P R O T O K Ó Ł Nr
XII/07
z obrad sesji Rady Gminy Pilchowice
w dniu 4 października 2007 roku
1. Otwarcie obrad sesji i stwierdzenie
prawomocności do podejmowania uchwał.
Posiedzenie otworzył i prowadził Przewodniczący Rady
Gminy Pan Krystian Gogulla.
Przewodniczący przywitał zebranych:
ð
Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych Pan Jana Osmann,
ð
Członka zarządu Powiatu Gliwickiego Pana Waldemara Dombka,
ð
Przedstawiciela Zarządu Dróg Powiatowych Pana Dariusza Wieteska,
ð
Radnych Gminy,
ð
Sołtysów,
ð
Wójta,
ð
Z – cę Wójta,
ð
Skarbnika Gminy,
ð
Pracowników Urzędu Gminy.
Na podstawie listy obecności Przewodniczący
stwierdził, iż na ustawowy skład 15 Radnych 15 jest obecnych, zatem na
posiedzeniu można podejmować prawomocne uchwały.
2. Przedstawienie porządku obrad.
Przewodniczący Rady odczytał porządek obrad XII
sesji Rady Gminy Pilchowice. Radni nie zgłosili uwag do przedstawionego
porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
Protokół z poprzedniej sesji Rada przyjęła
jednogłośnie.
4. Powołanie Komisji Uchwał i Wniosków.
Rada jednogłośnie powołała Komisję Uchwał i Wniosków
w składzie radnych:
ð
Przewodniczący - Pan Paweł Fibic
ð
Członek - Pani Barbara Popluc
ð
Sekretarz - Pani Józefa Margiciok
5. Powołanie Komisji
Skrutacyjnej.
Rada jednogłośnie powołała Komisję Skrutacyjną w składzie radnych:
ð Przewodniczący - Pan Andrzej Ogórek
ð Członek - Pan Piotr Madeja
ð Sekretarz - Pan Krzysztof Żyła
6.
Informacja o działaniach Powiatu Gliwickiego.
7.
Informacja o działaniach Zarządu Dróg Powiatowych.
W przedmiotowej sprawie głos zabrał Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych Pan Jan Osmann:
Działalność Zarządu Dróg Powiatowych w Gliwicach obejmuje nie tylko budowę, utrzymanie, modernizację i ochronę dróg, ale również cały zakres prawa administracyjnego. Do którego zaliczyć można:
- wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego,
- zawieranie umów użyczenia pasa drogowego,
- wydawanie decyzji zezwalających na urządzenie zjazdu,
- wydawanie zatwierdzeń projektów organizacji ruchu,
- itd.
Zarząd Dróg Powiatowych opracował „Wieloletni Program Tworzenia Szkieletów Dróg” w Powiecie Gliwickim, który uwzględnia modernizację tych dróg powiatowych, które mają największe znaczenie dla sieci dróg powiatowych. Dodatkowo obserwując działania związane z rozbudową infrastruktury drogowej na terenie województwa śląskiego, w tym budowy autostrady A4 i A1. Wdrożenie tego typu programu ma zapewnić lepszą koordynację przebiegu ciągów komunikacyjnych, zmodernizowanie niektórych dróg.
Zarząd Dróg Powiatowych prowadzi roboty utrzymaniowe
na drogach i mostach na sieci dróg powiatowych. W latach 2000 – 2006
realizowane były następujące przedsięwzięcia:
Ø
budowa chodnika przy drodze
powiatowej S 2925 w Leboszowicach ul.
Wiejska,
Ø
budowa chodnika i odprowadzenie wód
deszczowych przy drodze powiatowej S
2947 ul. Kolejowa w Kotulinie – etap II ,
Ø
budowa chodnika w Kleszczowie ul. Osiedleńcza – droga
powiatowa Nr S2915,
Ø
budowa chodnika przy drodze
powiatowej S 2913 ul. Wiejska w Paczynie
etap I,
Ø
budowa chodnika przy drodze powiatowej S 2991 ul. Łabędzka w
Kozłowie na odcinku od ul. Polnej do ul. Młyńskiej,
Ø
budowa sygnalizacji świetlnej przy drodze powiatowej w m. Knurów
na skrzyżowaniu ul. 1-go Maja (S 2981) z ul. Kosmonautów (S 2982),
Ø
modernizacja drogi powiatowej S
2918 w miejscowości Chechło,
Ø
dokumentacja projektowa
modernizacji drogi powiatowej S 2918
Rachowice – Bojszów,
Ø
dokumentacja projektowa budowy
chodnika w m. Łany Wielkie ul.
