Załącznik do Uchwały Nr V/35/07

                                                                                 Rady Gminy Pilchowice z dnia 22 marca 2007 r.

 

 

 

 

 

 

INFORMACJA Z PRZEBIEGU

WYKONANIA BUDŻETU GMINY PILCHOWICE

ZA 2006 R.

 

 

 

 

Budżet gminy na rok 2006 uchwalony został dnia 29 grudnia 2005 roku Uchwałą Nr XXXI/228/05 Rady Gminy Pilchowice. Zaplanowano:

-         dochody w wysokości 15.774.356 zł

-         wydatki w wysokości  17.215.356 zł

-         przychody w wysokości 1.736.464 zł

-         rozchody w wysokości 295.464 zł

W wyniku wprowadzonych w ciągu 2006 r. zmian, plan budżetu wzrósł i na dzień 31 grudnia 2006 r. wynosił:

-         dochody - 17.261.433 zł

-         wydatki - 19.802.181 zł

-         przychody - 3.336.464 zł

-         rozchody - 795.716 zł

Realizacja budżetu za  2006 r. przedstawia się następująco:

-         dochody – plan: 17.261.433 zł, wykonanie: 17.374.021,51 zł (100,7 %)

-         wydatki –  plan: 19.802.181 zł, wykonanie: 18.268.912,71 zł (92,3 %)

Zadłużenie Gminy Pilchowice na dzień 31 grudnia 2006 r. wynosiło: 1.271.208,41 zł

 

 

DOCHODY

 

 

DZIAŁ 010 – ROLNICTWO I ŁOWIECTWO

 

Zaplanowane w tym dziale dochody w kwocie 35.827 zł, wykonane zostały w 99,30%

tj. w wysokości 35 574,88 zł. W tym:

dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami – 35.574,88 zł

 

DZIAŁ 400 – WYTWARZANIE I ZAOPATRYWANIE

W ENERGIĘ  ELEKTRYCZNĄ, GAZ I WODĘ                                       

 

Zaplanowane w tym dziale dochody w kwocie 79.377 zł, wykonane zostały w 100,17%        

tj. w wysokości 79.515,00 zł. W tym:

wpływy do budżetu nadwyżki środków obrotowych zakładu budżetowego - 79.515,00 zł.

 

DZIAŁ 600 – TRANSPORT I ŁĄCZNOŚĆ

 

Zaplanowane w tym dziale dochody w kwocie 38.480 zł, wykonane zostały w 99,84%

tj. w wysokości 38.418,57 zł. W tym:

dotacje celowe otrzymane z samorządu województwa na inwestycje i zakupy inwestycyjne realizowane na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego – 10.980,00 zł

dotacje otrzymane z funduszy celowych na realizację zadań bieżących jednostek sektora finansów publicznych – 27.438,57 zł

 

DZIAŁ 700 – GOSPODARKA MIESZKANIOWA

 

Zaplanowane w tym dziale dochody w kwocie 977.100 zł, wykonane zostały w 101,15 % tj. w wysokości  988.296,08 zł. W tym:

wpływy z opłat za wieczyste użytkowanie nieruchomości – 13.859,90 zł

dochody z najmu i dzierżawy majątku gminy – 93.002,02 zł

wpływy ze sprzedaży majątku gminy – 880.797,13 zł

pozostałe odsetki – 637,03 zł

 

DZIAŁ 710 – DZIAŁALNOŚĆ USŁUGOWA

 

Zaplanowane w tym dziale dochody w kwocie 70.000 zł, wykonane zostały w 103,72 % tj. w wysokości  72.603,00 zł. W tym:

wpływy z innych lokalnych opłat pobieranych przez jednostki samorządu terytorialnego na podstawie odrębnych ustaw – 71.593,00 zł

odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat – 1.010,00 zł

 

DZIAŁ 750 – ADMINISTRACJA PUBLICZNA

 

Zaplanowane w tym dziale dochody w kwocie 131.322 zł, wykonane zostały w 107,36 % tj. w wysokości  140.988,50 zł. W tym:

dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami

– 54.772,00 zł

dochody jednostek samorządu terytorialnego związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami – 2.200,58 zł

pozostałe odsetki – 84.015,92 zł

 

DZIAŁ 751 – URZĘDY NACZELNYCH ORAGNÓW WŁADZY PAŃSTWOWEJ, KONTROLI I OCHRONY PRAWA ORAZ SĄDOWNICTWA

 

Zaplanowane w tym dziale dochody w kwocie 35.570 zł, wykonane zostały w 61,61 % tj. w wysokości  21.915,39 zł. W tym:

dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami

– 21.915,39 zł.

 

DZIAŁ 754 – BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE I OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA

 

Zaplanowane w tym dziale dochody w kwocie 20.635 zł, wykonane zostały w 97,86 % tj. w wysokości  20.194,25 zł. W tym:

dochody z najmu i dzierżawy majątku gminy – 2.355,00 zł

wpływy z usług – 4.954,25 zł

otrzymane darowizny w postaci pieniężnej – 3.000,00 zł

dotacje celowe otrzymane z powiatu na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego – 9.885,00 zł

 

DZIAŁ 756 – DOCHODY OD OSÓB PRAWNYCH, OD OSÓB FIZYCZNYCH I OD INNYCH JEDNOSTEK NIEPOSIADAJĄCYCH OSOBOWOŚCI PRAWNEJ ORAZ WYDATKI ZWIĄZANE Z ICH POBOREM

 

Zaplanowane w tym dziale dochody w kwocie 8.095.965 zł, wykonane zostały w 103,47 % tj. w wysokości  8.377.228,78 zł. W tym:

podatek od działalności gospodarczej osób fizycznych opłacany w formie karty podatkowej     27.204,06 zł

odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat – 137.762,16 zł

podatek od nieruchomości – 2.450.793,58 zł

podatek rolny – 233.255,59 zł

podatek leśny – 23.901,01 zł

 

podatek od środków transportowych – 77.532,50 zł

podatek od spadków i darowizn – 63.327,90 zł

podatek od posiadania psów – 3.162,00 zł

wpływy z opłaty targowej – 2.180,00 zł

wpływy z opłaty administracyjnej – 1.680,00 zł

podatek od czynności cywilnoprawnych – 196.118,16 zł

wpływy z opłaty skarbowej – 24.418,00 zł

wpływy z opłaty eksploatacyjnej – 18.958,36 zł

wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu – 111.656,83 zł

wpływy z innych lokalnych opłat pobieranych przez jednostki samorządu terytorialnego na podstawie odrębnych ustaw – 8.700,00 zł

wpływy z opłaty eksploatacyjnej od przedsiębiorstw górniczych węgla kamiennego – 188.315,20 zł

wpływy z różnych opłat – 11.097,24 zł

wpływy z różnych dochodów – 3.614,20 zł

wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych – 4.728.649,00 zł

wpływy z podatku dochodowego od osób prawnych – 36.261,99 zł.

dotacje otrzymane z funduszy celowych na realizację zadań bieżących jednostek sektora finansów publicznych – 28.641,00 zł

 

DZIAŁ 758 – RÓŻNE ROZLICZENIA

 

Zaplanowane w tym dziale dochody w kwocie 4.896.932 zł, wykonane zostały w 100 % tj. w wysokości  4.896.970,47 zł. W tym:

część oświatowa subwencji ogólnej – 4.312.750,00 zł

część wyrównawcza subwencji ogólnej – 579.482,00 zł

wpływy z różnych rozliczeń – 4.738,47 zł

 

DZIAŁ 801 – OŚWIATA I WYCHOWANIE

 

Zaplanowane w tym dziale dochody w kwocie 348.658 zł, wykonane zostały w 91,7 % tj. w wysokości  319.801,29 zł. W tym:

dochody z najmu i dzierżawy majątku gminy – 59.623,82 zł

wpływy z usług – 122.650,80 zł

otrzymane spadki, zapisy i darowizny w postaci pieniężnej – 1.300 zł

wpływy z różnych dochodów – 3.159,67 zł

dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin (związków gmin) – 7.328,00zł

dotacje otrzymane z funduszy celowych na realizację zadań bieżących jednostek sektora finansów publicznych – 15.050,00 zł

wpływy z innych lokalnych opłat pobieranych przez jednostki samorządu terytorialnego na podstawie odrębnych ustaw – 110.689,00 zł

 

DZIAŁ 851 – OCHRONA ZDROWIA

 

W dziale tym zostały wykonane dochody bez planu w kwocie 10,94 zł. W tym:

wpływy z różnych dochodów – 10,94 zł

 

DZIAŁ 852 – POMOC SPOŁECZNA

 

Zaplanowane w tym dziale dochody w kwocie 1.601.250,00 zł, wykonane zostały w 94,40 % tj. w wysokości  1.511.615,31 zł. W tym:

dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami

- 1.323.246,36 zł

wpływy ze zwrotów dotacji wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem lub pobranych     w nadmiernej wysokości – 86,05 zł

dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin (związków gmin) – 183.282,90 zł

wpływy z tytułu pomocy finansowej udzielanej między jednostkami samorządu terytorialnego na dofinansowanie własnych zadań bieżących – 5.000,00 zł

 

DZIAŁ 854 – EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZA

 

Zaplanowane w tym dziale dochody w kwocie 163.389 zł, wykonane zostały w 66,61 % tj. w wysokości  108.830,47 zł. W tym:

wpływy z usług – 82.357,70 zł

dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin (związków gmin) – 26.472,77 zł

 

DZIAŁ 900 – GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA

 

Zaplanowane w tym dziale dochody w kwocie 752.808 zł, wykonane zostały w 100,03 % tj. w wysokości  753.049,66 zł. W tym:

