Załącznik do Uchwały Nr XXXIV/244/06   
Rady Gminy Pilchowice z dnia 20 kwietnia 2006 r.

                                                                               

 

 

 

SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA

BUDŻETU GMINY ZA 2005r.

 

 

 

Budżet gminy na rok 2005 uchwalony został dnia 29 grudnia 2004r.

Uchwałą Nr XXII/144/04 Rady Gminy Pilchowice. Zaplanowano:

-         dochody w wysokości  15.005.548 zł.

-         wydatki w wysokości   16.279.847 zł.

W wyniku wprowadzonych  zmian, plan budżetu na koniec 2005r. wynosił:

-         dochody: 15.499.860 zł.

-         wydatki: 16.774.159 zł.

Źródłem pokrycia deficytu w wysokości 1.274.299 zł. była pożyczka z WFOŚiGW.

Realizacja budżetu za  2005r. przedstawia się następująco:

-         dochody: 15.768.851 zł, co stanowi 101,7 % planu

-         wydatki: 15.818.990 zł, co stanowi 94,3 % planu

Zadłużenie Gminy Pilchowice na dzień 31 grudnia 2005r.wynosiło: 2.659.159 zł.

 

DOCHODY

 

Planowane dochody na początek roku w wysokości 15.005.548 zł. zwiększono w 2005r. o kwotę 494.312 zł. do wysokości 15.499.860 zł.

 

Zwiększenia planu obejmują:

 

1. Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań  bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych  gminie  ( związkom gmin )  ustawami    - o kwotę 203.090 zł.

2. Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin ( związków gmin ) - o kwotę 84.880 zł.

3. Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na zadania  bieżące realizowane przez gminę na podstawie porozumień z organami administracji rządowej - o kwotę 9.400 zł.

4. Dotacje otrzymane z funduszy celowych na realizację zadań bieżących jednostek sektora finansów publicznych – o kwotę 52.082 zł.

5. Wpłaty z tytułu odpłatnego nabycia prawa własności  - o kwotę 40.000 zł.

6. Wpływy z innych lokalnych opłat pobieranych przez jednostki samorządu terytorialnego na podstawie odrębnych ustaw – o kwotę 55.000 zł.

7. Dochody z najmu i dzierżawy majątku gminy– o kwotę 19.197 zł.

8. Środki na dofinansowanie własnych inwestycji gmin ( związków gmin ), powiatów             ( związków powiatów ), samorządów województw, pozyskane z innych źródeł

– o kwotę 25.803 zł.

 

9. Podatek dochodowy od osób fizycznych – o kwotę 30.823 zł.

10. Wpływy z różnych opłat – o kwotę 4.860 zł.

11. Subwencje ogólne z budżetu państwa –  o kwotę 129.177 zł.

 

Zmniejszenia planu obejmują:

 

1. Wpływy z opłaty skarbowej – o kwotę 10.000 zł.

2. Wpływy z opłaty eksploatacyjnej od przedsiębiorstw górniczych węgla kamiennego

- o kwotę 45.000 zł.

3. Odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat – o kwotę 30.000 zł.

4. Podatek od nieruchomości – o kwotę 65.000 zł.

5. Podatek od środków transportowych – o kwotę 10.000 zł.

 

Dochody własne:

 

plan: 9.639.934 zł, wykonanie: 9.883.872 zł. ( 102,5 % ), z tego:

 

-   wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych i prawnych – plan: 3.896.823 zł,

    wykonanie: 4.066.055 zł. ( 104,3 % )

-   wpływy z opłat za zarząd i wieczyste użytkowanie nieruchomości – plan: 15.000 zł,

    wykonanie: 11.145 zł. ( 74,3 % )

-   wpływy z innych lokalnych opłat pobieranych przez jednostki samorządu terytorialnego na     

     podstawie odrębnych ustaw – plan: 164.000 zł, wykonanie: 174.841 zł. ( 106,6 %)

 

-   dochody z najmu i dzierżawy majątku gminy –  plan: 144.197 zł,

     wykonanie: 182.601 zł. ( 126,6 % )

   

-   wpływy z tytułu odpłatnego nabycia prawa własności – plan: 640.000 zł,

    wykonanie: 639.766 zł. ( 99,9 % )

 

-   podatek od działalności gospodarczej osób fizycznych opłacany w formie karty

    podatkowej – plan: 40.000 zł, wykonanie: 29.631 zł. ( 74,0 % )

-   podatek od nieruchomości – plan: 2.435.000 zł, wykonanie: 2.420.292 zł. ( 99,3 %)

 

-         podatek rolny  – plan: 300.000 zł, wykonanie: 321.159 zł. ( 107,0 % )

 

-   podatek leśny  – plan: 20.000 zł, wykonanie: 22.135 zł. ( 110,6 % )

   

-   podatek od środków transportowych  – plan: 90.000 zł, wykonanie: 88.852 zł. ( 98,7 % )

 

-   podatek od spadków i darowizn - plan: 65.000 zł, wykonanie: 37.533 zł. ( 57,7 % )

 

-   podatek od posiadania psów – plan: 2.500 zł, wykonanie: 2.304 zł. ( 92,1 % )

-   wpływy z opłaty targowej – plan: 1.000 zł, wykonanie: 690 zł. ( 69,0 % )

-   wpływy z opłaty administracyjnej – plan: 500 zł, wykonanie: 625 zł. ( 125,0 % )

-   wpływy z opłaty eksploatacyjnej – plan: 155.000 zł, wykonanie: 156.002 zł. ( 100,6 % )

-   podatek od czynności cywilno-prawnych – plan: 120.000 zł,

    wykonanie: 137.286 zł. ( 114,4 % )

-   wpływy z opłaty skarbowej – plan: 20.000 zł, wykonanie: 28.613 zł. ( 143,0 % )

-   wpływy z usług– plan: 5.000 zł, wykonanie: 4.532 zł. (90,6 % )

 

-   wpływy z opłat za zezwolenie na sprzedaż alkoholu – plan: 100.000 zł,

     wykonanie:  111.075 zł. ( 111,0 % )                    

 

-   odsetki – plan: 160.653 zł, wykonanie: 174.358 zł. ( 108,5 % )

 

-   dochody jednostek samorządu terytorialnego związane z realizacją zadań z zakresu 

     administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami – plan: 1.230 zł,

     wykonanie: 2.136 zł. ( 173,6 %)

 

-   wpływy z różnych opłat – plan: 4.860 zł, wykonanie: 4.725 zł. ( 97,2 % )

 

-    wpłata do budżetu nadwyżki środków obrotowych przez zakład budżetowy – bez planu,

     wykonanie: 2.364 zł.

 

-         wpływy z różnych dochodów – plan: 5.000 zł, wykonanie: 9.881 zł. ( 197,6 % )

 

-         otrzymane darowizny w postaci pieniężnej – bez planu, wykonanie: 1.100 zł.

 

-         środki na dofinansowanie własnych inwestycji gmin pozyskane z innych źródeł –

plan: 1.254.171 zł, wykonanie: 1.254.171 zł. ( 100 % )

 

 

Subwencja ogólna

 

plan: 4.649.501 zł, wykonanie: 4.649.501 zł. ( 100 % ), z tego:

 

-   część oświatowa – plan: 4.190.609 zł, wykonanie: 4.190.609 zł. ( 100 % )

-   część wyrównawcza – plan: 457.534 zł, wykonanie: 457.534 zł. ( 100 % )

-   część równoważąca – plan: 1.358 zł, wykonanie: 1.358  zł.  ( 100% )

 

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami

 

plan: 955.548 zł, wykonanie: 942.823  zł. ( 98,7 % ), z tego:

 

-         urzędy wojewódzkie – plan: 55.088 zł,  wykonanie: 55.088 zł. ( 100 % )

 

-     urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa –

       plan: 2.500 zł, wykonanie: 2.500 zł. ( 100 % )

 

-         wybory Prezydenta RP – plan: 28.355 zł, wykonanie:28.054 zł. ( 98,9 % )

 

-         wybory do Sejmu i Senatu – plan: 17.008 zł, wykonanie: 16.856 zł. ( 99,1 % )

 

-         wybory do rad gmin – plan: 3.400 zł, wykonanie: 3.306 zł ( 97,2 % )

 

-         pozostała działalność ( ochrona zdrowia ) – plan: 100 zł, bez wykonania

