P R O T O K Ó Ł  Nr   XXX/05

z obrad sesji Rady Gminy Pilchowice

w dniu 1 grudnia 2005 roku

 

1.      Otwarcie obrad sesji i stwierdzenie prawomocności do podejmowania uchwał.

Posiedzenie otworzył i prowadził Przewodniczący Rady Gminy Pan Krystian Gogulla.

Przewodniczący przywitał zebranych:

ð     Radnego Powiatu Gliwickiego: Pana Winfryda Ficoń,

ð     Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej: Pana Krzysztofa Szwanda,

ð     Radnych Gminy,

ð     Sołtysów,

ð     Wójta,

ð     Z – cę Wójta,

ð     Skarbnika Gminy,

ð     Pracowników Urzędu Gminy.

Na podstawie listy obecności Przewodniczący stwierdził, iż na ustawowy skład 15 Radnych wszyscy są obecni, zatem na posiedzeniu można podejmować prawomocne uchwały.

Następnie Przewodniczący Rady poinformował zebranych, iż Radny Powiatu Gliwickiego Pan Marian Sadecki przybędzie na dzisiejszą sesję Rady Gminy Pilchowice z opóźnieniem, w związku z tym punkt 5 porządku obrad zostanie omówiony w późniejszym czasie.

 

2.      Przyjęcie porządku obrad.

Zaproponowany przez Przewodniczącego Rady porządek obrad dzisiejszej sesji Rada przyjęła jednogłośnie.

 

3.      Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

Protokół z poprzedniej sesji Rada przyjęła jednogłośnie.

 

4.      Powołanie Komisji Uchwał i Wniosków.

Rada jednogłośnie powołała Komisję Uchwał i Wniosków w składzie radnych:

ð     Przewodniczący               - Pani Józefa Margiciok

ð     Członek                           - Pani Maria Kaszek

ð     Sekretarz                         - Pan Krzysztof Twardawa

 

6.      Informacja Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej w sprawie regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków.

 

Wyżej wymieniony temat został przedstawiony przez Pana Krzysztofa Szwanda, który zwrócił się do zebranych mówiąc:

W związku z nowelizacją ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków Zakład Gospodarki Komunalnej zobowiązany został do przedstawienia Radzie Gminy w ciągu 3 miesięcy od daty wejścia w życie ww. ustawy regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Pilchowice. Projekt uchwały był szczegółowo omawiany na posiedzeniach Komisji Problemowych. Po wczorajszym posiedzeniu Komisji Rolnictwa, Rozwoju Gospodarczego, Budżetu i Finansów zmieniła się treść paragrafu 3 pkt 1, który brzmi następująco:

„Zdolności dostawcze sieci oraz przyłącza wodociągowego zapewniając dostawę wody do odbiorcy o parametrach technicznych zgodnych z obowiązującymi przepisami i w ilości określonej w umowie”.

Pozostałe zapisy regulaminu – kontynuuje Dyrektor – pozostały bez zmian w tej formie, w której zostały Państwu dostarczone.

 

Z uwagi na brak pytań w tym temacie Przewodnicząca Komisji Uchwał i Wniosków Pani Józefa Margiciok odczytała projekt uchwały Nr XXX/210/05, po czym zostało przeprowadzone głosowanie, w następstwie którego uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

7.      Informacja Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej w sprawie ustalenia wysokości rocznej stawki opłat za wywóz odpadów komunalnych na terenie Gminy Pilchowice obowiązującej w 2006 roku.