środki na dofinansowanie własnych inwestycji gmin (związków gmin), powiatów (związków powiatów), samorządów województw, pozyskane z innych źródeł – 554.251,53 zł

dotacje otrzymane z funduszy celowych na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek sektora finansów publicznych - 166.406,29 zł

otrzymane spadki, zapisy i darowizny w postaci pieniężnej – 1.000,00 zł

wpływy z innych lokalnych opłat pobieranych przez jednostki samorządu terytorialnego na podstawie odrębnych ustaw – 1.474,00 zł

pozostałe odsetki – 146,99 zł

wpływy z opłaty produktowej – 1.251,05 zł

dochody z najmu i dzierżawy majątku gminy – 28.519,80 zł

 

DZIAŁ 926 – KULTURA FIZYCZNA I SPORT

 

Zaplanowane w tym dziale dochody w kwocie 14.120 zł, wykonane zostały w 63,8 %  tj. w wysokości  9.008,92 zł. W tym:

dochody z najmu i dzierżawy majątku gminy – 7.870,84 zł

wpływy ze zwrotów dotacji wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem lub pobranych  w nadmiernej wysokości – 1.138,08 zł

 

 

 

Skutki udzielonych ulg, umorzeń i zwolnień w 2006 r.: 127.678,52 zł

Z tego:

-         w podatku od nieruchomości: 118.989,01 zł

-         w podatku rolnym:  326,59 zł

-         w podatku leśnym: 1,52 zł

-         w podatku od środków transportowych: 2.960,00 zł

-         odsetki 5.401,40 zł

 

 

Skutki obniżenia górnych stawek podatków w 2006 r.: 176.184,00

Z tego:

-         w podatku od nieruchomości: 144.156,00 zł

-         w podatku od środków transportowych: 32.028,00 zł   

 

 

 

WYDATKI

 

DZIAŁ 010 – ROLNICTWO I ŁOWIECTWO

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 740.827 zł, wykorzystana została w 97,9 % tj. w wysokości 725.339,51 zł. Z tego:

 

Rozdział 01008 – Melioracje wodne

 

Planowane wydatki w wysokości 36.820 zł, wykonano w 99,9 %, co stanowi kwotę

36.808,38 zł. Z tego:

na wydatki bieżące –  36.808,38 zł, w tym:

wynagrodzenia bezosobowe – 2.263,85 zł, z tego:

-         udrożnienie rowu przydrożnego – 444,75 zł

-         PDOF za 2005 rok – 569,10 zł

-         kosztorysy na roboty konserwacyjne – 1.000 zł

-         opryski rowów – 250 zł

zakup usług pozostałych – 34.544,53 zł, z tego:

      -     konserwacja rowów melioracyjnych w sołectwie Kuźnia Nieborowska – 34.544,53 zł

 

Rozdział 01010 – Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi

 

Planowane wydatki w wysokości 454.940 zł, wykonano w 97,4 %, co stanowi kwotę

443.261,28 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 74.313,11 zł, w tym:

zakup usług remontowych – 74.313,11 zł, z tego:

-         usuwanie awarii sieci wodociągowej w sołectwie Wilcza – 45.154,01 zł

-         usuwanie awarii sieci wodociągowej w sołectwie Pilchowice – 20.462,72 zł

-         usuwanie awarii sieci wodociągowej w sołectwie Leboszowice – 2.824,31 zł

-         usuwanie awarii sieci wodociągowej w sołectwie Stanica – 2.387,06 zł

-         usuwanie awarii sieci wodociągowej w sołectwie Żernica – 2.514,97 zł

-         usuwanie awarii sieci wodociągowej w sołectwie Nieborowice – 970,04 zł

na wydatki majątkowe – 368.948,17 zł, w tym:

      -     budowa wodociągu w sołectwie Wilcza – 262.125,13 zł

      -     budowa wodociągu w sołectwie Nieborowice – 106.823,04 zł

 

Rozdział 01030 – Izby rolnicze

 

Planowane wydatki  w wysokości 8.000 zł, wykonano w  57,5 %, co stanowi kwotę

4.602,80 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 4.602,80 zł, w tym:

wpłaty gminy na rzecz izby rolniczej – 4.602,80 zł

 

Rozdział 01036 – Restrukturyzacja i modernizacja sektora

żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich

                               

Planowane wydatki  w wysokości 201.160 zł, wykonano 99,9%, co stanowi kwotę  201.016,17 zł. Z tego:

na wydatki majątkowe – 201.016,17 zł, w tym:

      -     rozwój obszarów wiejskich ( Stanica ) – 130.854,76 zł

      -     rozwój obszarów wiejskich ( Wilcza ) – 70.161,41 zł

 

Rozdział 01095 – Pozostała działalność

 

Planowane wydatki w wysokości 39.907 zł, wykonano w 99,3 %, co stanowi kwotę

39.650,88 zł. Z tego:

na wydatki bieżące 39.650,88 zł, w tym:

dotacja celowa z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych

do realizacji stowarzyszeniom – 4.000 zł

wynagrodzenia osobowe – 697,55 zł

wynagrodzenia bezosobowe 76 zł, z tego:

-         PDOF za 2005 rok76

różne opłaty i składki – 34.877,33 zł, z tego:

      -     zwrot podatku akcyzowego dla rolników – 34.877,33 zł

 

 

DZIAŁ 020 – LEŚNICTWO

 

Zaplanowana  w tym dziale kwota 10.000 zł, wykorzystana została w 98,6 %

tj. w wysokości 9.859,37 zł. Z tego:

 

Rozdział 02001 - Gospodarka leśna

 

Planowane wydatki w wysokości 10.000 zł, wykonano w 98,6 %,  co stanowi kwotę

9.859,37 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 9.859,37 zł, w tym:

zakup usług pozostałych – 9.859,37 zł, z tego:

-     wykonanie usług leśnych – 6.477,34 zł

-     pozyskanie drewna – 3.382,03 zł

 

 

DZIAŁ 400 – WYTWARZANIE I ZAOPATRYWANIE

W ENERGIĘ  ELEKTRYCZNĄ, GAZ I WODĘ                                       

 

Zaplanowana  w tym dziale kwota 212.218 zł, wykorzystana została w 100%        

tj. w wysokości 212.218 zł. Z tego:

 

Rozdział  40002 – Dostarczanie wody

 

Planowane wydatki w wysokości 212.218 zł, wykonano w  100 %,  co stanowi kwotę

212.218 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 212.218 zł, w tym:

dotacja przedmiotowa z budżetu dla zakładu budżetowego – 212.218 zł

 

 

DZIAŁ  600 – TRANSPORT I ŁĄCZNOŚĆ

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 684.255 zł, wykorzystana została w 90,9 %

tj. w wysokości 622.098,18 zł. Z tego:

 

Rozdział  60013 – Drogi publiczne wojewódzkie

 

Planowane wydatki w wysokości 32.980 zł wykonano w 66,5 % co stanowi kwotę 21.960 zł. Z tego:

na wydatki majątkowe – 21.960 zł, w tym:

       -    projekt budowy chodnika w sołectwie Stanica – 21.960 zł

 

Rozdział 60014 – Drogi publiczne powiatowe

 

Planowane wydatki w wysokości 70.000 zł wykonano w 99,9%, co stanowi kwotę 69.998,88 zł. Z tego:

na wydatki majątkowe – 69.998,88 zł, w tym:

       -    budowa chodnika w sołectwie Leboszowice – 69.998,88 zł

 

Rozdział 60016 – Drogi publiczne gminne

 

Planowane wydatki w wysokości 533.775 zł,  wykonano w 90,4 %, co stanowi kwotę

482.698,92 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 477.701,80 zł, w tym:

wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń – 491,12 zł

wynagrodzenia osobowe – 95.945,60 zł

dodatkowe wynagrodzenie roczne – 7.304,85 zł

składki na ubezpieczenia społeczne – 17.493,07 zł

składki na Fundusz Pracy – 2.491,13 zł

wynagrodzenia bezosobowe – 5.576,40 zł, z tego:

-         udrożnienie przepustów – 650 zł

-         wykonanie napisów z nazwami ulic – 756,40 zł

-         wykaszanie poboczy – 3.000 zł

-         prace porządkowe na parkingu w sołectwie Wilcza – 120 zł

-         transport wiór asfaltowych – 1.050 zł

zakup materiałów i wyposażenia – 63.985,77 zł, z tego:

-         paliwo – 6.348,04 zł

-         części do samochodu – 684,01 zł

-         narzędzia oraz sprzęt gospodarczy ( łopaty do śniegu, beczka 80l, kosa spalinowa, tarcze tnące, łańcuch do piły, komplet nasadek, śruby, pędzle, wiertła ) – 5.430,30 zł

-         masa asfaltowa  – 9.318,85 zł

-         znaki, tablice informacyjne – 1.077,96 zł

-         środki czystości, materiały BHP – 1.269,05 zł

-         piasek oraz sól do posypywania dróg – 2.485,80 zł

-         kruszywo do remontu dróg – 31.835,85 zł

-         folia na śluzy drogowe (ptasia grypa) – 187,98 zł

-         przepusty drogowe, rury – 5.138,93 zł

-         środki do zwalczania chwastów – 209 zł

zakup energii – 2.064,88 zł

zakup usług remontowych – 157.918,65 zł, z tego:

      -     remont cząstkowy dróg gminnych – 65.571,95 zł

      -     modernizacja drogi w sołectwie Stanica – 67.361,80 zł

      -     modernizacja parkingu w sołectwie Nieborowice – 22.784,90 zł

      -     remont wiaty autobusowej w sołectwie Kuźnia Nieborowska – 2.200 zł

zakup usług pozostałych – 113.436,46 zł, z tego:

