługi pozostałe – 3.410 zł, z tego:

-  szkolenie - 420 zł.

-  ogłoszenie – 264 zł.

-  przygotowanie sali na obrady sesji – 574 zł.

-  usługa gastronomiczna – 2.099 zł.

-  przewóz osób – 53 zł.

delegacje służbowe -  118 zł.

 
Rozdział 75023 – Urzędy gmin

 

Planowane wydatki w wysokości 2.272.999 zł. wykonano w 81,4 %, co stanowi kwotę   1.852.273 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 1.852.273 zł, w tym:

wynagrodzenia oraz dodatkowe wynagrodzenia roczne –  1.233.758 zł.

pochodne od wynagrodzeń –  213.790 zł.

PFRON – 30.436 zł.

delegacje służbowe –  18.071 zł.

zwrot kosztów podróży dla sołtysów –  22.710 zł.

ryczałty za używanie prywatnych samochodów do celów służbowych – 10.421 zł.

odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 24.293 zł.

różne opłaty i składki – 6.767 zł.

materiały i wyposażenie – 131.968 zł, z tego:

- sprzęt komputerowy, programy – 21.986 zł.

- materiały biurowe – 36.528 zł.

- prasa, druki, wydawnictwa – 33.190 zł.

- środki czystości – 5.155 zł.

- kwiaty – 1.222 zł.

- woda mineralna, kawa, herbata – 1.351 zł.

- materiały budowlane – 5.916 zł.

- opał  – 8.657 zł.

- znaczki z herbem Gminy Pilchowice – 2.769 zł.

- wyposażenie – 14.958 zł.

- materiały BHP – 236 zł.

energia, woda – 14.504 zł.

usługi remontowe – 7.894 zł.

usługi pozostałe – 137.661 zł, z tego:

- usługi telekomunikacyjne, pocztowe – 57.063 zł.

- szkolenia – 18.753 zł.

- usługi informatyczne – 28.442 zł.

- konserwacja i naprawa urządzeń technicznych – 13.077 zł.

- wywóz nieczystości, sprzątanie, czyszczenie kominów – 1.045 zł.

- prowadzenie spraw BHP, nadzór techniczny – 4.289 zł.

- archiwizacja, niszczenie dokumentów – 900 zł.

- usługi elektryczne, transportowe – 1.781 zł.

- prowadzenie sprawy sądowej – 1.011 zł.

- usługi ksero, wykonanie pieczątek, ogłoszenia – 2.980 zł.

- badania okresowe pracowników – 2.072 zł.

- przeprowadzenie konkursu, tłumaczenia, konsultacje – 1.510 zł.

- wykonanie napisu w kamieniu  - 1.200 zł.

- wykonanie folderu Gminy Pilchowice – 3.538 zł.

 

 

Rozdział 75095 – Pozostała działalność

Planowane wydatki w wysokości 30.000 zł. wykonano w 69,8 %, co stanowi kwotę

20.948 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 20.948 zł, w tym:

różne opłaty i składki – 20.948 zł, z tego:

- składki członkowskie w związkach i stowarzyszeniach.- 11.149 zł.

- ubezpieczenie mienia – 9.799 zł.

 

 

 

DZIAŁ 751 – URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY PAŃSTWOWEJ, KONTROLI  I OCHRONY PRAWA ORAZ SĄDOWNICTWA

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 15.043 zł. wykorzystana została w 100,0 % tj. w wysokości 15.043 zł. Z tego:

 

Rozdział 75101 – Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa

 

Planowane wydatki wysokości 2.420 zł. wykonano w 100,0 %, co stanowi kwotę

2.420 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 2.420 zł, w tym:

- prowadzenie i aktualizacja stałego rejestru wyborców – 2.420 zł.

 

 

Rozdział 75113 – Wybory do Parlamentu Europejskiego

 

Planowane wydatki w wysokości 12.623 zł. wykonano w  100,0%, co stanowi kwotę

12.623 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 12.623 zł, w tym:

- organizacja i przeprowadzenie wyborów do Parlamentu Europejskiego – 12.623 zł.

 

DZIAŁ 754 – BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE I OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 183.286 zł. wykorzystana została w 83,7 % tj. w wysokości 153.343 zł. Z tego:

 

Rozdział 75411 – Komendy powiatowe Państwowej Straży Pożarnej

 

Planowane wydatki w wysokości  15.000 zł. wykonano w 100,0%, co stanowi kwotę

15.000 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 15.000 zł, w tym:

- dotacja na zakup hełmów dla Jednostki Ratowniczo Gaśniczej Państwowej Straży Pożarnej

 

Rozdział 75412 – Ochotnicze straże pożarne

 

Planowane wydatki w wysokości  157.803 zł. wykonano w 81,0 %, co stanowi kwotę    127.860 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 127.860 zł, w tym:

wynagrodzenia oraz dodatkowe wynagrodzenia roczne – 9.291 zł.

pochodne od wynagrodzeń – 1.793 zł.

materiały i wyposażenie – 60.888 zł, z tego:

-  części do samochodów – 7.245 zł.

