P R O T O K Ó Ł  Nr  XII/07

z obrad sesji Rady Gminy Pilchowice

w dniu 4 października 2007 roku

 

1.      Otwarcie obrad sesji i stwierdzenie prawomocności do podejmowania uchwał.

Posiedzenie otworzył i prowadził Przewodniczący Rady Gminy Pan Krystian Gogulla.

Przewodniczący przywitał zebranych:

ð     Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych Pan Jana Osmann,

ð     Członka zarządu Powiatu Gliwickiego Pana Waldemara Dombka,

ð     Przedstawiciela Zarządu Dróg Powiatowych Pana Dariusza Wieteska,

ð     Radnych Gminy,

ð     Sołtysów,

ð     Wójta,

ð     Z – cę Wójta,

ð     Skarbnika Gminy,

ð     Pracowników Urzędu Gminy.

Na podstawie listy obecności Przewodniczący stwierdził, iż na ustawowy skład 15 Radnych 15 jest obecnych, zatem na posiedzeniu można podejmować prawomocne uchwały.

 

2.      Przedstawienie porządku obrad.

Przewodniczący Rady odczytał porządek obrad XII sesji Rady Gminy Pilchowice. Radni nie zgłosili uwag do przedstawionego porządku obrad.

 

3.      Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

Protokół z poprzedniej sesji Rada przyjęła jednogłośnie.

 

4.      Powołanie Komisji Uchwał i Wniosków.

Rada jednogłośnie powołała Komisję Uchwał i Wniosków w składzie radnych:

ð     Przewodniczący               -  Pan Paweł Fibic

ð     Członek                           -  Pani Barbara Popluc

ð     Sekretarz                         -  Pani Józefa Margiciok

 

5.      Powołanie Komisji Skrutacyjnej.

 

Rada jednogłośnie powołała Komisję Skrutacyjną w składzie radnych:

ð       Przewodniczący            - Pan Andrzej Ogórek

ð       Członek                         - Pan Piotr Madeja

ð       Sekretarz                       - Pan Krzysztof Żyła

 

6.      Informacja o działaniach Powiatu Gliwickiego.

 

7.      Informacja o działaniach Zarządu Dróg Powiatowych.

W  przedmiotowej sprawie głos zabrał Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych Pan Jan Osmann:

Działalność Zarządu Dróg Powiatowych w Gliwicach obejmuje nie tylko budowę, utrzymanie, modernizację i ochronę dróg, ale również cały zakres prawa administracyjnego. Do którego zaliczyć można:

- wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego,

- zawieranie umów użyczenia pasa drogowego,

- wydawanie decyzji zezwalających na urządzenie zjazdu,

- wydawanie zatwierdzeń projektów organizacji ruchu,

- itd.                     

Zarząd Dróg Powiatowych opracował „Wieloletni Program Tworzenia Szkieletów Dróg” w Powiecie Gliwickim, który uwzględnia modernizację tych dróg powiatowych, które mają największe znaczenie dla sieci dróg powiatowych. Dodatkowo obserwując działania związane z rozbudową infrastruktury drogowej na terenie województwa śląskiego, w tym budowy autostrady A4 i A1. Wdrożenie tego typu programu ma zapewnić lepszą koordynację przebiegu ciągów komunikacyjnych, zmodernizowanie niektórych dróg.

 

Zarząd Dróg Powiatowych prowadzi roboty utrzymaniowe na drogach i mostach na sieci dróg powiatowych. W latach 2000 – 2006 realizowane były następujące przedsięwzięcia: 

Ø     budowa chodnika przy drodze powiatowej  S 2925 w Leboszowicach ul. Wiejska,

Ø     budowa chodnika i odprowadzenie wód deszczowych przy drodze powiatowej  S 2947 ul. Kolejowa w Kotulinie – etap II ,

Ø     budowa chodnika  w Kleszczowie ul. Osiedleńcza – droga powiatowa Nr S2915,

Ø     budowa chodnika przy drodze powiatowej  S 2913 ul. Wiejska w Paczynie etap I,

Ø     budowa chodnika  przy drodze powiatowej S 2991 ul. Łabędzka w Kozłowie na odcinku od ul. Polnej do ul. Młyńskiej,

Ø      budowa sygnalizacji świetlnej  przy drodze powiatowej  w m. Knurów  na skrzyżowaniu ul. 1-go Maja (S 2981) z ul. Kosmonautów (S 2982),

Ø     modernizacja drogi powiatowej S 2918 w miejscowości Chechło,

Ø     dokumentacja projektowa modernizacji drogi powiatowej S 2918  Rachowice – Bojszów,

Ø     dokumentacja projektowa budowy chodnika w m. Łany Wielkie  ul. Łabędzka   przy drodze powiatowej  S 2991,

 

W 2006 roku Zarząd Dróg Powiatowych zawarł z Gminą Pilchowice porozumienie na kwotę 140 000 zł na realizację przedsięwzięcia pn: „Budowa chodnika przy drodze powiatowej  Nr S 2925 w Leboszowicach” 
  

Działanie Zarządu Dróg Powiatowych w zakresie pozyskiwania i realizacji zadań z wykorzystaniem środków zewnętrznych przedstawia się następująco:

Ø     W 2004 roku rozpoczęto inwestycję pn „Przebudowa drogi powiatowej Nr 14103 oraz budowa kanalizacji deszczowej i chodnika” w miejscowości Taciszów.

