Załącznik do Uchwały Nr XXV/174/05
Rady Gminy Pilchowice z dnia 14 kwietnia 2005 r.
SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA
BUDŻETU GMINY ZA 2004r.
Budżet gminy na rok 2004 uchwalony został dnia 12 lutego 2004
r.
Uchwałą Nr XIII/90/04 Rady Gminy Pilchowice. Zaplanowano:
- dochody w wysokości 13.567.476 zł.
- wydatki w wysokości 13.567.476 zł.
W wyniku wprowadzonych w ciągu 2004r. zmian, plan budżetu
wzrósł i na koniec 2004r. wynosił:
- dochody w wysokości 14.492.429 zł.
- wydatki w wysokości 16.535.290 zł.
źródłem pokrycia deficytu w wysokości 2.042.861zł. była nadwyżka budżetowa z lat ubiegłych w kwocie 658.000 zł. oraz pożyczka z WFOŚiGW w kwocie 1.384.861 zł.
Realizacja budżetu za 2004r. przedstawia się następująco:
- dochody – plan: 14.492.429 zł, wykonanie: 13.827.827 zł. tj. 95,4 %
- wydatki – plan: 16.535.290 zł, wykonanie: 15.187.873 zł. tj. 91,8 %
Zadłużenie Gminy Pilchowice na dzień 31 grudnia 2004r.wynosiło: 1.384.861 zł.
Planowane dochody na początek roku w wysokości
13.567.476 zł. zwiększono w 2004 r. o kwotę 924.953 zł. do wysokości
14.492.429 zł.
Zmiany planu obejmują:
1. Dotacje celowe
otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań
bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań
zleconych gminie ( związkom gmin ) ustawami
- o kwotę 530.566 zł.
2. Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin ( związków gmin ) - o kwotę 89.740 zł.
3. Dotacje celowe
otrzymane z budżetu państwa na zadania
bieżące realizowane przez gminę na podstawie porozumień z organami
administracji rządowej - o kwotę 3.500 zł.
4. Dotacje otrzymane z funduszy celowych na realizację zadań bieżących jednostek sektora finansów publicznych – o kwotę 73.459 zł.
5. Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na inwestycje i zakupy inwestycyjne z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminom ustawami - o kwotę 6.455 zł.
6. Dotacje celowe otrzymane z powiatu na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień ( umów ) między jednostkami samorządu terytorialnego – o kwotę 10.483 zł.
7. Dotacje celowe otrzymane z powiatu na inwestycje i zakupy inwestycyjne realizowane na podstawie porozumień ( umów ) między jednostkami samorządu terytorialnego
– o kwotę 36.000 zł.
8. Środki na dofinansowanie własnych inwestycji gmin ( związków gmin ), powiatów ( związków powiatów ), samorządów województw, pozyskanych z innych źródeł
– o kwotę 71.603 zł.
9. Środki na dofinansowanie własnych zadań bieżących gmin ( związków gmin ), powiatów ( związków powiatów ), samorządów województw, pozyskanych z innych źródeł
– o kwotę 15.000 zł.
10. Dochody jednostek samorządu terytorialnego związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami – o kwotę 1.495 zł.
11. Wpływy z opłaty administracyjnej za czynności urzędowe – o kwotę 1.000 zł.
12. Subwencje ogólne z budżetu państwa – o kwotę 85.652 zł.
Dochody własne:
plan: 8.556.755 zł, wykonanie: 7.921.787 zł. ( 92,6 % ), z tego:
- wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych i prawnych – plan: 3.457.504zł,
wykonanie: 3.387.313 zł. ( 97,9 % )
- wpływy z opłat za zarząd i wieczyste użytkowanie nieruchomości – plan: 12.000 zł,
wykonanie: 6.691 zł. ( 55,7 % )
- wpływy z innych lokalnych opłat pobieranych przez jednostki samorządu terytorialnego na
podstawie odrębnych ustaw – plan: 6.000 zł, wykonanie: 22.037 zł. ( 367,2 %)
-
dochody z najmu i dzierżawy
majątku gminy – plan: 150.556 zł,
wykonanie: 149.871 zł. (
99,5 % )
- wpływy z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo
własności – plan: 3.000 zł, wykonanie: 0 zł.
- wpływy ze sprzedaży majątku gminy – plan: 610.000 zł,
wykonanie: 549.589 zł. ( 90,0 % )
- wpływy z różnych dochodów bez planu, wykonanie: 6.024 zł
- podatek od działalności gospodarczej osób fizycznych opłacany w formie karty
podatkowej – plan: 43.000 zł, wykonanie: 32.026 zł. ( 74,4 % )
- podatek od nieruchomości – plan: 2.560.000 zł, wykonanie: 2.297.991 zł. ( 89,7 %)
- podatek rolny – plan: 291.000 zł, wykonanie: 256.476 zł. ( 88,1 % )
- podatek leśny – plan: 20.200 zł, wykonanie: 19.156 zł. ( 94,8 % )
- podatek od środków transportowych – plan: 125.000 zł, wykonanie: 52.593 zł. ( 42 % )
- podatek od spadków i darowizn - plan: 57.000 zł, wykonanie: 89.531 zł. ( 157,0 % )
- podatek od posiadania psów – plan: 4.500 zł, wykonanie: 2.688 zł. ( 59,7 % )
- wpływy z opłaty targowej – plan: 2.500 zł, wykonanie: 1.275 zł. ( 51,0 % )
- wpływy z opłaty administracyjnej – plan: 1.000 zł, wykonanie: 650 zł. ( 65,0 % )
- wpływy z opłaty eksploatacyjnej – plan: 250.000 zł, wykonanie: 168.454 zł. ( 67,3 % )
- wpływy z opłat lokalnych – plan: 320.000 zł, wykonanie: 268.834 zł. ( 84,0 % )
- podatek od czynności cywilno-prawnych – plan: 132.000 zł,
wykonanie: 133.854 zł. ( 101,4 % )
- wpływy z opłaty skarbowej – plan: 30.000 zł, wykonanie: 34.151 zł. ( 113,8 % )
- wpływy z usług– plan: 105.000 zł, wykonanie: 98.295 zł. (93,6 % )
- wpływy z opłat za zezwolenie na sprzedaż alkoholu – plan: 100.000 zł,
wykonanie: 93.794 zł. ( 93,7 % )
- odsetki – plan: 275.000 zł, wykonanie: 250.319 zł. ( 91,0 % )
- dochody jednostek samorządu terytorialnego związane z realizacją zadań z zakresu
administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami – plan: 1.495 zł,
wykonanie: 1.759 zł. ( 117,6 %)
- różne rozliczenia: - ( minus ) 1.584 zł.