Łabędzka przy drodze powiatowej S 2991,
W 2006
roku Zarząd Dróg Powiatowych zawarł z Gminą Pilchowice porozumienie na kwotę
140 000 zł na realizację przedsięwzięcia pn: „Budowa
chodnika przy drodze powiatowej Nr S
2925 w Leboszowicach”
Działanie Zarządu Dróg Powiatowych w zakresie pozyskiwania i realizacji zadań z wykorzystaniem środków zewnętrznych przedstawia się następująco:
Ø W 2004 roku rozpoczęto inwestycję pn „Przebudowa drogi powiatowej Nr 14103 oraz budowa kanalizacji deszczowej i chodnika” w miejscowości Taciszów.
Ø W 2005 roku kontynuowano rozpoczętą inwestycję pn „Przebudowa drogi powiatowej Nr 14103 oraz budowa kanalizacji deszczowej i chodnika” w miejscowości Taciszów –II etap. Ponadto rozpoczęto modernizację drogi powiatowej Nr 14112.
Ø W 2006 roku rozpoczęto modernizację dróg powiatowych Nr S 2918 i S2913 w powiecie gliwickim
Ø W 2007 roku modernizacja drogi powiatowej na odcinku od Kleszczowa do Taciszowa.
Większość robót utrzymaniowych na sieci dróg powiatowych wykonywanych jest przez Brygady z Obwodów Drogowych w Gliwicach i Pyskowicach.
Do zadań Obwodów Drogowych należy:
Ø Montaż oznakowania poziomego,
Ø Wycinka drzew,
Ø Ścinanie i plantowanie poboczy,
Ø Koszenie traw i chwastów,
Ø Czyszczenie przepustów i kanalizacji,
Ø Usuwanie wody z jezdni,
Ø Usuwanie konarów i zanieczyszczeń z jezdni,
Ø Stała kontrola dróg i mostów oraz bieżące drobne naprawy.
W dalszej części spotkania głos zabrał Przedstawiciel Zarządu Dróg Powiatowych Pan Dariusz Wieteska:
Jesteśmy w trakcie realizacji dwóch programów. Pierwszym z nich jest „Bezpieczna droga do szkoły”, którego celem jest ujednolicenie oznakowania przejść dla pieszych położonych w pobliżu szkół na drogach powiatowych powiatu gliwickiego. W ramach tego programu na terenie Gminy Pilchowice oznakowano przejścia dla pieszych:
- w Wilczy na ul. K. Miarki,
- w Nieborowicach na ul Głównej.
Pan Janusz Pogorzelski: W Żernicy jest niebezpieczne skrzyżowanie w
związku z czym nie byłoby zasadne postawienie znaków?
Pan Jan Osmann: Te
oznakowanie stawiamy tylko w okolicach szkół.
Pani Joanna Kołoczek: Kiedy odbędzie się wycinka drzew na poboczu
pomiędzy Gliwicami a Żernicą?
Pan Jan Osmann: Przygotowujemy operat pozwalający na wydanie decyzji
dotyczącej wycinki drzew. Jeżeli będzie decyzja Wójta Gminy będziemy to wycinać
jeszcze w tym roku.
Pani Jolanta Kowol:
Jakie są obowiązki zarządców dróg jeśli chodzi o bieżące utrzymanie?
Chodzi mi tutaj np.
o odśnieżanie czy wykaszanie poboczy?
Pan Jan Osmann: Każda droga ma wyznaczone kategorie odśnieżania. Droga
odśnieżana w IV standardzie musi być odśnieżona w ciągu 24 godzin. Na każdej
drodze staramy się zabezpieczyć jezdnię w takim stopniu, aby można z niej było
korzystać.