Ø     W 2005 roku kontynuowano rozpoczętą inwestycję pn „Przebudowa drogi powiatowej Nr 14103 oraz budowa kanalizacji deszczowej i chodnika” w miejscowości Taciszów –II etap. Ponadto rozpoczęto modernizację drogi powiatowej Nr 14112.

Ø     W 2006 roku rozpoczęto modernizację dróg powiatowych Nr S 2918 i S2913 w powiecie gliwickim

Ø     W 2007 roku modernizacja drogi powiatowej na odcinku od Kleszczowa do Taciszowa.

Większość robót utrzymaniowych na sieci dróg powiatowych wykonywanych jest przez Brygady z Obwodów Drogowych w Gliwicach i Pyskowicach.

Do zadań Obwodów Drogowych należy:

Ø    Montaż oznakowania poziomego,

Ø    Wycinka drzew,

Ø    Ścinanie i plantowanie poboczy,

Ø    Koszenie traw i chwastów,

Ø    Czyszczenie przepustów i kanalizacji,

Ø    Usuwanie wody z jezdni,

Ø    Usuwanie konarów i zanieczyszczeń z jezdni,

Ø    Stała kontrola dróg i mostów oraz bieżące drobne naprawy.

 

W dalszej części spotkania głos zabrał Przedstawiciel Zarządu Dróg Powiatowych Pan Dariusz Wieteska:

Jesteśmy w trakcie realizacji dwóch programów. Pierwszym z nich jest  „Bezpieczna droga do szkoły”, którego celem jest ujednolicenie oznakowania przejść dla pieszych położonych w pobliżu szkół na drogach powiatowych powiatu gliwickiego. W ramach tego programu na terenie Gminy Pilchowice oznakowano przejścia dla pieszych:

- w Wilczy na ul. K. Miarki,

- w Nieborowicach na ul Głównej.

 

Pan Janusz Pogorzelski: W Żernicy jest niebezpieczne skrzyżowanie w związku z czym nie byłoby zasadne postawienie znaków?

 

Pan Jan Osmann: Te oznakowanie stawiamy tylko w okolicach szkół.

 

Pani Joanna Kołoczek: Kiedy odbędzie się wycinka drzew na poboczu pomiędzy Gliwicami a Żernicą?

 

Pan Jan Osmann: Przygotowujemy operat pozwalający na wydanie decyzji dotyczącej wycinki drzew. Jeżeli będzie decyzja Wójta Gminy będziemy to wycinać jeszcze w tym roku.

 

Pani Jolanta Kowol: Jakie są obowiązki zarządców dróg jeśli chodzi o bieżące utrzymanie?

Chodzi mi tutaj np. o odśnieżanie czy wykaszanie poboczy?

 

Pan Jan Osmann: Każda droga ma wyznaczone kategorie odśnieżania. Droga odśnieżana w IV standardzie musi być odśnieżona w ciągu 24 godzin. Na każdej drodze staramy się zabezpieczyć jezdnię w takim stopniu, aby można z niej było korzystać.

 

Pan Paweł Michna: Mam prośbę dotyczącą przesunięcia zakazu wyprzedzania na ul. Wiejskiej w Nieborowicach

 

Pan Jan Osmann: Każda zmiana organizacji ruchu wymaga projektu. Zostaje w tej sprawie powołana Komisja.

 Pan Dariusz Wieteska: Drugim programem jest „Prędkość kontrolowana”, którego celem jest poprawa bezpieczeństwa poprzez budowę masztów do fotoradarów. Miejsce do lokalizacji stałych punktów pomiaru prędkości określony zostaje na podstawie analizy zagrożeń wypadkowych.

Ponadto – kontynuuje Pan Dariusz Wieteska – W 2007 roku na drogach powiatowych został wykonany pomiar natężenia ruchu. Celem pomiaru było uzyskanie informacji odnośnie średniego ruchu pojazdów samochodowych w poszczególnych Gminach. Punkty pomiarowe zostały wyznaczone zgodnie z sugestią Gmin w nawiązaniu do prowadzonej w przedmiotowej sprawie korespondencji.

 

5.      Wniosek Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w sprawie Gminnego systemu profilaktyki i opieki nad dzieckiem i rodziną.