-  węgiel – 24.738 zł.

-  mundury, czapki – 1.852 zł.

-  materiały budowlane – 7.650 zł.

-  paliwo – 5.696 zł.

-         artykuły spożywcze – 2.891 zł.

-         środki czystości – 498 zł.

-         wyposażenie – 10.318 zł.

energia, woda – 10.527 zł.

usługi remontowe – 15.563 zł.

usługi pozostałe – 19.169 zł, z tego:

-    telekomunikacyjne – 1.558 zł.

-         przeglądy,  dopuszczenie do ruchu – 14.435 zł.

-         prace porządkowe, zrzucanie opału, usługi transportowe – 3.176 zł.

ubezpieczenia – 10.376 zł.

podróże służbowe – 253 zł.

 

 

Rozdział 75414 – Obrona cywilna

 

Planowane wydatki w wysokości 10.483 zł. wykonano w 100,0 %, co stanowi kwotę 10.483 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 10.483 zł, w tym:

wynagrodzenia – 7.880 zł.

pochodne od wynagrodzeń –  1.603 zł.

konserwacja systemów alarmowych – 1.000 zł.

 

DZIAŁ 756 – DOCHODY OD OSÓB PRAWNYCH, OD OSÓB FIZYCZNYCH I OD INNYCH JEDNOSTEK NIEPOSIADAJĄCYCH OSOBOWOŚCI PRAWNEJ ORAZ WYDATKI ZWIĄZANE Z ICH POBOREM

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 5.000 zł. wykorzystana została w 27,8 % tj. w wysokości 1.388 zł. Z tego:

 

 

Rozdział 75647- Pobór podatków, opłat i niepodatkowych należności  budżetowych

 

Planowane wydatki w wysokości 5.000 zł. wykonano w 27,8 %, co stanowi kwotę

1.388 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 1.388 zł, w tym:

 – druki nakazów płatniczych ( 689 zł.), opłata sądowa ( 699 zł.)

 

 

DZIAŁ 757 – OBSŁUGA DŁUGU PUBLICZNEGO

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 10.000 zł. wykorzystana została w 71,2 % tj. w wysokości 7.118 zł. Z tego:

 

Rozdział 75702 – Obsługa papierów wartościowych, kredytów i pożyczek jednostek samorządu terytorialnego

 

Planowane wydatki w wysokości 10.000 zł. wykonano w 71,2 %, co stanowi kwotę

7.118 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 7.118 zł, w tym:

- spłata odsetek od kredytu – 7.118 zł.

 

DZIAŁ 801 – OŚWIATA I WYCHOWANIE

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 6.919.748 zł. wykorzystana została w 93,7 %

tj. w wysokości 6.481.983 zł. Z tego:

 

Rozdział 80101 – Szkoły podstawowe

 

Planowane wydatki w wysokości  3.831.210 zł. wykonano w 93,2 %, co stanowi kwotę  3.569.250 zł. Z  tego:

na wydatki bieżące – 3.532.519 zł, w tym:

wynagrodzenia oraz dodatkowe wynagrodzenia roczne – 2.173.853 zł.

pochodne od wynagrodzeń – 445.469 zł.

podróże służbowe – 5.550 zł.

dodatki: mieszkaniowe, wiejskie – 146.229 zł.

PFRON – 7.901 zł.

odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 123.332 zł.

zakup pomocy naukowych, dydaktycznych oraz książek – 46.292 zł.

wyprawka szkolna – 2.498 zł.

zakup materiałów i wyposażenia – 279.901 zł, z tego:

- węgiel, olej opałowy – 135.369 zł.

- artykuły: biurowe, papiernicze – 15.752 zł.

- artykuły gospodarcze – 18.039 zł.

- środki czystości – 20.229 zł.

- prasa, druki – 11.946 zł.

- sprzęt komputerowy – 17.129 zł.

- wyposażenie – 49.584 zł.

- kocioł CO ( Stanica) – 5.060 zł.

- artykuły spożywcze -   5.352 zł.

- kwiaty – 1.441 zł.

energia, woda, gaz – 87.130 zł.

usługi remontowe – 106.831 zł.

usługi pozostałe – 103.673 zł, z tego:

- telekomunikacyjne, pocztowe – 8.992 zł.

- przewozy dzieci, usługi transportowe – 15.466 zł.

- wyjazd śródroczny dzieci – 12.300 zł.

- szkolenia i badania pracowników –  9.827 zł.