Pan Paweł Michna: Mam prośbę dotyczącą przesunięcia zakazu wyprzedzania
na ul. Wiejskiej w Nieborowicach
Pan Jan Osmann: Każda zmiana organizacji ruchu wymaga projektu. Zostaje
w tej sprawie powołana Komisja.
Pan Dariusz Wieteska: Drugim programem jest „Prędkość kontrolowana”, którego celem jest poprawa bezpieczeństwa poprzez budowę masztów do fotoradarów. Miejsce do lokalizacji stałych punktów pomiaru prędkości określony zostaje na podstawie analizy zagrożeń wypadkowych.
Ponadto – kontynuuje Pan Dariusz Wieteska – W 2007 roku na drogach powiatowych został wykonany pomiar natężenia ruchu. Celem pomiaru było uzyskanie informacji odnośnie średniego ruchu pojazdów samochodowych w poszczególnych Gminach. Punkty pomiarowe zostały wyznaczone zgodnie z sugestią Gmin w nawiązaniu do prowadzonej w przedmiotowej sprawie korespondencji.
5. Wniosek Kierownika Gminnego Ośrodka
Pomocy Społecznej w sprawie Gminnego systemu profilaktyki i opieki nad
dzieckiem i rodziną.
Na poniedziałkowym wspólnym posiedzeniu Komisji miałam przyjemność zapoznać Państwa z gminnym systemem profilaktyki i opieki nad dzieckiem i rodziną. Wszelkie uwagi i zastrzeżenia co do szaty graficznej i treści zostały wyprostowane. Sugestie te zostaną wzięte pod uwagę przy realizacji tego programu, który będzie podlegał ciągłym weryfikacjom. Aby jednak ten dokument został wdrożony musi być podjęta w tej sprawie Uchwała Rady Gminy.
Radni nie wnieśli uwag do przedstawionego projektu uchwały.
Następnie Przedstawiciel Komisji Uchwał i Wniosków Pan Paweł Fibic odczytał projekt uchwały Nr XII/69/07, który w wyniku przeprowadzonego przez Przewodniczącego Rady głosowania, została przyjęta przy jednym głosie wstrzymującym się (Pani Joanna Kołoczek).
Wyjaśnień w przedmiotowej sprawie udzielił Pan Skarbnik mówiąc:
Projekt uchwały przewiduje poszerzenie katalogu dochodów, które mogą być gromadzone na rachunku dochodów własnych utworzonych w Zespole Szkolno - Przedszkolnym w Żernicy o źródło dochodu pn. „wpływy z prowizji od ubezpieczeń, od fotografa, od wydawnictw i innych prowizji”.
Radni nie wnieśli uwag do przedstawionego projektu uchwały.
Po odczytaniu przez Przedstawiciela Komisji Uchwał i Wniosków Panią Barbarę Popluc projektu uchwały Nr XII/70/07, Przewodniczący Rady przeprowadził głosowanie, w następstwie którego stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie.
Ww. temat przedstawił Radnym Pan Skarbnik, który powiedział m.in.:
Zanim przejdę do omówienia projektu uchwały
chciałbym Państwu przedstawić kilka informacji, o które prosili Państwo na
poniedziałkowej Komisji. Dzisiaj otrzymaliśmy z Regionalnej Izby Obrachunkowej
opinię o wykonaniu budżetu za I półrocze. Postaram się krótko omówić
najważniejsze informacje w niej zawarte:
- dochody – 51,99%,
- wydatki – 46,04%,
- zadłużenie na dzień 30
czerwca wynosi 1.122.596,41, co stanowi 6,3% planowanych dochodów.
Jeśli chodzi o wynagrodzenia
w placówkach oświatowych sytuacja przedstawia się następująco:
Po zmianach na dzień
dzisiejszy, plan na wynagrodzenia w skali całego budżetu w placówkach
oświatowych wynosi 4.382.467 zł, co stanowi 21,5% wszystkich planowanych
wydatków. Natomiast wykonanie planu wydatków na wynagrodzenia w placówkach
oświatowych na dzień 30 września 2007 r. wynosi 3.274.212 zł, co stanowi
74,7% planu. Prognoza wydatków na wynagrodzenia pokazuje, że tych pieniędzy
zabraknie w niektórych placówkach (ZSP Stanica, ZSP Żernica, SP Pilchowice).