 

Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej Pani Brygida Pławecka zwróciła się do zebranych mówiąc:

Na poniedziałkowym wspólnym posiedzeniu Komisji miałam przyjemność zapoznać Państwa z gminnym systemem profilaktyki i opieki nad dzieckiem i rodziną. Wszelkie uwagi i zastrzeżenia co do szaty graficznej i treści zostały wyprostowane. Sugestie te zostaną wzięte pod uwagę przy realizacji tego programu, który będzie podlegał ciągłym weryfikacjom. Aby jednak ten dokument został wdrożony musi być podjęta w tej sprawie Uchwała Rady Gminy.

 

Radni nie wnieśli uwag do przedstawionego projektu uchwały.

 

Następnie Przedstawiciel Komisji Uchwał i Wniosków Pan Paweł Fibic odczytał projekt uchwały Nr XII/69/07, który w wyniku przeprowadzonego przez Przewodniczącego Rady głosowania, została przyjęta przy jednym głosie wstrzymującym się (Pani Joanna Kołoczek).

 

8.      Wniosek Dyrektora Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Żernicy w sprawie zmiany Uchwały Nr VI/40/07 Rady Gminy Pilchowice z dnia 26 kwietnia 2007 r. w sprawie utworzenia rachunku dochodów własnych.

 

Wyjaśnień w przedmiotowej sprawie udzielił Pan Skarbnik mówiąc:

Projekt uchwały przewiduje poszerzenie katalogu dochodów, które mogą być gromadzone na rachunku dochodów własnych utworzonych w Zespole Szkolno - Przedszkolnym w Żernicy o źródło dochodu pn. „wpływy z prowizji od ubezpieczeń, od fotografa, od wydawnictw i innych prowizji”.

 

Radni nie wnieśli uwag do przedstawionego projektu uchwały.

 

Po odczytaniu przez Przedstawiciela Komisji Uchwał i Wniosków Panią Barbarę Popluc projektu uchwały Nr XII/70/07, Przewodniczący Rady przeprowadził głosowanie, w następstwie którego stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

9.      Wniosek Skarbnika w sprawie zmian w budżecie na 2007 rok.

 

Ww. temat przedstawił Radnym Pan Skarbnik, który powiedział m.in.:

Zanim przejdę do omówienia projektu uchwały chciałbym Państwu przedstawić kilka informacji, o które prosili Państwo na poniedziałkowej Komisji. Dzisiaj otrzymaliśmy z Regionalnej Izby Obrachunkowej opinię o wykonaniu budżetu za I półrocze. Postaram się krótko omówić najważniejsze informacje w niej zawarte:

-       dochody – 51,99%,

-       wydatki – 46,04%,

-       zadłużenie na dzień 30 czerwca wynosi 1.122.596,41, co stanowi 6,3% planowanych dochodów.

Jeśli chodzi o wynagrodzenia w placówkach oświatowych sytuacja przedstawia się następująco:

Po zmianach na dzień dzisiejszy, plan na wynagrodzenia w skali całego budżetu w placówkach oświatowych wynosi 4.382.467 zł, co stanowi 21,5% wszystkich planowanych wydatków. Natomiast wykonanie planu wydatków na wynagrodzenia w placówkach oświatowych na dzień 30 września 2007 r. wynosi 3.274.212 zł, co stanowi 74,7% planu. Prognoza wydatków na wynagrodzenia pokazuje, że tych pieniędzy zabraknie w niektórych placówkach (ZSP Stanica, ZSP Żernica, SP Pilchowice). Szacuję się, że może zabraknąć ok. 100.000 zł, z czego w:

- Stanicy 40.000 zł,

- Żernicy 40.000 zł,

- Pilchowice 20.000 zł.

Jeśli chodzi o Stanicę, z 1 do 6 wzrosła liczba nauczycieli dyplomowanych. Ustalając plan wynagrodzeń dla poszczególnych placówek oświatowych nie przewidziałem że nastąpi taki wzrost wynagrodzeń wynikający z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej. Jeśli chodzi o Pilchowice również mamy do czynienia ze zjawiskiem wzrostu liczby nauczycieli mianowanych (z 9 do 13). Zarówno w Stanicy jak i w Pilchowicach te awanse miały miejsce na przełomie roku, tak więc na etapie planowania budżetu nauczyciele byli liczeni jako mianowani. Jeśli chodzi o kwestię Żernicy to tych czynników jest więcej  m. in.:

-       niezaplanowana odprawa dla pracownicy świetlicy,

-       brak informacji o nagrodach jubileuszowych,

-       nadgodziny,

-       pojawienie się stanowiska V-ce Dyrektora.