- usługi informatyczne, nadzór, konserwacja i naprawa urządzeń technicznych – 19.241 zł.

- wymiana kotła CO ( Stanica) – 1.740 zł.

- awaria CO ( Pilchowice) – 8.556 zł.

- naprawa oświetlenia (Wilcza, Pilchowice) – 5.611 zł.

- prowadzenie zajęć rekreacyjno – sportowych  – 7.557 zł.

- prace porządkowe na boisku szkolnym – 2.363 zł.

- prowadzenie zajęć komputerowych oraz  wychowawczych – 7.473 zł.

- wykonanie tablic do koszykówki – 900 zł.

- wywóz nieczystości – 3.647 zł.

różne opłaty i składki – 3.860 zł.

na wydatki majątkowe  36.731 zł, w tym:

wykonanie dokumentacji projektu sali gimnastycznej

 

Rozdział 80104 – Przedszkola

 

Planowane wydatki w wysokości 1.197.045 zł. wykonano w 93,8 %, co stanowi kwotę         1.122.565 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 1.122.565 zł,  w tym:

wynagrodzenia oraz dodatkowe wynagrodzenia roczne – 729.986 zł.

pochodne od wynagrodzeń – 145.420 zł.

podróże służbowe – 999 zł.

dodatki: mieszkaniowe, wiejskie – 35.084 zł.

odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 38.400 zł.

zakup pomocy naukowych, dydaktycznych oraz książek –  17.201 zł.

zakup materiałów i wyposażenia – 81.973 zł, z tego:

- opał – 14.690 zł.

- prasa, wydawnictwa – 2.836 zł.

- sprzęt gospodarczy – 9.288 zł.

- środki czystości – 9.389 zł.

- materiały biurowe – 5.232 zł.

- sprzęt komputerowy i programy komputerowe – 9.872 zł.

- wyposażenie – 22.569 zł.

- okna, żaluzje – 5.959 zł.

- zabawki – 1.684 zł.

- artykuły spożywcze – 454 zł.

usługi remontowe – 41.818 zł. 

energia, woda – 15.346 zł.

usługi pozostałe – 15.874 zł, z tego:

- telekomunikacyjne, pocztowe – 5.289 zł.

- przewozy dzieci –  899 zł.

- przeglądy, konserwacje, naprawy sprzętu oraz urządzeń –  4.535 zł.

- szkolenia i badania pracowników – 2.129 zł.

- usługi informatyczne – 178 zł.

- wywóz nieczystości – 531 zł.

- usługi BHP, czyszczenie wykładzin – 1.613 zł.

- warsztaty teatralne – 700 zł.

różne opłaty i składki – 464 zł.

 

Rozdział 80110 – Gimnazja

 

Planowane wydatki w wysokości  1.689.893 zł. wykonano w 94,4  %, co stanowi  kwotę 1.595.497 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 1.595.497 zł, w tym:

wynagrodzenia oraz dodatkowe wynagrodzenia roczne – 1.039.504 zł.

pochodne od wynagrodzeń – 220.009 zł.

podróże służbowe – 1.480 zł.

dodatki: mieszkaniowe, wiejskie – 76.469 zł.

odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 57.120 zł.

zakup pomocy naukowych, dydaktycznych oraz książek – 18.145 zł.

zakup materiałów i wyposażenia – 44.787 zł, z tego:

- sprzęt komputerowy – 5.196 zł.

- środki czystości – 9.420 zł.

- artykuły sanitarne – 2.959 zł.

- artykuły gospodarcze –  6.139 zł.

- materiały biurowe – 6.430 zł.

- prasa, druki – 3.892 zł.

- wyposażenie – 9.430 zł.

- stroje dla chóru – 1.050 zł.

- artykuły spożywcze – 271 zł.

energia, woda, gaz – 94.658 zł.

usługi remontowe – 1.224 zł.

usługi pozostałe – 41.997 zł, z tego:

- telekomunikacyjne, pocztowe – 3.145 zł.

- przewozy dzieci – 11.801  zł.

- szkolenia i badania pracowników –  4.370 zł.

- serwis kotła gazowego, naprawa instalacji elektrycznej – 12.026 zł.

- przeglądy,  konserwacje, naprawy sprzętu oraz urządzeń – 9.118 zł.

- opracowanie planu ochrony obiektu  - 816 zł.

- oprawa muzyczna – 400 zł.

- wywóz nieczystości – 321 zł.

różne opłaty i składki – 104 zł.

 

Rozdział 80113 – Dowożenie uczniów do szkół

 

Planowane wydatki w wysokości  146.600 zł. wykonano w  97,7  %, co stanowi kwotę     143.184 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 143.184 zł, w tym:

- dowóz uczniów do gimnazjum w Żernicy i Pilchowicach.