 

-     świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia 

       społecznego – plan: 786.035 zł, wykonanie: 781.137 zł. ( 99,3 % )

 

-         składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia

      z pomocy społecznej oraz niektóre świadczenia rodzinne – plan: 5.312 zł,

      wykonanie: 5.041 zł. ( 94,8 % )

 

-         zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe            plan: 57.750 zł, wykonanie: 50.841 zł. ( 88,0 % )

   

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin

 

plan: 182.847 zł, wykonanie: 176.067 zł. ( 96,2 % ), z tego:

 

-         szkoły podstawowe – plan: 2.326 zł, wykonanie: 2.325 zł. ( 99,9 % )

 

-    pozostała działalność ( oświata ) – plan: 400 zł, wykonanie: 400 zł. ( 100 %)

 

-         zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe –                  

      plan : 33.191 zł, wykonanie: 33.190 zł. ( 99,9 %)

 

-   ośrodki pomocy społecznej – plan: 85.234 zł, wykonanie: 84.870 zł. ( 99,6 %)

 

-         pozostała działalność (pomoc społeczna) – plan: 14.810 zł, wykonanie: 14.810 zł. (100 %)

 

-   pomoc materialna dla uczniów – plan: 46.886 zł, wykonanie: 40.472 zł. ( 86,3 % )

 

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na zadania bieżące realizowane przez gminę na podstawie porozumień z organami administracji rządowej

 

plan:  9.400 zł, wykonanie: 9.400 zł. (100 %), z tego:

 

-  biblioteki - plan: 9.400 zł, wykonanie: 9.400 zł. (100 %)

 

Dotacje celowe otrzymane z powiatu na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień ( umów ) między jednostkami samorządu terytorialnego

 

plan: 10.548 zł, wykonanie: 13.048 zł. ( 123,7 % ), z tego:

 

-   drogi publiczne gminne – bez planu, wykonanie: 2.500 zł.

 

-    obrona cywilna – plan: 10.548 zł, wykonanie: 10.548 zł. ( 100 % )

 

Dotacje otrzymane z funduszy celowych na realizację zadań bieżących jednostek sektora finansów publicznych

 

plan: 52.082 zł, wykonanie: 93.140 zł. ( 178,8 %), z tego:

 

-    pozostała działalność ( rolnictwo ) – plan: 37.682 zł, wykonanie: 37.682 zł. ( 100 % )

 

-    szkoły podstawowe – plan: 14.400 zł, wykonanie: 14.400 zł ( 100 % )

 

-         PFRON – bez planu, wykonanie: 41.058 zł.

 

Dotacje celowe otrzymane od samorządu województwa na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień ( umów ) między jednostkami samorządu terytorialnego

 

bez planu, wykonanie: 1.000 zł, z tego:

 

-    pozostała działalność ( rolnictwo ) – bez planu, wykonanie: 1.000 zł.

 

 

Skutki  udzielonych ulg, umorzeń i zwolnień w  2005r : 330.944 zł.

 

z tego:

-   w podatku od nieruchomości: 214.055 zł.

-   w podatku rolnym: 8.985 zł.

-   w podatku leśnym: 39 zł.

-   w podatku od środków transportowych: 31.685 zł.

-   odsetki: 76.180 zł.

 

 

Skutki obniżenia górnych stawek podatków w  2005r : 170.982 zł.

 

z tego:

 

-         w podatku od nieruchomości: 139.425 zł.

-         w podatku od środków transportowych:  31.557 zł.

 

 

WYDATKI

 

Planowane wydatki na początek roku w wysokości 16.279.847 zł. zwiększono w 2005r.

o kwotę 494.312 zł. do wysokości 16.774.159 zł.

 

Zwiększenia planu obejmują:

-  Rolnictwo o kwotę 57.682 zł.

-  Transport i łączność o kwotę 174.860 zł.

-  Gospodarka mieszkaniowa o kwotę 170.000 zł.

-  Administracja publiczna o kwotę 1.600 zł.

 

-  Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz

   sądownictwa o kwotę 48.763 zł.

-  Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa o kwotę 75.000 zł.

-  Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających

   osobowości pranej oraz wydatki związane z ich poborem o kwotę 5.000 zł.

-  Ochrona zdrowia o kwotę 100 zł.

-  Pomoc społeczna o kwotę 187.895 zł.

-  Edukacyjna opieka wychowawcza o kwotę 46.986 zł.

-  Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego o kwotę 9.400 zł.

-  Kultura fizyczna i sport o kwotę 25.000 zł.

 

Zmniejszenia planu obejmują:

-  Oświata i wychowanie o kwotę 117.974 zł.

-  Gospodarka komunalna i ochrona środowiska o kwotę 190.000 zł.

 

Realizacja wydatków w poszczególnych pozycjach klasyfikacji budżetowej przedstawia się następująco:

 

 

DZIAŁ 010 – ROLNICTWO I ŁOWIECTWO

Zaplanowana w tym dziale kwota 367.682 zł. wykorzystana została w 87,7 % tj. w wysokości 322.455 zł. Z tego:

 

Rozdział 01008 – Melioracje wodne

Planowane wydatki w wysokości 45.000 zł, wykonano w 98,6 %, co stanowi kwotę

44.377 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 44.377 zł, w tym:

wynagrodzenia bezosobowe – 6.419 zł, z tego:

-         konserwacja oraz odtworzenie rowów melioracyjnych – 4.951 zł.

-         udrożnienie drenażu – 1.118 zł.

-         wykonanie oprysków – 350 zł.

zakup materiałów i wyposażenia – 3.997 zł, z tego:

-    kręgi betonowe, korytka ściekowe – 3.997 zł.

zakup usług pozostałych – 33.961 zł, z tego:

-         konserwacja rowów melioracyjnych  - 23.516 zł.

-         konserwacja Potoku Żernickiego  - 8.851 zł.

-         udrożnienie drenażu – 1.196 zł.

-         podatek dochodowy za 2004r. – 398 zł.

 

Rozdział 01010 – Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi

Planowane wydatki w wysokości 200.000 zł, wykonano w 88,1 %, co stanowi kwotę  

176.108 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 67.240 zł, w tym:

zakup usług remontowych – 67.240 zł, z tego:

-    usuwanie awarii sieci wodociągowych – 67.240 zł.

na wydatki majątkowe – 108.868 zł, w tym:

-         budowa wodociągu w sołectwie Wilcza – 39.462 zł.

-         budowa wodociągu w sołectwie Nieborowice – 61.213 zł.

-         wykonanie operatu wodno – prawnego – 8.193 zł.

Rozdział 01030 – Izby rolnicze

Planowane wydatki w wysokości 10.000 zł, wykonano w 65,5 %, co stanowi kwotę

6.549 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 6.549 zł, w tym:

odpis na rzecz izb rolniczych – 6.549 zł.

 

Rozdział 01095 – Pozostała działalność

Planowane wydatki w wysokości 112.682 zł, wykonano w 84,7 %, co stanowi kwotę

95.421 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 95.421 zł, w tym:

dotacja celowa – 5.000 zł

wynagrodzenia bezosobowe – 1.624 zł, z tego:

-         przygotowanie  świetlicy na szkolenia rolników – 1.200 zł.

-         transport żużla na drogi transportu rolnego – 424 zł.

zakup materiałów i wyposażenia – 9.334 zł, z tego:

-         realizacja programu „Odnowa Wsi” – 8.683 zł.

-         artykuły spożywcze na szkolenia rolników – 651 zł.

zakup usług remontowych – 75.364 zł, z tego:

-    modernizacja dróg transportu rolnego – 75.364 zł.

zakup usług pozostałych – 4.099 zł, z tego:

-    realizacja programu „Odnowa Wsi” – 4.099 zł.

 

 

DZIAŁ 020 – LEŚNICTWO

Zaplanowana w tym dziale kwota 10.000 zł. wykorzystana została w 99,8 %, tj. w wysokości 9.976 zł. Z tego:

 

Rozdział 02001 – Gospodarka leśna

 

Planowane wydatki w wysokości 10.000 zł. wykonano w 99,8 %, co stanowi kwotę

9.976 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 9.976 zł, w tym:

wynagrodzenia bezosobowe – 532 zł, z tego:

-         trzebież lasów gminnych – 532 zł.

zakup materiałów i wyposażenia – 1.164 zł, z tego:

-         sadzonki drzew – 1.164 zł.

zakup usług pozostałych – 8.280 zł, z tego:

-         pozyskanie i zrywka drewna – 8.130 zł.