-         usługi sprzętem specjalistycznym ( koparka, ładowarka ) – 2.952,40 zł

-         odśnieżanie dróg gminnych – 75.110,65 zł

-         naprawy oraz przeglądy samochodu, sprzętu, narzędzi – 1.003 zł

-         usługi transportowe – 8.332,60 zł

-         odwodnienie drogi – 2.401,64 zł

-         wymiana przepustów oraz studzienek – 6.244,17 zł

-         pomiary ochrony przeciwpożarowej – 610 

-         wykonanie mocowań na słupach do flag – 350 zł

-         wycinka oraz cięcia pielęgnacyjne drzew – 6.489 zł

-         projekt remontu parkingu w sołectwie Pilchowice – 7.320 zł

-         utwardzenie drogi – 2.623 zł

różne opłaty i składki – 7.998 zł, z tego:

-    ubezpieczenia samochodu – 1.310 zł

-    ubezpieczenie dróg oraz chodników – 6.688 zł

odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 2.995,87 zł

na wydatki majątkowe – 4.997,12 zł, w tym:

      -     zakup wiaty autobusowej dla sołectwa Leboszowice – 4.997,12 zł

 

Rozdział 60017 – Drogi wewnętrzne

 

Planowane wydatki w wysokości 47.500 zł, wykonano w 99,8 %, co stanowi kwotę   47.440,38 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 47.440,38 zł, w tym:

wynagrodzenia bezosobowe – 1.320 zł, z tego:

       -    wykonanie kosztorysów – 420 zł

       -    wykonanie projektu - 450 zł  

       -    sprawowanie nadzoru – 450 zł

zakup usług remontowych – 46.120,38 zł, z tego:

       -    modernizacja drogi transportu rolnego w sołectwie Nieborowice – 36.156,92 zł

       -    modernizacja drogi transportu rolnego w sołectwie Pilchowice – 9.963,46 zł

 

 

DZIAŁ 700 – GOSPODARKA MIESZKANIOWA

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 395.782 zł, wykorzystana w 95,1 %

 tj. w wysokości  376.442,22 zł. Z tego:

 

 

Rozdział 70004 – Różne jednostki obsługi gospodarki mieszkaniowej

 

Planowane wydatki w wysokości 22.000 zł, wykonano w 98,5 %, co stanowi kwotę

21.677,67 zł. Z tego:

na wydatki bieżące –21.677,67 zł, w tym:

zakup materiałów i wyposażenia – 2.321,90 zł, z tego:

-         materiały budowlane – 2.321,90 zł

zakup energii – 2.947,80 zł

zakup usług remontowych – 7.875,51 zł, z tego:

      -     wymiana okien – 7.875,51 zł

zakup usług pozostałych – 8.532,46 zł, z tego:

-     wywóz nieczystości – 2.899,26 zł

-         kontrola oraz czyszczenie przewodów kominowych – 662,90 zł

-         przegląd oraz naprawa instalacji elektrycznych – 1.277,10 zł

-         usuwanie awarii wod. – kan.  419,94 zł

-         przegląd gaśnic – 48,02 zł

-         wywóz odpadów komunalnych – 2.625,24 zł

-         naprawa dachu – 600 zł

 

Rozdział 70005 – Gospodarka gruntami i nieruchomościami

 

Planowane wydatki w wysokości 373.782 zł, wykonano w 94,9 %, co stanowi kwotę

354.764,55 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 262.611,55 zł, w tym:

wynagrodzenia bezosobowe – 1.079,47 zł, z tego:

      -     wykoszenie gruntów gminnych – 1.079,47 zł

zakup materiałów i wyposażenia – 865 zł, z tego:

-         nasiona traw – 865 zł

zakup usług pozostałych – 58.284,08 zł, z tego:

-         operaty szacunkowe – 11.164 zł

-         opłaty: sądowe, notarialne 6.238,56 zł

-         dokumentacja geodezyjna – 750 zł

-         ogłoszenia – 1.134,92 zł

-         wyciągi z rejestrów gruntów – 7.538,14 zł

-         wyrysy, wypisy oraz udostępnienie kopii map – 5.512,33 zł

-         wydzielenie gruntów pod drogi – 25.180 zł

-         wyłączenie gruntów z produkcji rolnej – 766,13 zł

podatek od towarów i usług (VAT) – 202.383 zł

na wydatki majątkowe – 92.153 zł, w tym:

-         odszkodowania za grunty zajęte pod drogę –92.153 zł.

 

 

 

 

DZIAŁ 710 – DZIAŁALNOŚĆ USŁUGOWA

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 140.210 zł, wykorzystana została w 91,5 %

tj. w wysokości 128.299,56 zł. Z tego:

 

Rozdział 71004 – Plany zagospodarowania przestrzennego

 

Planowane wydatki w wysokości 139.300 zł, wykonano w 91,6 %, co stanowi kwotę

127.572,96 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 127.572,96 zł, w tym:

zakup usług pozostałych –127.572,96 zł, z tego:

-         projekty decyzji o warunkach zabudowy –13.721,34 zł

-         opracowanie ekofizjograficzne – 18.031,60 zł

-         opracowanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego    86.668,80 zł.

-         wykonanie kopii map – 228,37 zł

-         opinie do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego – 8.200 zł

-         ogłoszenia – 722,85 zł

 

Rozdział 71035 – CMENTARZE

 

Planowane wydatki w wysokości 910 zł, wykonano w 79,8%, co stanowi kwotę 726,60 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 726,60 zł, w tym:

zakup materiałów i wyposażenia – 726,60 zł, z tego:

      -     znicze, kwiaty, wiązanki – 516,88 zł

      -     kostka brukowa, obrzeża – 209,72 zł

 

 

DZIAŁ 750 – ADMINISTRACJA PUBLICZNA

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 2.460.489 zł, wykorzystana została w 91,5 %            

 tj. w wysokości 2.250.458,55 zł. Z tego:

 

Rozdział  75011 – Urzędy wojewódzkie

 

Planowane wydatki w wysokości 110.489 zł, wykonano w 81,9 %, co stanowi kwotę

90.550,55 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 90.550,55 zł, w tym:

wynagrodzenia osobowe pracowników – 70.390,92 zł

dodatkowe wynagrodzenie roczne – 6.167,81 zł

składki na ubezpieczenia społeczne – 11.214,18 zł

składki na Fundusz Pracy – 1.596,72 zł

podróże służbowe krajowe – 1.180,92 zł

 

Rozdział 75022 – Rady gmin

 

Planowane wydatki w wysokości 130.000 zł, wykonano w 89,6 %, co stanowi kwotę

116.475,43 zł. Z tego:

na wydatki bieżące –116.475,43 zł, w tym:

różne wydatki na rzecz osób fizycznych – 109.046,15 zł, z tego:

      -    diety dla radnych – 109.046,15 zł

zakup materiałów i wyposażenia – 5.508,83 zł, z tego:

-         artykuły spożywcze – 2.393,63 zł

-         kwiaty – 355,50 zł

-         książki – 2.310 zł

-         kalendarze – 449,70 zł

zakup usług pozostałych – 1.454,40 zł, z tego:

-         przewóz osób – 214 zł

-         ogłoszenie – 329,40 zł

-         przygotowanie posiłków – 600 zł

-         szkolenia – 311 zł

podróże służbowe krajowe – 466,05 zł

 

Rozdział 75023 – Urzędy gmin

 

Planowane wydatki w wysokości 2.190.000 zł, wykonano w 92,1 %, co stanowi kwotę 2.016.842,20 zł. Z tego:

na wydatki bieżące –1.973.638,75 zł, w tym:

wydatki osobowe niezaliczane do wynagrodzeń – 962 zł

wynagrodzenia osobowe pracowników – 1.253.327,87 zł

dodatkowe wynagrodzenie roczne 104.996,75 zł

wynagrodzenia agencyjno- prowizyjne – 260,20 zł

składki na ubezpieczenia społeczne – 220.706,13 zł

składki na Fundusz Pracy – 32.541,60 zł

wpłaty na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych – 22.528,12 zł

wynagrodzenia bezosobowe – 3.470 zł, z tego:

      -    prace porządkowe – 1.975 zł

      -    nadzór nad inwestycjami- 1.220 zł

      -    wykonanie tablic informacyjnych – 275 zł

zakup materiałów i wyposażenia – 90.760,78 zł, z tego:

-         artykuły biurowe – 15.785,53 zł

-         prasa, wydawnictwa, książki – 23.563,73 zł

-         opał – 11.268,89 zł

-         programy komputerowe – 8.921,80 zł

-         meble –1.317,01 zł

-         środki czystości – 2.025,65 zł

-         artykuły elektryczne – 257,52 zł

-         części do: komputerów, drukarek, ksera; tonery, tusze – 18.881,73 zł

-         pieczątki, druki – 5.553,66 zł

-         aparat fotograficzny – 1.278,90 zł

-         wyposażenie ( czajniki, lustro, wycieraczki, adapter, ozdoby )  – 1.586,86 zł

-         woda mineralna – 319,50 zł

zakup energii – 20.179,31 zł, z tego:

      -     energia – 19.156,93 zł

      -     woda – 1.022,38 zł

zakup usług pozostałych – 146.853,18 zł, z tego:

-         usługi telekomunikacyjne – 27.854,56 zł

-         usługi informatyczne, serwis oprogramowania – 16.847,87 zł

-         szkolenia, konferencje – 9.815,58 zł

-         konserwacje, naprawy, nadzory, dozory – 7.486,77 zł

-         prowadzenie spraw BHP – 3.513,60 zł

-         badania lekarskie – 2.906 zł

-         ogłoszenia – 4.285,86 zł

-         wykonanie zdjęć promocyjnych gminy  – 1.220 zł

-         opłaty pocztowe skredytowane – 37.171,60 zł

-         internetowe opłaty abonamentowe – 2.546,97 zł

-         opracowanie instrukcji bezpieczeństwa pożarowego – 732 zł

-         usługi ksero, drukarskie – 313,27 zł

-         transport drewna opałowego -  1.949,19 zł

-         oprawa ksiąg USC oraz dzienników ustaw – 12.377,79 zł

-         czyszczenie żaluzji – 943,32 zł

-         homologacja neseserem – 817,40 zł

-         projekt instalacji elektrycznej – 14.400 zł

-         wykonanie folderu informacyjnego o gminie – 1.671,40 zł

podróże służbowe, krajowe – 46.934,53 zł, z tego:

-         ryczałty na samochód – 11.289,47 zł

-         delegacje – 10.685,06 zł

-         koszty podróży (sołtysi) – 24.960 zł

odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 27.064,57 zł

odsetki od nieterminowych wpłat – 3.053,71 zł

na wydatki majątkowe – 43.203,45 zł, w tym:

-         zakup kserokopiarki – 8.893,80 zł.