 

 

Rozdział 80195 – Pozostała działalność

 

Planowane wydatki w wysokości 55.000 zł. wykonano w 93,6  %, co stanowi kwotę      

51.487 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 51.487 zł, w tym:

- pomoc zdrowotna  dla nauczycieli -  8.000 zł.

- opłata za dzieci z terenu gminy uczęszczające do przedszkoli niepublicznych gmin

  sąsiednich -  4.370 zł.

- odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 39.117 zł.

 

 

DZIAŁ 851 – OCHRONA ZDROWIA

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 135.000 zł. wykorzystana została w 93,4 % tj. w wysokości 

126.102 zł. Z tego:

 

Rozdział 85121 – Lecznictwo ambulatoryjne

 

Planowane wydatki w wysokości 35.000 zł. wykonano w 100,0 %, co stanowi kwotę         35.000 zł. Z tego:

na wydatki bieżące  35.000 zł, w tym:

- dotacja podmiotowa z budżetu gminy dla samodzielnego publicznego zakładu opieki 

   zdrowotnej z przeznaczeniem na realizację programu zdrowotnego „ Program 

   profilaktyczno- edukacyjny w placówkach oświaty Gminy Pilchowice” – 35.000 zł.

 

Rozdział 85154 – Przeciwdziałanie alkoholizmowi

 

Planowane wydatki w wysokości 100.000 zł. wykonano w 91,1 %, co stanowi kwotę     91.102 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 91.102 zł, w tym:

wynagrodzenia dla członków komisji – 21.489 zł.

zakup materiałów i wyposażenia – 16.506 zł, z tego:

- materiały do terapii zajęciowej – 6.956

- sprzęt sportowy – 6.180 zł.

- nagrody, gry planszowe – 2.882 zł.

- artykuły spożywcze, kwiaty  - 488 zł.

wydawnictwa profilaktyczne – 606 zł.

zakup usług pozostałych – 52.250 zł, z tego:

- zajęcia psychoterapeutyczne – 12.389 zł.

- spektakle profilaktyczne – 3.592 zł.

- usługi przewozowe – 2.828 zł.

- obóz terapeutyczny – 17.600 zł.

- prowadzenie zajęć sportowych – 2.400 zł

- wycieczki – 8.518 zł

- izba wytrzeźwień  - 1.386 zł.

- szkolenia, usługi ksero – 1.036 zł.

- wykonanie konstrukcji na plac zabaw – 2.501 zł.

delegacje – 251 zł.

 

 

DZIAŁ 852 – POMOC  SPOŁECZNA

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 1.020.842 zł. wykorzystana została w 87,6  %

tj. w wysokości 893.777 zł. Z tego:

 

Rozdział 85202 – Domy Pomocy Społecznej

 

Planowane wydatki w wysokości 5.000 zł. wykonano w  100 % co stanowi kwotę

5.000 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 5.000 zł, w tym:

pomoc finansowa dla Powiatu gliwickiego z przeznaczeniem dla DPS w Kuźni Nieborowskiej – 5.000 zł.

 

Rozdział 85212 – Świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne

i rentowe z ubezpieczenia społecznego

 

Planowane wydatki w wysokości 449.017 zł. wykonano w 99,9  %, co stanowi kwotę

448,881 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 442.426 zł, w tym:

wynagrodzenia – 4.555 zł.

pochodne od wynagrodzeń – 2.703 zł.

materiały i wyposażenie – 2.028 zł, z tego:

- druki – 857 zł.

- materiały biurowe – 869 zł.

- program komputerowy – 302 zł.

usługi pozostałe – 952 zł, z tego:

- usługi informatyczne, telekomunikacyjne – 661zł.

- szkolenia – 291 zł.

świadczenia rodzinne – 432.188 zł.

na wydatki majątkowe – 6.455 zł, w tym:

zakup zestawu komputerowego – 6.455 zł.

 

 

Rozdział 85213 – Składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby

pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej oraz niektóre świadczenia rodzinne

 

Planowane wydatki w wysokości  3.857 zł. wykonano w  98,9  % , co stanowi kwotę     

3.814  zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 3.814 zł, w tym:

składki zdrowotne dla osób pobierających świadczenia z opieki społecznej. - 3.814 zł.

 

 

Rozdział 85214 – Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenie

społeczne                                                                               

 

Planowane wydatki w wysokości 232.947 zł. wykonano w 62,3  %, co stanowi kwotę    145.117 zł. Z tego:

na wydatki bieżące  – 145.117 zł, w tym:

zasiłki: stałe, okresowe gwarantowane,  okresowe macierzyńskie, celowe – 144.301 zł.

pochodne od wynagrodzeń – 816 zł.