plan: 4.886.846 zł, wykonanie: 4.886.846 zł. ( 100 % ), z tego:
- część oświatowa – plan: 4.338.479 zł, wykonanie: 4.338.479 zł. ( 100 % )
- część wyrównawcza – plan: 484.532 zł, wykonanie: 484.532 zł. ( 100 % )
- część rekompensująca – plan: 16.328 zł, wykonanie: 16.328 zł. ( 100% )
- uzupełnienie subwencji ogólnej – plan: 47.507 zł, wykonanie: 47.507 zł. (100 %)
Dotacje celowe otrzymane z
budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej
oraz innych zadań zleconych gminie ( związkom gmin )ustawami
plan: 742.588 zł, wykonanie: 742.408 zł. ( 99,9 % ), z tego:
- urzędy wojewódzkie – plan: 54.184 zł, wykonanie: 54.184 zł. ( 100 % )
- urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa –
plan: 2.420 zł, wykonanie: 2.420 zł. ( 100 % )
- wybory do Parlamentu Europejskiego – plan: 12.623 zł, wykonanie:12.623 zł. ( 100% )
- świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia
społecznego – plan: 442.562 zł, wykonanie: 442.426 zł. ( 99,9 % )
- składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia
z pomocy społecznej oraz niektóre świadczenia rodzinne – plan: 3.857 zł,
wykonanie: 3.814 zł. ( 98,8 % )
- zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne – plan: 57.767 zł,
wykonanie: 57.767 zł. ( 100 % )
- zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze – plan: 4.352 zł,
wykonanie: 4.352 zł. ( 100 % )
- ośrodki pomocy społecznej – plan: 28.154 zł, wykonanie: 28.154 zł. ( 100 % )
- oświetlenie ulic, placów i dróg – plan: 136.669 zł, wykonanie: 136.668 zł. ( 99,9 % )
Dotacje celowe otrzymane z
budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin ( związków gmin )
plan: 89.740 zł, wykonanie: 89.740 zł. ( 100 % ), z tego:
- zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na
ubezpieczenia społeczne – plan : 25.180 zł,
wykonanie: 25.180 zł ( 100 %)
- ośrodki pomocy społecznej – plan: 56.308 zł, wykonanie: 56.308 zł ( 100
%)
- pomoc społeczna (pozostała działalność) –
plan: 5.669 zł, wykonanie: 5.669 zł. (100 %)
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na zadania
bieżące realizowane przez gminę na podstawie porozumień z organami
administracji rządowej
plan: 3.500 zł, wykonanie: 3.500 zł. (100 %), z tego:
- biblioteki plan: 3.500 zł, wykonanie: 3.500 zł. (100 %)
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na inwestycje i zakupy inwestycyjne z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminom ustawami
plan: 6.455 zł, wykonanie: 6.455 zł. ( 100% ), z tego:
- świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia
społecznego – plan: 6.455 zł, wykonanie: 6.455 zł. ( 100% )
plan: 10.483 zł, wykonanie: 10.483 zł. ( 100 % ), z tego:
- obrona cywilna – plan: 10.483zł, wykonanie: 10.483 zł. ( 100 % )
Dotacje celowe
otrzymane z powiatu na inwestycje i zakupy inwestycyjne realizowane na
podstawie porozumień ( umów ) między jednostkami samorządu terytorialnego
plan: 36.000 zł, wykonanie: 36.000 zł ( 100 % ), z tego:
- drogi publiczne powiatowe – plan: 36.000 zł, wykonanie: 36.000 zł. (100 %)
Dotacje otrzymane z funduszy
celowych na realizację zadań bieżących jednostek sektora finansów publicznych
plan: 73.459 zł, wykonanie: 69.808 zł. ( 95 %), z tego:
-
urzędy gmin – plan: 29.059 zł, wykonanie: 29.059 zł. ( 100 % )
- szkoły podstawowe – plan: 12.450 zł, wykonanie: 12.300 zł ( 98,8% )
- rolnictwo – plan: 31.950 zł, wykonanie: 28.449 zł ( 89%)
Środki na dofinansowanie własnych zadań bieżących gmin
( związków gmin ), powiatów ( związków
powiatów ), samorządów województw, pozyskanych z innych źródeł
plan: 15.000 zł, wykonanie: 15.000 zł. ( 100% ), z tego:
-
szkoły podstawowe – plan: 15.000 zł, wykonanie: 15.000 zł. ( 100% )
Środki na dofinansowanie
własnych inwestycji gmin ( związków gmin ), powiatów ( związków powiatów ), samorządów
województw, pozyskanych z innych źródeł
plan: 71.603 zł, wykonanie: 45.800 zł. ( 64,0 % ), z tego:
- oświetlenie ulic, placów i
dróg – plan: 25.803 zł, wykonanie: 0 zł.
-
gospodarka
komunalna (pozostała działalność) – plan: 45.800 zł,
wykonanie: 45.800 zł. (
100% )
Skutki udzielonych ulg, umorzeń i zwolnień w 2004r : 57.512 zł.
z tego:
- w podatku od nieruchomości: 18.926 zł.
- w podatku rolnym : 11.375 zł.
- w podatku od środków transportowych: 17.720 zł.
- odsetki: 9.491 zł.
Skutki obniżenia górnych stawek podatków w 2004r : 197.750 zł.
z tego:
- w podatku od nieruchomości: 162.058 zł.
- w podatku od środków transportowych: 35.692 zł.
Planowane wydatki na początek roku w wysokości 13.567.476 zł. zwiększono w 2004r.
o kwotę 2.967.814 zł. do wysokości 16.535.290 zł, z przeznaczeniem na:
- Rolnictwo o kwotę 74.445 zł.
- Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę o kwotę 108.000 zł.
- Transport i łączność o kwotę 351.000 zł.
- Gospodarka mieszkaniowa o kwotę 6.328 zł.
- Administracja publiczna o kwotę 82.559 zł.
- Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz
sądownictwa o kwotę 12.623 zł.
- Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa o kwotę 63.286 zł.
- Oświata i wychowanie o kwotę 101.850 zł.
- Ochrona zdrowia o kwotę 15.000 zł.
- Pomoc społeczna o kwotę 471.386 zł.
- Gospodarka komunalna i ochrona środowiska o kwotę 1.642.837 zł.
- Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego o kwotę 3.500 zł.
- Kultura fizyczna i sport o kwotę 35.000 zł.
Realizacja wydatków w poszczególnych pozycjach klasyfikacji budżetowej przedstawia się następująco:
Zaplanowana
w tym dziale kwota 399.895 zł. wykorzystana została w 92,2 % tj.
w wysokości 368.735 zł. Z tego:
Planowane
wydatki w wysokości 66.000 zł, wykonano w 78,4 %, co stanowi kwotę
51.761
zł. Z tego:
na
wydatki bieżące – 51.761 zł, w tym:
materiały
i wyposażenie – 91 zł, z tego:
- rury drenarskie – 91 zł.
zakup
usług pozostałych – 51.670 zł, z tego:
- konserwacja rowów melioracyjnych - 46.125 zł.
- odwodnienie dróg gminnych – 4.820 zł.
- naprawa sieci drenarskiej – 725 zł.
Planowane
wydatki w wysokości 227.000 zł, wykonano w 99,6%, co stanowi kwotę
226.255 zł. Z tego:
na wydatki majątkowe – 226.255 zł, w tym:
- budowa wodociągu w sołectwie Żernica
- 11.748 zł.
- zwrot kaucji gwarancyjnej z tyt. budowy
wodociągu w sołectwie Wilcza - 27.231
zł.
- budowa wodociągu w sołectwie Stanica – 21.516 zł.
- budowa wodociągu w sołectwie Wilcza – 161.522 zł.
- wykonanie „wcinki” do wodociągu w sołectwie Pilchowice – 4.238 zł.
Planowane
wydatki w wysokości 8.000 zł, wykonano w 78,9 %, co stanowi kwotę
6.316
zł. Z tego:
na
wydatki bieżące – 6.316 zł, w tym:
-
odpis na rzecz izb rolniczych – 6.316 zł.