-         zestawy komputerowe – 34.309,65 zł

 

Rozdział 75095 – Pozostała działalność

 

Planowane wydatki w wysokości 30.000 zł, wykonano w 88,6 %, co stanowi kwotę  26.590,37 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 26.590,37 zł, w tym :

zakup materiałów i wyposażenia – 1.894,26 zł, z tego:

-         nagroda dla policjanta – 797 zł

-         artykuły spożywcze ( konkursy, szkolenia, kontrole ) – 970,26 zł

-         kwiaty – 127 zł

zakup usług pozostałych – 514,50 zł, z tego:

-         prowizja za sprzedaż znaków skarbowych – 132,50 zł

-         usługa gastronomiczna – 382 zł

różne opłaty i składki – 24.181,61 zł, z tego:

-         składki członkowskie w związkach i stowarzyszeniach – 10.686,31 zł

-         opłata za korzystanie ze środowiska -  1.135,70 zł

-         opłaty za dozór techniczny  – 2.591 zł

-         opłaty sądowe – 3.253,60 zł

-         ubezpieczenie mienia – 4.986 zł

-         opłaty RTV – 296 zł

-         prowizja za dystrybucję znaków skarbowych – 1.233 zł

 

 

DZIAŁ 751 – URZĘDY NACZELNYCH ORAGNÓW WŁADZY PAŃSTWOWEJ, KONTROLI I OCHRONY PRAWA ORAZ SĄDOWNICTWA

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 35.570 zł, wykorzystana została w 61,6 %    

tj. w wysokości 21.915,39 zł. Z tego:

 

Rozdział 75101 – Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli  i ochrony prawa

 

Planowane wydatki w wysokości 2.500 zł, wykonano w 99,9 %, co stanowi kwotę

 2.499,49 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 2.499,49 zł, w tym:

składki na ubezpieczenia społeczne – 538,79 zł

składki na Fundusz Pracy – 76,70 zł

wynagrodzenia bezosobowe – 1.884 zł, z tego:

     -   prowadzenie stałego rejestru wyborców – 1.884 zł

 

Rozdział 75109 – Wybory do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw, wybory wójtów, burmistrzów i prezydentów miast oraz referenda gminne, powiatowe i wojewódzkie

 

Planowane wydatki w wysokości 33.070 zł, wykonano w 58,7 %, co stanowi kwotę 19.415,90 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 19.415,90 zł, w tym:

różne wydatki na rzecz osób fizycznych – 9.030 zł, z tego:

      -    diety dla członków komisji wyborczych – 9.030 zł

składki na ubezpieczenia społeczne – 881,36 zł

składki na Fundusz Pracy – 119,52 zł

wynagrodzenia bezosobowe – 5.377 zł, z tego:

      -     sporządzenie spisów wyborców – 1.427 zł

      -     obsługa informatyczna – 2.770 zł

      -      plakatowanie obwieszczeń – 200 zł

      -      obsługa komisji – 980 zł

zakup materiałów i wyposażenia – 3.804,04 zł, z tego:

      -      materiały na wybory – 3.804,04 zł

podróże służbowe krajowe – 203,98 zł

 

 

DZIAŁ 754 – BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE I OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 199.435 zł, wykorzystana została w 98,9 %           

tj. w wysokości 197.200,70 zł. Z tego:

 

Rozdział 75412 – Ochotnicze straże pożarne

 

Planowane wydatki w wysokości 185.800 zł, wykonano w 99,4 %, co stanowi kwotę

184.720,35 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 142.220,35 zł, w tym:

wynagrodzenie komendanta gminnego – 4.581,42 zł

dodatkowe wynagrodzenie roczne – 735,41 zł

składki na ubezpieczenia społeczne – 1.601,51 zł

składki na Fundusz Pracy – 142,29 zł

wynagrodzenia bezosobowe – 15.447,06 zł, z tego:

-         prace porządkowe - 1.500 zł

-         PDOF za 2005 r. – 577,60 zł

-         konserwacja wozów bojowych – 8.400 zł

-         nadzór komendanta gminnego – 4.219,46 zł

-         wymiana rynien – 750 zł

zakup materiałów i wyposażenia – 69.740,95 zł, z tego:

-         paliwo – 7.415,25 zł

-         opał – 20.674,58 zł

-         części do samochodu – 7.946,58 zł

-         środki czystości – 1.297,59 zł

-         materiały budowlane – 1.130,55 zł

-         materiały elektryczne, oraz wod.- kan. – 2.264,41 zł

-         mundury wyjściowe, krawaty, pagony – 3.254,41 zł

-         kombinezony, mundury, buty strażackie – 8.598,55 zł

-         wyposażenie świetlic ( krzesła, firany, karnisze ) - 5.720,95 zł

-         pompa do brudnej wody – 196,40 zł

-         pieczątki – 38,43 zł

-         sprzęt bojowy ( latarki, rękawice, prądownice ) – 8.290,98 zł

-         rynny – 801,25 zł

-         apteczki – 375.69 zł

-         posiłki na zjazd gminny – 700 zł

-         kalendarze strażackie – 1.035,33 zł

zakup energii – 19.311,18 zł, z tego:

      -    energia – 17.885,63 zł

      -    woda – 1.425,55 zł

zakup usług pozostałych – 20.975,17 zł, z tego:

-         usługi telekomunikacyjne – 2.472,99 zł

-         legalizacja i ładowanie butli powietrznych – 1.010,16 zł

-         przeglądy samochodów – 1.397,99 zł

-         usługi transportowe ( transport osób, drewna )  – 861,20 zł

-         badanie kierowcy – 160 zł

-         naprawa wozu bojowego – 6.195,40 zł

-         rejestracja samochodu – 94,50 zł

-         przeglądy konserwacje, naprawy w strażnicach – 3.802,73 zł

-         wykonanie ogrzewania elektrycznego – 4.980,20 zł

podróże krajowe służbowe 267,36 zł

różne opłaty i składki – 9.418 zł, z tego:

-         ubezpieczenia samochodów – 3.767 zł

-         ubezpieczenie członków OSP – 5.651 zł

na wydatki majątkowe – 42.500 zł, w tym:

      -     zakup wozu bojowego – 42.500 zł

 

Rozdział 75414 – Obrona cywilna

 

Planowane wydatki w wysokości 13.635 zł, wykonano w 91,5 %, co stanowi kwotę

12.480,35 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 12.480,35 zł, w tym:

wynagrodzenia osobowe pracowników – 8.250 zł

składki na ubezpieczenia społeczne – 1.430 zł

składki na Fundusz Pracy – 205 zł

wynagrodzenia bezosobowe – 143,40 zł, z tego:

-         PDOF za 2005 rok  – 143,40 zł

zakup materiałów i wyposażenia – 937,75 zł, z tego:

-         artykuły do akcji przeciwpowodziowej – 937,75 zł

zakup usług pozostałych – 1.514,20 zł, z tego:

      -     akcja przeciwpowodziowa – 1.514,20 zł

 

 

 

DZIAŁ 756 – DOCHODY OD OSÓB PRAWNYCH, OD OSÓB FIZYCZNYCH I OD INNYCH JEDNOSTEK NIEPOSIADAJĄCYCH OSOBOWOŚCI PRAWNEJ ORAZ WYDATKI ZWIĄZANE Z ICH POBOREM

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 5.000 zł, wykorzystana została w 19,7 %      

tj. w wysokości 986,01zł. Z tego:

 

 

Rozdział 75647 – Pobór podatków, opłat i niepodatkowych należności budżetowych

 

Planowane wydatki w wysokości  5.000 zł, wykonano w 19,7 %, co stanowi kwotę   

986,01 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 986,01 zł, w tym:

wynagrodzenia agencyjno - prowizyjne – 524 zł

różne opłaty i składki – 462,01 zł, z tego:

-         koszty egzekucyjne – 462,01 zł

 

 

DZIAŁ 757 – OBSŁUGA DŁUGU PUBLICZNEGO

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 85.000 zł, wykorzystana została w 83,9 % tj.  w wysokości 71.374,87 zł. Z tego:

 

Rozdział 75702 – Obsługa papierów wartościowych, kredytów i pożyczek jednostek samorządu terytorialnego

 

Planowane wydatki w wysokości 85.000 zł, wykonano w 83,9 %, co stanowi kwotę

71.374,87 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 71.374,87 zł, w tym:

odsetki od krajowych pożyczek – 71.374,87 zł

 

 

DZIAŁ 758 – RÓŻNE ROZLICZENIA

 

Zaplanowane w tym dziale rezerwy w kwocie 55.000 zł,  uległy zmniejszeniu do kwoty 115  zł, poprzez przeniesienia do innych działów.