 

 

Rozdział 85215 -  Dodatki mieszkaniowe

 

Planowane wydatki w wysokości 35.000 zł. wykonano w 82,0  %, co stanowi kwotę    

28.702 zł, Z tego:

na wydatki bieżące – 28.702 zł, w tym:

dodatki mieszkaniowe – 28.702 zł.

 

Rozdział 85216 – Zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze

 

Planowane wydatki w wysokości 4.352 zł. wykonano w 100 %, co stanowi kwotę

4.352 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 4.352 zł, w tym:

zasiłki rodzinne, zasiłki pielęgnacyjne, zasiłki wychowawcze - 4.352 zł.

 

Rozdział 85219 – Ośrodki pomocy społecznej

 

Planowane wydatki w wysokości  216.500 zł. wykonano w 84,9 % , co stanowi  kwotę 183.757 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 183.757 zł, w tym:

wynagrodzenia oraz dodatkowe wynagrodzenia roczne – 143.350 zł.

pochodne od wynagrodzeń – 28.221 zł.

podróże służbowe – 4.574 zł.

odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych –  2.400 zł.

materiały i wyposażenie – 4.362 zł, z tego:

- materiały biurowe – 618 zł.

- druki, wydawnictwa – 775 zł.

- wyposażenie biura – 1.497 zł

- paczki żywnościowe dla podopiecznych – 919 zł.

- środków czystości , artykuły gospodarcze – 553 zł.

usługi pozostałe – 850 zł.

- usługa przewozowa- 107 zł.

- szkolenia – 340 zł.

- usługi telefoniczne – 403 zł.

 

Rozdział 85295 – Pozostała działalność

Planowane wydatki w wysokości 74.169 zł. wykonano w 99,9 %, co stanowi kwotę

74.154 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 74.154 zł, w tym:

świadczenia społeczne – 69.154 zł, z tego:

- dożywianie uczniów w szkołach i przedszkolach  - 41.332 zł.

- usługi opiekuńcze sióstr PCK  - 8.716 zł.

- usługi leczniczo- opiekuńcze – 19.106 zł.

dotacja celowa – 5.000 zł.

 

DZIAŁ 854 – EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZA

Zaplanowana w tym dziale kwota 236.815 zł. wykorzystana została w 88,0 % tj. w wysokości 208.332 zł. Z tego:

 

Rozdział 85401 – Świetlice szkolne

 

Planowane wydatki w wysokości  236.815 zł wykonano w 88,0 %, co stanowi  kwotę    208.332 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 208.332 zł, w tym:

wynagrodzenia oraz dodatkowe wynagrodzenia roczne – 155.054 zł.

pochodne od wynagrodzeń – 30.314 zł.

odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 7.000 zł.

zmywarka, artykuły gospodarcze, środki czystości – 15.694 zł.

naprawa sprzętu – 270 zł.

 

 

DZIAŁ 900 –GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 3.442.477 zł. wykorzystana została w 98,6 %

tj. w wysokości 3.395.231 zł. Z tego:

 

 

 

Rozdział 90001 – Gospodarka ściekowa i ochrona wód

 

Planowane wydatki w wysokości  2.098.908 zł. wykonano w 99,8 %, co stanowi  kwotę    2.094.367 zł. Z tego:

na wydatki bieżące - 62.465 zł, w tym:

eksploatacja oraz naprawy awaryjne oczyszczalni ścieków i sieci kanalizacyjnej – 62.465 zł.

na wydatki majątkowe – 2.031.902 zł, w tym:

budowa sieci kanalizacyjnej oraz oczyszczalni ścieków w Żernicy – 2.031.902 zł.

 

Rozdział 90003 – Oczyszczanie miast i wsi

 

Planowane wydatki w wysokości  326.100 zł. wykonano w 96,5 %, co stanowi  kwotę  314.572 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 314.572 zł, w tym:

zakup worków na śmieci – 16.567 zł.

rekultywacja wyrobiska po piaskowego – 20.927 zł.

likwidacja dzikich wysypisk – 4.565 zł.

opłaty za składowanie śmieci na wysypisku – 79.570 zł.

usługi transportowe związane z wywozem śmieci z terenu gminy – 149.700 zł.

utylizacja padliny, wyłapywanie psów , opłata za schronisko – 14.297 zł 

opracowanie programu ochrony środowiska - 2.928 zł.

opłata za korzystanie ze środowiska  -  2.402 zł.

utylizacja leków -141 zł.

deratyzacja – 2.000 zł.

pielęgnacja i wycinka drzew – 6.225 zł.

zlokalizowanie mogielnika – 15.250 zł.