Szacuję się, że może zabraknąć ok. 100.000 zł, z czego w:
- Stanicy 40.000 zł,
- Żernicy 40.000 zł,
- Pilchowice 20.000 zł.
Jeśli chodzi o Stanicę, z 1
do 6 wzrosła liczba nauczycieli dyplomowanych. Ustalając plan wynagrodzeń dla
poszczególnych placówek oświatowych nie przewidziałem że nastąpi taki wzrost
wynagrodzeń wynikający z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej. Jeśli
chodzi o Pilchowice również mamy do czynienia ze zjawiskiem wzrostu liczby
nauczycieli mianowanych (z 9 do 13). Zarówno w Stanicy jak i w Pilchowicach te
awanse miały miejsce na przełomie roku, tak więc na etapie planowania budżetu
nauczyciele byli liczeni jako mianowani. Jeśli chodzi o kwestię Żernicy to tych
czynników jest więcej m. in.:
- niezaplanowana odprawa dla
pracownicy świetlicy,
- brak informacji o nagrodach
jubileuszowych,
- nadgodziny,
- pojawienie się stanowiska V-ce
Dyrektora.
Te wszystkie czynniki wpłynęły na fakt, iż w
tych trzech placówkach może zabraknąć pieniędzy na wynagrodzenia. Widzę
następujące możliwości pokrycia tych braków:
-
65.000 zł na szkole w Wilczy,
-
20.000 zł, niezrealizowany wykup gruntów ,
-
5.000 zł na świetlicach,
-
10.000 zł z rezerwy ogólnej.
Decyzja należy do Państwa.
Pani Joanna Kołoczek: Czy
nie ma możliwości dokonać przesunięć w obrębie budżetu placówek?
Pan Skarbnik: Nie.
Przeanalizowałem bardzo dokładnie poszczególne plany finansowe placówek
oświatowych i nie widzę takiej możliwości. Widzę taką możliwość w szkole
podstawowej w Wilczy, gdzie zostało 25.000 zł. wynika to z faktu, iż była planowana
odprawa Pani Dyrektor. Jednak na przedszkolu w Wilczy mniej więcej takiej
kwoty brakuje, albowiem został tam zatrudniony dodatkowy nauczyciel.
Pani Joanna Kołoczek: Ja bym
miała prośbę, aby zlecić problem przesunięć Komisji Rewizyjnej. Powinniśmy zostawić
te 10.000 zł z rezerwy ogólnej.
Pan Skarbnik: Nie widzę
takiej potrzeby. Plan finansowy jest tak okrojony, że nie widzę konieczności zlecania
tej sprawy Komisji Rewizyjnej.
Pani Joanna Kołoczek: Wydaje
mi się, że utworzenie konta dochodów własnych ma służyć poszukiwaniu
oszczędności. Z związku z czym wydaje mi się, że każda operacja przesunięć z
innego paragrafu na wynagrodzenia może mieć miejsce. Jeśli chodzi natomiast o kwestie wynagrodzeń
nauczycieli dyplomowanych, to jest to
fakt, o którym Dyrektor placówki wie z wyprzedzeniem.
Pan Skarbnik: W tej kwestii rzeczywiście można postawić
zarzut, że zabrakło komunikacji pomiędzy Skarbnikiem a Dyrektorem.
Pani Joanna Kołoczek: Ja
rozumiem że te pieniądze muszą się znaleźć. Chciałabym jednak, aby Dyrektorzy
byli bardziej przedsiębiorczy jeśli chodzi o pozyskiwanie środków.
Pan Skarbnik: To o czym
tutaj mówimy to są jedynie prognozy, które pokazują nam jaka sytuacja może
zaistnieć w grudniu.
Pan Paweł Michna: Skąd się
wzięło te 40.000 zł na sanitariaty w Żernicy?