Planowane
wydatki w wysokości 98.895 zł, wykonano w 85,3 %, co stanowi kwotę
84.403
zł. Z tego:
na
wydatki bieżące – 84.403 zł, w tym:
materiały
i wyposażenie – 11.149 zł, z tego:
- realizacja programu „Odnowa Wsi Śląskiej” –
11.149 zł.
zakup
usług pozostałych - 67.254 zł, z tego:
-
modernizacja dróg transportu rolnego -
65.314 zł.
-
szkolenia rolników – 1.940 zł.
dotacja
celowa – 6.000 zł.
Zaplanowana
w tym dziale kwota 10.000 zł. wykorzystana została w 93,7 %, tj. w wysokości
9.371 zł. Z tego:
Rozdział 02095 – Pozostała
działalność
Planowane
wydatki w wysokości 10.000 zł. wykonano w 93,7 %, co stanowi kwotę
9.371
zł. Z tego:
na
wydatki bieżące – 9.371 zł, w tym:
usługi
pozostałe – 9.371 zł, z tego:
-
trzebież oraz porządkowanie lasów gminnych – 9.371 zł.
DZIAŁ 400 – WYTWARZANIE I
ZAOPATRYWANIE W ENERGIĘ ELEKTRYCZNĄ,GAZ I WODĘ
Zaplanowana w tym dziale kwota 188.000 zł. wykorzystana została w 97,9 % tj. w wysokości 184.227 zł. Z tego:
Rozdział 40002 – Dostarczanie wody
Planowane wydatki w wysokości 188.000 zł. wykonano w 97,9 %, co stanowi kwotę 184.227 zł. Z tego:
na wydatki bieżące – 184.227 zł, w tym:
materiały i wyposażenie – 24.268 zł, z tego:
- materiały do usuwania awarii sieci wodociągowych - 24.268 zł.
zakup usług pozostałych – 159.959 zł.
- usuwanie awarii sieci wodociągowych – 46.223 zł.
- nadzór hydrogeologiczny – 16.260 zł.
- modernizacja oraz konserwacja SUW – 70.678 zł.
- dodatkowe podparcie wodociągu – 26.798 zł.
Zaplanowana w tym dziale kwota 781.797 zł. wykorzystana została w 79,8 % tj. w wysokości 623.994 zł. Z tego:
Rozdział 60013 – Drogi publiczne
wojewódzkie
Planowane wydatki w wysokości 150.000 zł. wykonano w 100%, co stanowi
kwotę
150.000 zł. Z tego:
na wydatki majątkowe – 150.000 zł, w tym:
- budowa chodnika przy drodze wojewódzkiej w sołectwie Pilchowice –
150.000 zł.
Rozdział 60014 – Drogi
publiczne powiatowe
Planowane wydatki w wysokości 86.000 zł. wykonano w
98,9 %, co stanowi kwotę
85.043 zł. Z tego:
na wydatki majątkowe – 85.043 zł, w tym:
- budowa chodnika przy drodze powiatowej w sołectwie
Wilcza – 85.043 zł.
Rozdział 60016 – Drogi publiczne gminne
Planowane wydatki w wysokości 545.797 zł. wykonano w 71,2
%, co stanowi kwotę 388.951 zł.
Z tego:
na wydatki bieżące – 321.293 zł, w tym:
wynagrodzenia oraz dodatkowe wynagrodzenia roczne – 86.525 zł.
pochodne od wynagrodzeń – 16.484 zł.
odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 2.783 zł.
materiały i wyposażenie – 68.241
zł, z tego:
- kostka brukowa, kruszywo, piasek, cement – 42.305 zł.
- przepusty, rury, materiały budowlane – 8.966 zł.
- paliwo – 5.075 zł.
- części do samochodu, narzędzia – 7.051 zł.
- materiały BHP – 2.939 zł.
- znaki, materiały oświetleniowe – 1.905 zł.
opłaty za zużytą energię oraz wodę – 411 zł.
remonty dróg gminnych – 47.925 zł.
usługi pozostałe – 97.815 zł, z tego:
- odśnieżanie dróg gminnych – 62.825 zł.
- wycinka drzew, wykaszanie poboczy – 5.598 zł.
- wykonanie tablic z nazwami ulic – 3.160 zł.
- wykonanie projektów drogowych – 10.980 zł.
- usługi transportowe – 9.664 zł.
- usługi sprzętem specjalistycznym – 3.656 zł.
- naprawy samochodu, narzędzi – 1.932 zł.
ubezpieczenie komunikacyjne – 1.109 zł.
na wydatki majątkowe –
67.658 zł, w tym:
- budowa dróg w sołectwie Stanica
- 67.658 zł.
DZIAŁ 700 – GOSPODARKA MIESZKANIOWA
Zaplanowana w tym dziale kwota 176.328 zł. wykorzystana została w 92,9 % tj. w wysokości 163.839 zł. Z tego:
Planowane
wydatki w wysokości 51.328 zł. wykonano w 92,8 %, co stanowi kwotę
47.665 zł. Z tego:
na wydatki bieżące – 47.665 zł, w tym:
materiały i wyposażenie – 12.920 zł, z tego:
- materiały do remontu komunalnych budynków
mieszkalnych - 9.491 zł.
- zakup kuchni
węglowych – 3.429 zł.
opłaty za zużytą energię - 716 zł.
wymiana okien w komunalnych budynkach mieszkalnych –
15.900 zł.
usługi pozostałe – 18.129 zł, z tego:
- wywóz nieczystości – 2.195 zł.
- usługi hydrauliczne, elektryczne, dekarskie – 7.604
zł.
- usługi transportowe – 305 zł.
- rozbiórka
budynku – 8.025 zł.
Planowane wydatki w wysokości 125.000 zł. wykonano w 92,9 %, co stanowi kwotę 116.174 zł. Z tego:
na wydatki bieżące – 107.644 zł, w tym:
usługi pozostałe – 67.373 zł, z tego:
- operaty szacunkowe – 7.808 zł.
- opłaty: sądowe, notarialne, za wyłączenie gruntów z produkcji rolnej – 5.585 zł.
- usługi geodezyjne - 15.901 zł.
- zmiany geodezyjne, projekt lokalizacji inwestycji - 19.935 zł.
- ogłoszenia o sprzedaży nieruchomości – 1.779 zł.
- wykonanie i aktualizacja map, wypis działek – 11.434 zł.
- ustalenie warunków zabudowy – 3.746 zł.
- koszenie gruntów gminnych – 1.185 zł.
podatek VAT - 40.271 zł.
na wydatki majątkowe – 8.530 zł, w tym:
- odszkodowanie za przejęte nieruchomości – 8.530 zł.
Zaplanowana w tym dziale kwota 2.532.559 zł.
wykorzystana została w 82,3 %
tj. w wysokości 2.084.453 zł. Z tego:
Planowane wydatki w wysokości 104.560 zł. wykonano w
90,9 %, co stanowi kwotę
95.074 zł. Z tego:
na wydatki bieżące – 95.074 zł, w tym:
- wynagrodzenia oraz dodatkowe wynagrodzenia roczne –
79.884 zł.
- pochodne od wynagrodzeń - 15.190 zł.
Planowane wydatki w wysokości 125.000 zł. wykonano
w 92,9 %, co stanowi kwotę
116.158 zł. Z tego:
na wydatki bieżące – 116.158 zł, w tym:
diety dla radnych – 108.070 zł.
materiały i wyposażenie – 4.560 zł, z tego:
- artykuły
spożywcze – 3.345 zł.
- kwiaty - 128
zł.
- prasa, kalendarze – 1.087 zł.
usługi pozostałe – 3.410 zł, z tego:
- szkolenie -
420 zł.