-         transport drewna z lasów gminnych – 150 zł.

 

 

DZIAŁ 600 – TRANSPORT I ŁĄCZNOŚĆ

Zaplanowana w tym dziale kwota 699.860 zł. wykorzystana została w 95,1 % tj. w wysokości 665.907 zł. Z tego:

 

 

 

 

Rozdział 60013 – Drogi publiczne wojewódzkie

 

Planowane wydatki w wysokości 70.000 zł. wykonano w 85,7 %, co stanowi kwotę

60.008 zł. Z tego:

na wydatki majątkowe – 60.008 zł, w tym:

budowa chodnika przy drodze wojewódzkiej w sołectwie Pilchowice – 60.008 zł.

 

Rozdział 60014 Drogi publiczne powiatowe

 

Planowane wydatki w wysokości 220.000 zł. wykonano w 99,2 %, co stanowi kwotę

218.173 zł. Z tego:

na wydatki majątkowe – 218.173 zł, w tym:

budowa chodnika przy drodze powiatowej w sołectwie Wilcza – 218.173 zł.

                       

Rozdział  60016 – Drogi publiczne gminne

 

Planowane wydatki w wysokości 409.860 zł. wykonano w  94,6 %, co stanowi kwotę   387.726 zł. Z tego:

na wydatki bieżące  320.762 zł, w tym:

nagrody i wydatki osobowe nie zaliczane do wynagrodzeń – 240 zł.

wynagrodzenia oraz dodatkowe wynagrodzenia roczne – 100.395 zł.

pochodne od wynagrodzeń – 19.991 zł.

wynagrodzenia bezosobowe – 5.900 zł, z tego:

-         wykaszanie poboczy dróg gminnych – 2.200 zł.

-         malowanie obiektów użyteczności publicznej przy drogach – 3.200 zł.

-         wykonanie napisów z nazwami ulic – 500 zł.

zakup materiałów i wyposażenia –  63.111 zł, z tego:

-         paliwo – 6.507 zł.

-         środki czystości – 300 zł.

-         kosze na śmieci – 2.273 zł.

-         narzędzia, artykuły gospodarcze – 6.656 zł.

-         piasek, sól, kruszywo, masa asfaltowa – 25.852 zł.

-         tablice informacyjne, ogłoszeniowe – 3.656 zł.

-         materiały budowlane – 11.640 zł.

-         części do samochodu – 671 zł.

-         materiały BHP – 1.764 zł.

-         znaki drogowe – 1.340 zł.

-         drzewa, krzewy, ziemia – 2.452 zł.

opłaty za zużytą energię oraz wodę –  2.326 zł.

remonty dróg gminnych – 31.239 zł.

zakup usług pozostałych – 86.931 zł, z tego:

-         odśnieżanie dróg gminnych – 61.118 zł.

-         usługi koparką – 14.689 zł.

-         naprawy samochodu i sprzętu – 2.878 zł.

-         naprawa tablicy ogłoszeń – 360 zł.

-         usługi transportowe – 6.656 zł.

-         wycinka drzew – 630 zł.

-         wykonanie oświetlenia – 600 zł.

różne opłaty i składki – 7.696 zł, z tego

-         ubezpieczenie dróg, samochodu – 7.696 zł.

odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 2.933 zł.

na wydatki majątkowe – 66.964 zł, w tym:

-         projekt odwodnienia ul. Majowej w sołectwie Pilchowice – 8.760 zł.

-         modernizacja dróg gminnych w sołectwach Stanica oraz Żernica– 48.480 zł.

-         zakup wiat autobusowych w sołectwach Wilcza oraz Stanica – 9.724 zł.

 

 

DZIAŁ 700 – GOSPODARKA MIESZKANIOWA

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 320.000 zł. wykorzystana została w 74,5 % tj. w wysokości 238.552 zł. Z tego:

 

Rozdział 70004 – Różne jednostki obsługi gospodarki mieszkaniowej

 

Planowane wydatki w wysokości 20.000 zł. wykonano w 90,8 %, co stanowi kwotę

18.158 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 18.158 zł, w tym:

zakup materiałów i wyposażenia – 4.852 zł, z tego:

-         zakup kuchni węglowych – 2.396 zł.

-         materiały budowlano-remontowe – 2.440 zł.

-         trutka na szczury – 16 zł.

zakup energii – 1.981 zł.

zakup usług remontowych – 5.962 zł, z tego:

-   wymiana okien w komunalnych budynkach mieszkalnych  – 5.962 zł.

zakup usług pozostałych – 5.363 zł, z tego:

-         opłaty telefoniczne – 15 zł.

-         wywóz nieczystości – 2.700 zł.

-         czyszczenie przewodów kominowych – 305 zł.

-         naprawa instalacji elektrycznej – 373 zł.

-         udrożnienie kanalizacji – 150 zł.

-         naprawy dachów – 600 zł.

-         usunięcie awarii wodociągowych w budynkach komunalnych– 1.220 zł.

 

Rozdział 70005 – Gospodarka gruntami i nieruchomościami

 

Planowane wydatki w wysokości  300.000 zł. wykonano w 73,5 %, co stanowi kwotę              220.394 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 220.394 zł, w tym:

wynagrodzenia bezosobowe – 650 zł, z tego:

-         koszenie łąk gminnych – 650 zł.

zakup usług pozostałych – 94.678 zł, z tego:

-         operaty szacunkowe – 12.610 zł.

-         opłaty sądowe, notarialne – 3.890 zł.

-         wstępne projekty podziału działek – 1.750 zł.

-         podział geodezyjny – 5.420 zł.

-         dokumentacja geodezyjna – 2.006 zł.

-         ustalenie granic – 5.450 zł.

-         wykonanie map – 14.502 zł.

-         ogłoszenia – 2.020 zł.

-         wyciągi z rejestru gruntów – 1.322 zł.

-         decyzje o warunkach zabudowy – 21.079 zł.

-         wyciągi zmian gruntowych – 1.617 zł.

-         projekty podziału działek – 9.240 zł.

-         analiza zasad sporządzania planu zagospodarowania przestrzennego - 12.200 zł.

-         koszenie gruntów gminnych – 1.517 zł.

-         podatek dochodowy za 2004 r. – 55 zł.

podatek VAT  - 125.066 zł.

 

 

DZIAŁ 750 – ADMINISTRACJA PUBLICZNA

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 2.461.600 zł. wykorzystana została w 94 %

tj. w wysokości 2.313.308 zł. Z tego:

 

Rozdział 75011 – Urzędy wojewódzkie

 

Planowane wydatki w wysokości 106.100 zł. wykonano w 95,2 %, co stanowi kwotę

100.977 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 100.977 zł, w tym:

wynagrodzenia oraz dodatkowe wynagrodzenia roczne – 84.183 zł.

pochodne od wynagrodzeń -  16.794 zł.

 

Rozdział 75022 - Rady gmin

 

Planowane wydatki w wysokości 124.000 zł. wykonano w  97,7 %, co stanowi kwotę

121.104 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 121.104 zł, w tym:

różne wydatki na rzecz osób fizycznych – 113.503 zł, z tego:

-         diety dla radnych – 113.503 zł.

wynagrodzenia bezosobowe – 600 zł, z tego:

-         przygotowanie sali na obrady sesji – 600 zł.

zakup materiałów i wyposażenia – 3.706 zł, z tego:

-         artykuły spożywcze – 3.176 zł.

-         atlas samochodowy – 222 zł.

-         wydawnictwa – 85 zł.

-         kwiaty – 123 zł.

-         puchary – 100 zł.

zakup usług pozostałych – 2.841 zł, z tego:

-         przewóz osób – 181 zł.

-         ogłoszenia – 244 zł.

-         usługa gastronomiczna – 2.378 zł.

-         wykonanie napisu na zegarku – 38 zł.

podróże służbowe krajowe -  454 zł.