Pan Skarbnik: Zaplanowaliśmy
w budżecie na rok 2007 kwotę 80.000 zł
jako wypłatę odszkodowań dla tych ludzi, których grunty zostały zajęte pod
budowę dróg publicznych, gminnych. Takim osobom które złożyły wniosek do końca
2005 roku przysługuje to odszkodowanie. Wygląda to w ten sposób, że powiat zleca
wykonanie operatu szacunkowego, który określa ile m2 gruntu zajętego
po drogę jest warty. Dopiero wtedy możemy wypłacić odszkodowanie. W chwili
obecnej została przez Wojewodę wydana dopiero jedna decyzja, na podstawie
której powiat zleci wykonanie operatu szacunkowego. Ta kwota 80.000 zł bez
wątpienia w tym roku nie zostanie wypłacona, w związku z czym Pan Wójt podjął
decyzję, aby przesunąć kwotę 60.000 zł. Z czego 40.000 zł przeznaczyć na remont
sanitariatów w domu kultury w Żernicy.
Pan Wójt: Zaplanowaliśmy w budżecie
na 2008 r. remont toalet w domu kultury w Żernicy. Pojawiła się inicjatywa, aby
wzbogacić teren wokół domu kultury w Żernicy o muszlę koncertową. Niedobrze
jest, aby uczestnicy imprez musieli korzystać z takich toalet. Pieniądze nie
będą tylko przeznaczone na remonty sanitariatów, ale również na ich
powiększenie.
Pani Jolanta Kowol: Tworząc
budżet na ten rok były ustalone priorytety (kanalizacja II etap, chodniki
itd.). Nie widzę w tej sprawie żadnych postępów. Na poniedziałkowym wspólnym
posiedzeniu Komisji Pan Mirosław Klementowicz Prezes Niepublicznego Zakładu
Opieki Zdrowotnej przedstawił nam swoje potrzeby. Jest to m.in.:
- budowa parkingów wokół
Ośrodków Zdrowia,
- wyposażenie ośrodka zdrowia
w windę,
- wymiana zbutwiałych okien
- wymiana pieca.
W związku z powyższym wydaje
mi się że remont tych sanitariatów nie jest sprawą priorytetową.
W dalszej części spotkania
Pan Skarbnik omówił zmiany w budżecie na rok 2007.
Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2007 zakłada:
– Zmniejszenie dochodów budżetu gminy o kwotę 15.000 zł:
Ø w dziale „Edukacyjna opieka wychowawcza” – wpływy z usług – zmniejszenie o kwotę 15.000 zł.
– Zmniejszenie wydatków budżetu gminy o kwotę 15.000 zł:
Ø w dziale „Edukacyjna opieka wychowawcza” – Świetlice szkolne – zmniejszenie o kwotę 15.000 zł.
Ponadto – kontynuuje Pan
Skarbnik – projekt uchwały przewiduje również:
– dokonanie zmiany załącznika nr 13 do uchwały budżetowej na 2007 rok poprzez zwiększenie planu dochodów własnych o kwotę 2.000 zł,
– dokonanie przeniesienia w planie dochodów i wydatków zgodnie z załącznikiem nr 3 do niniejszej uchwał
Pani Jolanta Kowol: Zgłaszam wniosek formalny. Uważam że potrzeby remontowe w Niepublicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej są sprawą ważniejszą niż remont sanitariatów.
Pan Skarbnik: Tak się składa, że zarówno jedno i drugie zadanie będzie realizowane z tych samych udziałów w klasyfikacji budżetowej. W związku z czym nie ma potrzeby zmieniania projektu uchwały.
Pan Rajnard Dyrszka: Każda jednostka organizacyjna/Komisja składała na ręce Pana Skarbnika propozycje do budżetu na 2008 rok. Rzeczą niemożliwą jest jednak, aby wszystkie nasze propozycje miały szanse na realizację. Wracając do kwestii sanitariatów uważam że jest to potrzebne.
W tym momencie Przewodnicząca Komisji Rolnictwa, Rozwoju Gospodarczego, Budżetu i Finansów poprosiła o przerwę, w celu zaopiniowania projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie na rok 2007.
Radni nie wnieśli uwag do przedstawionego projektu uchwały.
W dalszej części spotkania Przedstawiciel Komisji Uchwał i Wniosków Pan Paweł Fibic odczytał projekt uchwały Nr XII/72/07, który w wyniku głosowania został przyjęty przez Radę jednogłośnie.