 

Pan Krzysztof Szwanda omawiając ww. temat powiedział m.in.:

Projekt uchwały zakłada ustalenie na rok 2006 górnych rocznych stawek opłat netto za wywóz odpadów komunalnych na terenie Gminy Pilchowice:

-        od gospodarstw domowych                                                35,05 zł od osoby

 

-        od działalności gospodarczej:

     placówki usług bytowych                                     123,00 zł od każdej placówki

 

     usługi motoryzacyjne i inne
oraz placówki handlowe jednoosobowe
i mała gastronomia                                               193,00 zł

 

     placówki handlowe wieloosobowe
i gastronomia                                                       351,00 zł

 

     hurtownie i działalność produkcyjna                     439,00 zł

Analizując powyższe można stwierdzić, iż średni wzrost cen kształtuje się pomiędzy 6,2% – 6,5%. Projekt uchwały również szczegółowo omawiany był na posiedzeniach Komisji Problemowych. Nie mniej jednak jeżeli mają Pastwo wątpliwości w tym temacie, to postaram się je wyjaśnić.

 

Pan Krzysztof Twardawa: Czy jest taka możliwość, by podnieść wysokość rocznej stawki opłat za wywóz odpadów komunalnych osobno zakładom produkcyjnym, prowadzącym działalność na terenie Gminy Pilchowice?

 

Pan Krzysztof Szwanda: Zarówno hurtownie jak i działalność produkcyjna zostały uwzględnione w jednej grupie, w związku z czym, stawka opłat za wywóz odpadów komunalnych na terenie Gminy Pilchowice od ww. działalności gospodarczych jest taka sama.

 

W dalszej części spotkania Przedstawiciel Komisji Uchwał i Wniosków Pani Maria Kaszek odczytała projekt uchwały Nr XXX/211/05, który w wyniku głosowania został przyjęty przez Radę jednogłośnie.

 

8.      Informacja Wójta w sprawie ustalenia regulaminów określających wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków do wynagrodzeń i nagród dla nauczycieli wszystkich szczebli awansu zawodowego zatrudnionych w szkołach i przedszkolach prowadzonych przez Gminę Pilchowice.

 

Wyjaśnień w przedmiotowej sprawie udzielił Pan Wójt mówiąc:

Rada Gminy Pilchowice zobowiązana jest co roku do ustalenia regulaminów określających wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków do wynagrodzeń i nagród dla nauczycieli. Jednocześnie doceniając pracę proponuje się dokonanie jednej zmiany,   a mianowicie podniesienie dodatku funkcyjnego dla dyrektorów. Warte podkreślenie to fakt, iż stawka przyznawania tegoż dodatku dla nauczycieli od 7 lat nie była zmieniana. Pozostałe załączniki regulaminu nie uległy zmianie.

Pani Aleksandra Rusin: Czy na terenie Gminy Pilchowice są klasy, w których liczebność dzieci nie przekracza 15 uczniów?

 

Pan Wójt: Tak, sytuacja taka występuje w Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Stanicy.

 

Pani Aleksandra Rusin: Na jakich zasadach określone zostały stawki dodatku funkcyjnego, biorąc pod uwagę sytuację, gdzie w Żernicy jest klasa, do której uczęszcza 17 uczniów.

 

Pan Wójt: Kryteria przyznawania dodatku funkcyjnego dla nauczycieli w zależności od liczby dzieci zostały przedstawione Dyrektorom poszczególnych placówek oświatowych i żadnych uwag nie zgłoszono.

 

Pani Aleksandra Rusin: Na posiedzeniu Komisji Porządku Publicznego, Ochrony Środowiska i Opieki Społecznej zostaliśmy zapoznani tylko z 1 załącznikiem?

 

Przewodniczący Rady Pan K. Gogulla: Gdyż pozostałe załączniki nie uległy zmianie.

 

Następnie Przewodnicząca Komisji Uchwał i Wniosków Pani Józefa Margiciok odczytała projekt uchwały Nr XXX/212/05, który w wyniku glosowania został przyjęty przy jednym głosie wstrzymującym się (Pani A. Rusin).