- ogłoszenie –
264 zł.
- przygotowanie
sali na obrady sesji – 574 zł.
- usługa
gastronomiczna – 2.099 zł.
- przewóz osób
– 53 zł.
delegacje służbowe -
118 zł.
Planowane wydatki w wysokości 2.272.999 zł. wykonano w 81,4 %, co stanowi kwotę 1.852.273 zł. Z tego:
na wydatki bieżące – 1.852.273 zł, w tym:
wynagrodzenia oraz dodatkowe wynagrodzenia roczne – 1.233.758 zł.
pochodne od wynagrodzeń – 213.790 zł.
PFRON – 30.436 zł.
delegacje służbowe – 18.071 zł.
zwrot kosztów podróży dla sołtysów – 22.710 zł.
ryczałty za używanie prywatnych samochodów do celów służbowych – 10.421 zł.
odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 24.293 zł.
różne opłaty i składki – 6.767 zł.
materiały i wyposażenie – 131.968 zł, z tego:
- sprzęt komputerowy, programy – 21.986 zł.
- materiały biurowe – 36.528 zł.
- prasa, druki, wydawnictwa – 33.190 zł.
- środki czystości – 5.155 zł.
- kwiaty – 1.222 zł.
- woda mineralna, kawa, herbata – 1.351 zł.
- materiały budowlane – 5.916 zł.
- opał – 8.657 zł.
- znaczki z herbem Gminy Pilchowice – 2.769 zł.
- wyposażenie – 14.958 zł.
- materiały BHP – 236 zł.
energia, woda – 14.504 zł.
usługi remontowe – 7.894 zł.
usługi pozostałe – 137.661 zł, z tego:
- usługi telekomunikacyjne, pocztowe – 57.063 zł.
- szkolenia – 18.753 zł.
- usługi informatyczne – 28.442 zł.
- konserwacja i naprawa urządzeń technicznych – 13.077 zł.
- wywóz nieczystości, sprzątanie, czyszczenie kominów – 1.045 zł.
- prowadzenie spraw BHP, nadzór techniczny – 4.289 zł.
- archiwizacja, niszczenie dokumentów – 900 zł.
- usługi elektryczne, transportowe – 1.781 zł.
- prowadzenie sprawy sądowej – 1.011 zł.
- usługi ksero, wykonanie pieczątek, ogłoszenia – 2.980 zł.
- badania okresowe pracowników – 2.072 zł.
- przeprowadzenie konkursu, tłumaczenia, konsultacje – 1.510 zł.
- wykonanie napisu w kamieniu - 1.200 zł.
- wykonanie folderu Gminy Pilchowice – 3.538 zł.
Planowane wydatki w wysokości 30.000 zł. wykonano w 69,8 %, co stanowi kwotę
20.948 zł. Z tego:
na wydatki bieżące – 20.948 zł, w tym:
różne opłaty i składki – 20.948 zł, z tego:
- składki członkowskie w związkach i stowarzyszeniach.- 11.149 zł.
- ubezpieczenie mienia – 9.799 zł.
Zaplanowana
w tym dziale kwota 15.043 zł. wykorzystana została w 100,0 % tj. w wysokości
15.043 zł. Z tego:
Rozdział 75101 – Urzędy naczelnych
organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa
Planowane
wydatki wysokości 2.420 zł. wykonano w 100,0 %, co stanowi kwotę
2.420
zł. Z tego:
na
wydatki bieżące – 2.420 zł, w tym:
-
prowadzenie i aktualizacja stałego rejestru wyborców – 2.420 zł.
Rozdział 75113 – Wybory do Parlamentu
Europejskiego
Planowane wydatki w wysokości 12.623 zł. wykonano w 100,0%, co stanowi kwotę
12.623 zł. Z tego:
na wydatki bieżące – 12.623 zł, w tym:
- organizacja i przeprowadzenie wyborów do Parlamentu Europejskiego – 12.623 zł.
Zaplanowana w tym dziale kwota 183.286 zł. wykorzystana została w 83,7 % tj. w wysokości 153.343 zł. Z tego:
Rozdział 75411 – Komendy powiatowe Państwowej Straży
Pożarnej
Planowane wydatki w wysokości 15.000 zł. wykonano w 100,0%, co stanowi kwotę
15.000 zł. Z tego:
na wydatki bieżące – 15.000 zł, w tym:
- dotacja na zakup hełmów dla Jednostki Ratowniczo Gaśniczej Państwowej Straży Pożarnej
Planowane wydatki w wysokości 157.803 zł. wykonano w 81,0 %, co stanowi kwotę 127.860 zł. Z tego:
na wydatki bieżące – 127.860 zł, w tym:
wynagrodzenia oraz dodatkowe wynagrodzenia roczne – 9.291 zł.
pochodne od wynagrodzeń – 1.793 zł.
materiały i wyposażenie – 60.888 zł, z tego:
- części do samochodów – 7.245 zł.
- węgiel – 24.738 zł.
- mundury, czapki – 1.852 zł.
- materiały budowlane – 7.650 zł.
- paliwo – 5.696 zł.
- artykuły spożywcze – 2.891 zł.
- środki czystości – 498 zł.
- wyposażenie – 10.318 zł.
energia, woda – 10.527 zł.
usługi remontowe – 15.563 zł.
usługi pozostałe – 19.169 zł, z tego:
- telekomunikacyjne – 1.558 zł.
- przeglądy, dopuszczenie do ruchu – 14.435 zł.
- prace porządkowe, zrzucanie opału, usługi transportowe – 3.176 zł.
ubezpieczenia – 10.376 zł.
podróże służbowe – 253 zł.
Planowane wydatki w wysokości 10.483 zł. wykonano w 100,0 %, co stanowi kwotę 10.483 zł. Z tego:
na wydatki bieżące – 10.483 zł, w tym:
wynagrodzenia – 7.880 zł.
pochodne od wynagrodzeń – 1.603 zł.
konserwacja systemów alarmowych – 1.000 zł.
DZIAŁ 756 –
DOCHODY OD OSÓB PRAWNYCH, OD OSÓB FIZYCZNYCH I OD INNYCH JEDNOSTEK
NIEPOSIADAJĄCYCH OSOBOWOŚCI PRAWNEJ ORAZ WYDATKI ZWIĄZANE Z ICH POBOREM
Zaplanowana w tym
dziale kwota 5.000 zł. wykorzystana została w 27,8 % tj. w wysokości 1.388 zł.
Z tego:
Rozdział 75647-
Pobór podatków, opłat i niepodatkowych
należności budżetowych
Planowane wydatki w
wysokości 5.000 zł. wykonano w 27,8 %, co stanowi kwotę
1.388 zł. Z tego:
na wydatki bieżące – 1.388 zł, w tym:
– druki nakazów płatniczych ( 689 zł.), opłata
sądowa ( 699 zł.)
DZIAŁ 757 –
OBSŁUGA DŁUGU PUBLICZNEGO
Zaplanowana w tym dziale kwota 10.000 zł. wykorzystana została w 71,2 % tj. w wysokości 7.118 zł. Z tego:
Rozdział 75702 – Obsługa
papierów wartościowych, kredytów i pożyczek jednostek samorządu terytorialnego
Planowane wydatki w wysokości 10.000 zł. wykonano w 71,2 %, co stanowi kwotę
7.118 zł. Z tego:
na wydatki bieżące – 7.118 zł, w tym:
- spłata odsetek od kredytu – 7.118 zł.