 

Rozdział 90015 – Oświetlenie ulic, placów i dróg

 

Planowane wydatki w wysokości  587.669 zł. wykonano w 97,2 %, co stanowi  kwotę  571.496 zł. Z tego:

na wydatki bieżące - 519.890 zł, w tym:

energia – 408.016 zł.

konserwacja oraz eksploatacja oświetlenia ulicznego – 111.874 zł.

na wydatki majątkowe – 51.606 zł, w tym:

oświetlenie dekoracyjne kościoła w Żernicy – 51.606 zł.

 

Rozdział 90095 – Pozostała działalność

 

Planowane wydatki w wysokości  429.800 zł. wykonano w  96,5 %, co stanowi  kwotę   414.796 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 225.607  zł, w tym:

usługi komunikacyjne – 225.607 zł.

na wydatki majątkowe – 189.189 zł, w tym:

modernizacja ośrodka zdrowia w sołectwie Wilcza

 

 

DZIAŁ 921 - KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 303.500 zł. wykorzystana została w 98,9 % tj. w wysokości 300.189 zł. Z tego:

 

Rozdział 92109 – Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby

 

Planowane wydatki w wysokości  100.000 zł wykonano w 100 %, co stanowi  kwotę   100.000 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 100.000 zł, w tym:

wynagrodzenia oraz dodatkowe wynagrodzenia roczne – 28.774 zł.

pochodne od wynagrodzeń –5.628 zł.

podróże służbowe – 1.437 zł.

odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 1.875 zł.

zakup materiałów i wyposażenia – 7.746 zł., z tego:

- opał – 3.580 zł.

- nagrody – 1.463 zł.

- środki czystości – 341 zł.

- sprzęt sportowy – 560 zł.

- materiały biurowe – 564 zł.

- artykuły gospodarcze – 188 zł.

- bilety wstępu – 417 zł.

- artykuły spożywcze – 633 zł.

usługi pozostałe – 11.314 zł, z tego:

- usługi przewozowe – 3.839 zł.

- usługi telefoniczne – 188 zł.

- organizacja imprez – 2.114 zł.

- prowadzenie zespołu tenisa stołowego – 3.423 zł.

- usługi elektryczne, poligraficzne, kominiarskie – 1.750 zł.

zakup energii, wody – 17 zł.

usługi remontowe – 1.200 zł.

dotacja podmiotowa dla instytucji kultury – 42.009 zł.

 

Rozdział 92116 – Biblioteki

 

Planowane wydatki w wysokości  153.500 zł. wykonano w 100 %, co stanowi  kwotę   153.500 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 153.500 zł, w tym:

wynagrodzenia oraz dodatkowe wynagrodzenia roczne – 49.861 zł.

pochodne od wynagrodzeń – 10.447 zł.

podróże służbowe – 281 zł.

odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 2.250 zł.

zakup  książek – 12.268 zł.

zakup materiałów i wyposażenia – 11.199 zł, z tego:

- materiały biurowe – 674 zł.

- środki czystości – 370 zł.

- prasa, wydawnictwa – 1.056 zł.

- znaczki pocztowe, druki – 468 zł.

- wyposażenie (meble) – 8.631 zł.

usługi pozostałe – 5.706 zł, z tego:

- telekomunikacyjne –622 zł.

- czynsz za bibliotekę – 3.514 zł.

- naprawy, przeglądy – 968 zł.

- badania pracowników – 392 zł.

- szkolenia – 210 zł.

usługi remontowe – 13.946 zł.

dotacja  podmiotowa dla instytucji kultury– 47.542 zł.

 

Rozdział 92195 – Pozostała działalność

 

Planowane wydatki w wysokości  50.000 zł. wykonano w 93,3 %, co stanowi  kwotę      46.689 zł. Z tego:

na wydatki bieżące -  46.689 zł, w tym:

imprezy kulturalne w sołectwach Gminy Pilchowice (dożynki, dni seniora, koncerty kolęd, biesiady śląskie, dzień dziecka ) – 41.126 zł.

ozdoby świąteczne – 1.065 zł.

kwiaty oraz paczki dla jubilatów – 2.937 zł.

stroje ludowe – 509 zł.

usługi transportowe – 1.052 zł.

 

DZIAŁ 926 - KULTURA FIZYCZNA I SPORT

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 175.000 zł. wykorzystana została w 97,6 % tj. w wysokości 170.748 zł. Z tego:

 

Rozdział 92601 – Obiekty sportowe

 

Planowane wydatki w wysokości  90.000 zł wykonano w 95,4  %, co stanowi  kwotę     85.828 zł. Z tego:

na wydatki bieżące -  47.842 zł, w tym:

materiały i wyposażenie – 16.403 zł, z tego:

- opał – 3.765 zł

- artykuły elektryczne, gospodarcze – 4.447 zł.

- materiały budowlane – 5.244 zł.

- paliwo do kosiarki, nawozy – 726 zł.