 

9.      Informacja Wójta w sprawie zmiany Uchwały Nr XXIV/166/05 z dnia 10 marca 2005 roku.

 

Głos w tej sprawie zabrał Pan Wójt, który w swej wypowiedzi powiedział m.in.:

Projekt uchwały był szczegółowo omawiany na posiedzeniach Komisji Problemowych. Przypomnę zatem jedynie, iż zakłada on zmianę treści paragrafu 1 podjętej przez Radę Gminy Pilchowice Uchwały Nr XXIV/166/05 z dnia 10 marca 2005 roku, który otrzymuje brzmienie:

„Wyrazić zgodę na zawarcie porozumienia z Województwem Śląskim w zakresie realizacji zadania: projekt i budowa chodnika w ciągu drogi wojewódzkiej nr 921.”

Jeżeli projekt przedmiotowej uchwały zostanie przez Radę przyjęty – kontynuuje Pan Wójt – wówczas przystąpimy do opracowania projektu chodnika w sołectwie Stanica, którego koszt wynosi ok. 25 tys. zł, jest wtedy szansa na jego realizację w 2006 r. W dalszej części mogłyby być wykonane projekty chodników (droga wojewódzka) w Pilchowicach i Kuźni Nieborowskiej, a ich realizacja w 2007 r.

 

W dalszej części spotkania Przedstawiciel Komisji Uchwał i Wniosków Pani Maria Kaszek odczytała projekt uchwały Nr XXX/213/05, który w wyniku głosowania został przyjęty przez Radę jednogłośnie.

 

10.  Informacja Skarbnika w sprawie ustalenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2006 rok na terenie Gminy Pilchowice.

 

Pan Skarbnik omawiając ww. temat powiedział m.in.:

Projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2006 rok na terenie Gminy Pilchowice zakłada wzrost przedmiotowego podatku średnio o 2,5% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Ponadto dokonano zmiany poprzez wykreślenie zwolnienia z podatku od nieruchomości budynków przeznaczonych na działalność w zakresie świadczenia usług zdrowotnych przez zakłady publiczne. Roczne stawki przedmiotowego podatku zostały szczegółowo omówione na posiedzeniach Komisji Problemowych, a następnie zostaną odczytane przez Przedstawiciela Komisji Uchwał i Wniosków.

 

Z uwagi na brak pytań w tym temacie Przewodnicząca Komisji Uchwał i Wniosków Pani Józefa Margiciok odczytała projekt uchwały Nr XXX/214/05, po czym zostało przeprowadzone głosowanie, w następstwie którego uchwała została przyjęta jednogłośnie.

11.  Informacja Skarbnika w sprawie określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych.

 

Wyjaśnień w przedmiotowej sprawie udzielił Pan Skarbnik mówiąc:

Zgodnie z nowelizacją ustawy – Ordynacja podatkowa, podstawy opodatkowania, kwoty podatków, odsetki za zwlokę, opłaty prolongacyjne, oprocentowanie nadpłat oraz wynagrodzenia przysługujące płatnikom zaokrągla się do pełnych złotych, w ten sposób, że końcówki kwot wynoszące mniej niż 50 groszy pomija się, a końcówki kwot wynoszące 50 i więcej groszy podwyższa się do pełnych złotych.

Względem roku poprzedniego doszło jeszcze do jednej zmiany – zamiast trzech informacji oddzielnie dla podatku od nieruchomości, podatku rolnego i leśnego została wprowadzona jedna informacja odnosząca się do tych wymienionych podatków.

 

Z uwagi na fakt, iż Radni nie wyrazili woli podjęcia dyskusji w przedmiotowej sprawie Przewodniczący Rady oddał głos Komisji Uchwał i Wniosków.

 

Następnie Przedstawiciel Komisji Uchwał i Wniosków Pan Krzysztof Twardawa odczytał projekt uchwały Nr XXX/215/05, który w wyniku głosowania został przyjęty przez Radę jednogłośnie.

 

W związku z przybyciem Radnego Powiatowego Pana Mariana Sadeckiego rozpoczęto omawianie punktu 5 porządku obrad sesji Rady Gminy Pilchowice – Informacji o działaniach Powiatu Gliwickiego.