Te  wszystkie czynniki wpłynęły na fakt, iż w tych trzech placówkach może zabraknąć pieniędzy na wynagrodzenia. Widzę następujące możliwości pokrycia tych braków:

-         65.000 zł na szkole w Wilczy,

-         20.000 zł, niezrealizowany wykup gruntów ,

-         5.000 zł na świetlicach,

-         10.000 zł z rezerwy ogólnej.

Decyzja należy do Państwa.

 

Pani Joanna Kołoczek: Czy nie ma możliwości dokonać przesunięć w obrębie budżetu placówek?

 

Pan Skarbnik: Nie. Przeanalizowałem bardzo dokładnie poszczególne plany finansowe placówek oświatowych i nie widzę takiej możliwości. Widzę taką możliwość w szkole podstawowej w Wilczy, gdzie zostało 25.000 zł. wynika to z faktu, iż była planowana odprawa Pani Dyrektor. Jednak na przedszkolu w Wilczy mniej więcej takiej kwoty brakuje, albowiem został tam zatrudniony dodatkowy nauczyciel.

 

Pani Joanna Kołoczek: Ja bym miała prośbę, aby zlecić problem przesunięć Komisji Rewizyjnej. Powinniśmy zostawić te 10.000 zł z rezerwy ogólnej.

 

Pan Skarbnik: Nie widzę takiej potrzeby. Plan finansowy jest tak okrojony, że nie widzę konieczności zlecania tej sprawy Komisji Rewizyjnej.

 

Pani Joanna Kołoczek: Wydaje mi się, że utworzenie konta dochodów własnych ma służyć poszukiwaniu oszczędności. Z związku z czym wydaje mi się, że każda operacja przesunięć z innego paragrafu na wynagrodzenia może mieć miejsce.  Jeśli chodzi natomiast o kwestie wynagrodzeń nauczycieli dyplomowanych,  to jest to fakt, o którym Dyrektor placówki wie z wyprzedzeniem.

 

Pan Skarbnik: W  tej kwestii rzeczywiście można postawić zarzut, że zabrakło komunikacji pomiędzy Skarbnikiem a Dyrektorem.

 

Pani Joanna Kołoczek: Ja rozumiem że te pieniądze muszą się znaleźć. Chciałabym jednak, aby Dyrektorzy byli bardziej przedsiębiorczy jeśli chodzi o pozyskiwanie środków.

 

Pan Skarbnik: To o czym tutaj mówimy to są jedynie prognozy, które pokazują nam jaka sytuacja może zaistnieć w grudniu.

 

Pan Paweł Michna: Skąd się wzięło te 40.000 zł na sanitariaty w Żernicy?

 

Pan Skarbnik: Zaplanowaliśmy w budżecie na rok 2007  kwotę 80.000 zł jako wypłatę odszkodowań dla tych ludzi, których grunty zostały zajęte pod budowę dróg publicznych, gminnych. Takim osobom które złożyły wniosek do końca 2005 roku przysługuje to odszkodowanie. Wygląda to w ten sposób, że powiat zleca wykonanie operatu szacunkowego, który określa ile m2 gruntu zajętego po drogę jest warty. Dopiero wtedy możemy wypłacić odszkodowanie. W chwili obecnej została przez Wojewodę wydana dopiero jedna decyzja, na podstawie której powiat zleci wykonanie operatu szacunkowego. Ta kwota 80.000 zł bez wątpienia w tym roku nie zostanie wypłacona, w związku z czym Pan Wójt podjął decyzję, aby przesunąć kwotę 60.000 zł. Z czego 40.000 zł przeznaczyć na remont sanitariatów w domu kultury w Żernicy.

 

Pan Wójt: Zaplanowaliśmy w budżecie na 2008 r. remont toalet w domu kultury w Żernicy. Pojawiła się inicjatywa, aby wzbogacić teren wokół domu kultury w Żernicy o muszlę koncertową. Niedobrze jest, aby uczestnicy imprez musieli korzystać z takich toalet. Pieniądze nie będą tylko przeznaczone na remonty sanitariatów, ale również na ich powiększenie.

 

Pani Jolanta Kowol: Tworząc budżet na ten rok były ustalone priorytety (kanalizacja II etap, chodniki itd.). Nie widzę w tej sprawie żadnych postępów. Na poniedziałkowym wspólnym posiedzeniu Komisji Pan Mirosław Klementowicz Prezes Niepublicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej przedstawił nam swoje potrzeby. Jest to m.in.:

-       budowa parkingów wokół Ośrodków Zdrowia,

-       wyposażenie ośrodka zdrowia w windę,

-       wymiana zbutwiałych okien

-       wymiana pieca.

W związku z powyższym wydaje mi się że remont tych sanitariatów nie jest sprawą priorytetową.

 

W dalszej części spotkania Pan Skarbnik omówił zmiany w budżecie na rok 2007.

Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2007 zakłada:

        Zmniejszenie dochodów budżetu gminy o kwotę 15.000 zł:

Ø      w dziale „Edukacyjna opieka wychowawcza” – wpływy z usług – zmniejszenie o kwotę 15.000 zł.

        Zmniejszenie wydatków budżetu gminy o kwotę 15.000 zł:

Ø      w dziale „Edukacyjna opieka wychowawcza” – Świetlice szkolne – zmniejszenie o kwotę 15.000 zł.

 

Ponadto – kontynuuje Pan Skarbnik – projekt uchwały przewiduje również:

        dokonanie zmiany załącznika nr 13 do uchwały budżetowej na 2007 rok poprzez zwiększenie planu dochodów własnych o kwotę 2.000 zł,

         dokonanie przeniesienia w planie dochodów i wydatków zgodnie  z załącznikiem nr 3 do niniejszej uchwał

 

Pani Jolanta Kowol: Zgłaszam wniosek formalny. Uważam że potrzeby remontowe w Niepublicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej są sprawą ważniejszą niż remont sanitariatów.

 

Pan Skarbnik: Tak się składa, że zarówno jedno i drugie zadanie będzie realizowane z tych samych udziałów w klasyfikacji budżetowej. W związku z czym nie ma potrzeby zmieniania projektu uchwały.

 

Pan Rajnard Dyrszka: Każda jednostka organizacyjna/Komisja składała na ręce Pana Skarbnika propozycje do budżetu na 2008 rok. Rzeczą niemożliwą jest jednak, aby wszystkie nasze propozycje miały szanse na realizację. Wracając do kwestii sanitariatów uważam że jest to potrzebne.

 

W tym momencie Przewodnicząca Komisji Rolnictwa, Rozwoju Gospodarczego, Budżetu i Finansów poprosiła o przerwę, w celu zaopiniowania projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie na rok 2007.

 

Po pozytywnym zaopiniowaniu Komisji Rolnictwa Rozwoju Gospodarczego, Budżetu i Finansów Przedstawiciel Komisji Uchwał i Wniosków Pani Józefa Margiciok odczytała projekt uchwały Nr XII/71/07, który w wyniku przeprowadzonego przez Przewodniczącego Rady głosowania, został przyjęty stosunkiem głosów:

- „za” – 12

- „przeciw” – 3 (K. Żyła, J. Kowol, P. Michna)

 

10.  Wniosek Przewodniczącego w sprawie powołania Komisji Doraźnej do ustalenia stawek czynszu najmu lokali użytkowych oraz stawek za korzystanie z obiektów użyteczności publicznej będących własnością Gminy Pilchowice.

 

 

W przedmiotowej sprawie głos zabrał Przewodniczący Rady Pan Krystian Gogulla:

Na poniedziałkowym wspólnym posiedzeniu Komisji próbowaliśmy ustalić stawki czynszu za najem lokali użytkowych. W kwestii tej Rada nie doszła jednak do porozumienia. W związku z tym postanowiliśmy powołać Komisję Doraźną, w skład której weszli następujący Radni:

- Pan Andrzej Ogórek – Przewodniczący,

- Pan Rajnard Dyrszka – Z –ca Przewodniczącego,

- Pan Paweł Fibic – Członek,

- Pani Jolanta Kowol – Członek,

- Pani Joanna Kołoczek – Członek.

 

Radni nie wnieśli uwag do przedstawionego projektu uchwały.

 

 W dalszej części spotkania Przedstawiciel Komisji Uchwał i Wniosków Pan Paweł Fibic odczytał projekt uchwały Nr XII/72/07, który w wyniku głosowania został przyjęty przez Radę jednogłośnie.

 

11.  Wniosek Przewodniczącego w sprawie wyborów ławników do Sądu Okręgowego i Sądu Rejonowego w Gliwicach na okres kadencji w latach 2008 – 2011.

 

a)   Informacja Przewodniczącego Rady w sprawie procedury wyborów ławników sądowych.

 

Przewodniczący Rady w swej wypowiedzi powiedział:

Zgodnie z ustaleniem Kolegium Sądu Okręgowego w Gliwicach z dnia 9 maja 2007 roku, Rada Gminy Pilchowice winna wybrać:

-         do orzekania w Sądzie Okręgowym w Gliwicach 4 ławników, w tym 2 ławników do orzekania w sprawach z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych,

-         do orzekania w Sądzie Rejonowym w Gliwicach 7 ławników, w tym 3 ławników do orzekania w sprawach z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych

Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. – Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz. U. z 2001 r. Nr 98, poz. 1070 z późn. zm.) wybory ławników odbywają się najpóźniej w październiku roku kalendarzowego, w którym upływa kadencja dotychczasowych ławników.

Rada Gminy dokonuje wyboru ławników w głosowaniu tajnym spośród kandydatów zgłoszonych do dnia 30 czerwca 2007 r.

