UCHWAŁA Nr XXVII/186/05

RADY  GMINY  PILCHOWICE

z dnia 30 czerwca 2005 roku.

 

 

 

w sprawie: procedury uchwalania budżetu Gminy Pilchowice.

 

 

 

Na podstawie art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity – Dz. U. z 2001 r. nr 142, poz. 1591 z późniejszymi zmianami)

 

 

RADA GMINY PILCHOWICE

 

uchwala:

 

 

§ 1

 

Podstawą przygotowania projektu uchwały budżetowej winien być szczegółowy wykaz zadań rzeczowych planowanych do realizacji wraz z szacunkowym kosztem ich wykonania.

 

§ 2

 

Kierownicy gminnych jednostek organizacyjnych, kierownik referatu organizacyjnego oraz pracownicy Urzędu Gminy pełniący samodzielne stanowiska opracowują i przedkładają Skarbnikowi Gminy w terminie do dnia 30 września roku poprzedzającego rok budżetowy, plany rzeczowe zadań według hierarchii ich ważności oraz projekty planów finansowych.

 

§ 3

 

Radni, rady sołeckie oraz podmioty ubiegające się o dotacje mogą składać własne propozycje do projektu budżetu w terminie do 15 września roku poprzedzającego rok budżetowy. Właściwi merytorycznie pracownicy Urzędu Gminy pełniący samodzielne stanowiska przygotowują kalkulację kosztów przedłożonych propozycji i przekazują Skarbnikowi Gminy zgodnie z § 2 uchwały.

 

§ 4

 

Wydatki bieżące należy kalkulować przyjmując za podstawę następujące wskaźniki:

1.      stopień inflacji,

2.      wzrost cen towarów i usług konsumpcyjnych,

3.      prognozy cen w roku budżetowym,

4.      przewidywany stan zatrudnienia w roku budżetowym,

5.      wzrost wynagrodzeń w gospodarce narodowej,

6.      stawki podatków i opłat obowiązujące w roku poprzedzającym rok budżetowy, z uwzględnieniem zmian wchodzących w życie z dniem 1 stycznia roku budżetowego.

 

 

§ 5

 

Skarbnik Gminy w oparciu o przedłożone materiały, prognozowane kwoty dochodów własnych, planowane dotacje celowe na realizację zadań własnych, zadań z zakresu administracji rządowej oraz zadań przyjętych w ramach porozumień z administracją rządową i samorządową, subwencje z budżetu państwa, opracowuje zbiorcze zestawienie dochodów i wydatków do projektu uchwały budżetowej, które w terminie do dnia 31 października roku poprzedzającego rok budżetowy przekazuje Wójtowi Gminy.

 

 

§ 6

 

Inspektor do spraw geodezji i gospodarki gruntami oraz zastępca Skarbnika Gminy opracowują i przedkładają, w terminie do dnia 31 października roku poprzedzającego rok budżetowy, Wójtowi Gminy informację o stanie mienia komunalnego, w rozbiciu na poszczególnych dysponentów mienia, według stanu na dzień 30 września w szczegółowości określonej w art. 120 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148 z późniejszymi zmianami).

 

§ 7

 

Wójt Gminy przygotowuje  projekt uchwały budżetowej w szczegółowości, właściwej dla uchwały budżetowej, określonej w art. 124 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148 z późniejszymi zmianami).

 

§ 8

 

Do projektu uchwały budżetowej Wójt Gminy dołącza objaśnienia, które obejmują:

1.      w zakresie dochodów – szczegółowe omówienie posiadanych źródeł dochodów ze wskazaniem sposobu i podstaw ich naliczenia,

2.      w zakresie wydatków – szczegółowe omówienie wszystkich wydatków.

 

§ 9

 

1.      Przewodniczący Rady Gminy po otrzymaniu projektu uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami oraz informacją o stanie mienia komunalnego kieruje projekt do wszystkich stałych komisji Rady Gminy w celu zaopiniowania oraz zwołuje posiedzenie Rady Gminy w terminie umożliwiającym uchwalenie budżetu przed rozpoczęciem roku budżetowego, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach nie później niż do dnia 31 marca roku budżetowego.

2.      Komisje Rady Gminy analizują projekt uchwały budżetowej, a następnie przekazują komisji właściwej ds. budżetu swoje opinie wyrażone na piśmie.

3.      Komisje Rady Gminy proponujące wprowadzenie nowych wydatków, bądź zwiększenie wydatków ujętych w projekcie budżetu, wskazują źródło ich sfinansowania.

4.      Komisja właściwa ds. budżetu po zapoznaniu się z opiniami pozostałych komisji formułuje swoją opinię. Przedmiotowa opinia powinna obejmować uwagi do wniosków    i propozycji zmian w projekcie budżetu gminy zgłoszone przez poszczególne komisje.

5.      Wójt Gminy po zapoznaniu się z opinią komisji właściwej ds. budżetu oraz opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej może dokonać autopoprawek w projekcie uchwały budżetowej.

§ 10

 

Porządek posiedzenia Rady Gminy, na którym ma nastąpić uchwalenie budżetu winien zawierać co najmniej następujące punkty:

1.      przedstawienie projektu uchwały budżetowej wraz z ewentualnymi autopoprawkami,

2.      odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej,

3.      odczytanie opinii komisji właściwej ds. budżetu.

 

§ 11

 

Traci moc Uchwała Nr XIV/81/99 Rady Gminy w Pilchowicach z dnia 25 listopada 1999 roku w sprawie opracowywania i uchwalania budżetu Gminy Pilchowice.

 

 

§ 12

 

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

 

 

§ 13

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.