 

5.      Informacja o działaniach Powiatu Gliwickiego

 

W imieniu Radnych Powiatowych głos zabrał Pan Marian Sadecki, który przekazał zebranym informację na temat działań podejmowanych przez Powiat Gliwicki, w wyniku których:

         W dniu 24 listopada br. zorganizowano wyjazdową sesję Rady Powiatu Gliwickiego, która odbyła się w Świetlicy w Nieborowicach, w trakcie której m.in. podjęto uchwałę w sprawie przyznania nagrody „Bene Meritus” w 2005 r.

         W najbliższych dniach Powiat Gliwicki gościć będzie delegację z Hrabstwa Denbigshire z Walii

         W dalszym ciągu realizowany jest remont Starostwa Powiatowego.

         W Wielowsi odbyło się spotkanie gmin biorących udział w programie LEADER+, w której udział wzięli przedstawiciele Gminy Pilchowice.

         Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Gmin Powiatu Gliwickiego organizuje trzeci koncert charytatywny „Dary Serc” pod patronatem Starosty Gliwickiego i Prezydenta Miasta Knurowa w dn. 10 grudnia 2005 r. w Domu Kultury w Szczygłowicach. W trakcie koncertu prowadzona będzie sprzedaż wystawianych prac, wykonanych przez pensjonariuszy Domów Pomocy Społecznej z Sośnicowic, Kuźni Nieborowskiej, Pilchowic i „Caritas” w Wiśniczu oraz podopiecznych Ośrodka Caritas z Knurowa. W ramach akcji rozprowadzane są również cegiełki.

Na zakończenie swej wypowiedzi Radny Powiatu Gliwickiego poinformował, iż jest w posiadaniu pisemnych odpowiedzi od Pana W. Dombek na pytania z poprzedniej sesji Pani A. Rusin oraz Pana R. Dyrszki.

 

W dalszej części spotkania głos zabrał Pan Winfryd Ficoń, który poinformował zebranych o następujących sprawach:

         Została złożona interpelacja w sprawie budynku po kolei wąskotorowej w Nieborowicach – Starostwo wystosowało pismo do PKP – do dnia dzisiejszego nie otrzymano odpowiedzi.

         16 grudnia br. odbędzie się posiedzenie Rady Społecznej przy ZOZ Knurów; informacje z tego spotkania Radny Powiatu Gliwickiego przekaże na następnej sesji.

         Odbył się IV Konkurs Wiedzy o Powiecie Gliwickim pod hasłem „Piękne 700 – letnie”, w trakcie którego uczniowie w Żernicy i Wilczy zajęli 6 miejsce – gratulacje należą się zarówno uczniom, jak i nauczycielom.

 

Pani Jolanta Kowol: Chciałabym poinformować, iż 7 grudnia br. w Sośnicowicach (Aula w Gimnazjum) o godz. 1730 odbędzie się spotkanie informacyjne nt. projektu „Spichlerz Górnego Śląska: edukacja, innowacja i rozwój”. Sądzę, iż sołtysi i radni z terenu Gminy Pilchowice powinni wziąć udział w tym spotkaniu.

 

W tym miejscu Przewodniczący Rady zarządził krótką przerwę, po której wznowił obrady zapowiadając kolejny temat.

 

12.  Informacja Skarbnika w sprawie podatku od środków transportowych na rok 2006.

 

Ww. tematy przedstawił Radnym Skarbnik Pan Aleksander Jakubek, który powiedział m.in.:

Projekt uchwały w sprawie podatku od środków transportowych na rok 2006 zakłada wzrost przedmiotowego podatku średnio o 2,5% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Podatek od środków transportowych jest jednym z bardziej skomplikowanych podatków. Pojawiają się tutaj zarówno stawki minimalne, jak i maksymalne, w których muszą się mieścić stawki określone przez Radę Gminy. Projekt uchwały zawiera również stawki, które nie obowiązywały w roku bieżącym i w tych też przypadkach nie można mówić, że wzrost nastąpił o 2,5%.