 
 
Rozdział 75023 – Urzędy gmin

 

Planowane wydatki w wysokości 2.201.500 zł. wykonano w 93,7 %, co stanowi kwotę   2.063.208 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 2.063.208 zł, w tym:

wydatki osobowe nie zaliczane do wynagrodzeń – 374 zł.

wynagrodzenia oraz dodatkowe wynagrodzenia roczne –  1.321.328 zł.

wynagrodzenia agencyjno-prowizyjne – 1.117 zł.

pochodne od wynagrodzeń –  248.259 zł.

PFRON – 12.477 zł.

wynagrodzenia bezosobowe – 1.440 zł, z tego:

-         porządkowanie sołtysówki – 800 zł.

-         wykonanie skrzynek na koperty osobowe – 640 zł.

zakup materiałów i wyposażenia – 139.756 zł, z tego:

-         materiały biurowe, druki – 43.065 zł.

-         prasa, wydawnictwa – 30.050 zł.

-         opał – 9.723 zł.

-         programy komputerowe, sprzęt komputerowy – 36.291 zł.

-         meble, wyposażenie – 10.233 zł.

-         sprzęt biurowy, narzędzia – 5.493 zł.

-         środki czystości, artykuły spożywcze, kwiaty – 4.901 zł.

zakup energii – 14.340 zł, z tego:

-         zużycie wody – 711 zł.

-         zużycie energii elektrycznej – 13.629 zł.

zakup usług remontowych – 109.603 zł, z tego:

-         remont sanitariatów – 25.272 zł.

-         wymiana instalacji CO – 72.429 zł.

-         remont sali ślubów – 11.902 zł.

zakup usług pozostałych – 131.825 zł, z tego:

-         usługi telekomunikacyjne, pocztowe – 62.786 zł.

-         usługi informatyczne – 22.994 zł.

-         szkolenia, konferencje – 11.832 zł.

-         konserwacje, naprawy, nadzory – 16.838 zł.

-         prowadzenie spraw BHP – 3.514 zł.

-         badania lekarskie, wyrób pieczątek – 387 zł.

-         usługi transportowe, wywóz nieczystości – 2.864 zł.

-         niszczenie dokumentów, ogłoszenia – 1.723 zł.

-         usługi drukarskie, introligatorskie – 8.287 zł.

-         oprawa muzyczna „Święta Niepodległości” – 300 zł.

-         podatek dochodowy od osób fizycznych za 2004 rok – 300 zł.

podróże służbowe krajowe – 56.155 zł, z tego:

-         zwrot kosztów podróży dla sołtysów –  24.960 zł.

-         ryczałty za używanie prywatnych samochodów do celów służbowych – 15.710 zł.

-         delegacje służbowe – 15.485 zł.

odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 26.534 zł.

 

 

 

Rozdział 75095 – Pozostała działalność

Planowane wydatki w wysokości 30.000 zł. wykonano w 93,4 %, co stanowi kwotę

28.019 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 28.019 zł, w tym:

zakup materiałów i wyposażenia – 4.389 zł, z tego:

-         kwiaty – 2.205 zł.

-         czasopisma, wydawnictwa – 1.132 zł.

-         artykuły spożywcze – 777 zł.

-         materiały do szycia strojów – 97 zł.

-         puchary, dyplomy, kartki – 178 zł.

różne opłaty i składki – 23.630 zł, z tego:

-         składki członkowskie w związkach i stowarzyszeniach - 12.315 zł.

-         ubezpieczenie mienia – 11.097 zł.

-         opłaty RTV – 218 zł.

 

 

DZIAŁ 751 – URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY PAŃSTWOWEJ, KONTROLI  I OCHRONY PRAWA ORAZ SĄDOWNICTWA

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 51.263 zł. wykorzystana została w 98,9 % tj. w wysokości 50.716 zł. Z tego:

 

Rozdział 75101 – Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa

 

Planowane wydatki wysokości 2.500 zł. wykonano w 100,0 %, co stanowi kwotę

2.500 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 2.500 zł, w tym:

prowadzenie i aktualizacja stałego rejestru wyborców – 2.500 zł.

 

 

Rozdział 75107 – Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej

 

Planowane wydatki w wysokości 28.355 zł. wykonano w  98,9 %, co stanowi kwotę

28.054 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 28.054 zł, w tym:

wydatki związane z przeprowadzeniem wyborów na Prezydenta RP  – 28.054 zł.

 

 

Rozdział 75108 – Wybory do Sejmu i Senatu

 

Planowane wydatki w wysokości 17.008 zł. wykonano w  99,1 %, co stanowi kwotę

16.856 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 16.856 zł, w tym:

wydatki związane z przeprowadzeniem wyborów do Sejmu i Senatu  – 16.856 zł.

 

 

 

 

Rozdział 75109 – Wybory do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw, wybory wójtów, burmistrzów i prezydentów miast oraz referenda gminne, powiatowe                   i wojewódzkie

 

Planowane wydatki w wysokości 3.400 zł. wykonano w  97,2 %, co stanowi kwotę

3.306 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 3.306 zł, w tym:

wydatki związane z przeprowadzeniem wyborów uzupełniających do Rady Gminy Pilchowice – 3.306 zł.

 

DZIAŁ 754 – BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE I OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA

 

Zaplanowana w tym dziale kwota  213.548  zł. wykorzystana została w 95,7 % tj.                   w wysokości 204.457 zł. Z tego:

 

Rozdział 75411 – Komendy powiatowe Państwowej Straży Pożarnej

 

Planowane wydatki w wysokości  60.000 zł. wykonano w 100,0%, co stanowi kwotę

60.000 zł. Z tego:

na wydatki majątkowe –60.000 zł, w tym:

dotacje celowe przekazane dla powiatu na inwestycje i zakupy inwestycyjne realizowane na podstawie porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego – 60.000 zł, z tego:

-         dotacja dla Miasta Gliwice z przeznaczeniem dla Państwowej Straży Pożarnej                   w Knurowie – 60.000 zł.

 

Rozdział 75412 – Ochotnicze straże pożarne

 

Planowane wydatki w wysokości  140.000 zł. wykonano w 94,6 %, co stanowi kwotę    132.486 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 132.486 zł, w tym:

wynagrodzenia oraz dodatkowe wynagrodzenia roczne – 9.377 zł.

pochodne od wynagrodzeń – 1.845 zł.

wynagrodzenia bezosobowe – 17.075 zł, z tego:

-         prace porządkowe – 3.583  zł.

-         malowanie – 721 zł.

-         modernizacja wieży strażackiej – 3.477 zł.

-         konserwacja i remonty wozów bojowych – 7.357 zł.

-         wymiana instalacji CO – 1.937 zł. 

zakup materiałów i wyposażenia – 66.546 zł, z tego:

-         paliwo – 6.926 zł.

-         środki czystości – 843 zł.

-         umundurowanie – 4.987 zł.

-         części do samochodu – 4.945 zł.

-         wyposażenie – 1.902 zł.

-         opał – 19.932 zł.

-         materiały budowlane – 25.691 zł.

-         świadectwo kwalifikacyjne kierowcy – 80 zł.

-         kalendarze – 970 zł.

-         kwiaty – 270 zł.

zakup energii – 17.125 zł, z tego:

-         zużycie energii elektrycznej – 16.610 zł.

-         zużycie wody – 515 zł.

zakup usług pozostałych – 9.368 zł, z tego:

-    usługi telekomunikacyjne –2.583 zł.

-         przeglądy, rejestracje, serwisy samochodowe – 2.223 zł.

-         przetarcie drewna – 2.397 zł.

-         obróbki blacharskie – 600 zł.

-         naprawa rynien – 700 zł.

-         badania lekarskie, przegląd gaśnic – 122 zł.

-         usługi transportowe – 150 zł.

-         podatek dochodowy od osób fizycznych za 2004 rok – 593 zł.

podróże służbowe krajowe – 84 zł.

różne opłaty i składki – 11.066 zł, z tego:

-         ubezpieczenie członków OSP  – 5.362 zł.

-         ubezpieczenie wozów bojowych  – 5.704 zł.

 

Rozdział 75414 – Obrona cywilna

 

Planowane wydatki w wysokości 13.548 zł. wykonano w 88,4 %, co stanowi kwotę 11.971 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 11.971 zł, w tym:

wynagrodzenia – 8.145 zł.

pochodne od wynagrodzeń –  1.603 zł.

wynagrodzenia bezosobowe – 800 zł, z tego:

-   konserwacja systemów alarmowych – 800 zł.

zakup usług pozostałych – 1.423 zł, z tego:

-         piaskowanie kuchni polowej – 366 zł.