Zaplanowana w tym dziale kwota 6.919.748 zł. wykorzystana została w 93,7 %
tj. w wysokości 6.481.983 zł. Z tego:
Planowane wydatki w wysokości 3.831.210 zł. wykonano w 93,2 %, co stanowi kwotę 3.569.250 zł. Z tego:
na wydatki bieżące – 3.532.519 zł, w tym:
wynagrodzenia oraz dodatkowe wynagrodzenia roczne – 2.173.853 zł.
pochodne od wynagrodzeń – 445.469 zł.
podróże służbowe – 5.550 zł.
dodatki: mieszkaniowe, wiejskie – 146.229 zł.
PFRON – 7.901 zł.
odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 123.332 zł.
zakup pomocy naukowych, dydaktycznych oraz książek – 46.292 zł.
wyprawka szkolna – 2.498 zł.
zakup materiałów i wyposażenia – 279.901 zł, z tego:
- węgiel, olej opałowy – 135.369 zł.
- artykuły: biurowe, papiernicze – 15.752 zł.
- artykuły gospodarcze – 18.039 zł.
- środki czystości – 20.229 zł.
- prasa, druki – 11.946 zł.
- sprzęt komputerowy – 17.129 zł.
- wyposażenie – 49.584 zł.
- kocioł CO ( Stanica) – 5.060 zł.
- artykuły spożywcze - 5.352 zł.
- kwiaty – 1.441 zł.
energia, woda, gaz – 87.130 zł.
usługi remontowe – 106.831 zł.
usługi pozostałe – 103.673 zł, z tego:
- telekomunikacyjne, pocztowe – 8.992 zł.
- przewozy dzieci, usługi transportowe – 15.466 zł.
- wyjazd śródroczny dzieci – 12.300 zł.
- szkolenia i badania pracowników – 9.827 zł.
- usługi informatyczne, nadzór, konserwacja i naprawa urządzeń technicznych – 19.241 zł.
- wymiana kotła CO ( Stanica) – 1.740 zł.
- awaria CO ( Pilchowice) – 8.556 zł.
- naprawa oświetlenia (Wilcza, Pilchowice) – 5.611 zł.
- prowadzenie zajęć rekreacyjno – sportowych – 7.557 zł.
- prace porządkowe na boisku szkolnym – 2.363 zł.
- prowadzenie zajęć komputerowych oraz wychowawczych – 7.473 zł.
- wykonanie tablic do koszykówki – 900 zł.
- wywóz nieczystości – 3.647 zł.
różne opłaty i składki – 3.860 zł.
na wydatki majątkowe – 36.731 zł, w tym:
wykonanie dokumentacji projektu sali gimnastycznej
Planowane wydatki w wysokości 1.197.045 zł. wykonano w 93,8 %, co stanowi kwotę 1.122.565 zł. Z tego:
na wydatki bieżące – 1.122.565 zł, w tym:
wynagrodzenia oraz
dodatkowe wynagrodzenia roczne – 729.986 zł.
pochodne od
wynagrodzeń – 145.420 zł.
podróże służbowe –
999 zł.
dodatki:
mieszkaniowe, wiejskie – 35.084 zł.
odpisy na zakładowy
fundusz świadczeń socjalnych – 38.400 zł.
zakup pomocy
naukowych, dydaktycznych oraz książek –
17.201 zł.
zakup materiałów i
wyposażenia – 81.973 zł, z tego:
- opał – 14.690 zł.
- prasa, wydawnictwa
– 2.836 zł.
- sprzęt gospodarczy
– 9.288 zł.
- środki czystości –
9.389 zł.
- materiały biurowe
– 5.232 zł.
- sprzęt komputerowy
i programy komputerowe – 9.872 zł.
- wyposażenie –
22.569 zł.
- okna, żaluzje –
5.959 zł.
- zabawki – 1.684
zł.
- artykuły spożywcze
– 454 zł.
usługi remontowe –
41.818 zł.
energia, woda –
15.346 zł.
usługi pozostałe –
15.874 zł, z tego:
- telekomunikacyjne, pocztowe – 5.289 zł.
- przewozy dzieci – 899 zł.
- przeglądy, konserwacje, naprawy sprzętu oraz urządzeń – 4.535 zł.
- szkolenia i badania pracowników – 2.129 zł.
- usługi informatyczne – 178 zł.
- wywóz nieczystości – 531 zł.
- usługi BHP,
czyszczenie wykładzin – 1.613 zł.
- warsztaty
teatralne – 700 zł.
różne opłaty i
składki – 464 zł.
Planowane wydatki w wysokości 1.689.893 zł. wykonano w 94,4 %, co stanowi kwotę 1.595.497 zł. Z tego:
na wydatki bieżące – 1.595.497 zł, w tym:
wynagrodzenia oraz dodatkowe wynagrodzenia roczne – 1.039.504 zł.
pochodne od wynagrodzeń – 220.009 zł.
podróże służbowe – 1.480 zł.
dodatki: mieszkaniowe, wiejskie – 76.469 zł.
odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 57.120 zł.
zakup pomocy naukowych, dydaktycznych oraz książek – 18.145 zł.
zakup materiałów i wyposażenia – 44.787 zł, z tego:
- sprzęt komputerowy – 5.196 zł.
- środki czystości – 9.420 zł.
- artykuły sanitarne – 2.959 zł.
- artykuły gospodarcze – 6.139 zł.
- materiały biurowe – 6.430 zł.
- prasa, druki – 3.892 zł.
- wyposażenie – 9.430 zł.
- stroje dla chóru – 1.050 zł.
- artykuły spożywcze – 271 zł.
energia, woda, gaz – 94.658 zł.
usługi remontowe – 1.224 zł.
usługi pozostałe – 41.997 zł, z tego:
- telekomunikacyjne, pocztowe – 3.145 zł.
- przewozy dzieci – 11.801 zł.
- szkolenia i badania pracowników – 4.370 zł.
- serwis kotła gazowego, naprawa instalacji elektrycznej – 12.026 zł.
- przeglądy, konserwacje, naprawy sprzętu oraz urządzeń – 9.118 zł.
- opracowanie planu ochrony obiektu - 816 zł.
- oprawa muzyczna – 400 zł.
- wywóz nieczystości – 321 zł.
różne opłaty i składki – 104 zł.
Planowane wydatki w wysokości 146.600 zł. wykonano w 97,7
%, co stanowi kwotę 143.184 zł.
Z tego:
na wydatki bieżące – 143.184 zł, w tym:
- dowóz uczniów do gimnazjum w Żernicy i Pilchowicach.
Planowane wydatki w wysokości 55.000 zł. wykonano w
93,6 %, co stanowi kwotę
51.487 zł. Z tego:
na wydatki bieżące – 51.487 zł, w tym:
- pomoc zdrowotna
dla nauczycieli - 8.000 zł.
- opłata za dzieci z terenu gminy uczęszczające do
przedszkoli niepublicznych gmin
sąsiednich
- 4.370 zł.
- odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych –
39.117 zł.
Zaplanowana w tym dziale kwota 135.000 zł. wykorzystana została w 93,4 % tj. w wysokości
126.102 zł. Z tego:
Planowane wydatki w wysokości 35.000 zł. wykonano w 100,0 %, co stanowi kwotę 35.000 zł. Z tego:
na wydatki bieżące – 35.000 zł, w tym:
- dotacja podmiotowa z budżetu gminy dla samodzielnego publicznego zakładu opieki
zdrowotnej z przeznaczeniem na realizację programu zdrowotnego „ Program
profilaktyczno- edukacyjny w placówkach oświaty Gminy Pilchowice” – 35.000 zł.