- środki czystości – 2.221 zł.

energia, woda – 14.159 zł.

usługi pozostałe –  17.280 zł, z tego:

- prace porządkowe – 11.400 zł

- lakierowanie trybun – 886 zł.

- modernizacja wiaty w Leboszowicach4.516 zł.

- przegląd gaśnic, wykonanie tablic ostrzegawczych – 478 zł.

na wydatki majątkowe – 37.986 zł, w tym:

budowa kortu tenisowego w Nieborowicach – 37.986 zł.

 

Rozdział 92605 – Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu

 

Planowane wydatki w wysokości  85.000 zł. wykonano w 99,9 %, co stanowi  kwotę     

84.920 zł. – dotacja celowa.

 

WYDATKI ZWIĄZANE Z REALIZACJĄ ZADAŃ ZLECONYCH Z ZAKRESU          

ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ

 

Planowane wydatki w wysokości 759.526 zł. wykonano 82,0 %, co stanowi kwotę

622.678 zł. Z tego:

 

 

DZIAŁ 750 – ADMINISTRACJA PUBLICZNA

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 54.184 zł. wykorzystana została w 100,0 % tj. w wysokości 54.184 zł. Z tego:

 

Rozdział 75011 – Urzędy wojewódzkie

 

Planowane wydatki w wysokości  54.184 zł wykonano w 100,0 %, co stanowi  kwotę      54.184 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 54.184 zł, w tym:

wynagrodzenia  oraz dodatkowe wynagrodzenie roczne –  42.950 zł.

pochodne od wynagrodzeń – 11.234 zł.

 

 

DZIAŁ 751 - URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY PAŃSTWOWEJ, KONTROLI I OCHRONY PRAWA ORAZ SĄDOWNICTWA

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 15.043 zł. wykorzystana została w 100 % tj. w wysokości 15.043 zł. Z tego:

 

Rozdział 75101 – Urzędy naczelnych organów władzy państwowej kontroli 

i  ochrony prawa

 

Planowane wydatki w wysokości  2.420 zł wykonano w 100 %, co stanowi kwotę

2.420 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 2.420 zł, w tym:

prowadzenie i aktualizacja stałego rejestru wyborców – 2.420 zł.

 

Rozdział 75113 – Wybory do Parlamentu Europejskiego

 

Planowane wydatki w wysokości  12.623 zł wykonano w 100 % , co stanowi kwotę 

12.623 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 12.623 zł, w tym:

przygotowanie i przeprowadzenie wyborów do Parlamentu Europejskiego – 12.623 zł.

 

 

DZIAŁ 754 – BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE I OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA

 

Zaplanowana w tym dziale kwota  10.483 zł. wykorzystana została w 100 % tj. w wysokości 10.483 zł. Z tego:

Rozdział 75414 – Obrona cywilna

 

Planowane wydatki w wysokości  10.483 zł  wykonano w 100 %, co stanowi kwotę

10.483 zł. Z tego|

na wydatki bieżące – 10.483 zł, w tym:

wynagrodzenia – 7.880 zł.

pochodne od wynagrodzeń –  1.603 zł.

konserwacja systemów alarmowych  – 1.000 zł.

 

DZIAŁ 852 POMOC SPOŁECZNA

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 543.147 zł. wykorzystana została w 99,9 % tj. w wysokości 542.968 zł. Z tego:

 

Rozdział 85212 – Świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego

 

Planowane wydatki w wysokości 449.017 zł. wykonano w 99,9 %, co stanowi kwotę

448.881 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 442.426 zł, w tym:

wynagrodzenia – 4.555 zł.

pochodne od wynagrodzeń – 2.703 zł.

materiały i wyposażenie ( druki, programy komputerowe ) – 2.028 zł.

zasiłki rodzinne, zasiłki pielęgnacyjne, świadczenia pielęgnacyjne – 432.188 zł.

usługi pozostałe (usługi telekomunikacyjne, szkolenia) – 952 zł.

na wydatki majątkowe – 6.455 zł, w tym:

zakup zestawu komputerowego – 6.455 zł.

 

Rozdział 85213 – Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej oraz niektóre świadczenia rodzinne.

 

Planowane wydatki w wysokości 3.857 zł. wykonano w 98,9 %, co stanowi kwotę

3.814 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 3.814 zł, w tym:

składki zdrowotne dla osób pobierających świadczenia z opieki społecznej – 3.814 zł.

 

Rozdział 85214 – Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne

 

Planowane wydatki w wysokości 57.767 zł. wykonano w 100 %, co stanowi kwotę 

57.767 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 57.767 zł, w tym:

świadczenia społeczne – 56.951 zł.

składki na ubezpieczenia społeczne – 816 zł.