W celu dokonania weryfikacji zgłoszeń Rada Gminy Uchwała Nr X/67/07 z dnia 9 sierpnia 2007 r. powołała Zespół ds. Zaopiniowania Kandydatów na Ławników do Sądu Rejonowego w Gliwicach i Sądu Okręgowego w Gliwicach.

Zespół ten na sesji przed przystąpieniem do głosowania przedstawia Radzie Gminy opinię o zgłoszonych kandydatach.

 

W związku z powyższym proszę Przewodniczącego Zespołu ds. Zaopiniowania Kandydatów na Ławników Pana Andrzeja Ogórka o zabranie głosu w przedmiotowej sprawie.

 

b)   Przedstawienie przez Przewodniczącego Zespołu ds. Zaopiniowania Kandydatów na Ławników do Sądu Rejonowego w Gliwicach i Sądu Okręgowego w Gliwicach opinii na temat kandydatów.

 

Przemówienie Przewodniczącego zespołu stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

c)    Przedstawienie zasad głosowania.

Zasady przeprowadzenia głosowania tajnego w sprawie wyboru ławników do Sądu Rejonowego w Gliwicach i Sądu Okręgowego w Gliwicach przedstawił członek Komisji Skrutacyjnej Pan Piotr Madeja:

 

Zasady głosowania:

Radni głosują na czterech kartach opieczętowanych pieczątką Rada Gminy Pilchowice:

        dwóch zielonych – w sprawie wyboru ławników do orzekania w Sądzie Okręgowym w Gliwicach:

v      w sprawach z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych,

v      w pozostałych sprawach

        dwóch żółtych – w sprawie wyboru ławników do orzekania w Sądzie Rejonowym w Gliwicach:

v      w sprawach z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych,

v      w pozostałych sprawach

                   

Na kartach zostało umieszczone nazwisko i imię każdego ze zgłoszonych kandydatów, obok których umieszczono kratkę. Radny głosuje stawiając znak „X” w odpowiedniej kratce.

Ważność głosu:

        głos ważny            znak „X” postawiono:

v      Sąd Okręgowy:

ü      do orzekania w sprawach z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych – max 1 znak „X

ü      do orzekania w sprawach pozostałych – max 2 znaki „X

v      Sąd Rejonowy:

ü      do orzekania w sprawach z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych – max 1 znak „X

ü      do orzekania w sprawach pozostałych – max 4 znaki „X

        głos nieważny       na karcie nie postawiono żadnego znaku „X”, bądź znaków „X” postawiono więcej niż ustaloną maksymalną liczbę.

 

Ustalanie  wyników  wyborów:

Ławnikami zostają ci kandydaci, którzy otrzymali największą liczbę głosów.

W przypadku dwóch lub więcej kandydatów, którzy otrzymali równą liczbę głosów kwalifikujących do zostania ławnikiem sądowym, należy przeprowadzić głosowanie dodatkowe, w wyniku którego zostanie wyłoniona lepsza kandydatura.

 

 Przeprowadzenie tajnego głosowania  w sprawie wyboru ławników do Sądu Okręgowego w Gliwicach.

Głosowanie w ww. sprawie odbywa się wg listy obecności radnych na sesji Rady Gminy Pilchowice.

Na czas liczenia głosów Przewodniczący Rady zarządził przerwę w obradach.

Po przerwie Przewodniczący Rady wznawia obrady i udziela głosu Przewodniczącemu Komisji Skrutacyjnej Panu Andrzejowi Ogórkowi.

 

d)        Ogłoszenie  wyników z przeprowadzonego głosowania.

Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej odczytał:

-         Protokół Nr 1/XII/07 z głosowania tajnego,

-         Protokół Nr 2/XII/07 z głosowania tajnego,

Z których wynika, że na ławników do Sądu Okręgowego w Gliwicach zostali wybrani:

-         do orzekania w sprawach z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych: Pan Andrzej Groborz;

-         do orzekania w pozostałych sprawach: Pan Ryszard Pietraś i Pani Ingrida Foit.

 

e)        Przedstawienie uchwały w przedmiotowej sprawie.

Po doczytaniu projektu uchwały oznaczonej numerem XII/73/07 Przewodniczący Rady przeprowadził głosowanie, w wyniku którego stwierdził, iż uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

f)         Przeprowadzenie tajnego głosowania w sprawie wyboru ławników do Sądu Rejonowego w Gliwicach.

Głosowanie w ww. sprawie odbywa się wg listy obecności radnych na sesji Rady Gminy Pilchowice.

 

Na czas liczenia głosów Przewodniczący Rady zarządził przerwę w obradach. Po przerwie Przewodniczący Rady wznawia obrady i udziela głosu Przewodniczącemu Komisji Skrutacyjnej Panu Andrzejowi Ogórkowi.