Rozdział 85154 –
Przeciwdziałanie alkoholizmowi
Planowane wydatki w wysokości 100.000 zł. wykonano w
91,1 %, co stanowi kwotę 91.102 zł. Z
tego:
na wydatki bieżące – 91.102 zł, w tym:
wynagrodzenia dla członków
komisji – 21.489 zł.
zakup materiałów i
wyposażenia – 16.506 zł, z tego:
- materiały do terapii
zajęciowej – 6.956
- sprzęt sportowy – 6.180
zł.
- nagrody, gry planszowe –
2.882 zł.
- artykuły spożywcze,
kwiaty - 488 zł.
wydawnictwa profilaktyczne
– 606 zł.
zakup usług pozostałych –
52.250 zł, z tego:
- zajęcia
psychoterapeutyczne – 12.389 zł.
- spektakle profilaktyczne
– 3.592 zł.
- usługi przewozowe –
2.828 zł.
- obóz terapeutyczny –
17.600 zł.
- prowadzenie zajęć
sportowych – 2.400 zł
- wycieczki – 8.518 zł
- izba wytrzeźwień - 1.386 zł.
- szkolenia, usługi ksero
– 1.036 zł.
- wykonanie konstrukcji na
plac zabaw – 2.501 zł.
delegacje – 251 zł.
Zaplanowana w tym dziale kwota 1.020.842 zł. wykorzystana została w 87,6 %
tj. w wysokości 893.777 zł. Z tego:
Rozdział 85202 – Domy Pomocy Społecznej
Planowane wydatki w wysokości 5.000 zł. wykonano w 100 % co stanowi kwotę
5.000 zł. Z tego:
na wydatki bieżące – 5.000 zł, w tym:
pomoc finansowa dla Powiatu gliwickiego z przeznaczeniem dla DPS w Kuźni Nieborowskiej – 5.000 zł.
Rozdział 85212 – Świadczenia rodzinne oraz składki na
ubezpieczenia emerytalne
i rentowe z ubezpieczenia społecznego
Planowane wydatki w wysokości 449.017 zł. wykonano w 99,9 %, co stanowi kwotę
448,881 zł. Z tego:
na wydatki bieżące – 442.426 zł, w tym:
wynagrodzenia – 4.555 zł.
pochodne od wynagrodzeń – 2.703 zł.
materiały i wyposażenie – 2.028 zł, z tego:
- druki – 857 zł.
- materiały biurowe – 869 zł.
- program komputerowy – 302 zł.
usługi pozostałe – 952 zł, z tego:
- usługi informatyczne, telekomunikacyjne – 661zł.
- szkolenia – 291 zł.
świadczenia rodzinne – 432.188 zł.
na wydatki majątkowe – 6.455 zł, w tym:
zakup zestawu komputerowego – 6.455 zł.
Rozdział 85213 – Składki
na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby
pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej
oraz niektóre świadczenia rodzinne
Planowane wydatki w wysokości 3.857 zł. wykonano w 98,9 % , co stanowi kwotę
3.814 zł. Z tego:
na wydatki bieżące – 3.814 zł, w tym:
składki zdrowotne dla osób pobierających świadczenia z opieki społecznej. - 3.814 zł.
społeczne
Planowane wydatki w wysokości 232.947 zł. wykonano w 62,3 %, co stanowi kwotę 145.117 zł. Z tego:
na wydatki bieżące – 145.117 zł, w tym:
zasiłki: stałe, okresowe gwarantowane, okresowe macierzyńskie, celowe – 144.301 zł.
pochodne od wynagrodzeń – 816 zł.
Rozdział 85215 -
Dodatki mieszkaniowe
Planowane wydatki w wysokości 35.000 zł. wykonano w 82,0 %, co stanowi kwotę
28.702 zł, Z tego:
na wydatki bieżące – 28.702 zł, w tym:
dodatki mieszkaniowe – 28.702 zł.
Planowane wydatki w wysokości 4.352 zł. wykonano w 100 %, co stanowi kwotę
4.352 zł. Z tego:
na wydatki bieżące – 4.352 zł, w tym:
zasiłki rodzinne, zasiłki pielęgnacyjne, zasiłki wychowawcze - 4.352 zł.
Rozdział 85219 – Ośrodki
pomocy społecznej
Planowane wydatki w wysokości 216.500 zł. wykonano w 84,9 % , co stanowi kwotę 183.757 zł. Z tego:
na wydatki bieżące – 183.757 zł, w tym:
wynagrodzenia oraz dodatkowe wynagrodzenia roczne – 143.350 zł.
pochodne od wynagrodzeń – 28.221 zł.
podróże służbowe – 4.574 zł.
odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 2.400 zł.
materiały i wyposażenie – 4.362 zł, z tego:
- materiały biurowe – 618 zł.
- druki, wydawnictwa – 775 zł.
- wyposażenie biura – 1.497 zł
- paczki żywnościowe dla podopiecznych – 919 zł.
- środków czystości , artykuły gospodarcze – 553 zł.
usługi pozostałe – 850 zł.
- usługa przewozowa- 107 zł.
- szkolenia – 340 zł.
- usługi telefoniczne – 403 zł.
Rozdział 85295 – Pozostała działalność
Planowane wydatki w wysokości 74.169 zł. wykonano w 99,9 %, co stanowi kwotę
74.154 zł. Z tego:
na wydatki bieżące – 74.154 zł, w tym:
świadczenia społeczne – 69.154 zł, z tego:
- dożywianie uczniów w szkołach i przedszkolach - 41.332 zł.
- usługi opiekuńcze sióstr PCK - 8.716 zł.
- usługi leczniczo- opiekuńcze – 19.106 zł.
dotacja celowa – 5.000 zł.
Zaplanowana w tym dziale kwota 236.815 zł. wykorzystana została w 88,0 % tj. w wysokości 208.332 zł. Z tego:
Planowane wydatki w wysokości 236.815 zł wykonano w 88,0 %, co stanowi kwotę 208.332 zł. Z tego:
na wydatki bieżące – 208.332 zł, w tym:
wynagrodzenia oraz dodatkowe wynagrodzenia roczne – 155.054 zł.
pochodne od wynagrodzeń – 30.314 zł.
odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 7.000 zł.
zmywarka, artykuły gospodarcze, środki czystości – 15.694 zł.
naprawa sprzętu – 270 zł.
Zaplanowana w tym dziale kwota 3.442.477 zł. wykorzystana została w 98,6 %
tj. w wysokości 3.395.231 zł. Z tego:
Planowane wydatki w wysokości 2.098.908 zł. wykonano w 99,8 %, co stanowi kwotę 2.094.367 zł. Z tego:
na wydatki bieżące - 62.465 zł, w tym:
eksploatacja oraz naprawy awaryjne oczyszczalni ścieków i sieci kanalizacyjnej – 62.465 zł.
na wydatki majątkowe – 2.031.902 zł, w tym:
budowa sieci kanalizacyjnej oraz oczyszczalni ścieków w Żernicy – 2.031.902 zł.