-         konsumpcja na ćwiczeniach OC – 1.057 zł.

 

 

DZIAŁ 756 – DOCHODY OD OSÓB PRAWNYCH, OD OSÓB FIZYCZNYCH             I OD INNYCH JEDNOSTEK NIEPOSIADAJĄCYCH OSOBOWOŚCI PRAWNEJ ORAZ WYDATKI ZWIĄZANE Z ICH POBOREM

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 12.000 zł. wykorzystana została w 1,0 % tj. w wysokości 118 zł. Z tego:

 

Rozdział 75647- Pobór podatków, opłat i niepodatkowych należności  budżetowych

 

Planowane wydatki w wysokości 12.000 zł. wykonano w 1,0 %, co stanowi kwotę

118 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 118 zł, w tym:

wynagrodzenia agencyjno – prowizyjne – 85 zł.

różne opłaty i składki – 33 zł.

 

 

 

 

DZIAŁ 757 – OBSŁUGA DŁUGU PUBLICZNEGO

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 80.000 zł. wykorzystana została w 81,7 % tj. w wysokości 65.392 zł. Z tego:

 

Rozdział 75702 – Obsługa papierów wartościowych, kredytów i pożyczek jednostek samorządu terytorialnego

 

Planowane wydatki w wysokości 80.000 zł. wykonano w 81,7 %, co stanowi kwotę

65.392 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 65.392 zł, w tym:

odsetki od krajowych pożyczek i kredytów – 65.392 zł, w tym:

-   spłata odsetek od pożyczki z WFOŚiGW – 65.392 zł.

 

 

DZIAŁ 801 – OŚWIATA I WYCHOWANIE

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 7.030.526 zł. wykorzystana została w 95,9 %

tj. w wysokości 6.744.197 zł. Z tego:

 

Rozdział 80101 – Szkoły podstawowe

 

Planowane wydatki w wysokości  3.728.596 zł. wykonano w 97,6 %, co stanowi kwotę  3.637.848 zł. Z  tego:

na wydatki bieżące – 3.626.868 zł, w tym:

wynagrodzenia oraz dodatkowe wynagrodzenia roczne – 2.196.444 zł.

pochodne od wynagrodzeń – 459.222 zł.

wynagrodzenia bezosobowe – 30.553 zł, z tego:

-         prowadzenie zajęć na sali gimnastycznej – 12.869 zł.

-         sprzątanie sali gimnastycznej – 11.786 zł.

-         prowadzenie zajęć pn. „ Wychowanie do życia w rodzinie” – 1.876 zł.

-         malowanie sal – 1.311 zł.

-         koszenie boiska – 600 zł.

-         wynagrodzenie palacza – 2.111 zł.

podróże służbowe krajowe – 5.558 zł.

dodatki: mieszkaniowe, wiejskie – 144.772 zł.

PFRON – 8.368 zł.

odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 130.929 zł.

zakup pomocy naukowych, dydaktycznych oraz książek – 31.885 zł.

wyprawka szkolna – 2.325 zł.

zakup materiałów i wyposażenia – 359.501 zł, z tego:

-         wydawnictwa, czasopisma, dyplomy, druki – 10.056 zł.

-         materiały biurowe, sprzęt biurowy – 31.806 zł.

-         opał, paliwo – 147.936 zł.

-         środki czystości – 24.607 zł.

-         materiały BHP – 2.597 zł.

-         materiały budowlane, ogrodnicze, oświetleniowe – 13.955 zł.

-         sprzęt komputerowy, programy komputerowe – 23.496 zł.

-         artykuły gospodarcze – 2.806 zł.

-         wyposażenie – 95.252 zł.

-         znaczki pocztowe – 306 zł.

-         artykuły spożywcze – 5.829 zł.

-         nagrody – 855 zł.

energia, woda – 88.284 zł.

zakup usług remontowych – 76.982 zł, z tego:

-         wymiana instalacji elektrycznej w ZSP Stanica – 49.863 zł.

-         remont kotłowni w ZSP Żernica – 8.138 zł.

-         malowanie sal, cyklinowanie podłóg w SP Pilchowice – 5.500 zł.

-         malowanie sal, korytarzy w ZSP Wilcza – 13.481 zł.

zakup usług pozostałych – 90.382 zł, z tego:

-         telekomunikacyjne, pocztowe – 11.995 zł.

-         przewozy dzieci, usługi transportowe – 17.459 zł.

-         szkolenia, kursy, badania lekarskie pracowników – 9.578 zł.

-         przeglądy, nadzory, konserwacje oraz naprawy – 10.821 zł.

-         wyjazd śródroczny dzieci – 15.000 zł.

-         usługi informatyczne – 659 zł.

-         wywóz odpadów – 2.946 zł.

-         usługi elektryczne, budowlane – 15.475 zł.

-         wykonanie projektów, planów – 3.801 zł.

-         wykonanie pieczątek, tablic, krat – 1.830 zł.

-         usługi ksero, fotograficzne – 818 zł.

różne opłaty i składki – 1.663 zł.

na wydatki majątkowe  10.980 zł, w tym:

-   zakup programów komputerowych – 10.980 zł.

 

Rozdział 80104 – Przedszkola

 

Planowane wydatki w wysokości 1.246.400 zł. wykonano w 95,6 %, co stanowi kwotę         1.191.115 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 1.191.115 zł,  w tym:

wynagrodzenia oraz dodatkowe wynagrodzenia roczne – 749.370 zł.

pochodne od wynagrodzeń – 154.832 zł.

podróże służbowe – 1.700 zł.

dodatki: mieszkaniowe, wiejskie – 38.753 zł.

odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 47.368 zł.

zakup pomocy naukowych, dydaktycznych oraz książek –  25.345 zł.

zakup materiałów i wyposażenia – 81.276 zł, z tego:

-         wydawnictwa, czasopisma, dyplomy, druki – 3.485 zł.

-         materiały biurowe, sprzęt biurowy – 7.743 zł.

-         opał, paliwo – 15.623 zł.

-         środki czystości – 7.962 zł.

-         wyposażenie – 35.360 zł.

-         artykuły gospodarcze – 2.349 zł.

-         artykuły spożywcze – 249 zł.

-         materiały BHP – 1.283 zł.

-         materiały budowlane – 7.222 zł.

zakup usług remontowych – 31.538 zł, z tego:

-         wymiana okien w PP Pilchowice – 26.388 zł.

-         remont dachu w PP Pilchowice – 1.000 zł.

-         remont kuchni w PP Pilchowice – 4.150 zł.

energia, woda, gaz – 25.423 zł.

zakup usług pozostałych – 35.510 zł, z tego:

-         telekomunikacyjne, pocztowe – 5.980 zł.

-         przewozy dzieci, usługi transportowe – 1.471 zł.

-         szkolenia, kursy, badania lekarskie pracowników – 1.754 zł.

-         przeglądy, naprawy, konserwacje – 9.865 zł.

-         wywóz odpadów – 2.562 zł.

-         usługi budowlane – 13.781 zł.

-         usługi informatyczne – 70 zł.

-         dorabianie kluczy – 27 zł.

 

Rozdział 80110 – Gimnazja

 

Planowane wydatki w wysokości  1.801.700 zł. wykonano w 94,6  %, co stanowi  kwotę 1.704.412 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 1.704.412 zł, w tym:

wynagrodzenia oraz dodatkowe wynagrodzenia roczne – 1.064.175 zł.

pochodne od wynagrodzeń – 228.977 zł.

wynagrodzenia bezosobowe – 6.950 zł, z tego:

-         malowanie sal w Gimnazjum Żernica – 5.900 zł.

-         wstawienie zabezpieczeń w oknach w Gimnazjum Pilchowice – 1.050 zł.

podróże służbowe krajowe – 714 zł.

podróże służbowe zagraniczne – 1.698 zł.

dodatki: mieszkaniowe, wiejskie – 75.589 zł.

odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 65.485 zł.

PFRON – 1.061 zł.

zakup pomocy naukowych, dydaktycznych oraz książek – 51.701 zł.

zakup materiałów i wyposażenia – 73.076 zł, z tego:

-         wydawnictwa, czasopisma, dyplomy, druki – 2.582 zł.

-         materiały biurowe, sprzęt biurowy – 16.058 zł.