 

g)        Ogłoszenie wyników z przeprowadzonego głosowania.

Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej odczytał:

-         Protokół Nr 3/XII/07 z głosowania tajnego,

-         Protokół Nr 4/XII/07 z głosowania tajnego,

Z których wynika, że na ławników do Sądu Rejonowego w Gliwicach wybrani zostali:

-         do orzekania w sprawach z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych: Pan Lucjan Kiszka,

-         do orzekania w pozostałych sprawach: Pan Marek Duda, Pan Andrzej Margiciok, Pani Katarzyna Żołądkowska, Pani Joanna Palenga.

 

h)        Przedstawienie uchwały w przedmiotowej sprawie.

Po odczytaniu projektu uchwały oznaczonego numerem XII/74/07 Przewodniczący Rady Gminy Pilchowice przeprowadził głosowanie, wyniku którego stwierdził, iż uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

12.  Wniosek Przewodniczącego w sprawie zmiany składów osobowych stałych komisji Rady Gminy Pilchowice.

W przedmiotowej sprawie głos zabrał Przewodniczący Pan Krystian Gogulla:

W związku z rezygnacją z mandatu radnego Pana Krzysztofa Waniczka, przeprowadzone zostały wybory uzupełniające. W wyniku których, nowym radnym Gminy Pilchowice został  Pan Paweł Fibic, który zadeklarował chęć pracy w Komisji Rolnictwa, Rozwoju Gospodarczego, Budżetu i Finansów.

 

Z uwagi na brak pytań w tym temacie Przewodniczący Komisji Uchwał i Wniosków Pan Paweł Fibic odczytał projekt uchwały Nr XII/75/07, po czym zostało przeprowadzone głosowanie, w następstwie którego uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

13.  Wniosek Przewodniczącego w sprawie zatwierdzenia planów pracy Komisji Rady Gminy Pilchowice

Przewodniczący Rady Pan Krystian Gogulla kolejno udzielał głosu Przewodniczącym poszczególnych Komisji.

 

Komisja Rewizyjna

1.    Analiza wykonania budżetu po stronie dochodów, wydatków za I półrocze 2007 r.

2.    Badanie wydatków poniesionych na realizację zadań związanych z rolnictwem, drogami transportu rolnego oraz drogami gminnymi.

3.    Analiza zadłużenia (przychodów oraz rozchodów) Gminy Pilchowice.

4.    Sprawy zlecone przez Radę Gminy i Komisje Problemowe.

 

Komisja Rolnictwa, Rozwoju Gospodarczego, Budżetu i Finansów:

1.      Zasady budowania budżetu Gminy. Określenie potrzeb i kierunków rozwoju na lata 2008 – 2010.

2.      Opieka Społeczna – finansowanie, potrzeby, programy unijne.

     Wspieranie osób niepełnosprawnych przez Samorząd Gminy.

3.      Potrzeby a kierunki rozwoju rolnictwa w Gminie.

     Możliwości korzystania z pomocy i dotacji unijnych. Programy wsparcia dla rolników.

4.      Prace interwencyjne i społecznie użyteczne w Gminie Pilchowice a adaptacja bezrobotnych.

 

Komisja Kultury, Oświaty i Sportu:

1.      Spotkanie z Dyrektorem Gminnej Biblioteki Publicznej (przewidywane inwestycje i remonty na 2008 rok, restrukturyzacja zatrudnienia w bibliotekach i w świetlicach).

2.      Działalność gminnych jednostek oświatowych pod kątem realizacji budżetu, zatrudnienia, bieżącego utrzymania.

3.      Krótkie relacje z podróży studyjnych i ich celowość oraz partnerstwo samorządów gminnych

4.      Przygotowanie budżetu na 2008 rok.

5.      Podział środków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych pod względem działalności kulturalnej, oświatowej, sportowej.

 

Komisja Porządku Publicznego, Ochrony Środowiska, Zdrowia i Opieki Społecznej:

1.        Omówienie aktualnej sytuacji w sołectwach Gminy Pilchowice – posiedzenie z udziałem Sołtysów.

2.        Zapoznanie się z wnioskami wysuniętymi w trakcie przeglądu stanu dróg przebiegających przez teren Gminy Pilchowice.

3.        Bezpieczeństwo i ochrona przeciwpożarowa. Funkcjonowanie Zakładu Opieki Zdrowotnej – spotkanie z  Dyrektorem ZOZ.

4.        Ochrona środowiska, utrzymanie porządku i czystości na terenie Gminy – spotkanie z osobami zajmującymi się tym tematem. Spotkanie z Dyrektorem Zakładu Gospodarki Komunalnej.