Rozdział 90003 –
Oczyszczanie miast i wsi
Planowane wydatki w wysokości 326.100 zł. wykonano w 96,5 %, co stanowi kwotę 314.572 zł. Z tego:
na wydatki bieżące – 314.572 zł, w tym:
zakup worków na śmieci – 16.567 zł.
rekultywacja wyrobiska po piaskowego – 20.927 zł.
likwidacja dzikich wysypisk – 4.565 zł.
opłaty za składowanie śmieci na wysypisku – 79.570 zł.
usługi transportowe związane z wywozem śmieci z terenu gminy – 149.700 zł.
utylizacja padliny, wyłapywanie psów , opłata za schronisko – 14.297 zł
opracowanie programu ochrony środowiska - 2.928 zł.
opłata za korzystanie ze środowiska - 2.402 zł.
utylizacja leków -141 zł.
deratyzacja – 2.000 zł.
pielęgnacja i wycinka drzew – 6.225 zł.
zlokalizowanie mogielnika – 15.250 zł.
Planowane wydatki w wysokości 587.669 zł. wykonano w 97,2 %, co stanowi kwotę 571.496 zł. Z tego:
na wydatki bieżące - 519.890 zł, w tym:
energia – 408.016 zł.
konserwacja oraz eksploatacja oświetlenia ulicznego – 111.874 zł.
na wydatki majątkowe – 51.606 zł, w tym:
oświetlenie dekoracyjne kościoła w Żernicy – 51.606 zł.
Planowane wydatki w wysokości 429.800 zł. wykonano w 96,5 %, co stanowi kwotę 414.796 zł. Z tego:
na wydatki bieżące – 225.607 zł, w tym:
usługi komunikacyjne – 225.607 zł.
na wydatki majątkowe – 189.189 zł, w tym:
modernizacja ośrodka zdrowia w sołectwie Wilcza
Zaplanowana w tym dziale kwota 303.500 zł. wykorzystana została w 98,9 % tj. w wysokości 300.189 zł. Z tego:
Planowane wydatki w wysokości 100.000 zł wykonano w 100 %, co stanowi kwotę 100.000 zł. Z tego:
na wydatki bieżące – 100.000 zł, w tym:
wynagrodzenia oraz dodatkowe wynagrodzenia roczne – 28.774 zł.
pochodne od wynagrodzeń –5.628 zł.
podróże służbowe – 1.437 zł.
odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 1.875 zł.
zakup materiałów i wyposażenia – 7.746 zł., z tego:
- opał – 3.580 zł.
- nagrody – 1.463 zł.
- środki czystości – 341 zł.
- sprzęt sportowy – 560 zł.
- materiały biurowe – 564 zł.
- artykuły gospodarcze – 188 zł.
- bilety wstępu – 417 zł.
- artykuły spożywcze – 633 zł.
usługi pozostałe – 11.314 zł, z tego:
- usługi przewozowe – 3.839 zł.
- usługi telefoniczne – 188 zł.
- organizacja imprez – 2.114 zł.
- prowadzenie zespołu tenisa stołowego – 3.423 zł.
- usługi elektryczne, poligraficzne, kominiarskie – 1.750 zł.
zakup energii, wody – 17 zł.
usługi remontowe – 1.200 zł.
dotacja podmiotowa dla instytucji kultury – 42.009 zł.
Planowane wydatki w wysokości 153.500 zł. wykonano w 100 %, co stanowi kwotę 153.500 zł. Z tego:
na wydatki bieżące – 153.500 zł, w tym:
wynagrodzenia oraz dodatkowe wynagrodzenia roczne – 49.861 zł.
pochodne od wynagrodzeń – 10.447 zł.
podróże służbowe – 281 zł.
odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 2.250 zł.
zakup książek – 12.268 zł.
zakup materiałów i wyposażenia – 11.199 zł, z tego:
- materiały biurowe – 674 zł.
- środki czystości – 370 zł.
- prasa, wydawnictwa – 1.056 zł.
- znaczki pocztowe, druki – 468 zł.
- wyposażenie (meble) – 8.631 zł.
usługi pozostałe – 5.706 zł, z tego:
- telekomunikacyjne –622 zł.
- czynsz za bibliotekę – 3.514 zł.
- naprawy, przeglądy – 968 zł.
- badania pracowników – 392 zł.
- szkolenia – 210 zł.
dotacja podmiotowa dla instytucji kultury– 47.542 zł.
Planowane wydatki w wysokości 50.000 zł. wykonano w 93,3 %, co stanowi kwotę 46.689 zł. Z tego:
na wydatki bieżące - 46.689 zł, w tym:
imprezy kulturalne w sołectwach Gminy Pilchowice (dożynki, dni seniora, koncerty kolęd, biesiady śląskie, dzień dziecka ) – 41.126 zł.
ozdoby świąteczne – 1.065 zł.
kwiaty oraz paczki dla jubilatów – 2.937 zł.
stroje ludowe – 509 zł.
usługi transportowe – 1.052 zł.
Zaplanowana w tym dziale kwota 175.000 zł. wykorzystana została w 97,6 % tj. w wysokości 170.748 zł. Z tego:
Planowane wydatki w wysokości 90.000 zł wykonano w 95,4 %, co stanowi kwotę 85.828 zł. Z tego:
na wydatki bieżące - 47.842 zł, w tym:
materiały i wyposażenie – 16.403 zł, z tego:
- opał – 3.765 zł
- artykuły elektryczne, gospodarcze – 4.447 zł.
- materiały budowlane – 5.244 zł.
- paliwo do kosiarki, nawozy – 726 zł.
- środki czystości – 2.221 zł.
energia, woda – 14.159 zł.
usługi pozostałe – 17.280 zł, z tego:
- prace porządkowe – 11.400 zł
- lakierowanie trybun – 886 zł.
- modernizacja wiaty w Leboszowicach – 4.516 zł.
- przegląd gaśnic,
wykonanie tablic ostrzegawczych – 478 zł.
na wydatki
majątkowe – 37.986
zł, w tym:
budowa
kortu tenisowego w Nieborowicach – 37.986 zł.
Planowane wydatki w wysokości 85.000 zł. wykonano w 99,9 %, co stanowi kwotę
84.920 zł. – dotacja celowa.
WYDATKI ZWIĄZANE Z
REALIZACJĄ ZADAŃ ZLECONYCH Z ZAKRESU
ADMINISTRACJI
RZĄDOWEJ
Planowane wydatki w
wysokości 759.526 zł. wykonano 82,0 %, co stanowi kwotę
622.678 zł. Z tego:
DZIAŁ 750 –
ADMINISTRACJA PUBLICZNA
Zaplanowana w tym dziale kwota 54.184 zł. wykorzystana została w 100,0 % tj. w wysokości 54.184 zł. Z tego:
Rozdział 75011 – Urzędy wojewódzkie
Planowane wydatki w wysokości 54.184 zł wykonano w 100,0 %, co stanowi kwotę 54.184 zł. Z tego:
na wydatki bieżące – 54.184 zł, w tym:
wynagrodzenia oraz dodatkowe wynagrodzenie roczne – 42.950 zł.
pochodne od wynagrodzeń – 11.234 zł.
DZIAŁ 751 - URZĘDY
NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY PAŃSTWOWEJ, KONTROLI I OCHRONY PRAWA ORAZ SĄDOWNICTWA
Zaplanowana w tym dziale kwota 15.043 zł. wykorzystana została w 100 % tj. w wysokości 15.043 zł. Z tego:
Rozdział 75101 –
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej kontroli
i ochrony prawa
Planowane wydatki w
wysokości 2.420 zł wykonano w 100 %, co
stanowi kwotę
2.420 zł. Z tego:
na wydatki bieżące
– 2.420 zł, w tym:
prowadzenie i aktualizacja
stałego rejestru wyborców – 2.420 zł.