 

Radni nie wnieśli uwag do przedstawionego projektu uchwały.

 

W dalszej części spotkania Przedstawiciel Komisji Uchwał i Wniosków Pan Krzysztof Twardawa odczytał projekt uchwały Nr XXX/216/05, który w wyniku głosowania został przyjęty przez Radę jednogłośnie.

 

13.  Informacja Skarbnika w sprawie ustalenia podatku od posiadania psów na terenie Gminy Pilchowice.

 

Wyżej wymieniony temat został przedstawiony przez Pana Skarbnika, który zwrócił się do zebranych mówiąc:

Projekt uchwały w sprawie ustalenia podatku od posiadania psów na terenie Gminy Pilchowice zakłada wzrost tegoż podatku w stosunku do roku bieżącego i wynosi 10 zł od każdego posiadanego psa. Podobnie jak w roku bieżącym projekt uchwały zakłada, że inkasentami tegoż podatku będą sołtysi sołectw Gminy Pilchowice.

 

Po odczytaniu przez Przewodniczącą Komisji Uchwał i Wniosków Panią Józefę Margiciok projektu uchwały Nr XXX/217/05, Przewodniczący Rady przeprowadził głosowanie, w następstwie którego stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

14.  Informacja Skarbnika w sprawie ustalenia wysokości opłaty administracyjnej.

 

Głos w tej sprawie zabrał Pan Skarbnik, który w swej wypowiedzi powiedział m.in.:

Projekt uchwały zakłada, że w roku 2006 opłata administracyjne pobierana będzie tylko i wyłącznie za wydane wyrysy i wypisy z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Pilchowice:

-        za jedną stronę formatu  A –  4                                                           5,00 zł

-        za  jedną stronę formatu  A – 3                                                         10,00 zł

 

Z uwagi na brak pytań w tym temacie Przedstawiciel Komisji Uchwał i Wniosków Pani Maria Kaszek odczytała projekt uchwały Nr XXX/218/05, który w wyniku głosowania został przyjęty przez Radę jednogłośnie.

 

15.  Informacja Skarbnika w sprawie ustalenia opłaty targowej na terenie Gminy Pilchowice.

 

Pan Skarbnik omawiając ww. temat powiedział m.in.:

Projekt uchwały przewiduje, że dzienna stawka opłaty targowej utrzymana zostanie na poziomie roku bieżącego – 5 zł. Zmiana w stosunku do roku bieżącego dotyczy inkasentów tejże opłaty. Inkasentami opłaty targowej ustala się:

- na terenie sołectwa Pilchowice – Panią Katarzynę Pels i Panią Marię Wymysło – pracowników Urzędu Gminy Pilchowice,

- na terenie pozostałych sołectw Gminy Pilchowice – sołtysów.

 

Radni nie wnieśli uwag do przedstawionego projektu uchwały.

 

Następnie Przedstawiciel Komisji Uchwał i Wniosków Pan Krzysztof Twardawa odczytał projekt uchwały Nr XXX/219/05, który w wyniku głosowania został przyjęty przez Radę jednogłośnie.

 

16.  Wniosek Skarbnika w sprawie zmian w budżecie na rok 2005.

 

Ww. temat przedstawił Radnym Pan Skarbnik, który powiedział m.in.:

Projekt uchwały w przedmiotowej sprawie przewiduje:

        Zmniejszyć wydatki budżetu gminy o kwotę 1.950.286 zł:

Ø      w dziale „Oświata i wychowanie” – Szkoły podstawowe – zmniejszyć wydatki majątkowe o kwotę 150.000 zł,

Ø      w dziale „Gospodarka komunalna i ochrona środowiska” – Gospodarka ściekowa i ochrona wód – zmniejszyć wydatki majątkowe o kwotę 1.800.286 zł.

        Zmniejszyć dochody budżetu gminy o kwotę 150.000 zł:

Ø      w dziale „Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem”

-         Wpływy z opłaty eksploatacyjnej od przedsiębiorstw górniczych węgla kamiennego – 45.000 zł.

-         Odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat – 30.000 zł.

-         Podatek od środków transportowych – 10.000 zł.

-         Podatek od nieruchomości – 65.000 zł.

Ponadto zmniejszeniu ulegają przychody z tytułu pożyczki z Banku Gospodarstwa Krajowego o kwotę 1.457.610 zł oraz przychody z tytułu nadwyżki z lat ubiegłych o kwotę 342.676 zł.

Projekt uchwały przewiduje również dokonanie przeniesień w planie wydatków o kwotę 14.900 zł: z działu „Edukacyjna opieka wychowawcza” do działu „Oświata i wychowanie”.

 

Po odczytaniu przez Przewodniczącą Komisji Uchwał i Wniosków Panią Józefę Margiciok projektu uchwały Nr XXX/220/05, Przewodniczący Rady przeprowadził głosowanie, w następstwie którego stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

17.  Przedstawienie przez Przewodniczącego Rady informacji z analizy oświadczeń majątkowych.

 

Przewodniczący Rady omawiając ww. temat powiedział m.in.:

Zgodnie z  zapisem art. 24 h pkt 12 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym, w terminie do 30 października każdego roku Radzie Gminy winna zostać przedstawiona informacja z analizy oświadczeń majątkowych. Przedmiotową informację winien przedstawić Radzie podmiot dokonujący analizy wspomnianych oświadczeń. Podmiotem analizującym oświadczenia majątkowe radnych jest Przewodniczący Rady, zaś analizy ww. oświadczenia złożonego przez Przewodniczącego Rady winien dokonać Wojewoda.

 

 

 

Czyniąc zadość temu wymogowi jako Przewodniczący Rady pragnę poinformować, że:

        wszyscy radni Gminy Pilchowice złożyli oświadczenia majątkowe w terminie,

        w analizowanych oświadczeniach majątkowych Przewodniczący Rady nie stwierdził żadnych nieprawidłowości. Drugi Urząd Skarbowy z powodu natłoku prac nie zakończył jeszcze analizy przedmiotowych świadczeń, o czym informuje w piśmie Nr IPD3/41042 – 71/05 z dnia 2.11.2005 r.

W odniesieniu do przedmiotowego oświadczenia złożonego przez Przewodniczącego Rady Wojewoda również nie wniósł żadnych zastrzeżeń, co zostało potwierdzone pismem.

Przewodniczący Rady Pan Krystian Gogulla zapoznał Radnych z treścią ww. pisma, które stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

18.  Przedstawienie przez Wójta informacji z analizy oświadczeń majątkowych.

 

Pan Wójt zwrócił się do Radnych mówiąc:

Zgodnie z zapisem art. 24 h ustawy o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 z późniejszymi zmianami) w terminie do dnia 30 kwietnia br. zostały złożone oświadczenia o stanie majątkowym wg stanu na dzień 31 grudnia 2004 r.

Oświadczenia majątkowe złożyli: Zastępca Wójta, Skarbnik, Kierownik USC, Kierownik OPS, Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej, Dyrektorzy Szkół, Dyrektorzy Zespołów Szkolno – Przedszkolnych, Dyrektorzy Przedszkoli, Kierownik Gminnej Biblioteki, Likwidator Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej.

Informuję, że:

        przedmiotowe oświadczenia zostały złożone w terminie ustawowym,

        w wyniku analizy oświadczeń nie stwierdzono istotnych nieprawidłowości, część oświadczeń nie zawiera wartości nieruchomości.

W odniesieniu do przedmiotowego oświadczenia złożonego przez Wójta Gminy Wojewoda nie wniósł żadnych zastrzeżeń, co zostało potwierdzone pismem.

 

19.  Informacja Wójta z wykonania uchwał podjętych na poprzedniej sesji i z pracy w okresie międzysesyjnym.

 

Na poprzedniej sesji – mówi Pan Wójt – zostały podjęte następujące uchwały:

ü   w sprawie ustalenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin dla logopedów – uchwała została przesłana do Wojewody oraz Redakcji Dziennika Urzędowego – obecnie oczekujemy na publikację przedmiotowego aktu prawa miejscowego;

ü   w sprawie wyrażenia zgody na współfinansowanie projektu pn. „Budowa sali gimnastycznej przy Szkole Podstawowej oraz Gimnazjum wraz z infrastrukturą techniczną w Pilchowicach – uchwała jest realizowana;

ü   w sprawie w budżecie gminy na rok 2005 – zmiany są realizowane zgodnie z przyjętymi założeniami.

 

Następnie Pan Wójt poinformował zebranych o niżej wymienionych sprawach, mających miejsce w okresie międzysesyjnym:

­       Zostały wydane następujące zarządzenia Wójta:

ü   w sprawie opracowania i realizacji „Planu operacyjnego funkcjonowania Gminy Pilchowice”;

ü   w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2005;

ü   w sprawie zmian w układzie wykonawczym budżetu gminy na rok 2005;

ü   w sprawie zmian w układzie wykonawczym budżetu gminy na rok 2005;

ü   w sprawie przyjęcia projektu uchwały budżetowej na 2006 rok;

ü   w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2005;

ü   w sprawie zmian w układzie wykonawczym budżetu gminy na rok 2005;

ü   w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na zadania publiczne Gminy Pilchowice w dziedzinie upowszechniania kultury fizycznej, sportu i rekreacji;

ü   w sprawie funkcjonowania Gminy w warunkach zimowych.

 

W dalszej części swego wystąpienia Pan Wójt poinformował zebranych o sprawach mających miejsce w okresie międzysesyjnym:

        Podpisana została umowa z Firmą GAZOPLAST Sp. z o.o. na wykonanie robót budowlanych związanych z realizacją projektu pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej w Pilchowicach I etap”.

        23 października br. odbyła się II tura wyborów prezydenckich.

        Odbyło się spotkanie u Starosty w sprawie ptasiej grypy.

        W Kleszczowie otwarto autostradę A4.

        Pan Wójt wziął udział w spotkaniu w sprawie Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007 – 2013.

        Pan Wójt spotkała się z Panem W. Dombek w sprawie przyszłorocznych inwestycji na drogach powiatowych.

        W dniu 24 listopada br. w Nieborowicach odbyła się Sesja Rady Powiatu Gliwickiego.

        W Nieborowicach odbyło się szkolenie pt. „Finanse Gospodarstwa Rolnego”, kolejne spotkanie odbędzie się 12 grudnia br.

        Podpisana została umowa z Niepublicznym Zakładem Opieki Zdrowotnej „MED – PROFIL”  na wydzierżawienie budynków wraz z wyposażeniem likwidowanego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej.

        Pan Wójt uczestniczył w Forum Sołtysów, w trakcie którego wyróżnienie i nagrodę pieniężną w wysokości 1.000,00 zł otrzymała Pani Sołtys wsi Stanica w kategorii „Najpiękniejsza Wieś Województwa Śląskiego”.

        W dniu dzisiejszym przekazano Policji budynek z przeznaczeniem na posterunek.

        Pan Wójt wziął udział w obchodach 50 – lecia Koła Łowieckiego „CIS”.

        Została zainaugurowana kolejna edycja Skata Sportowego o Puchar Wójta Gminy Pilchowice.

        Odbyła się uroczystość 70 – lecia LKS „VICTORIA” Pilchowice, w trakcie którego wręczone zostały odznaczenia.