-         środki czystości – 14.145 zł.

-         opał, paliwo – 119 zł.

-         materiały budowlane – 6.234 zł.

-         artykuły gospodarcze – 1.464 zł.

-         wyposażenie – 17.362 zł.

-         sprzęt komputerowy, programy komputerowe – 13.412 zł.

-         artykuły spożywcze – 283 zł.

-         materiały BHP – 1.093 zł.

-         znaczki pocztowe – 324 zł.

woda, gaz – 97.017 zł.

zakup usług remontowych – 3.131 zł.

zakup usług pozostałych – 34.838 zł, z tego:

-         telekomunikacyjne, pocztowe – 4.311 zł.

-         przewóz dzieci, usługi transportowe – 10.549 zł.

-         kursy, szkolenia, badania lekarskie pracowników – 3.126 zł.

-         przeglądy, naprawy, konserwacje – 13.712 zł.

-         wywóz odpadów – 441 zł.

-         usługi informatyczne, fotograficzne – 2.349 zł.

-         zakup obiadów dla dzieci z Czech – 350 zł.

 

Rozdział 80113 – Dowożenie uczniów do szkół

 

Planowane wydatki w wysokości  151.500 zł. wykonano w  86,8  %, co stanowi kwotę     131.465 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 131.465 zł, w tym:

dowóz uczniów do szkół – 131.465 zł.

 

Rozdział 80146 - Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli

 

Planowane wydatki w wysokości  28.430 zł. wykonano w  60,7  %, co stanowi kwotę     17.250 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 17.250 zł, w tym:

dokształcanie i doskonalenie nauczycieli – 17.250 zł.

 

 

Rozdział 80195 – Pozostała działalność

 

Planowane wydatki w wysokości 73.900 zł. wykonano w 84,0  %, co stanowi kwotę      

62.107 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 62.107 zł, w tym:

pomoc zdrowotna  dla nauczycieli -  14.100 zł.

odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 42.029 zł.

wynagrodzenia bezosobowe – 1.500 zł, z tego:

-         przeprowadzenie egzaminu na nauczyciela mianowanego – 1.500 zł.

zakup usług pozostałych – 4.478 zł, z tego:

-         dowóz dzieci niepełnosprawnych do szkół specjalnych – 3.689 zł.

-         opłata za dzieci z terenu gminy uczęszczające do przedszkoli niepublicznych gmin sąsiednich – 789 zł.

 

 

DZIAŁ 851 – OCHRONA ZDROWIA

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 120.100 zł. wykorzystana została w 94,8 % tj. w wysokości 

113.848 zł. Z tego:

 

Rozdział 85121 – Lecznictwo ambulatoryjne

 

Planowane wydatki w wysokości 20.000 zł. wykonano w 100,0 %, co stanowi kwotę         20.000 zł. Z tego:

na wydatki bieżące  20.000 zł, w tym:

dotacja podmiotowa z budżetu gminy dla samodzielnego publicznego zakładu opieki 

zdrowotnej utworzonego przez jednostkę samorządu terytorialnego  – 20.000 zł, z tego:

-         dotacja podmiotowa dla ZOZ Pilchowice – 20.000 zł.

 

Rozdział 85154 – Przeciwdziałanie alkoholizmowi

 

Planowane wydatki w wysokości 100.000 zł. wykonano w 93,8 %, co stanowi kwotę     93.848 zł. Z tego:

 

 

na wydatki bieżące – 93.848 zł, w tym:

wynagrodzenia bezosobowe – 30.724 zł, w tym:

-         wynagrodzenia dla członków komisji – 21.480 zł.

-         pomoc psychologiczna – 9.244 zł.

zakup materiałów i wyposażenia – 36.732 zł, z tego:

-         wydawnictwa, broszury – 1.438 zł.

-         nagrody, gry świetlicowe i planszowe – 5.875 zł.

-         materiały do terapii zajęciowej – 999 zł.

-         artykuły spożywcze – 667 zł.

-         sprzęt sportowy – 6.603 zł.

-         bilety do kina i do ZOO – 544 zł.

-         wyposażenie placów zabaw – 13.460 zł.

-         sprzęt komputerowy, programy komputerowe – 7.146 zł.

zakup usług pozostałych – 26.024 zł, w tym:

-         wycieczki – 16.197 zł.

-         spektakle profilaktyczne – 6.020 zł.

-         usługi przewozowe – 2.202 zł.

-         szkolenie – 1.605 zł.

podróże służbowe krajowe – 368 zł.

 

Rozdział 85195 – Pozostała działalność

 

Planowane wydatki w wysokości 100 zł nie zostały wykonane.

 

 

DZIAŁ 852 – POMOC  SPOŁECZNA

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 1.397.085 zł. wykorzystana została w 89,1  %

tj. w wysokości 1.244.949 zł. Z tego:

 

Rozdział 85202 – Domy pomocy społecznej

 

Planowane wydatki w wysokości 5.527 zł. nie zostały wykonane.

 

Rozdział 85212 – Świadczenia rodzinne, zaliczka alimentacyjna oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego

 

Planowane wydatki w wysokości 786.035 zł. wykonano w 99,4  %, co stanowi kwotę

781.137 zł. Z tego:

na wydatki bieżące  781.137 zł, w tym:

wynagrodzenia – 10.310 zł.

pochodne od wynagrodzeń – 7.209 zł.

zakup materiałów i wyposażenia – 4.609 zł, z tego:

-         druki, materiały biurowe – 1.293 zł.

-         czasopisma, wydawnictwa – 356 zł.

-         wyposażenie – 2.960 zł.

świadczenia rodzinne – 759.009 zł.

 

 

Rozdział 85213 – Składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby

pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej oraz niektóre świadczenia rodzinne

 

Planowane wydatki w wysokości  5.312 zł. wykonano w  94,9  %, co stanowi kwotę     

5.041 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 5.041 zł, w tym:

składki zdrowotne za osoby pobierające świadczenia z opieki społecznej – 5.041 zł.

 

Rozdział 85214 – Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe                                                                               

 

Planowane wydatki w wysokości 270.401 zł. wykonano w 62,1  %, co stanowi kwotę    167.905 zł. Z tego:

na wydatki bieżące  – 167.905 zł, w tym:

zasiłki: stałe, okresowe, celowe – 167.905 zł.

 

Rozdział 85215 -  Dodatki mieszkaniowe

 

Planowane wydatki w wysokości 35.000 zł. wykonano w 68,1  %, co stanowi kwotę    

23.841 zł, Z tego:

na wydatki bieżące – 23.841 zł, w tym:

dodatki mieszkaniowe – 23.841 zł.

 

Rozdział 85219 – Ośrodki pomocy społecznej

 

Planowane wydatki w wysokości  210.000 zł. wykonano w 98,2 % , co stanowi  kwotę 206.292 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 206.292 zł, w tym:

wydatki osobowe niezaliczane do wynagrodzeń – 450 zł.

wynagrodzenia oraz dodatkowe wynagrodzenia roczne – 154.836 zł.

pochodne od wynagrodzeń – 32.623 zł.

podróże służbowe – 4.700 zł.

odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych –  3.116 zł.

zakup materiałów i wyposażenia – 6.289 zł, z tego:

-         materiały biurowe, druki, pieczątki – 2.429 zł.

-         czasopisma, wydawnictwa, kalendarze – 645 zł.

-         wyposażenie – 1.529 zł.

-         sprzęt komputerowy – 1.543 zł.

-         paczki dla podopiecznych – 118 zł.

-         wiązanka pogrzebowa – 25 zł.

zakup usług pozostałych – 4.278 zł.

-         szkolenia, badania lekarskie pracowników  – 898 zł.

-         usługi telekomunikacyjne – 3.015 zł.

-         usługi informatyczne – 365 zł.

 

Rozdział 85295 – Pozostała działalność

Planowane wydatki w wysokości 84.810 zł. wykonano w 71,6 %, co stanowi kwotę

60.733 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 60.733 zł, w tym:

świadczenia społeczne – 55.733 zł, z tego:

-         dożywianie uczniów w szkołach i przedszkolach  - 41.846 zł.

-         rehabilitacja dzieci niepełnosprawnych – 13.887 zł.

dotacja celowa – 5.000 zł.