Zgodnie z ustaleniem Kolegium Sądu Okręgowego w Gliwicach z dnia 9 maja 2007 roku, Rada Gminy Pilchowice winna wybrać:
- do orzekania w Sądzie Okręgowym w Gliwicach 4 ławników, w tym 2 ławników do orzekania w sprawach z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych,
- do orzekania w Sądzie Rejonowym w Gliwicach 7 ławników, w tym 3 ławników do orzekania w sprawach z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych
Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. – Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz. U. z 2001 r. Nr 98, poz. 1070 z późn. zm.) wybory ławników odbywają się najpóźniej w październiku roku kalendarzowego, w którym upływa kadencja dotychczasowych ławników.
Rada Gminy dokonuje wyboru ławników w głosowaniu tajnym spośród kandydatów zgłoszonych do dnia 30 czerwca 2007 r.
W celu dokonania weryfikacji zgłoszeń Rada Gminy Uchwała Nr X/67/07 z dnia 9 sierpnia 2007 r. powołała Zespół ds. Zaopiniowania Kandydatów na Ławników do Sądu Rejonowego w Gliwicach i Sądu Okręgowego w Gliwicach.
Zespół ten na sesji przed przystąpieniem do głosowania przedstawia Radzie Gminy opinię o zgłoszonych kandydatach.
W związku z powyższym proszę
Przewodniczącego Zespołu ds. Zaopiniowania Kandydatów na Ławników Pana
Andrzeja Ogórka o zabranie głosu w przedmiotowej sprawie.
b) Przedstawienie przez
Przewodniczącego Zespołu ds. Zaopiniowania Kandydatów na Ławników do Sądu
Rejonowego w Gliwicach i Sądu Okręgowego w Gliwicach opinii na temat
kandydatów.
Przemówienie Przewodniczącego zespołu
stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
c)
Przedstawienie zasad głosowania.
Zasady przeprowadzenia głosowania
tajnego w sprawie wyboru ławników do Sądu Rejonowego w Gliwicach i Sądu
Okręgowego w Gliwicach przedstawił członek Komisji Skrutacyjnej Pan Piotr
Madeja:
Zasady
głosowania:
Radni głosują na czterech kartach opieczętowanych pieczątką Rada Gminy Pilchowice:
− dwóch zielonych – w sprawie wyboru ławników do orzekania w Sądzie Okręgowym w Gliwicach:
v w sprawach z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych,
v w pozostałych sprawach
− dwóch żółtych – w sprawie wyboru ławników do orzekania w Sądzie Rejonowym w Gliwicach:
v w sprawach z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych,
v w pozostałych sprawach
Na kartach zostało umieszczone nazwisko i imię każdego ze zgłoszonych kandydatów, obok których umieszczono kratkę. Radny głosuje stawiając znak „X” w odpowiedniej kratce.
Ważność głosu:
− głos ważny – znak „X” postawiono:
v Sąd Okręgowy:
ü do orzekania w sprawach z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych – max 1 znak „X”
ü do orzekania w sprawach pozostałych – max 2 znaki „X”
v Sąd Rejonowy:
ü do orzekania w sprawach z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych – max 1 znak „X”
ü do orzekania w sprawach pozostałych – max 4 znaki „X”
− głos nieważny – na karcie nie postawiono żadnego znaku „X”, bądź znaków „X” postawiono więcej niż ustaloną maksymalną liczbę.
Ustalanie
wyników wyborów:
Ławnikami zostają ci kandydaci, którzy otrzymali największą liczbę głosów.
W przypadku dwóch lub więcej kandydatów, którzy otrzymali równą liczbę głosów kwalifikujących do zostania ławnikiem sądowym, należy przeprowadzić głosowanie dodatkowe, w wyniku którego zostanie wyłoniona lepsza kandydatura.
Przeprowadzenie tajnego głosowania w sprawie wyboru ławników do Sądu Okręgowego w Gliwicach.
Głosowanie w ww. sprawie odbywa się wg listy
obecności radnych na sesji Rady Gminy Pilchowice.
Na czas liczenia głosów Przewodniczący Rady
zarządził przerwę w obradach.