5.        Opieka społeczna na terenie Gminy – Stowarzyszenia działające na rzecz osób niepełnosprawnych.

6.        Rolnictwo, Spółki Wodne, Drogi Transportu Rolnego.

7.        Sprawy bieżące.

 

14.  Informacja Wójta z wykonania uchwał podjętych na poprzedniej sesji i z pracy w okresie międzysesyjnym.

 

Na poprzedniej sesji – mówi Pan Wójt – zostały podjęte następujące uchwały:

Ø        w sprawie utworzenia odrębnego obwodu głosowania w wyborach do Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, zarządzonych na dzień 21 października 2007 r.

Ø        w sprawie powołania Zespołu ds. Zaopiniowania Kandydatów na Ławników do Sądu Rejonowego w Gliwicach i Sądu Okręgowego w Gliwicach.

Ø        W sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2007.

Ø        W sprawie udzielenia pomocy finansowej z budżetu Gminy dla Gminy Mykanów.

Ø        W sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia z Powiatem Gliwickim oraz Gminami Powiatu Gliwickiego na realizację projektu pt: „Zaplecze aktywnej turystyki rowerowej dla mieszkańców zachodniej części subregionu centralnego”.

Ø        W sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia z Powiatem Gliwickim oraz Gminami Powiatu Gliwickiego na realizację projektu pt: „PIAP-y dla mieszkańców ziemi gliwickiej”.

Ø        W sprawie zmiany Uchwały Nr III/17/06 Rady Gminy Pilchowice z dnia 20 grudnia 2006 r. w sprawie ustalenia regulaminów określających wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków do wynagrodzeń i nagród dla nauczycieli wszystkich szczebli awansu zawodowego zatrudnionych w szkołach i przedszkolach prowadzonych przez Gminę Pilchowice.

 

Następnie Pan Wójt poinformował zebranych o niżej wymienionych sprawach, mających miejsce w okresie międzysesyjnym:

­       Zostały wydane następujące zarządzenia Wójta:

ü      W sprawie powołania składów obwodowych komisji do przeprowadzenia wyborów do Sejmu  Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej,

ü      W sprawie zwolnienia  z obowiązkowego tygodniowego wymiaru godzin dydaktycznych Dyrektora Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Żernicy,

ü      W sprawie powołania komisji konkursowej do przeprowadzenia postępowania konkursowego w związku z prowadzonym naborem na wolne stanowisko urzędnicze – inspektora ds. kontroli wewnętrznej,

ü      W sprawie zmiany powołania członków Gminnej Rady Sportu w Pilchowicach,

ü      W sprawie powołania komisji konkursowej do przeprowadzenia postępowania konkursowego w związku z prowadzonym naborem na wolne stanowisko urzędnicze – inspektora ds. kontroli wewnętrznej,

 

Przetargi:

Ø   Rozstrzygnięte:

ð   Usługo przewozowe w zakresie przewozu dzieci specjalnej troski z terenu Gminy Pilchowice do szkół w Knurowie wraz z opiekunem – firma „Transport Osobowo – Towarowy” z Gliwic

ð   Budowa lini kablowej średniego napięcia w Nieborowicach ul. Zalesie , Wierzbowa, Świerkowa – firma Elektro – Instal z Rybnika

ð   Remont świetlicy wiejskiej w Leboszowicach – firma Wielobranżowa Scholz z Knurowa

ð   Zakup i dostawa sprzętu komputerowego drukarek i monitorów – firma Wytwórczo – Handlowa VIP z Rybnika

ð   Budowa Skweru w Stanicy – firma „Budochem” ze Stanicy

ð   Modernizacja drogi dojazdowej do gruntów rolnych w Żernicy – firma „DROG – BUD” z Gliwic

 

Ø   Ogłoszone:

ð   Zimowe utrzymanie i odśnieżanie dróg gminnych.

 

6.      Wnioski i zapytania radnych.

 

Pan Jan Gamoń: Gdzie się zgłosić jako partner do Fundacji Lokalna Grupa Działania „Spichlerz Górnego Śląska”?

 

Pan Wójt: Do mnie albo do Pani G. Frystackiej.

 

Pani Jolanta Kowol: Może jakoś wyróżnić młodzież z Wilczy, za udział w zawodach strażackich.

 

Pan Krystian Gogulla: Już rozmawiałem na ten temat z Panem Wójtem.

 

Pani Joanna Kołoczek: Wnioskuje o wycinkę drzew. Wydaje mi się, że dużym argumentem, który za tym przemawia jest bezpieczeństwo.

 

7.      Zamknięcie obrad.

 

Niniejszą sesję rozpoczętą o godzinie 1600 w budynku Przedszkola w Nieborowicach Przewodniczący Rady Pan Krystian Gogulla zakończył o godzinie 1940.

 

 

 

Na tym protokół zakończono.

 

Sporządziła:

                 Izabela Kulik