 

Rozdział 75818 – Rezerwy ogólne i celowe

 

Planowane rezerwy w kwocie 55.000 zł, uległy zmniejszeniu do kwoty 115 zł,

poprzez przeniesienia do innych działów z przeznaczeniem na wydatki jednostek pomocniczych, w tym:

­         wydatki sołectwa Leboszowice – 3.000 zł

­         wydatki sołectwa Wilcza – 8.200 zł

­         wydatki sołectwa Nieborowice – 3.000 zł

­         wydatki sołectwa Pilchowice – 11.200 zł

­         wydatki sołectwa Stanica – 5.000 zł

­         wydatki sołectwa Żernica – 9.900 zł

­         wydatki sołectwa Kuźnia Nieborowska – 2.885 zł

­         wydatki z rezerwy ogólnej – 11.700 zł

 

 

DZIAŁ 801 – OŚWIATA I WYCHOWANIE

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 8.792.942 zł, wykorzystana została w 92,4 %    

tj. w wysokości 8.125.279,66 zł. Z tego:

 

 

Rozdział 80101 – Szkoły podstawowe

 

Planowane wydatki w wysokości 5.231,698 zł wykonano w 88,9 % co stanowi kwotę 4.655.967,42 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 4.133.412,14 zł, w tym:

wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń –151.009,82 zł

inne formy pomocy dla uczniów – 2.641,60 zł

wynagrodzenia osobowe pracowników – 2.184.549,49 zł

dodatkowe wynagrodzenie roczne 160.515,66 zł

składki na ubezpieczenia społeczne – 420.204,71 zł

składki na Fundusz Pracy – 57.247,24 zł

wpłaty na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych – 14.719,72 zł

wynagrodzenia bezosobowe – 31.092,87 zł

zakup materiałów i wyposażenia – 268.547,24 zł, z tego:

            -    wydawnictwa, czasopisma, prasa, dyplomy, druki – 14.072,25 zł

            -    materiały oraz sprzęt biurowy, tonery, tusze – 21.038,83 zł

            -    opał, paliwo – 147.857,50 zł

            -    środki czystości – 20.266,07 zł

            -    materiały budowlane oraz remontowe – 3.802,24 zł

            -    sprzęt i programy komputerowe – 19.499,67 zł

            -    materiały BHP- 3.563,64 zł

            -    artykuły gospodarcze – 3.979,29 zł

            -    artykuły sportowe – 304,65 zł

            -    wyposażenie – 10.092,02 zł

            -    nagrody za osiągnięcia sportowe – 1.686,62 zł

            -    znaczki pocztowe – 616,80 zł

            -    artykuły spożywcze – 410,58 zł

            -    meble – 15.591,38 zł

            -    artykuły ogrodnicze – 449,16 zł

            -    lekarstwa – 607,27 zł

            -    materiały oświetleniowe – 520,58 zł

            -    ekspresy do kawy, czajniki – 559,98 zł

            -    pralka, grzejnik – 1.116 zł

            -    kosze ogrodowe – 868,01 zł

            -    rynny – 1.644,70 zł

zakup środków żywności – 46.363,51 zł

zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek – 33.338,71 zł, z tego:

            -    pomoce dydaktyczne – 12.413,73 zł

            -    książki, czasopisma – 4.838,66 zł

            -    programy multimedialne i komputerowe – 339 zł

            -    komputery – 13.647,89 zł

            -    sprzęt sportowy – 1.614,43 zł

            -    sprzęt RTV – 485 zł

zakup energii – 80.022,45 zł, z tego:

            -    energia – 67.997,57 zł

            -    woda – 12.024,88 zł

zakup usług remontowych – 412.644,27 zł, z tego:

            -    wykonanie i zamontowanie obudowy na kaloryfery ( ZSP Stanica ) – 3.450 zł

            -    wymiana oraz remont dachu ( ZSP Wilcza ) – 154.584,84 zł

            -    wymiana drzwi ( SP Pilchowice ) – 6.328,14 zł

            -    postawienie ściany działowej ( ZSP Stanica ) – 903,11 zł

            -    wykonanie daszku ( ZSP Stanica )– 4.551,21 zł

            -    remont schodów ( ZSP Stanica ) – 5.117,33 zł

            -    malowanie zewnętrzne i wewnętrzne ( ZSP Stanica ) – 83.030,47 zł

            -    malowanie oraz cyklinowanie Sali gimnastycznej ( ZSP Żernica ) – 60.488,05 zł

            -    remont elewacji ( SP Pilchowice ) – 94.191,12 zł

zakup usług pozostałych – 112.495,75 zł, z tego:

            -    usługi telekomunikacyjne, opłaty RTV – 10.027,85 zł

            -    usługi transportowe – 17.468,56 zł

            -    badania lekarskie – 6.239 zł

            -    szkolenia, kursy – 5.715 zł

            -    usługi informatyczne – 4.133,17 zł

            -    wywóz odpadów – 6.617,67 zł

            -    przeglądy, naprawy, konserwacje – 13.427,96 zł

            -    dorobienie kluczy – 214,04 zł

            -    montaż rolet – 244 zł

            -    oprawa i malowanie tablic informacyjnych – 132,97 zł

            -    kolonie śródroczne – 16.350 zł

            -    pełnienie funkcji inspektora nadzoru – 124,98 zł

            -    usługi fotograficzne – 222,23 zł

            -    usługi elektryczne – 680,02 zł

-    usługi ksero – 92,81 zł

-    renowacja mebli – 720 zł

-    opłaty pocztowe – 798,28 zł

-    obsługa MPKZP – 1.345,20 zł

-    usługi kominiarskie – 1.487,18 zł

-    oczyszczanie dachu – 200 zł

-    opracowanie ryzyka zawodowego – 600 zł

-    oprawa akt osobowych – 292 zł

-    różne usługi gospodarcze – 1.628,03 zł

-    usługi dostawcze – 89,11 zł

-    udrożnienie kanalizacji sanitarnej – 4.537,46 zł

-    nauka pływania – 2.100 zł

-    wykonanie rolet okiennych – 2.971,92 zł

-    wymiana drzwi wejściowych – 11.388,91 zł

-    usługi związane z remontem instalacji sanitarnej – 2.647,40 zł 

podróże służbowe krajowe – 5.567,46 zł

różne opłaty i składki – 14.625,75 zł z tego:

            -    opłata za korzystanie z środowiska – 3.741,75 zł

            -    ubezpieczenie mienia – 10.884 zł

odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 137.795,32 zł

odsetki od nieterminowych wpłat – 30,57 zł

na wydatki majątkowe – 522.555,28 zł, w tym:

            -     budowa sali gimnastycznej przy SP Pilchowice – 522.555,28 zł

 

 

 

Rozdział 80104 – Przedszkola

 

Planowane wydatki w wysokości 1.493.736 zł, wykonano w 98,3 % co stanowi kwotę

1.468.830,05 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 1.468.830,05 zł

wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń – 42.029,45 zł

wynagrodzenia osobowe pracowników – 809.244,61 zł

dodatkowe wynagrodzenie roczne 56.686,43 zł

składki na ubezpieczenia społeczne – 154.137,77 zł

składki na Fundusz Pracy – 21.230,37 zł

wynagrodzenia bezosobowe – 1.610 zł, z tego:

            -    odśnieżanie dachu – 500 zł

            -    malowanie sal – 1.110 zł

zakup materiałów i wyposażenia – 110.930,42 zł, z tego:

            -    wydawnictwa, czasopisma, dyplomy – 3.486,60 zł

            -    materiały, sprzęt biurowy – 11.628,76 zł

            -    opał, paliwo – 25.004,97 zł

            -    środki czystości – 7.734,68 zł

            -    materiały budowlane i remontowe – 6.673,47 zł

            -    artykuły gospodarcze, BHP – 1.445,90 zł

            -    artykuły ogrodnicze – 114,50 zł

            -    wyposażenie – 29.336,55 zł

            -    artykuły spożywcze – 258,82 zł

            -    sprzęt komputerowy oraz oprogramowanie – 9.977,73 zł

            -    huśtawki, zjeżdżalnie – 9.700 zł

            -    sprzęt lekarski  ( lekarstwa, ciśnieniomierz, termometr ) – 568,44 zł

            -    organizacja Dnia Nauczyciela – 5.000 zł

zakup środków żywności – 73.732,40 zł

zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek – 23.413,79 zł, z tego:

            -    książki i czasopisma – 2.389,89 zł

            -    pomoce dydaktyczne – 2.964,07 zł

            -    zabawki – 15.076,83 zł

            -    zestaw nagłaśniający – 2.983 zł

zakup energii – 28.979,43 zł, z tego:

            -    energia – 22.892,54 zł

            -    woda – 5.355,29 zł

            -    gaz – 731,60 zł

zakup usług remontowych – 67.611,72 zł

            -    wykonanie ogródka przedszkolnego – 5.699,84 zł

            -    przebudowa kanalizacji – 3.031,70 zł

            -    usługi remontowe ( wykonanie tynków, malowanie ) – 1.770,22 zł

            -    wymiana okien – 40.519,96 zł

            -    remont pompy – 1.830 zł

            -    wykonanie ogrodzenia – 5.000 zł

            -    wymiana drzwi – 9.760 zł

zakup usług pozostałych – 28.861,86 zł, z tego:

            -    usługi telekomunikacyjne, pocztowe, opłaty RTV – 6.255,75 zł

            -    usługi transportowe – 2.354,26 zł

            -    przeglądy, naprawy, konserwacje – 8.023,96 zł

            -    wywóz odpadów – 2.342,22 zł

            -    kursy, szkolenia – 1.380 zł

            -    usługi elektryczne – 2.764,13 zł

            -    obszycie firan, wykładzin, montaż moskitiery, wykonanie obudowy na grzejniki,                          

                  dorabianie kluczy – 700,50 zł

            -    usługa gastronomiczna – 495 zł

            -    badania lekarskie – 1.856 zł

            -    usługi informatyczne – 1.547,82 zł

            -    usługi malarskie – 1.059,69 zł

            -    usługi introligatorskie – 82,53 zł

podróże służbowe krajowe – 1.692,51 zł

różne opłaty i składki – 1.223 zł, z tego:

            -    ubezpieczenia majątkowe – 1.223 zł

odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 47.446,29 zł

 

Rozdział 80110 – Gimnazja

 

Planowane wydatki w wysokości 1.865.638 wykonano w  96,8 % co stanowi kwotę 1.805.358,44 zł. Z tego:

na wydatki bieżące 1.805.358,44 zł  

wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń – 78.169,06 zł

wynagrodzenia osobowe pracowników – 1.048.473,89 zł

dodatkowe wynagrodzenie roczne 79.321,93 zł

składki na ubezpieczenia społeczne – 206.753,49 zł

składki na Fundusz Pracy – 28.339,20 zł

wpłaty na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych – 2.745,50 zł

wynagrodzenia bezosobowe – 3.870 zł       

zakup materiałów i wyposażenia – 90.045,78 zł, z tego:

          -     wydawnictwa, czasopisma i dyplomy -  5.288,37 zł

           -     materiały oraz sprzęt biurowy – 10.275,64 zł

          -     środki czystości – 12.390,06 zł

          -     materiały budowlane i remontowe – 3.889,39 zł

          -     artykuły gospodarcze – 480,40 zł

          -     wyposażenie ( wykładzina, ekran przenośny, pralka, rolety, tablice) – 29.040,11 zł

          -     programy komputerowe i sprzęt komputerowy – 6.294,55 zł

          -     nagrody za osiągnięcia sportowe – 220,18 zł

          -     znaczki pocztowe – 151,90 zł

          -     materiały BHP – 3.957,59 zł

          -     artykuły żywnościowe – 300,85 zł

          -     opał, paliwo – 96,02 zł

          -     artykuły ogrodnicze – 486,30 zł

          -     sprzęt RTV – 1.939,02 zł

          -     leki – 591,98 zł

          -     meble szkolne i biurowe – 11.768,25 zł

          -     metalowe szafy aktowe – 2.291,16 zł

          -     wyposażenie apteczki szkolnej -  584,01 zł

zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek – 49.746,57 zł, z tego:

          -     książki i czasopisma – 6.914,12 zł

          -     pomoce dydaktyczne – 9.601,41 zł

          -     programy multimedialne i komputerowe oraz sprzęt komputerowy – 28.336 zł

          -     sprzęt sportowy – 2.190,20 zł

          -     mikroskopy – 1.996,02 zł

          -     zestaw nagłaśniający z mikrofonami – 708,82 zł

zakup energii – 110.404,10 zł, z tego:

          -      woda – 11.132,27 zł

          -      gaz – 99.271,83 zł

zakup usług pozostałych – 34.235,54 zł, z tego:

          -     usługi telekomunikacyjne, opłaty RTV, opłaty pocztowe – 5.117,28 zł

          -     usługi transportowe – 8.351,10 zł

          -     badania lekarskie -  2.929 zł

          -     kursy, szkolenia – 2.280 zł

          -     przeglądy, naprawy i konserwacje – 4.121,70 zł

          -     usługi informatyczne – 2.955,91 zł

          -     wywóz odpadów – 1.037,05 zł

          -     obsługa MPKZP – 355 zł

          -     pełnienie funkcji inspektora nadzoru – 65,83 zł

          -     wykonanie rolet okiennych – 3.662,80 zł

          -     opracowanie ryzyka zawodowego – 650 zł

          -     ścinka drzew – 400 zł

          -     usługi elektryczne – 746,15 zł

          -     montaż szyb – 384,30 zł

          -     różne usługi – 1.179,42 zł

podróże służbowe krajowe – 1.628,86 zł       

różne opłaty i składki – 4.205 zł

odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 67.419,52 zł

 

Rozdział 80113 – Dowożenie uczniów do szkół

 

Planowane wydatki w wysokości 129.000 zł, wykonano w 97,1 %, co stanowi kwotę 125.273,82 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 125.273,82 zł, w tym:

składki na ubezpieczenia społeczne – 204,88 zł

wynagrodzenia bezosobowe – 2.039,18 zł

zakup usług pozostałych – 123.029,76 zł, z tego:

      -     dowóz dzieci do szkół – 123.029,76 zł

 

Rozdział 80146 – Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli

 

Planowane wydatki w wysokości 9.700 zł, wykonano w 96,4 % co stanowi kwotę 9.350 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 9.350 zł, w tym:

dokształcanie i doskonalenie zawodowe nauczycieli – 9.350 zł

 

Rozdział 80195 – Pozostała działalność

 

Planowane wydatki w wysokości 63.170 zł, wykonano w 95,8 %, co stanowi kwotę 60.499,93 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 60.499,93 zł, w tym:

wydatki osobowe niezaliczane do wynagrodzeń – 12.000 zł, z tego:

      -     pomoc zdrowotna dla nauczycieli – 12.000 zł

wynagrodzenia bezosobowe – 1.000 zł

zakup usług pozostałych –1.239,87 zł, z tego:

-         zwrot kosztów przejazdu do szkoły specjalnej – 1.239,87 zł

odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 46.260,06 zł

 

 

 

DZIAŁ 851 – OCHRONA ZDROWIA

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 135.000 zł, wykorzystana została w 99,2 %

tj. w wysokości 133.924,09 zł. Z tego:

 

 

Rozdział  85121 – Lecznictwo ambulatoryjne

 

Planowane wydatki w wysokości 25.000 zł, wykonano w 100 %, co stanowi kwotę 25.000 zł. Z tego :

na wydatki bieżące – 25.000 zł, w tym:

zakup usług pozostałych – 25.000 zł, z tego:

      -    zakup usług higieny szkolnej – 25.000 zł

 

Rozdział 85154 – Przeciwdziałanie alkoholizmowi

 

Planowane wydatki w wysokości 110.000 zł, wykonano w 99,0 %,  co stanowi kwotę

108.924,09 zł. Z tego:

na wydatki bieżące –105.295,32 zł ,w tym:

dotacja celowa z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych

do realizacji stowarzyszeniom – 10.000 zł

wynagrodzenia bezosobowe – 27.285,54 zł, z tego:

-         wynagrodzenie członków GKRPA – 20.000 zł

-         pomoc oraz badania psychologiczne – 7.285,54 zł

zakup materiałów i wyposażenia – 34.179,12 zł, z tego:

-         telewizor, sprzęt DVD – 859 zł

-         materiały biurowe – 241,10 zł

-         artykuły spożywcze – 661,24 zł

-         sprzęt sportowy – 4.489,50 zł

-         bilety wstępu – 681,60 zł

-         nagrody, puchary, artykuły na imprezy sportowe i konkursy – 465,78 zł

-         ławy, stoły, krzesła – 10.300 zł

-         wyposażenie placów zabaw – 13.739,40 zł

-         programy profilaktyczne ( zeszyty ) – 2.541,50 zł

-         apteczka – 200 zł

zakup usług pozostałych – 33.716,18 zł, w tym:

-         wycieczki – 15.312,34 zł

-         spektakle i programy profilaktyczne – 7.960 zł

-         usługi przewozowe – 1.936,70 zł

-         szkolenie – 1.154 zł

-         badania lekarskie – 60 zł

-         ogłoszenia – 237,90 zł

-         konsultacje psychologiczne – 3.890 zł

-         usługi izby wytrzeźwień - 1.650 zł

-         montaż urządzeń – 1.515,24 zł

podróże służbowe krajowe – 114,48 zł

na wydatki majątkowe – 3.628,77 zł, w tym:

      -     zakup zestawu komputerowego – 3.628,77 zł

  

 

 

 

DZIAŁ 852 – POMOC SPOŁECZNA

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 1.942.995 zł wykorzystana została w 92,0 % tj. w wysokości 1.786.858,66 zł. Z tego:

 

 

Rozdział 85212 – Świadczenia rodzinne, zaliczka alimentacyjna oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe  z ubezpieczenia społecznego

 

Planowane wydatki w wysokości  1.285.243 zł, wykonano w 93,7 %, co stanowi kwotę 1.204.036,56 zł.  Z tego :

na wydatki bieżące  - 1.204.036,56 zł, w tym :

zwrot nienależnie pobranego świadczenia rodzinnego – 86,05 zł

świadczenia społeczne – 1.168.899,88 zł (świadczenia rodzinne, zaliczki alimentacyjne, jednorazowe zapomogi z tytułu urodzenia dziecka )

wynagrodzenia osobowe pracowników – 15.000 zł

składki na ubezpieczenia społeczne – 10.621,64 zł

składki na Fundusz Pracy – 400 zł

zakup materiałów i wyposażenia – 7.493,85 zł, z tego:

­         materiały biurowe, druki – 2.505.51 zł

­         czasopisma, wydawnictwa – 167 zł

­         wyposażenie ( zakup mebli ) – 1.050 zł

­         zakup tonerów do drukarek – 542 zł

­         zakup zestawu komputerowego – 2.864,34 zł

­         program komputerowy – 365 zł

zakup usług pozostałych  - 1.063,08 zł, z tego:

­         usługi telekomunikacyjne -  527,74 zł

­         szkolenie – 197 zł

­         naprawa drukarki 338,34 zł

podróże służbowe krajowe – 472,06 zł, z tego:

­         ryczałty samochodowe – 285,32 zł

­         delegacje  służbowe –  186,74 zł

 

Rozdział 85213 – Składki  na  ubezpieczenie  zdrowotne  opłacane  za  osoby pobierające  niektóre  świadczenia  z  pomocy  społecznej  oraz  niektóre  świadczenia  rodzinne

 

Planowane wydatki w wysokości 6.208 zł, wykonano w 89,6 %, co stanowi kwotę

5.564,35  zł. Z tego :

na wydatki bieżące – 5.564,35 zł, w tym:

składki na ubezpieczenie zdrowotne – 5.564,35 zł

 

Rozdział 85214 – Zasiłki  i  pomoc  w  naturze  oraz  składki  na  ubezpieczenia emerytalne  i  rentowe

 

Planowane wydatki w wysokości 203.620 zł, wykonano w 85,4 %, co stanowi kwotę 173.983,81 zł, z tego:

na wydatki bieżące – 173.983,81 zł, w tym:

świadczenia społeczne – 173.983,81 zł (zasiłki okresowe, celowe, stałe)

 

 

 

Rozdział 85215 – Dodatki mieszkaniowe

 

