UCHWAŁA Nr XXXV/250/06 

RADY  GMINY  PILCHOWICE

z dnia 25 maja 2006 r.

 

 

 

w sprawie: ustalenia diet oraz zasad zwrotu kosztów podróży służbowych dla radnych.

 

 

 

Na podstawie art. 25 ust. 4, 6, 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późniejszymi zmianami), § 3 pkt 3 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 26 lipca 2000 roku w sprawie maksymalnej wysokości diet przysługujących radnemu gminy (Dz. U. z 2000 r. Nr 61, poz. 710)

 

 

RADA GMINY PILCHOWICE

 

u c h w a l a :

 

 

§ 1

 

1.      Ustala się wysokość miesięcznych diet dla radnych Rady Gminy Pilchowice w  następujących wysokościach:

-          50 % maksymalnej wysokości diety dla Przewodniczącego Rady Gminy

-         25 % maksymalnej wysokości diety dla Wiceprzewodniczących Rady Gminy oraz dla Przewodniczących komisji stałych Rady Gminy

-         20 % maksymalnej wysokości diety dla pozostałych radnych.

 

2.      Przez maksymalną wysokość diety  rozumie się półtorakrotność kwoty bazowej określonej w ustawie budżetowej dla osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe na podstawie przepisów ustawy z dnia 23 grudnia 1999 r. o kształtowaniu wynagrodzeń w państwowej sferze budżetowej oraz o zmianie niektórych ustaw (Dz. U. z 1999 r. Nr 110, poz. 1255 z późniejszymi zmianami).

 

3.      Za każdą nieusprawiedliwioną nieobecność lub samowolne wyjście w trakcie posiedzenia Rady Gminy lub komisji stałych Rady Gminy, radnemu potrąca się 20 % wysokości diety.

 

4.      Podstawą wypłaty diety są listy obecności z posiedzeń Rady Gminy oraz z posiedzeń komisji stałych Rady Gminy.

 

5.      Diety wypłacane są w formie gotówkowej lub bezgotówkowej.

 

6.      Potrąceń, o których mowa w § 1 pkt 3, dokonuje się z diet za miesiąc następny po posiedzeniu Rady Gminy lub komisji stałych Rady Gminy.

 

7.      W przypadku wygaśnięcia mandatu lub przystąpienia do wykonywania mandatu w trakcie miesiąca, dieta za taki miesiąc przysługuje w wysokości proporcjonalnej do ilości dni w miesiącu.

 

§ 2

 

1.      Zasady zwrotu kosztów podróży służbowych radnych określa Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2000 r. w sprawie sposobu ustalania należności z tytułu zwrotu kosztów podróży służbowych radnym gminy (Dz. U. z 2000 r. Nr 66, poz. 800 z późniejszymi zmianami).

 

2.      W stosunku do Przewodniczącego Rady Gminy termin i miejsce wykonywania zadania oraz miejscowość rozpoczęcia i zakończenia podróży służbowej określa pan Bogusław Jania Wiceprzewodniczący Rady Gminy w poleceniu wyjazdu służbowego.

 

§ 3

 

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

 

§ 4

 

Traci moc uchwała Nr III/23/2002 z dnia 19 grudnia 2002 roku w sprawie ustalenia diet     oraz zwrotu kosztów podróży służbowych dla radnych i sołtysów.

 

§ 5

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 czerwca 2006 roku.

 

§ 6

 

Uchwała podlega ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy.