P R O T O K Ó Ł
Nr XI/03
z obrad sesji
Rady Gminy Pilchowice
w dniu 27
listopada 2003 roku
1.
Otwarcie obrad
sesji i stwierdzenie prawomocności do podejmowania uchwał.
Posiedzenie otworzył i prowadził Przewodniczący Rady
Gminy Pan Krystian Gogulla.
Przewodniczący przywitał zebranych:
ð Radnych Gminy
ð Sołtysów
ð Wójta
ð Z-cę Wójta
ð Skarbnika Gminy
ð Pracowników Urzędu Gminy
ð Redaktora prasy lokalnej
Na podstawie listy obecności Przewodniczący
stwierdził, że na 15 radnych jest obecnych 14, zatem na posiedzeniu można podejmować
prawomocne uchwały.
Nieobecną usprawiedliwioną jest radna Pani Jolanta
Kowol. Powodem nieobecności Pani J. Kowol jest uczestnictwo w sesji Rady
Powiatu Gliwickiego, w związku ze zwycięstwem sołectwa Stanica w konkursie
zorganizowanym w ramach programu „Odnowa Wsi”.
2.
Przyjęcie porządku obrad.
Zaproponowany przez Przewodniczącego Rady porządek
obrad dzisiejszej sesji Rada przyjęła jednogłośnie.
3.
Przyjęcie protokołu z
poprzedniej sesji.
Pani Aleksandra Rusin wskazała, że w pkt. 17
protokołu należy dokonać korekty w nazwie funkcji pełnionej przez Pana Winfryda
Ficoń, bowiem prawidłowo winna ona brzmieć: Kierownik Gminnej Świetlicy
w Pilchowicach.
Po wprowadzeniu ww. poprawek Protokół Nr X/03 z
sesji z dnia 16 października Rada przyjęła jednogłośnie.
4.
Powołanie Komisji Uchwał i
Wniosków.
Rada jednogłośnie powołała Komisję Uchwał i Wniosków
w składzie radnych:
ð Przewodniczący - Pan Krzysztof Waniczek
ð Członek - Pani Aleksandra Czechowska-Gąbka
ð Sekretarz - Pan Rajnard Dyrszka
5.
Wniosek Skarbnika
w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie gminy na rok 2003.
Głos w tej sprawie zabrał Pan Skarbnik, który powiedział m.in.:
Projekt uchwały w przedmiotowej sprawie przewiduje dwa rodzaje zmian:
– Pierwsza z nich polega na zwiększeniu budżetu zarówno po stronie dochodów i wydatków o kwotę 15 423 złotych.
Zwiększenie dochodów jest konsekwencją otrzymania z budżetu państwa części ogólnej subwencji rekompensującej dla gmin.
Natomiast po stronie dochodów proponuje się dokonać zmiany polegającej na zwiększeniu dochodu o wyżej wskazaną kwotę w dziale „Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa” z przeznaczeniem na wydatki bieżące ochotniczych straży pożarnych.
– Druga zmiana polega na dokonaniu przesunięć w planie wydatków między działami:
Ø w dziale „Oświata i wychowanie” zmniejszyć w przedszkolach przy szkołach podstawowych wydatki bieżące przeznaczone na wynagrodzenie osobowe pracowników o kwotę 30 000 zł. zwiększając jednocześnie o wskazaną kwotę wydatki bieżące przeznaczone na wynagrodzenie osobowe pracowników w przedszkolach nie funkcjonujących w ramach zespołów szkolno-przedszkolnych.
Ø w dziale „Gospodarka komunalna i ochrona środowiska” zmniejszyć o kwotę 14 000 zł. wydatki bieżące na tzw. pozostałą działalność (która w tym przypadku wiąże się z pokryciem kosztów zatrudnienia higienistki szkolnej) przesuwając ww. kwotę do działu „Ochrona zdrowia”, celem pokrycia wydatków bieżących na lecznictwo ambulatoryjne, a dokładnie na pokrycie kosztów wynagrodzenia higienistki szkolnej. Okazało się bowiem, że higienistka aby nie utracić uprawnień wykonywania zawodu pielęgniarki musi być zatrudniona w placówce świadczącej usługi medyczne.
Wyjaśnień w tej sprawie udzielił Pan Skarbnik, który
powiedział m.in.:
Wzory formularzy w stosunku do roku ubiegłego praktycznie
nie uległy zmianie za wyjątkiem dodania w formularzach: „Informacja na
podatek od nieruchomości” oraz „Deklaracja na podatek od nieruchomości” w pkt.
C.1 3 zapisu: „... w tym zajęte na prowadzenie odpłatnej statutowej
działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego”, który
to zapis w konsekwencji został również zawarty w pkt. C.3.
Wprowadzenie powyższego zapisu jest dostosowaniem wzoru
formularza do wymogów ustawowych.
Z uwagi na brak pytań w tym temacie Przewodniczący
Komisji Uchwał i Wniosków Pan Krzysztof Waniczek odczytał projekt uchwały Nr
XI/70/03, po czym zostało przeprowadzone głosowanie, w następstwie którego
uchwała została przyjęta jednogłośnie.
Pan Skarbnik omawiając ww. temat powiedział m.in.:
Stawki podatku od nieruchomości proponujemy utrzymać na tym samym poziomie co w roku ubiegłym.
Jedyna proponowana zmiana dotyczy wprowadzenia dodatkowej kategorii budynków tzw. budynków pozostałych, które nie są ani budynkami gospodarczymi, ani stodołami, ani garażami wolnostojącymi. Budynki te proponuje się objąć najwyższą stawką podatku tj. równą 5,82 zł/m2.
Wskazana kategoria została wprowadzona – kontynuuje Pan Skarbnik – ponieważ zdarzało się, że mieszkańcy chcąc uniknąć zapłacenia podatku oświadczali, że ich budynek nie spełnia funkcji żadnego z budynków opisanych w uchwale.
Projekt uchwały przewiduje również przypadki zwolnienia z podatku od nieruchomości.
Z uwagi na fakt, iż wprowadzony do projektu zapis, na mocy którego zwolnione zostałyby w roku 2004 z podatku od nieruchomości budynki przeznaczone na działalność w zakresie świadczenia usług zdrowotnych przez zakłady publiczne nie stanowiące własności Gminy, budził dużo kontrowersji na posiedzeniach Komisji problemowych, dlatego też na dzisiejszą sesję zostały przygotowane dwa projekty uchwały w przedmiotowym temacie. Jeden z nich przewiduje możliwość zwolnienia z podatku od nieruchomości budynki przeznaczone na ww. działalność, zaś drugi takowej ewentualności nie przewiduje.
W tym miejscu głos zabrał Przewodniczący Rady, który poinformował, że przyjęcie owego zapisu będzie skutkował zwolnieniem z podatku od nieruchomości budynków, w których usługi zdrowotne świadczy Szpital Chorób Płuc im. Św. Józefa w Pilchowicach.
Następnie Przewodniczący Rady zwrócił się do Pana Skarbnika z zapytaniem o wysokość kwoty, którą Szpital winien uiścić za podatek od nieruchomości.
Pan Skarbnik: Kwota ta wynosi około 17 tys. złotych.
Pani Aleksandra Rusin: Czy proponowany zapis obejmuje tylko podmioty publiczne, czy też na jego mocy z podatku od nieruchomości zostaną zwolnione również podmioty niepubliczne.
Przewodniczący Rady: Zapis ten wskazuje, że zwolnione z omawianego podatku zostaną tylko podmioty publiczne świadczące usługi zdrowotne, co w odniesieniu do naszej Gminy dotyczy jedynie Szpitala Chorób Płuc w Pilchowicach.
Pan Paweł Fibic: Jako Przewodniczący Komisji Porządku Publicznego, Ochrony Środowiska, Zdrowia i Opieki Społecznej pragnę jedynie nadmienić, iż członkowie wyżej wskazanej Komisji opowiedzieli się za wprowadzeniem zapisu, na mocy którego Szpital zostanie zwolniony w nadchodzący roku z podatku od nieruchomości we wskazanym zakresie.
Pan Krzysztof Twardawa przypomniał jedynie, że w sytuacji, gdy Rada Gminy nie wyrazi woli przyjęcia takowego zapisu, to Wójt na mocy przyznanych kompetencji może podjąć decyzję o zwolnieniu Szpitala z podatku od nieruchomości za budynki przeznaczone na działalność w zakresie świadczenia usług zdrowotnych.
Przewodniczący Rady: Moim zdaniem nie możemy „bawić się w kotka i myszkę”, bo jeśli chcemy, aby Szpital został zwolniony z podatku od nieruchomości, to zróbmy to teraz.
W związku z powyższym proponuję, aby poddać pod głosowanie projekt zawierający zapis, na mocy którego zwolnione zostałyby w roku 2004 z podatku od nieruchomości budynki przeznaczone na działalność w zakresie świadczenia usług zdrowotnych przez zakłady publiczne nie stanowiące własności Gminy.
W następstwie wypowiedzi Przewodniczącego Rady został odczytany przez przedstawiciela Komisji Uchwał i Wniosków Pana Rajnarda Dyrszka projekt uchwały zawierający zapis o zwolnieniu z podatku od nieruchomości budynków przeznaczonych na działalność w zakresie świadczenia usług zdrowotnych przez zakłady publiczne nie stanowiące własności Gminy. W wyniku głosowania projekt uchwały w ww. sprawie został przyjęty przy dwóch głosach wstrzymujących się (Pani Kornelia Sosna i Pan Bogusław Jania).
Głos w tej sprawie zabrała Pan Skarbnik, który w swej wypowiedzi powiedział m.in.:
Ustawodawca przewidział możliwość wprowadzenia uchwałą Rady Gminy opłaty administracyjnej, która jest pobierana za czynności nie objęte opłatą skarbową. Jedną z takich czynności jest wydanie poświadczenia o prowadzeniu gospodarstwa rolnego, które to poświadczenie zostało przewidziane w art. 7 ust. 1 ustawy o kształtowaniu ustroju rolnego.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami górna stawka tej opłaty może wynosić 192,15 zł., zaś przygotowany projekt uchwały określa ją w wysokości 15 złotych.
Po odczytaniu przez przedstawiciela Komisji Uchwał i Wniosków Panią Aleksandrę Czechowską-Gąbka projektu uchwały Nr XI/72/03, Przewodniczący Rady przeprowadził głosowanie, w następstwie którego stwierdził, że uchwała została przyjęta przy jednym głosie „wstrzymującym się” (Pani A. Rusin).
Wyjaśnień w tej sprawie udzielił Pan Skarbnik, który w swej wypowiedzi powiedział m.in.:
Proponuje się obniżyć stawkę dobową ww. opłaty z 25 zł na 5 złotych. Ponadto projekt uchwały zakłada również, że inkasentem tej opłaty zostanie pracownik Urzędu Gminy Pani Maria Wymysło, która będzie otrzymywała (jako inkasent opłaty targowej) wynagrodzenie w wysokości 10% od skasowanej kwoty.
Następnie przedstawiciel Komisji Uchwał i Wniosków
Pan Krzysztof Waniczek odczytał projekt uchwały Nr XI/73/03, który Rada
przyjęła jednogłośnie.
W tym momencie radna Pani Jolanta Kowol przybyła na
dzisiejszą sesję Rady Gminy Pilchowice.
Wyjaśnień w tej sprawie udzielił Pan Skarbnik, który w swej wypowiedzi powiedział m.in.:
Proponuje się utrzymać stawkę ww. podatku na tym samym poziomie co w roku 2003, tj. 6 złoty od każdego posiadanego psa. Podatek ten winien być uiszczany u poszczególnych sołtysów do dnia 30 czerwca. Wynagrodzenie za inkaso proponuje się również utrzymać na dotychczasowym poziomie tj. 10% od skasowanej kwoty.
Po odczytaniu przez przedstawiciela Komisji Uchwał i
Wniosków Pana Rajnarda Dyrszka projektu uchwały Nr XI/74/03,
Przewodniczący Rady przeprowadził głosowanie, w następstwie którego
stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie.
Głos w przedmiotowej sprawie zabrał Pan Wójt, który
poinformował zebranych, że projekt uchwały zakłada utrzymanie odpłatności za
wywóz odpadów komunalnych na dotychczasowym poziomie.
Ponadto w dalszym ciągu zostanie utrzymana taka sama
częstotliwość wywozu, tj.:
- wywóz
odpadów niesegregowanych będzie odbywać się co miesiąc,
- wywóz
odpadów wysegregowanych będzie odbywać się co kwartał.
Pan Wójt poinformował również, że poczyni wszelkie starania, by uwagi podniesione na posiedzeniach Komisji zostały wcielone w życie. Uwagi te dotyczyły przede wszystkim możliwości dostarczenia we własnym zakresie przez mieszkańców Gminy worków z wysegregowanymi odpadami na teren RSP „Przełom”.
Następnie Przewodniczący Rady poinformował sołtysów, że koszt wywozu odpadów nie uległ podwyższeniu dzięki wprowadzeniu segregacji odpadów opakowaniowych, prosząc jednocześnie, aby tę informację przekazali mieszkańcom naszej Gminy.
W dalszej części spotkania głos zabrał Pan Rajnard
Dyrszka, który wyraził opinię, iż odbieranie odpadów wysegregowanych raz na
kwartał, to stanowczo zbyt rzadko. Zdaniem Radnego mieszkańcy zniechęcą się do
segregacji, gdy jej konsekwencją w dalszym ciągu będzie gromadzenie tych
odpadów przez cały kwartał.
Pan Wójt: Zdania na temat zwiększenia częstotliwości
wywozu odpadów wysegregowanych są podzielone. Osobiście nie spotkałem się
jeszcze z zarzutami mieszkańców Gminy jakoby obecnie odpady opakowaniowe były
zbyt rzadko wywożone, w konsekwencji czego mają oni problemy z nadmiarem
gromadzonych śmieci.
Nie mniej jednak – jak już podkreślałem – dołożę
wszelkich starań, aby mieszkańcy, którzy nie są w stanie gromadzić na
swojej nieruchomości zebranych odpadów opakowaniowych, mogli worki z tymi
odpadami przywieść we własnym zakresie na teren Rolniczej Spółdzielni Produkcyjnej
„Przełom” w Pilchowicach.
Pan Rajnard Dyrszka: Nie przekonuje mnie
argumentacja Pana Wójta i w dalszym ciągu podtrzymuję swoje stanowisko, że
utrzymanie obecnej częstotliwości wywozów tych odpadów, zniechęci mieszkańców
do segregacji odpadów.
Pan Krzysztof Twardawa włączając się do powyższej
polemiki wskazał, że na posiedzeniu Komisji Rolnictwa, Rozwoju Gospodarczego,
Budżetu i Finansów temat ten był szeroko dyskutowany. W następstwie
dyskusji członkowie Komisji stwierdzili, iż problemy z wygospodarowaniem miejsca
na gromadzenie zebranych odpadów wysegregowanych mają tylko nieliczne
jednostki, zaś zwiększenie częstotliwości ich wywozu podniesie koszty, które
ponieść będą musieli wszyscy mieszkańcy.
Pani Aleksandra Rusin: Jestem zdania, że każdy z
Panów: zarówno Pan Dyrszka, jak i Pan Twardawa mają rację, jednakże jako sołtys
jestem bardziej skłonna przychylić się do stanowiska Pana Rajnarda Dyrszka,
ponieważ często spotykam się z uwagami mieszkańców na temat częstotliwości
wywozu odpadów wysegregowanych.
Pani Gabriela Malcherczyk: Zgadzam się z Panem R.
Dyrszka, że wywóz odpadów wysegregowanych powinien odbywać się co drugi
miesiąc, ponieważ uważam, że w wyniku tak długiego „przechowywania” tych
odpadów w miejscu gdzie są one gromadzone unosi się nieprzyjemny zapach, który
ulatnia się z worków pomimo tego, iż odpady te są przed wyrzuceniem myte.
Ponadto chciałabym się dowiedzieć ile kosztuje
jednorazowy wywóz śmieci, bo może wzrost opłaty po wprowadzeniu dodatkowych
wywozów odpadów wysegregowanych nie będzie taki duży.
Pan Wójt: Nie dysponuję szczegółowym wyliczeniem ile
kosztuje poszczególny wywóz odpadów, gdyż należności te są regulowane przez
Gminę ryczałtowo.
Pan Rajnard Dyrszka: Sądzę, że nawet gdyby, po
wprowadzeniu wywozu odpadów wysegregowanych co drugi miesiąc, opłata za wywóz
śmieci nieznacznie wzrosła to w dalszej perspektywie czasu efekt takiego
działania i tak byłby bardziej opłacalny.
W tym momencie Pani Aleksandra Rusin złożyła wniosek
formalny, aby omawiany projekt został poddany głosowaniu na następnej sesji. Do
tego czasu Pan Wójt winien sporządzić stosowną kalkulację uwzględniającą
wysokość opłaty za wywóz odpadów od jednego mieszkańca po zwiększeniu
częstotliwości wywozu odpadów wysegregowanych do 6 razy w roku.
Pan Paweł Fibic: Protestuję przeciw przełożeniu tego
tematu na następną sesję, ponieważ później będzie już zbyt późno, aby
zastanawiać się nad ustaleniem harmonogramów wywozu odpadów
w poszczególnych sołectwach. Poza tym już teraz mieszkańcy dopytują się o
to czy harmonogramy te są już opracowane.
Przewodniczący Rady: Przypominam, że zgodnie z Regulaminem Rady nie dyskutuje się nad
złożonymi wnioskami formalnymi, ponieważ takowe wnioski poddaje się jedynie pod
głosowanie.
W związku z powyższym Przewodniczący Rady
przeprowadził głosowanie nad wnioskiem formalnym zgłoszonym przez Panią
Aleksandrę Rusin.
Wynik głosowania przedstawia się następująco:
- liczba
głosów „za” – 7
- liczba
głosów „przeciw” – 7
- liczba
głosów „wstrzymujących się” – 1
Następnie ponownie głos zabrał Przewodniczący Rady,
który stwierdził, że postanawia skorzystać z przysługującego mu prawa, w
myśl którego głos Przewodniczącego Rady jest decydujący w przypadku, gdy w
wynik głosowania nie rozstrzyga danej kwestii.
W związku z powyższym Przewodniczący Rady stwierdził,
że projekt uchwały w sprawie ustalenia odpłatności za wywóz odpadów zostanie
rozpatrzony na sesji grudniowej.
Pan Wójt: Nie jestem przekonany czy faktycznie głos
Przewodniczącego Rady jest decydujący w takiej sytuacji, jaka miała miejsce
przed chwilą.
Przewodniczący Rady podkreślił, że takie rozwiązanie
jest zgodne z prawem.
Pan Wójt zobowiązał się do sporządzenia na następną
sesję odpowiedniej kalkulacji, podkreślając jednocześnie, że – jego zdaniem –
przedstawiony na dzisiejszej sesji projekt uchwały jest najbardziej korzystny z
uwagi na malejące dochody mieszkańców naszej Gminy.
Nie mniej jednak – dodaje Pan Wójt – to Rada
decyduje o wysokości podatków i opłat lokalnych i jeśli radni wyrażą taką wolę
to częstotliwość wywozów odpadów opakowaniowych zostanie zwiększona. Przy czym
należy pamiętać, że w obecnej sytuacji z pewnością podniesie to wysokość
odpłatności za wywóz śmieci, gdyż na obecnym etapie nie uzyskano jeszcze tzw.
efektu samofinansowania się segregacji.
Pan Wójt wyjaśnił, że ograniczenie działalności SP ZOZ Miejsko-Gminnego Ośrodka Zdrowia w Sośnicowicach ma polegać na likwidacji poradni stomatologicznej, której zadania zostaną przejęte przez lekarza, który będzie miał podpisany stosowny kontrakt z Narodowym Funduszem Zdrowia. Po dokonaniu zmiany w formie organizacyjnej usługi będą świadczone w tym samym miejscu i na tym samym sprzęcie co dotychczas. Ponadto nie ulegnie ograniczeniu zakres, dostępność, warunki i jakość rodzajowo oznaczonych świadczeń zdrowotnych realizowanych dotychczas przez tamtejszą poradnię stomatologiczną. Nowy niepubliczny podmiot działający na własny rachunek w warunkach konkurencji zapewni społeczeństwu szerszą dostępność do usług dentystycznych.
Biorąc powyższe pod uwagę – kontynuuje Pan Wójt – jak również fakt, iż Rada Społeczna SP ZOZ-u Miejsko-Gminnego Ośrodka Zdrowia w Sośnicowicach zaakceptowała likwidację poradni stomatologicznej, proponuje się pozytywnie zaopiniować ww. projekt uchwały.
W tym miejscu Przewodniczący Rady zarządził krótką
przerwę, po której wznowił obrady informując radnych, że z uwagi na fakt, iż na
dzisiejszej sesji nie jest obecny żaden z przedstawicieli Powiatu Gliwickiego,
w związku z czym punkt 13 porządku obrad dzisiejszej sesji nie zostanie
omówiony.
14. Informacja Wójta z wykonania uchwał podjętych na poprzedniej sesji i z
pracy w okresie międzysesyjnym.
Na poprzedniej sesji – mówi Pan Wójt – zostały
podjęte następujące uchwały:
−
w
sprawie nadania nazwy ulicom w sołectwach Stanica i Żernica – została przesłana
do Wojewody, który jak dotąd nie wniósł żadnych zastrzeżeń,
−
w
sprawie zawarcia porozumienia z Powiatem Gliwickim na realizację
inwestycji przy drodze powiatowej – w następstwie tej uchwały podpisano stosowne porozumienie z Powiatem
oraz w drodze przetargu wyłoniono wykonawcą chodnika w Wilczy,
−
w
szczegółowych zasad i trybu umarzania, odraczania lub rozkładania na
raty wierzytelności jednostek organizacyjnych gminy, do których nie stosuje się
przepisów ustawy – Ordynacja podatkowa – rozesłano bardzo dużo wezwań do zapłaty zaległych należności, w
konsekwencji czego albo zobowiązania zostają uregulowane, albo wypływają
podania o umorzenie bądź odroczenie spłaty należności,
−
w
sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2003 – uchwała została wcielona w
życie
−
w
sprawie: wyboru ławników do Sądu Okręgowego w Gliwicach na okres
kadencji w latach 2004-2007 oraz wyboru ławników do Sądu Rejonowego w Gliwicach na okres
kadencji w latach 2004-2007 – uchwały zostały przesłane do Sądu Okręgowego w Gliwicach; przy czym
otrzymaliśmy informację Prezesa Sądu Okręgowego w Gliwicach, że zachodzi
potrzeba przeprowadzenia wyborów uzupełniających do Sądu Rejonowego
w Gliwicach w sprawach z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń
społecznych,
−
w
sprawie zmiany Wieloletniego Planu Inwestycyjnego dla Gminy Pilchowice
na lata 2003-2008 –
uchwała została przesłana do Wojewody,
−
w
sprawie podjęcia deklaracji przez Radę Gminy o przeznaczeniu środków
finansowych na 2004-2005 rok na realizację inwestycji pn. „Modernizacja
i rozbudowa oczyszczalni ścieków typu BIOBLOK Q-200 m3/dobę,
oraz budowę sieci kanalizacji sanitarnej I etap w Żernicy” w ramach
Wieloletniego Planu Inwestycyjnego – uchwała została przesłana do Wojewody.
Następnie Pan Wójt poinformował zebranych o niżej
wymienionych sprawach, mających miejsce w okresie międzysesyjnym:
Zostały wydane następujące
zarządzenia Wójta:
ü w sprawie zmian w układzie
wykonawczym budżetu gminy,
ü w sprawie zmian w budżecie
gminy na rok 2003 (zmniejszono dochód o 115 542 zł.).
−
Rozstrzygnięto
przetargi na:
ü sprzedaż działek gminnych –
ogółem sprzedano grunt rolny w Wilczy o powierzchni 6 ha oraz 21 działek;
do sprzedania pozostało 6 działek (przetarg w tym przedmiocie odbędzie się
w styczniu),
ü budowę chodnika w Wilczy –
wygrała firma Remontowo-Budowlana Krzysztof Ogrodowski z Rybnika
(oferowana cena: 89 944,13 zł.).
W związku z dużą liczbą
pytań dotyczących przetargu na modernizację Ośrodka Zdrowia w Wilczy termin
składania ofert został przesunięty do dnia 11 grudnia br.
Ogłoszono przetarg na
„Modernizację i rozbudowę oczyszczalni ścieków oraz budowę sieci kanalizacji
sanitarnej – I etap w Żernicy” – termin składania ofert upływa 2 lutego 2004
roku. Przetarg ten został objęty klauzulą zawieszalności, dzięki której w
przypadku, gdy nie otrzymamy środków z SAPARD-u, przetarg ten może nie dojść do
skutku (nawet w przypadku otwarcia kopert z ofertami).
Sołectwo Stanica zdobyło I
miejsce w konkursie ogłoszonym w ramach „Programu Odnowy Wsi”.
Odbył się przegląd chórów w
Toszku. Ogółem wzięło w nim udział 11 chórów, w tym trzy z terenu Gminy
Pilchowice, tj. chór Wilczanki z
Wilczy, Chór Św. Miachała z Żernicy
oraz chór Gimnazjum z Żernicy (chóry z Żernicy są prowadzone przez Panią
Gabrielę Malcherczyk).
−
Toczą
się rozgrywki Gminnej Ligi Tenisa Stołowego.
−
W
dniach 13 – 14 grudnia br. w szkole w Żernicy odbędzie się Powiatowy Turniej
Tenisa Stołowego. (Pan Rajnard Dyrszka dodał, że plakaty informujące o tym
przedsięwzięciu zostaną rozwieszone jutro)
Pani Aleksandra Rusin: Czy mogłabym się dowiedzieć
jakie były ceny sprzedanych: działek budowlanych w Nieborowicach oraz gruntu
rolnego w Wilczy.
Pan Wójt: Nie jestem teraz w stanie dokładnie
odpowiedzieć na to pytanie, a nie chciałbym wprowadzać Panią w błąd. Aczkolwiek
szczegółowe informacje w tym temacie można uzyskać w Urzędzie Gminy.
Pani Mieczysława Gogulla: Czy nowymi właścicielami
tych działek są mieszkańcy Gminy, czy może raczej osoby spoza naszego terenu?
Pan Wójt: Nie znam wszystkich, ale w głównej mierze
nabywcami działek są osoby spoza terenu Gminy.
15. Wnioski i zapytania radnych.
Pan Paweł Fibic: Chciałbym uzyskać odpowiedź na
pytanie: czy można budować budynki na działce rolnej, której powierzchnia
wynosi powyżej 1 ha i jest gospodarstwem?
Pan Wójt: Sprawa, do której nawiązuje Pan poprzez to
pytanie jest o wiele bardziej skomplikowana.
Pan Alfred Wilczek: Chciałbym dowiedzieć się coś na
temat przystąpienia do sporządzenia projektu chodnika w Leboszowicach.
Pan Wójt: Pamiętam o tej sprawie, aczkolwiek
wszystko jest uzależnione od projektu budżetu.
Pani Jolanta Kowol najpierw wyraziła nadzieję, że
Pan Wójt nie zapomina również o chodniku w Stanicy, a następnie wyraziła
podziękowania:
-
dla
Wójta - za pięknie wykonaną ulicę Leśną
w Stanicy,
-
dla
gminnej brygady drogowej – za zlikwidowanie zalewiska obok kapliczki
znajdującej się przy ulicy Gliwickiej w Stanicy.
Na zakończenie Przewodniczący Rady zwrócił się do
Wiceprzewodniczącego Pana Krzysztofa Szwanda z prośbą o odczytanie zaproszenia
Kurii Diecezjalnej w Gliwicach na „Adwentowe Godziny Skupienia”.
Wyżej wskazane spotkanie rozpocznie się 20 grudnia o
godzinie 1000 w parafii pod wezwaniem Św. Anny w Zabrzu.
14. Zamknięcie obrad.
Niniejszą sesję rozpoczętą o godzinie 1600
w budynku Przedszkola w Nieborowicach Przewodniczący Rady Pan Krystian Gogulla
zakończył o godzinie 1750.
Na tym protokół zakończono.
Sporządziła:
Maria Wymysło