Planowane wydatki w wysokości 35.000 zł, wykonano w 64,9 %, co stanowi kwotę 22.745,33 zł.  Z tego:

na wydatki bieżące – 22.745,33 zł, w tym:

świadczenia społeczne – 22.745,33 zł (dodatki mieszkaniowe)

 

Rozdział 85219 – Ośrodki pomocy społecznej

 

Planowane wydatki w wysokości 249.000 zł, wykonano w 92,6 %, co stanowi kwotę 230.607,51 zł, z tego:

na wydatki bieżące – 230.607,51 zł, w tym:

wydatki osobowe niezaliczane do wynagrodzeń – 270 zł

wynagrodzenia osobowe pracowników – 163.645,78 zł

dodatkowe wynagrodzenie roczne –   12.111,40 zł

składki na ubezpieczenia społeczne – 31.303,16 zł

składki na Fundusz Pracy – 4.201,26 zł

zakup materiałów i wyposażenia – 7.005,01 zł, z tego:

­         czasopisma, wydawnictwa – 570,95 zł

­         materiały biurowe, druki –  1.387,86 zł

­         części do komputera, programy komputerowe – 2.608,44 zł

­         zakup niszczarki – 120,78 zł

­         zakup drukarki – 1.483 zł

­         wyposażenie – 720 zł

­         artykuły gospodarcze – 64 zł

­         zakup kwiatów i artykułów spożywczych – 49,98 zł

zakup usług pozostałych – 3.632,03, z tego:

­         szkolenia – 305 zł

­         usługi telekomunikacyjne – 2.562,03 zł

­         polisy ubezpieczeniowe za mienie OPS – 300 zł

­         wykonanie badań pracownikom – 465 zł

podróże służbowe krajowe – 4.999,73 zł, z tego:

­         delegacje  – 796,91 zł

­         ryczałty samochodowe – 4.202,82 zł

odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 3.439,14 zł

 

Rozdział 85278 – Usuwanie skutków klęsk żywiołowych

 

Planowane wydatki w wysokości 63.004 zł wykonano w 91,3 %, co stanowi kwotę 57.544 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 57.544 zł, w tym:

świadczenia społeczne –  57.544 zł (pomoc pieniężna dla rodzin rolniczych, których gospodarstwa rolne zostały dotknięte suszą)

 

Rozdział 85295 – Pozostała działalność

 

Planowane wydatki w wysokości  100.920 zł  wykonano w 91,5 %, co stanowi kwotę

92.377,10 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 92.377,10 zł, w tym:

świadczenia społeczne –  92.377,10 zł (dożywianie uczniów, posiłek dla potrzebujących, rehabilitacja dzieci niepełnosprawnych, zasiłek dla osób poszkodowanych w katastrofie        w Katowicach)

 

DZIAŁ 854 – EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZA

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 400.899 zł, wykorzystana została w 80,8 %            

tj. w wysokości 323.905,02 zł. Z tego:

 

Rozdział 85401 – Świetlice szkolne

 

Planowane wydatki w wysokości 335.910 zł, wykonano w 88,5 % co stanowi kwotę 297.432,25 zł. Z tego :

na wydatki bieżące – 297.432,25 zł w tym:

wynagrodzenia osobowe pracowników – 136.198,50 zł

dodatkowe wynagrodzenie roczne – 12.001 zł

składki na ubezpieczenia społeczne – 25.590,04 zł

składki na Fundusz Pracy – 3.574,12 zł

zakup materiałów i wyposażenia – 30.093,10 w tym:

            -    środki czystości – 6.616,35 zł

            -    artykuły gospodarcze – 159,99 zł

            -    wyposażenie – 15.015,40 zł

            -    materiały biurowe – 1.309,19 zł

            -    materiały BHP – 266,02 zł

            -    materiały budowlane – 4.040,16 zł

            -    sprzęt RTV – 2.685,99 zł

zakup środków żywności – 82.530,51 zł

zakup usług pozostałych – 184,60 zł, w tym:

            -    ostrzenie noży – 87 zł

            -    naprawa zmywarki – 97,60 zł

odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 7.260,38 zł

 

Rozdział 85415 – Pomoc materialna dla uczniów

 

Planowane wydatki w wysokości  64.989 zł, wykonano w 40,7 % co stanowi kwotę

26.472,77 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 26.472,77 zł, w tym:

stypendia dla uczniów – 26.472,77 zł

 

 

DZIAŁ 900 – GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 2.983.384 zł, wykorzystana została w 90,7 % tj. w wysokości 2.706.095,75 zł. Z tego:

 

Rozdział 90001 – Gospodarka ściekowa i ochrona wód

 

Planowane wydatki w wysokości  1.776.034 zł, wykonano w 90,8 %, co stanowi kwotę

1.612.908,44 zł.  Z tego:

na wydatki bieżące – 243.174,95 zł, w tym:

dotacja przedmiotowa z budżetu dla zakładu budżetowego – 240.000 zł

zakup usług pozostałych – 3.174,95 zł, w tym:

-         obsługa  serwisowa oczyszczalni ścieków – 2.417,11 zł

-         analiza fizykochemiczna wody – 697,84 zł

-         opłata za prowadzenie rachunku bankowego - 60 zł

na wydatki majątkowe – 1.369.733,49 zł w tym:

-         budowa kanalizacji sanitarnej w Pilchowicach I etap – 1.063.908,81 zł

-         modernizacja oczyszczalni ścieków w Pilchowicach – 131.831,60 zł

-         budowa kanalizacji sanitarnej w Żernicy II etap – 173.993,08 zł

 

Rozdział 90003 – Oczyszczanie miast i wsi

 

Planowane wydatki w wysokości 262.445 zł,  wykonano w 97,2 %, co stanowi kwotę

255.328.30 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 22.515,72 zł, w tym:

zakup materiałów i wyposażenia – 2.637,15 zł, z tego:

-         pojemniki na lekarstwa, worki foliowe – 2.637,15 zł

zakup usług pozostałych – 19.878,57 zł, z tego:

-         opłata za schronisko dla bezdomnych zwierząt – 15.192,06 zł

-         usługi transportowe – 1.202,97 zł

-         opłata za korzystanie ze środowiska – 1.304,93 zł

-         likwidacja wysypiska śmieci – 1.235,03 zł

-         odbiór przeterminowanych leków – 353,10 zł

-         badanie bakteriologiczne wody – 590,48 zł

na wydatki majątkowe – 232.812,58 zł, w tym:

      -     likwidacja mogilnika w Pilchowicach – 232.812,58 zł

 

Rozdział 90015 – Oświetlenie ulic, placów i dróg

 

Planowane wydatki w wysokości 524.455 zł, wykonano w 81,5 %, co stanowi kwotę

427.452,17  zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 427.452,17 zł, w tym:

zakup materiałów wyposażenia – 16.685,73 zł, z tego:

      -     dodatkowe punkty oświetleniowe – 12.791 zł

      -     oświetlenie świąteczne  - 3.894,73 zł

zakup energii – 340.202,43 zł

zakup usług pozostałych  – 70.564,01 zł, z tego:

      -    konserwacja oraz eksploatacja oświetlenia ulicznego – 67.636,80 zł

-    demontaż oświetlenia świątecznego – 183 zł

-    montaż oświetlenia ulicznego – 2.700 zł

-    oświetlenie przejścia dla pieszych – 44,21 zł

 

Rozdział 90020 – Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem  środków z opłat produktowych

 

Planowane wydatki w wysokości  1.000 zł nie zostały wykonane. 

 

Rozdział 90095 – Pozostała działalność

 

Planowane wydatki w wysokości 419.450 zł, wykonano 97,8 %, co stanowi kwotę

410.406,84 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 410.406,84 zł, w tym:

zakup materiałów i wyposażenia – 14.748,48 zł, z tego:

-         materiały budowlane –  4.990,81 zł

-         artykuły do naprawy instalacji odgromowej – 312,20 zł

-         meble – 567 zł

-         sadzonki drzew – 1.595 zł

-         próchnica leśna, gazony ogrodowe – 344,61 zł

-         kostka brukowa – 2.511,13 zł

-         płyty granitowe – 356,24 zł

-         rynny – 912,49 zł

-         kosiarka – 3.159 zł

zakup energii – 1.516,39 zł

zakup usług remontowych – 147.249,48 zł, z tego:

      -    naprawa okien i drzwi w piwnicy DK Wilcza – 500 zł

      -    remont c.o. DK Żernica – 5.641,85 zł

      -    remont instalacji sanitarnej ZOZ Pilchowice – 7.866,66 zł

      -    wymiana stolarki okiennej DK Żernica – 18.554,25 zł

      -    naprawa c.o. świetlica Nieborowice – 355,28 zł

      -    remont dachu oraz elewacji DK Wilcza – 86.575,56 zł

      -    remont dachu ZOZ Żernica – 2.500 zł

      -    wykonanie balustrady ZOZ Pilchowice – 2.800 zł

      -    docieplenie ZOZ Pilchowice – 6.106,59 zł

      -    wymiana stolarki okiennej ZOZ Pilchowice – 16.349,29 zł

zakup  usług pozostałych – 246.892,49 zł, z tego:

-         usługi komunikacyjne –  203.604,18 zł

-         usługi przewozowe – 29.311,12 zł

-         czynsz za najem pomieszczeń  – 6.296,40 zł

-         usunięcie śniegu z dachów budynków użyteczności publicznej – 1.000 zł

-         naprawa balustrady – 400 zł

-         konserwacja instalacji odgromowej – 345,26 zł

-         przeglądy, naprawy, konserwacje – 1.844,49 zł

-         usługi sprzętem – 201,30 zł

-         wykonanie tablicy informacyjnej ( Wilcza ) – 1.000 zł

-         renowacja pomnika – 2.806 zł

-         usługi telekomunikacyjne – 83,74 zł

 

 

DZIAŁ 921 – KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO

 