 

Rozdział 85216 – Zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze

 

Planowane wydatki w wysokości  4.352 zł. wykonano w 100 %, co stanowi kwotę      

4.352 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 4.352 zł, w tym:

zasiłki rodzinne, zasiłki pielęgnacyjne, zasiłki wychowawcze. – 4.352 zł.

Rozdział 85219 – Ośrodki pomocy społecznej

 

Planowane wydatki w wysokości  28.154  zł. wykonano w 100 % , co stanowi  kwotę

28.154 zł. Z tego

na wydatki bieżące – 28.154 zł, w tym:

wynagrodzenia oraz dodatkowe wynagrodzenia roczne – 23.713 zł.

pochodne od wynagrodzeń – 3.820 zł.

podróże służbowe – 164 zł.

zakup materiałów biurowych, wydawnictw, środków czystości – 200 zł.

usługa przewozowa, szkolenia – 257 zł.

 

 

DZIAŁ 900 – GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 136.669 zł. nie została wykorzystana

 

Rozdział 90015 – Oświetlenie ulic, placów i dróg

 

Planowane wydatki w wysokości 136.669 zł. nie zostały dokonane.

 

 

 

 

 

GOSPODARKA POZABUDŻETOWA

 

 

1. Zakład Budowy i Eksploatacji Wodociągów i Kanalizacji

 

Stan środków obrotowych na początek roku : - 43.844 zł.

 

a) Przychody ogółem -  planowane: 960.500 zł, wykonane: 956.898 zł z tego:

-         wpływy z usług : 135.025 zł.(usuwanie awarii sieci wodociągowej na terenie gminy)

-         wpływy ze sprzedaży wody : 821.873 zł,

b)  Koszty  ogółem : planowane: 959.500 zł,  wykonane: 894.258 zł, w tym:

       -     wynagrodzenia i dodatkowe wynagrodzenie roczne –  503.604 zł.

-         pochodne od wynagrodzeń  – 92.434 zł,

-         świadczenia rzeczowe wynikające z przepisów bhp – 7.456 zł,

-         zakup chemikalii  potrzebnych do produkcji i uzdatniania wody –  24.040 zł,

-         zakup materiałów do usuwania awarii na sieciach wodociągowych –  25.235 zł, 

-         zakup paliwa oraz części zamiennych –16.320 zł,

-         zakup odzieży roboczej oraz środków czystości – 1.401 zł,

-         zakup materiałów budowlanych – 2.102 zł,

-         zakup materiałów wodno-kanalizacyjnych – 14.706 zł,

-         zakup materiałów elektrycznych – 21.220 zł,

-         pozostałe materiały – 12.420 zł.

-         opłaty za usługi telekomunikacyjne – 5.986 zł,

-         za usługi BHP – 3.221 zł,

-         szkolenia i badania pracowników  – 2.562 zł,

-         usługi koparką przy usuwaniu awarii – 33.547 zł,

-         remonty i naprawy pomp głębinowych i dozujących – 67.827 zł,

-         usługi konserwacyjne, naprawcze, budowlano-montażowe – 4.967 zł,

-         usługi transportowe oraz drobne remonty    9.297 zł,

-         opłaty za zużycie energii elektrycznej – 28.299 zł,

-         koszty delegacji i ryczałtów – 5.810 zł,

-         różne opłaty i składki – 5.162 zł,

-         odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 6.642 zł.

 

Stan środków obrotowych na koniec roku 2004  -  8.164 zł.

 

 

 

2. Gminny Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

 

Stan środków obrotowych na początek roku wynosił 35.964 zł.

 

a) Przychody  – planowane: 10.000 zł, wykonane: 8.812 zł. – opłaty, darowizna

b) Koszty – planowane: 39.000 zł, wykonanie: 32.824 zł., w tym:

-         leczenie kasztanowców – 3.693 zł.

-         opracowanie planu gospodarki odpadami – 9.760 zł.

-         opracowanie wniosku w celu uzyskania zezwolenia na odzysk odpadów dla rekultywacji wyrobiska po dzikiej eksploatacji piasku – 9.995 zł.

-         szkolenie ekologiczne mieszkańców – 1.537 zł.

-         akcja „sprzątanie świata” – 4.839 zł.

-         modernizacja oznakowania tras rowerowych – 3.000 zł.

 

Stan środków obrotowych na koniec roku 2004 wynosił: 11.952 zł.

 

 

 

3. Środek specjalny

 

Stan środków pieniężnych na początek roku wynosił: 2.722 zł.

 

a) Przychody – planowane: 6.000 zł, wykonane: 2.077 zł. – opłaty za zajęcie pasa drogowego

b) Wydatki – planowane: 6.000 zł, wykonane: 0 zł.

 

Stan środków pieniężnych na koniec roku 2004 wynosił: 4.799 zł.