­       Rozstrzygnięto przetargi:

ü   na odśnieżanie dróg gminnych – cena brutto uzyskana w wyniku przetargu wynosi 47,08 zł za 1 godzinę efektywnego odśnieżania, wykonawcą zadania jest Rolnicza Spółdzielnia Produkcyjna „PRZEŁOM” z Pilchowic;

ü   na usługi transportowe w zakresie przewozu dzieci specjalnej troski z terenu Gminy Pilchowice do szkół specjalnych w Knurowie – cena brutto uzyskana w wyniku przetargu wynosi 1,72 zł za 1 km przewozu – wykonawcą zadania jest Firma Transport Osobowo – Towarowy P. Jarosz, W. Pels z Gliwic;

ü   Ponadto zlecono opracowanie dokumentacji projektowo wykonawczej dla budowy wodociągu w Nieborowicach w rejonie ulicy Spacerowej – cena brutto uzyskana w wyniku przetargu wynosi 12.200,00 zł, wykonawcą zadania jest Firma „NOMEX” z Gliwic.

 

20.  Wnioski i zapytania radnych.

 

W pierwszej kolejności Przewodniczący Rady poinformował zebranych, iż wystosowane zostało pismo z prośbą o wyjaśnienie wydania przez Wydział Operacyjny Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Gliwicach zakazu uczestnictwa jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych z terenu Gminy Pilchowice w uroczystościach dożynkowych na terenie Gminy Pilchowice. W odpowiedzi na ww. pismo Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Gliwicach poinformowała, że Wydział Operacyjny KMPSP Gliwice nigdy nie wydał zakazu uczestnictwa żadnej jednostce OSP powiatu gliwickiego w uroczystościach dożynkowych, świętach religijnych, czy innych obchodach lokalnych na terenie całego powiatu.

 

Następnie Przewodniczący Rady Pan K. Gogulla udzielił głosu Panu B. Jania, który odczytał zaproszenie Kurii Diecezjalnej w Gliwicach na kolejne „Adwentowe Godziny Skupienia”, które odbędą się w parafii pod wezwaniem św. Ap. Piotra i Pawła w Gliwicach w dniu 17.12.2005 r.

Pan Marian Sadecki: Starosta prosił, bym przekazał, że zostały podjęte działania w sprawie polepszenia sytuacji skrzyżowania dróg Gliwice – Rybnik oraz Knurów – Żernica. W związku z tym planowane jest spotkanie 3 przedstawicieli: Gminy Pilchowice, Zarządu Dróg Powiatowych oraz Zarządu Dróg Krajowych.

 

Przewodniczący Rady Pan K. Gogulla: W tej sprawie uczestniczyłem w spotkaniu z Zastępcą Prezydenta Miasta Gliwice Panem Piotrem Wieczorek, w której wzięli udział również Poseł na Sejm Pani Krystyna Szumilas, Proboszcz z Żernicy ks. Paweł Ludwig i właściciel Metallco Pan Jan Kowol. Odniosłem wrażenie, że problem ten Miasta Gliwice nie interesuje.

 

Pan Krzysztof Twardawa: Moim zdaniem trzeba podjąć działania natychmiastowe mające na celu poprawę bezpieczeństwa ww. skrzyżowania, biorąc pod uwagę narastające niebezpieczeństwo w tym rejonie.

 

Przewodniczący Rady Pan K. Gogulla: Proponuję, by zaczekać na ewentualne wyniki planowanych rozmów.

 

Pan Rajnard Dyrszka: Chciałbym poinformować, iż w dniach 10 – 11 grudnia br. odbędą się Mistrzostwa Powiatu Gliwickiego w Tenisie Stołowym.

 

Na zakończenie Przewodniczący Rady Pan K. Gogulla poinformował zebranych, iż uroczysta sesja Rady Gminy Pilchowice odbędzie się 29 grudnia br.

 

21.  Zamknięcie obrad.

Niniejszą sesję rozpoczętą o godzinie 1600 w budynku Przedszkola w Nieborowicach Przewodniczący Rady Pan Krystian Gogulla zakończył o godzinie 1800.

 

 

 

Na tym protokół zakończono.

 

Sporządziła:

                 Katarzyna Pels