 

 

DZIAŁ 854 – EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZA

Zaplanowana w tym dziale kwota 283.486 zł. wykorzystana została w 89,7 % tj. w wysokości 254.197 zł. Z tego:

 

Rozdział 85401 – Świetlice szkolne

 

Planowane wydatki w wysokości  221.600 zł. wykonano w 96,4 %, co stanowi  kwotę    213.725  zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 213.725 zł, w tym:

wynagrodzenia oraz dodatkowe wynagrodzenia roczne – 155.028 zł.

pochodne od wynagrodzeń – 31.048 zł.

odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 6.966 zł.

zakup materiałów  i wyposażenia – 13.273 zł, z tego:

-         środki czystości – 6.409 zł.

-         wyposażenie – 5.419 zł.

-         artykuły gospodarcze – 885 zł.

-         materiały BHP – 560 zł.

zakup usług pozostałych – 7.410 zł, z tego:

-         przeglądy, naprawy, konserwacje – 7.130 zł.

-         usługi transportowe – 280 zł.

 

Rozdział 85415 – Pomoc materialna dla uczniów

 

Planowane wydatki w wysokości  61.886 zł wykonano w 65,4 %, co stanowi  kwotę 

40.472 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 40.472 zł, w tym:

stypendia dla uczniów – 40.472 zł.

 

 

DZIAŁ 900 – GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 3.188.491 zł. wykorzystana została w 95,8 %

tj. w wysokości 3.054.200 zł. Z tego:

 

Rozdział 90001 – Gospodarka ściekowa i ochrona wód

 

Planowane wydatki w wysokości  2.338.491 zł. wykonano w 95,6 %, co stanowi  kwotę    2.236.599 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 52.595 zł, w tym:

zakup materiałów i wyposażenia – 1.781 zł, z tego:

-         pompa i pokrywy do oczyszczalni ścieków – 1.781 zł.

zakup usług pozostałych – 50.814 zł, z tego:

-         eksploatacja oraz obsługa serwisowa oczyszczalni ścieków  – 42.924 zł.

-         nadzór hydrogeologiczny ujęcia wód – 6.990 zł.

-         wywóz nieczystości z oczyszczalni – 900 zł.

na wydatki majątkowe – 2.184.004 zł, w tym:

budowa oczyszczalni ścieków oraz sieci kanalizacyjnej w sołectwie Żernica – 2.184.004 zł.

 

Rozdział 90003 – Oczyszczanie miast i wsi

 

Planowane wydatki w wysokości  40.000 zł. wykonano w 86,4 %, co stanowi  kwotę     34.549 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 34.549 zł, w tym:

zakup materiałów i wyposażenia – 5.619 zł, w tym:

-         worki na śmieci – 5.619 zł.

zakup usług pozostałych – 28.930 zł, w tym:

-         odbiór padliny, opłata za schronisko – 15.211 zł.

-         opłata za korzystanie ze środowiska – 1.444 zł.

-         zlokalizowanie mogilnika – 6.710 zł.

-         pielęgnacja i wycinka drzew – 1.700 zł.

-         wywóz nieczystości i likwidacja dzikiego wysypiska – 2.045 zł.

-         rekultywacja terenu – 666 zł.

-         badania mikrobiologiczne i fizykochemiczne – 590 zł.

-         utylizacja leków – 564 zł.

 

Rozdział 90015 – Oświetlenie ulic, placów i dróg

 

Planowane wydatki w wysokości  500.000 zł. wykonano w 98,4 %, co stanowi  kwotę  492.201 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 492.201 zł, w tym:

zakup materiałów i wyposażenia – 711 zł, z tego:

-         artykuły elektryczne – 711 zł.

zakup energii – 418.652 zł.

zakup usług pozostałych – 72.838 zł, z tego:

-         konserwacja oraz eksploatacja oświetlenia ulicznego – 66.786 zł.

-         montaż oświetlenia świątecznego – 6.052 zł.

 

Rozdział 90095 – Pozostała działalność

 

Planowane wydatki w wysokości  310.000 zł. wykonano w  93,8 %, co stanowi  kwotę   290.851 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 252.666  zł, w tym:

zakup usług remontowych – 28.182 zł, z tego:

-         wymiana okien w Domu Kultury w sołectwie Żernica – 28.182 zł.

zakup usług pozostałych – 224.484 zł, z tego:

-         usługi komunikacyjne – 222.385 zł.

-         czynsz za Posterunek Policji – 2.099 zł.

na wydatki majątkowe – 38.185 zł, w tym:

modernizacja Ośrodka Zdrowia w sołectwie Pilchowice – 38.185 zł.

 

 

 

DZIAŁ 921 - KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 349.400 zł. wykorzystana została w 100 %  tj. w wysokości 349.400 zł. Z tego:

 

Rozdział 92116 – Biblioteki

 

Planowane wydatki w wysokości  349.400 zł. wykonano w 100 %, co stanowi  kwotę   349.400 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 349.400 zł, w tym:

dotacja  podmiotowa z budżetu dla samorządowej instytucji kultury – 349.400 zł, z tego:

-    dotacja dla Gminnej Biblioteki Publicznej w Pilchowicach – 349.400 zł.

 

 

DZIAŁ 926 - KULTURA FIZYCZNA I SPORT

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 189.118 zł. wykorzystana została w 99,0 % tj. w wysokości 187.318 zł. Z tego:

 

Rozdział 92601 – Obiekty sportowe

 

Planowane wydatki w wysokości  93.000 zł. wykonano w 98,1  %, co stanowi  kwotę     91.249 zł. Z tego:

na wydatki bieżące -  72.841 zł, w tym:

wynagrodzenia bezosobowe – 19.439 zł, z tego:

-         prace porządkowe na obiektach sportowych – 19.439 zł.

zakup materiałów i wyposażenia – 20.582 zł, z tego:

-         opał – 3.855 zł.

-         materiały budowlane – 12.608 zł.

-         środki czystości – 648 zł.

-         paliwo – 805 zł.

-         artykuły gospodarcze – 2.666 zł.

zakup energii – 12.612 zł, z tego:

-         zużycie wody – 5.618 zł.

-         zużycie energii – 6.994 zł.

zakup usług remontowych – 15.338 zł, z tego:

-         remont dachu LKS Stanica – 15.338 zł.

zakup usług pozostałych –  4.870 zł, z tego:

-         usługi transportowe – 100 zł.

-         ogłoszenia – 220 zł.

-         podatek dochodowy za 2004 r. - 342 zł.

-         regeneracja płyt boisk sportowych – 1.389 zł.

-         montaż oświetlenia – 2.074 zł.

-         usługi koparką – 400 zł.

-         przeglądy, naprawy – 345 zł.

na wydatki majątkowe – 18.408 zł, w tym:

dokończenie budowy kortu tenisowego w sołectwie Nieborowice – 18.408 zł.

 

 

Rozdział 92605 – Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu

 

Planowane wydatki w wysokości  90.000 zł. wykonano w 100 %, co stanowi  kwotę     

90.000 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 90.000 zł, w tym:

dotacja celowa – 90.000 zł.

 

Rozdział 92695 – Pozostała działalność

 

Planowane wydatki w wysokości  6.118 zł. wykonano w 99,2 %, co stanowi  kwotę     

6.069 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 6.069 zł, w tym:

zakup materiałów i wyposażenia – 2.776 zł, z tego:

-         puchary, medale, dyplomy – 2.776 zł.

zakup usług pozostałych – 3.293 zł, z tego:

-         usługi transportowe – 3.293 zł.

 

 

 

 

WYDATKI ZWIĄZANE Z REALIZACJĄ ZADAŃ ZLECONYCH Z ZAKRESU          

ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ

 

 

Planowane wydatki w wysokości 966.096 zł. wykonano 98,7 %, co stanowi kwotę

953.371 zł. Z tego:

 

 

DZIAŁ 750 – ADMINISTRACJA PUBLICZNA

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 55.088 zł. wykorzystana została w 100,0 % tj. w wysokości 55.088 zł. Z tego:

 

Rozdział 75011 – Urzędy wojewódzkie

 

Planowane wydatki w wysokości  55.088 zł wykonano w 100,0 %, co stanowi  kwotę      55.088 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 55.088 zł, w tym:

wynagrodzenia  oraz dodatkowe wynagrodzenie roczne –  46.043 zł.

pochodne od wynagrodzeń –9.045 zł.