Po przerwie Przewodniczący Rady wznawia obrady i udziela głosu
Przewodniczącemu Komisji Skrutacyjnej Panu Andrzejowi Ogórkowi.
d)
Ogłoszenie wyników z przeprowadzonego głosowania.
Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej odczytał:
-
Protokół
Nr 1/XII/07 z głosowania tajnego,
-
Protokół
Nr 2/XII/07 z głosowania tajnego,
Z których wynika, że na ławników do Sądu
Okręgowego w Gliwicach zostali wybrani:
-
do
orzekania w sprawach z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych: Pan
Andrzej Groborz;
-
do
orzekania w pozostałych sprawach: Pan Ryszard Pietraś i Pani Ingrida Foit.
e)
Przedstawienie
uchwały w przedmiotowej sprawie.
Po doczytaniu projektu uchwały oznaczonej numerem XII/73/07
Przewodniczący Rady przeprowadził głosowanie, w wyniku którego stwierdził, iż
uchwała została przyjęta jednogłośnie.
f)
Przeprowadzenie tajnego głosowania w sprawie
wyboru ławników do Sądu Rejonowego w Gliwicach.
Głosowanie w ww. sprawie odbywa się wg listy
obecności radnych na sesji Rady Gminy Pilchowice.
Na czas liczenia głosów Przewodniczący Rady zarządził przerwę w obradach.
Po przerwie Przewodniczący Rady wznawia obrady i udziela głosu Przewodniczącemu
Komisji Skrutacyjnej Panu Andrzejowi Ogórkowi.
g)
Ogłoszenie wyników z przeprowadzonego
głosowania.
Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej odczytał:
-
Protokół
Nr 3/XII/07 z głosowania tajnego,
-
Protokół
Nr 4/XII/07 z głosowania tajnego,
Z których wynika, że na ławników do Sądu Rejonowego w Gliwicach wybrani
zostali:
-
do
orzekania w sprawach z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych: Pan Lucjan
Kiszka,
-
do
orzekania w pozostałych sprawach: Pan Marek Duda, Pan Andrzej Margiciok, Pani
Katarzyna Żołądkowska, Pani Joanna Palenga.
h)
Przedstawienie
uchwały w przedmiotowej sprawie.
Po odczytaniu projektu uchwały oznaczonego
numerem XII/74/07 Przewodniczący Rady Gminy Pilchowice przeprowadził
głosowanie, wyniku którego stwierdził, iż uchwała została przyjęta
jednogłośnie.
Z uwagi na brak pytań w tym temacie Przewodniczący Komisji
Uchwał i Wniosków Pan Paweł Fibic odczytał projekt uchwały Nr XII/75/07, po
czym zostało przeprowadzone głosowanie, w następstwie którego uchwała
została przyjęta jednogłośnie.
Komisja Rewizyjna
1. Analiza wykonania budżetu po stronie dochodów, wydatków za I półrocze 2007 r.
2. Badanie wydatków poniesionych na realizację zadań związanych z rolnictwem, drogami transportu rolnego oraz drogami gminnymi.
3. Analiza zadłużenia (przychodów oraz rozchodów) Gminy Pilchowice.
4. Sprawy zlecone przez Radę Gminy i Komisje Problemowe.
Komisja Rolnictwa, Rozwoju
Gospodarczego, Budżetu i Finansów:
1. Zasady budowania budżetu Gminy. Określenie potrzeb i kierunków rozwoju na lata 2008 – 2010.
2. Opieka Społeczna – finansowanie, potrzeby, programy unijne.
Wspieranie osób niepełnosprawnych przez Samorząd Gminy.
3. Potrzeby a kierunki rozwoju rolnictwa w Gminie.
Możliwości korzystania z
pomocy i dotacji unijnych. Programy wsparcia dla rolników.
4. Prace interwencyjne i społecznie użyteczne w Gminie Pilchowice a adaptacja bezrobotnych.
Komisja Kultury, Oświaty i Sportu:
1. Spotkanie z Dyrektorem Gminnej Biblioteki Publicznej (przewidywane inwestycje i remonty na 2008 rok, restrukturyzacja zatrudnienia w bibliotekach i w świetlicach).