Zaplanowana w tym dziale kwota  343.270 zł,  wykorzystana została w 99,7 % tj. w wysokości  342.277,63 zł. Z tego:

 

Rozdział 92116 – Biblioteki

 

Planowane wydatki w wysokości 335.000 zł, wykonano w 100 %, co stanowi kwotę 335.000 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 335.000 zł, w tym:

dotacja podmiotowa z budżetu dla samorządowej instytucji kultury – 335.000 zł

 

Rozdział 92195 – Pozostała działalność

 

Planowane wydatki w wysokości 8.270 zł, wykonano w 88 %, co stanowi kwotę

7.277,63 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 7.277,63 zł, w tym:

zakup materiałów i wyposażenia – 6.946,08 zł, z tego:

-         materiał na stroje ludowe – 300,56 zł

-         kwiaty, kartki okolicznościowe – 1.510,65 zł

-         artykuły spożywcze – 596,41 zł

-         projekt „ Gościu siądź pod lipą” ( deski, łączniki stalowe ) – 990,80 zł

-         konkurs „ Żyjmy ładniej” – 755,74 zł

-         pawilony ogrodowe – 1.029,93 zł

-         dożynki ( art. spożywcze, puchary, nagrody) – 787.50 zł

-         turniej sołectw ( art. spożywcze ) – 934,58 zł

-         nagroda książkowa na konkurs „Omnibus” – 39,91 zł

zakup usług pozostałych - 331,55 zł, z tego:

      -     ogłoszenie o dożynkach – 64,05 zł

      -      przewóz osób na dożynki powiatowe - 267,50 zł

 

 

DZIAŁ 926 – KULTURA FIZYCZNA I SPORT

 

Zaplanowana w tym dziale kwota 234.790 zł, wykorzystana została w 99,8 % 

tj. w wysokości 234.379,54 zł. Z tego:

 

Rozdział 92601 – Obiekty sportowe

 

Planowane wydatki w wysokości 143.090 zł, wykonano w 99,7 %, co stanowi kwotę

142.729,61 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 101.051,26 zł, w tym:

wynagrodzenia bezosobowe 24.222 zł, z tego:

-         prace porządkowe na obiektach LKS oraz korcie tenisowym – 21.092 zł

-         rozbiórka ogrodzenia – 1.070 zł

-         transport – 450 zł

-         roboty budowlane – 1.610 zł

zakup materiałów i wyposażenia – 37.090,17 zł, z tego:

-         opał – 4.203,39 zł

-         materiały budowlane ( farby, drewno, deski, cement, pręty, żwir, kostka brukowa, rury osłonowe, gwoździe, kołki, pędzle ) – 6.919,30 zł

-         środki czystości – 1.234,84 zł

-         paliwo do kosiarki – 1.382,01 zł

-         artykuły sanitarne (remonty: podgrzewacza, prysznica, instalacji, łaźni) – 5.191,39 zł

-         trawa, nawozy, ziemia, wapno – 2.132,05 zł

-         drzwi – 900 zł

-         płyty granitowe na stoły tenisowe  – 2.961,94 zł

-         konstrukcja do stołu tenisowego – 963,80 zł

-         brama dwuskrzydłowa – 650 zł

-         sprzęt gospodarczy ( opryskiwacz, noże do kosiarki ) – 334,91 zł

-         budki zmianowe – 2.500 zł

-         wyposażenie ( sprzęt nagłaśniający, żarówki, półka ) – 6.291,39 zł

-         wiaty przy ścieżkach rowerowych – 758,55 zł

-         artykuły elektryczne – 666,60 zł

zakup energii – 21.494,11 zł, z tego:

      -   energia – 13.694,28 zł

      -   woda – 7.799,83 zł

zakup pozostałych usług – 18.244,98 zł, z tego:

-         usługi transportowe, przewozowe – 739,32 zł

-         wymiana podgrzewacza oraz prysznica – 960 zł

-         przetarcie drewna – 1.024,80 zł

-         szklenie okien – 92,82 zł

-         malowanie ławek – 1.178,52 zł

-         wykonanie tablicy informacyjnej – 520 zł

-         renowacja boiska – 4.532 zł

-         przegląd oraz naprawa instalacji elektrycznych  - 3.092,99 zł

-         usuwanie awarii sieci wod.- kan. – 2.672,90 zł

-         przegląd gaśnic, kominów, toalet – 166,52 zł

-         oświetlenie boiska – 2.866,80 zł

-         niwelacja terenu – 341,60 zł

-         wywóz nieczystości – 56,71 zł

na wydatki majątkowe – 41.678,35 zł, w tym:

      -     budowa wiaty festynowej w sołectwie Żernica – 31.029,35 zł

      -     zakup kosiarki na obiekt sportowy w sołectwie Pilchowice – 3.999 zł

      -     zakup kosiarki na obiekt sportowy w sołectwie Stanica – 6.650 zł

 

Rozdział 92605 – Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu

 

Planowane wydatki w wysokości 90.000 zł, wykonano  100 %, co stanowi kwotę 90.000 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 90.000 zł, w tym:

dotacje celowe z budżetu  na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji stowarzyszeniom – 90.000 zł, z tego:

       -     LKS „Orzeł” Stanica – 19.750 zł

       -     LKS „Wilki” Wilcza – 21.250 zł

       -     LKS „Wiktoria” Pilchowice – 24.750 zł

       -     LKS „Naprzód” Żernica – 24.250 zł

 

Rozdział 92695 – Pozostała działalność

 

Planowane wydatki w wysokości 1.700 zł, wykonano w 97,1 %, co stanowi kwotę

1.649,93 zł. Z tego:

na wydatki bieżące – 1.649,93 zł, w tym:

zakup materiałów i wyposażenia – 1.649,93 zł

-         puchary, medale, dyplomy, piłki – 1.649,93 zł

 

 

 

RZYCHODY ORAZ KOSZTY ZAKŁADU BUDŻETOWEGO ZA  2006 R.

 

 

Stan środków obrotowych na początek roku - 61.129,93 zł

 

Planowane przychody w wysokości  2.072.218 zł, wykonano w 91,21 %, co stanowi kwotę 1.889.993,27 zł, z tego:

wpływy z usług – 447.967,81 zł

wpływy ze sprzedaży wody – 1.014.472,31 zł

odsetki – 4.246,75 zł

wpływy z różnych dochodów – 673,20 zł

dotacja przedmiotowa – 422.633,20 zł

 

Planowane koszty w wysokości  2.052.218 zł, wykonano w 91,77 %,co stanowi kwotę 1.883.264,98 zł, z tego:

świadczenia rzeczowe wynikające z przepisów bhp oraz ekwiwalenty za te świadczenia

(odzież  ochronna, ekwiwalent za pranie odzieży roboczej, za napoje) – 6.953,04 zł

wynagrodzenia osobowe pracowników – 710.612,04 zł

dodatkowe wynagrodzenie roczne – 55.519,82 zł

składki na ubezpieczenia społeczne – 134.562,94 zł

składki na fundusz pracy – 18.472,42 zł

zakup materiałów i wyposażenia – 153.456,75 zł, z tego:

 - chemikalia potrzebne do produkcji i uzdatniania wody – 50.104,82 zł

 - paliwo oraz części zamiennych – 25.369,29 zł

 - materiały budowlane – 9.465,78 zł

 - materiały wodno – kanalizacyjnych – 38.372,11 zł

 - materiały elektryczne – 4.374,33 zł

 - wodomierze – 11.767,99 zł

 - worki na odpady segregowane – 4.834 zł

 - pozostałe materiały – 9.168,43 zł

zakup energii – 365.850,06 zł

zakup usług remontowych – 58.816,53 zł, z tego:

 - usługi koparką przy usuwaniu awarii – 37.648,03 zł

 - remonty, naprawy pomp głębinowych i dozujących – 16.046 zł

 - usługi konserwacyjne, naprawcze, budowlano- montażowe, regeneracja wodomierzy –    5.122,50 zł

zakup usług medycznych – 1.419 zł

zakup usług pozostałych – 336.054,06 zł, z tego:

 - wywóz i składowanie odpadów – 242.233,87 zł

 - usługi informatyczne – 10.983,58 zł

 - nadzór geologiczny oraz usługi serwisowe – 8.784 zł

 - opłaty za usługi telekomunikacyjne – 6.014,60 zł

 - za usługi BHP – 3.220,80 zł

 - usługi transportowe oraz drobne remonty – 16.878,74 zł

 - szkolenia pracowników, analizy laboratoryjne oraz pozostałe drobne usługi – 8.973,10 zł 

 - obsługa serwisowa oczyszczalni – 4.662 zł

 - wywóz osadów – 19.242,86 zł

 - pozostałe drobne usługi – 15.060,51 zł

podróże służbowe krajowe – 6.282,49 zł

różne opłaty i składki - 1.963 zł

odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 17.807,03 zł

opłaty na rzecz jednostek samorządu terytorialnego – 11.946,74 zł

pozostałe odsetki - 110,26 zł

koszty postępowania sądowego – 218 zł

zakup pozostałych środków trwałych – 3.220,80 zł

 

Stan środków obrotowych na koniec 2006 roku  -  ( - ) 11.007,34 zł.

 

PRZYCHODY ORAZ KOSZTY FUNDUSZU CELOWEGO ZA 2006 R.

 

 

Stan środków obrotowych na początek roku wynosił 19.192,35 zł

 

a) Przychody – planowane: 10.000 zł, wykonane: 17.642,57 zł, w tym:

     – wpłaty z Urzędu Marszałkowskiego – 17.642,57 zł

b) Koszty – planowane: 20.000 zł, wykonane: 3.599,91 zł, w tym:

     - akcja „Dzień Ziemi” – 822,04 zł.

     - akcja „Sprzątanie Świata” – 2.454,30 zł

     - dofinansowanie do likwidacji azbestu – 323,57 zł

 

Stan środków obrotowych na koniec 2006 roku wynosił: 33.235,01 zł.