Rozdział 75113 –
Wybory do Parlamentu Europejskiego
Planowane wydatki w wysokości 12.623 zł wykonano w 100 % , co stanowi kwotę
12.623 zł. Z tego:
na wydatki bieżące – 12.623 zł, w tym:
przygotowanie i przeprowadzenie wyborów do Parlamentu Europejskiego – 12.623 zł.
Zaplanowana w tym dziale kwota 10.483 zł. wykorzystana została w 100 % tj. w wysokości 10.483 zł. Z tego:
Planowane wydatki w wysokości 10.483 zł wykonano w 100 %, co stanowi kwotę
10.483 zł. Z tego|
na wydatki bieżące – 10.483 zł, w tym:
wynagrodzenia – 7.880 zł.
pochodne od wynagrodzeń – 1.603 zł.
konserwacja systemów
alarmowych – 1.000 zł.
DZIAŁ 852 POMOC
SPOŁECZNA
Zaplanowana w tym dziale kwota 543.147 zł. wykorzystana została w 99,9 % tj. w wysokości 542.968 zł. Z tego:
Rozdział 85212 – Świadczenia rodzinne oraz składki na
ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego
Planowane wydatki w wysokości 449.017 zł. wykonano w 99,9 %, co stanowi kwotę
448.881 zł. Z tego:
na wydatki bieżące – 442.426 zł, w tym:
wynagrodzenia – 4.555 zł.
pochodne od wynagrodzeń – 2.703 zł.
materiały i wyposażenie ( druki, programy komputerowe ) – 2.028 zł.
zasiłki rodzinne, zasiłki pielęgnacyjne, świadczenia pielęgnacyjne – 432.188 zł.
usługi pozostałe (usługi telekomunikacyjne, szkolenia) – 952 zł.
na wydatki majątkowe – 6.455 zł, w tym:
zakup zestawu komputerowego – 6.455 zł.
Rozdział 85213 –
Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre
świadczenia z pomocy społecznej oraz niektóre świadczenia rodzinne.
Planowane wydatki w
wysokości 3.857 zł. wykonano w 98,9 %, co stanowi kwotę
3.814 zł. Z tego:
na wydatki bieżące
– 3.814 zł, w tym:
składki zdrowotne dla osób
pobierających świadczenia z opieki społecznej – 3.814 zł.
Rozdział 85214 –
Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne
Planowane wydatki w
wysokości 57.767 zł. wykonano w 100 %, co stanowi kwotę
57.767 zł. Z tego:
na wydatki bieżące
– 57.767 zł, w tym:
świadczenia społeczne –
56.951 zł.
składki na ubezpieczenia
społeczne – 816 zł.
Rozdział 85216 –
Zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze
Planowane wydatki w
wysokości 4.352 zł. wykonano w 100 %, co
stanowi kwotę
4.352 zł. Z tego:
na wydatki bieżące
– 4.352 zł, w tym:
zasiłki rodzinne, zasiłki
pielęgnacyjne, zasiłki wychowawcze. – 4.352 zł.
Rozdział 85219 –
Ośrodki pomocy społecznej
Planowane wydatki w wysokości 28.154 zł. wykonano w 100 % , co stanowi kwotę
28.154 zł. Z tego
na wydatki bieżące – 28.154 zł, w tym:
wynagrodzenia oraz dodatkowe wynagrodzenia roczne – 23.713 zł.
pochodne od wynagrodzeń – 3.820 zł.
podróże służbowe – 164 zł.
zakup materiałów biurowych, wydawnictw, środków czystości – 200 zł.
usługa przewozowa, szkolenia – 257 zł.
DZIAŁ 900 –
GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA
Zaplanowana w tym dziale kwota 136.669 zł. nie została wykorzystana
Rozdział 90015 –
Oświetlenie ulic, placów i dróg
Planowane wydatki w
wysokości 136.669 zł. nie zostały dokonane.
GOSPODARKA
POZABUDŻETOWA
1. Zakład Budowy i
Eksploatacji Wodociągów i Kanalizacji
Stan środków obrotowych na
początek roku : - 43.844 zł.
a) Przychody ogółem - planowane: 960.500 zł, wykonane: 956.898 zł z
tego:
-
wpływy z usług :
135.025 zł.(usuwanie awarii sieci wodociągowej na terenie gminy)
-
wpływy ze
sprzedaży wody : 821.873 zł,
b) Koszty
ogółem : planowane: 959.500 zł,
wykonane: 894.258 zł, w tym:
-
wynagrodzenia i dodatkowe wynagrodzenie roczne – 503.604 zł.
-
pochodne od
wynagrodzeń – 92.434 zł,
-
świadczenia
rzeczowe wynikające z przepisów bhp – 7.456 zł,
-
zakup chemikalii
potrzebnych do produkcji i uzdatniania wody – 24.040 zł,
-
zakup materiałów
do usuwania awarii na sieciach wodociągowych –
25.235 zł,
-
zakup paliwa oraz
części zamiennych –16.320 zł,
-
zakup odzieży
roboczej oraz środków czystości – 1.401 zł,
-
zakup materiałów
budowlanych – 2.102 zł,
-
zakup materiałów
wodno-kanalizacyjnych – 14.706 zł,
-
zakup materiałów
elektrycznych – 21.220 zł,
-
pozostałe
materiały – 12.420 zł.
-
opłaty za usługi
telekomunikacyjne – 5.986 zł,
-
za usługi BHP –
3.221 zł,
-
szkolenia i
badania pracowników – 2.562 zł,
-
usługi koparką
przy usuwaniu awarii – 33.547 zł,
-
remonty i naprawy
pomp głębinowych i dozujących – 67.827 zł,
-
usługi
konserwacyjne, naprawcze, budowlano-montażowe – 4.967 zł,
-
usługi
transportowe oraz drobne remonty – 9.297 zł,
-
opłaty za zużycie
energii elektrycznej – 28.299 zł,
-
koszty delegacji
i ryczałtów – 5.810 zł,
-
różne opłaty i
składki – 5.162 zł,
-
odpis na
zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 6.642 zł.
Stan środków obrotowych na
koniec roku 2004 - 8.164 zł.
2. Gminny Fundusz
Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
Stan środków obrotowych na
początek roku wynosił 35.964 zł.
a) Przychody – planowane: 10.000 zł, wykonane: 8.812 zł. –
opłaty, darowizna
b) Koszty – planowane:
39.000 zł, wykonanie: 32.824 zł., w tym:
-
leczenie
kasztanowców – 3.693 zł.
-
opracowanie planu
gospodarki odpadami – 9.760 zł.
-
opracowanie
wniosku w celu uzyskania zezwolenia na odzysk odpadów dla rekultywacji
wyrobiska po dzikiej eksploatacji piasku – 9.995 zł.
-
szkolenie
ekologiczne mieszkańców – 1.537 zł.
-
akcja „sprzątanie
świata” – 4.839 zł.
-
modernizacja
oznakowania tras rowerowych – 3.000 zł.
Stan środków obrotowych na koniec roku 2004 wynosił: 11.952 zł.
3. Środek specjalny
Stan środków pieniężnych
na początek roku wynosił: 2.722 zł.
a) Przychody – planowane:
6.000 zł, wykonane: 2.077 zł. – opłaty za zajęcie pasa drogowego
b) Wydatki – planowane:
6.000 zł, wykonane: 0 zł.
Stan środków pieniężnych
na koniec roku 2004 wynosił: 4.799 zł.