2. Działalność gminnych jednostek oświatowych pod kątem realizacji budżetu, zatrudnienia, bieżącego utrzymania.
3. Krótkie relacje z podróży studyjnych i ich celowość oraz partnerstwo samorządów gminnych
4. Przygotowanie budżetu na 2008 rok.
5. Podział środków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych pod względem działalności kulturalnej, oświatowej, sportowej.
Komisja Porządku Publicznego, Ochrony
Środowiska, Zdrowia i Opieki Społecznej:
1. Omówienie aktualnej sytuacji w sołectwach Gminy Pilchowice – posiedzenie z udziałem Sołtysów.
2. Zapoznanie się z wnioskami wysuniętymi w trakcie przeglądu stanu dróg przebiegających przez teren Gminy Pilchowice.
3. Bezpieczeństwo i ochrona przeciwpożarowa. Funkcjonowanie Zakładu Opieki Zdrowotnej – spotkanie z Dyrektorem ZOZ.
4. Ochrona środowiska, utrzymanie porządku i czystości na terenie Gminy – spotkanie z osobami zajmującymi się tym tematem. Spotkanie z Dyrektorem Zakładu Gospodarki Komunalnej.
5. Opieka społeczna na terenie Gminy – Stowarzyszenia działające na rzecz osób niepełnosprawnych.
6. Rolnictwo, Spółki Wodne, Drogi Transportu Rolnego.
7. Sprawy bieżące.
Na poprzedniej sesji – mówi Pan Wójt – zostały
podjęte następujące uchwały:
Ø
w sprawie utworzenia odrębnego obwodu głosowania w wyborach do Sejmu i
Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, zarządzonych na dzień 21 października 2007 r.
Ø
w sprawie powołania Zespołu ds. Zaopiniowania Kandydatów na Ławników do
Sądu Rejonowego w Gliwicach i Sądu Okręgowego w Gliwicach.
Ø
W sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2007.
Ø
W sprawie udzielenia pomocy finansowej z budżetu Gminy dla Gminy
Mykanów.
Ø
W sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia z Powiatem Gliwickim
oraz Gminami Powiatu Gliwickiego na realizację projektu pt: „Zaplecze aktywnej
turystyki rowerowej dla mieszkańców zachodniej części subregionu centralnego”.
Ø
W sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia z Powiatem Gliwickim
oraz Gminami Powiatu Gliwickiego na realizację projektu pt: „PIAP-y dla
mieszkańców ziemi gliwickiej”.
Ø
W sprawie zmiany Uchwały Nr III/17/06 Rady Gminy Pilchowice z dnia 20
grudnia 2006 r. w sprawie ustalenia regulaminów określających wysokość
oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków do wynagrodzeń i
nagród dla nauczycieli wszystkich szczebli awansu zawodowego zatrudnionych w
szkołach i przedszkolach prowadzonych przez Gminę Pilchowice.
Następnie Pan Wójt poinformował zebranych o niżej
wymienionych sprawach, mających miejsce w okresie międzysesyjnym:
Zostały wydane następujące zarządzenia Wójta:
ü
W sprawie powołania składów obwodowych komisji do przeprowadzenia
wyborów do Sejmu Rzeczypospolitej
Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej,
ü
W sprawie zwolnienia z
obowiązkowego tygodniowego wymiaru godzin dydaktycznych Dyrektora Zespołu
Szkolno – Przedszkolnego w Żernicy,
ü
W sprawie powołania komisji konkursowej do przeprowadzenia postępowania
konkursowego w związku z prowadzonym naborem na wolne stanowisko
urzędnicze – inspektora ds. kontroli wewnętrznej,
ü
W sprawie zmiany powołania członków Gminnej Rady Sportu w Pilchowicach,
ü
W sprawie powołania komisji konkursowej do przeprowadzenia postępowania
konkursowego w związku z prowadzonym naborem na wolne stanowisko
urzędnicze – inspektora ds. kontroli wewnętrznej,
Niniejszą sesję rozpoczętą o godzinie 1600
w budynku Przedszkola w Nieborowicach Przewodniczący Rady Pan Krystian Gogulla
zakończył o godzinie 1940.
Na
tym protokół zakończono.
Sporządziła:
Izabela
Kulik