 

 

DZIAŁ 751 - URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY PAŃSTWOWEJ, KONTROLI I OCHRONY PRAWA ORAZ SĄDOWNICTWA

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 51.263 zł. wykorzystana została w 98,9 % tj. w wysokości 50.716 zł. Z tego:

 

 

 

Rozdział 75101 – Urzędy naczelnych organów władzy państwowej kontroli 

i  ochrony prawa

 

Planowane wydatki w wysokości  2.500 zł. wykonano w 100 %, co stanowi kwotę

2.500 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 2.500 zł, w tym:

prowadzenie i aktualizacja stałego rejestru wyborców – 2.500 zł.

 

Rozdział 75107 – Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej

 

Planowane wydatki w wysokości 28.355 zł. wykonano w  98,9 %, co stanowi kwotę

28.054 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 28.054 zł, w tym:

wydatki związane z przeprowadzeniem wyborów na Prezydenta RP – 28.054 zł.

 

Rozdział 75108 – Wybory do Sejmu i Senatu

 

Planowane wydatki w wysokości 17.008 zł. wykonano w  99,1 %, co stanowi kwotę

16.856 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 16.856 zł, w tym:

wydatki związane z przeprowadzeniem wyborów do Sejmu i Senatu  – 16.856 zł.

 

 

Rozdział 75109 – Wybory do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw, wybory wójtów, burmistrzów i prezydentów miast oraz referenda gminne, powiatowe                   i wojewódzkie

 

Planowane wydatki w wysokości 3.400 zł. wykonano w  97,2 %, co stanowi kwotę

3.306 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 3.306 zł, w tym:

wydatki związane z przeprowadzeniem wyborów uzupełniających do Rady Gminy Pilchowice – 3.306 zł.

 

 

DZIAŁ 754 – BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE I OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA

 

Zaplanowana w tym dziale kwota  10.548 zł. wykorzystana została w 100 % tj. w wysokości 10.548 zł. Z tego:

 

Rozdział 75414 – Obrona cywilna

 

Planowane wydatki w wysokości  10.548 zł  wykonano w 100 %, co stanowi kwotę

10.548 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 10.548 zł, w tym:

wynagrodzenia – 8.145 zł.

pochodne od wynagrodzeń –  1.603 zł.

konserwacja systemów alarmowych  – 800 zł.

 

 

DZIAŁ 851 – OCHRONA ZDROWIA

 

Planowane wydatki w wysokości 100 zł. nie zostały wykonane.

 

Rozdział 85195 – Pozostała działalność

 

Planowane wydatki w wysokości 100 zł. nie zostały wykonane.

 

 

DZIAŁ 852 POMOC SPOŁECZNA

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 849.097 zł. wykorzystana została w 98,6 % tj. w wysokości 837.019 zł. Z tego:

 

 

Rozdział 85212 – Świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne

 i rentowe z ubezpieczenia społecznego

 

Planowane wydatki w wysokości 786.035 zł. wykonano w 99,4 %, co stanowi kwotę

781.137 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 781.137 zł, w tym:

wynagrodzenia – 10.310 zł.

pochodne od wynagrodzeń – 7.209 zł.

zakup materiałów i wyposażenia ( druki, materiały biurowe, czasopisma ) – 4.609 zł.

zasiłki rodzinne, zasiłki pielęgnacyjne, świadczenia pielęgnacyjne – 759.009 zł.

 

 

Rozdział 85213 – Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej oraz niektóre świadczenia rodzinne.

 

Planowane wydatki w wysokości 5.312 zł. wykonano w 94,9 %, co stanowi kwotę

5.041 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 5.041 zł, w tym:

składki zdrowotne dla osób pobierających świadczenia z opieki społecznej – 5.041 zł.

 

 

Rozdział 85214 – Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne

 

Planowane wydatki w wysokości 57.750 zł. wykonano w 88,0 %, co stanowi kwotę 

50.841 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 50.841 zł, w tym:

zasiłki stałe, okresowe, celowe – 50.841 zł.

 

 

 

 

 

 

 

 

GOSPODARKA POZABUDŻETOWA

 

1. Zakład Gospodarki Komunalnej

 

Stan środków obrotowych na początek roku : - 32.049 zł.

 

a) Przychody ogółem -  planowane: 1.350.000 zł, wykonane: 1.400.416 zł. z tego:

-         wpływy z usług: 491.080 zł.

-         wpływy ze sprzedaży wody : 906.418 zł.

-         odsetki 2.918 zł.

b)  Koszty  ogółem - planowane: 1.350.000 zł,  wykonane: 1.319.508 zł, w tym:

     wydatki osobowe nie zaliczane do wynagrodzeń – 8.516 zł, z tego:

-         świadczenia rzeczowe wynikające z przepisów bhp – 8.516 zł.

     wynagrodzenia i dodatkowe wynagrodzenie roczne –  639.779 zł.

     pochodne od wynagrodzeń  – 132.111 zł.

     wynagrodzenia bezosobowe  -   2.921 zł.

     zakup materiałów i wyposażenia – 160.006 zł, z tego:

-         zakup chemikalii  potrzebnych do produkcji i uzdatniania wody –  26.224 zł.

-         zakup materiałów do usuwania awarii na sieciach wodociągowych –  53.951 zł.

-         zakup paliwa oraz części zamiennych –23.213 zł.

-         zakup odzieży roboczej oraz środków czystości – 5.180 zł.

-         zakup materiałów budowlanych – 3.049 zł.

-         zakup materiałów wodno-kanalizacyjnych – 31.500 zł.

-         zakup materiałów elektrycznych – 5.356 zł.

-         pozostałe materiały – 11.533 zł.

     zakup energii – 30.290 zł.

     zakup usług remontowych – 58.199 zł, z tego:

-         usługi koparką przy usuwaniu awarii – 23.021 zł.

-         remonty i naprawy pomp głębinowych i dozujących – 24.431 zł.

-         usługi konserwacyjne, naprawcze, budowlano-montażowe, regeneracja wodomierzy

      – 10.747 zł.

     zakup usług medycznych – 615 zł.

     zakup usług pozostałych – 255.482 zł, z tego:

-         usługi telekomunikacyjne – 7.158 zł.

-         usługi BHP – 5.051 zł.

-         szkolenia i badania pracowników  – 2.070 zł.

-         usługi transportowe oraz drobne remonty    7.140 zł.

-         wywóz i składowanie odpadów – 202.612 zł.

-         usługi informatyczne – 10.201 zł.

-         nadzór geologiczny – 6.588 zł.

-         opłaty za korzystanie ze środowiska – 9.303 zł.

-         przeglądy samochodów, zakup tablic rejestracyjnych – 1.101 zł.

-         analizy laboratoryjne – 206 zł.

-         opinie statystyczne, usługi kurierskie – 4.052 zł.

     podróże służbowe krajowe – 7.129 zł.

     różne opłaty i składki – 1.532 zł.

     odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 13.624 zł.

     opłaty na rzecz budżetów jednostek samorządu terytorialnego – 9.304 zł.

 

Stan środków obrotowych na koniec roku 2005  -  61.130 zł.

Kwota nadwyżki do odprowadzenia do  Urzędu Gminy – 55.630 zł.

2. Gminny Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

 

Stan środków obrotowych na początek roku wynosił 11.952 zł.

 

a) Przychody  – planowane: 5.000 zł, wykonane: 11.822 zł. – opłaty, darowizna

b) Koszty – planowane: 15.000 zł, wykonanie: 4.582 zł, w tym:

    różne wydatki na rzecz osób fizycznych – 773 zł, z tego:

-         dofinansowanie osobom fizycznym do transportu odpadów zawierających azbest pochodzących z budynków mieszkalnych i gospodarczych na składowisko odpadów – 773 zł.

    wynagrodzenia bezosobowe – 210 zł, z tego:

       -     wykonanie tablic „Punkt składania opon” – 210 zł.

    zakup materiałów i wyposażenia – 2.799 zł, z tego:

-         rękawice ochronne, worki na śmieci, artykuły spożywcze oraz nagrody dla dzieci biorących udział w akcji „sprzątanie świata” – 2.799 zł.

    zakup usług pozostałych – 800 zł, z tego:

-         szkolenie  – 800 zł.

 

Stan środków obrotowych na koniec roku 2005 wynosił: 19.192 zł.