P R O T O K Ó Ł Nr
XXXVII/06
z obrad sesji
Rady Gminy Pilchowice
w dniu 21 września 2006 roku
1. Otwarcie obrad sesji i stwierdzenie prawomocności do
podejmowania uchwał.
Posiedzenie otworzył i prowadził Przewodniczący Rady
Gminy Pan Krystian Gogulla.
Przewodniczący przywitał zebranych:
ð
Radnego Powiatu Gliwickiego: Pana Winfryda Ficoń,
ð
Przewodniczącego Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych:
Pana Gerarda Urbanik,
ð
Radnych Gminy,
ð
Sołtysów,
ð
Wójta,
ð
Z – cę Wójta,
ð
Skarbnika Gminy,
ð
Pracowników Urzędu Gminy.
Na podstawie listy obecności Przewodniczący
stwierdził, iż na ustawowy skład 15 Radnych 14 jest obecnych, zatem
na posiedzeniu można podejmować prawomocne uchwały.
Nieobecną jest Pani Aleksandra Rusin.
2. Przyjęcie porządku obrad.
Zaproponowany przez Przewodniczącego Rady porządek
obrad dzisiejszej sesji Rada przyjęła jednogłośnie.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
Protokół z poprzedniej sesji Rada przyjęła
jednogłośnie.
4. Powołanie Komisji Uchwał i Wniosków.
Rada jednogłośnie powołała Komisję Uchwał i Wniosków
w składzie radnych:
ð
Przewodniczący -
Pani Maria Kaszek
ð
Członek -
Pan Paweł Fibic
ð
Sekretarz -
Pan Krzysztof Twardawa
5. Informacja Radnych Powiatowych o działaniach Powiatu
Gliwickiego.
W imieniu Radnych Powiatowych głos zabrał Radny
Powiatu Gliwickiego Pan Winfryd Ficoń, który poinformował zebranych
o działaniach podejmowanych przez Powiat Gliwicki, w wyniku których:
−
31 sierpnia br. w sali sesyjnej Starostwa Powiatowego w Gliwicach
odbyła się uroczysta sesja Rady Powiatu, w trakcie której Radni podjęli uchwałę
o zatwierdzeniu herbu oraz symboli powiatowych. U uroczystości odsłonięcia
herbu wzięły udział władze samorządowe Powiatu Gliwickiego, w tym również Wójt
Gminy Pilchowice Pan Wilhelm Krywalski. Poświęcenia herbu, symboli i krzyża
dokonała Ksiądz Biskup Gerard Kusz. Gościem uroczystości był również poseł do
Parlamentu Europejskiego Pan Jan Olbrycht.
−
Trwa drugi nabór wniosków o
stypendia unijne dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych prowadzonych lub dotowanych przez
Powiat Gliwicki na rok szkolny 2006/2007 oraz dla studentów na semestr
zimowy roku akademickiego 2006/2007. Termin składania wniosków upływa 27
września br.
−
W październiku br. planowane jest posiedzenie Komisji Edukacji, którego
tematem będą propozycje do budżetu na rok 2007
−
Rada Powiatu Gliwickiego powołała 5 – osobowy skład Komisji, która
zbada zasadność wniosku Prezydenta Miasta Zabrze Pana J. Gołubowicza w sprawie
zgody na odwołanie z funkcji jednego z pracowników Urzędu Miejskiego Pana
Jana Kowola – członka Rady Powiatu Gliwickiego.
−
Komisja Zdrowia rozpatruje skargę pracownika Domu Pomocy Społecznej
„Zameczek” w Kuźni Nieborowskiej – wyniki prac ww. Komisji zostaną
przedstawione na następnej sesji.
−
W imieniu mieszkańców Żernicy i Nieborowic Radny Powiatu Gliwickiego Pan
W. Ficoń zgłosił interpelację o przystąpieniu do remontu ul. Olchowej i
Dworcowej.
−
Ponadto została złożona interpelacja w sprawie udrożnienia fosy przy
wjeździe na drogę krajową Nr 78 – do dnia dzisiejszego nie otrzymano
odpowiedzi.
W dalszej części spotkania głos zabrał Pan Rajnard
Dyrszka wnioskując o dokończenie uzupełnienia poboczy przy drodze powiatowej nr
S 2926 ul. Główna w Nieborowicach.
Następnie Pan Krzysztof Waniczek wyraził
podziękowanie za podjęcie działań, celem których była renowacja skrzyżowania
ul. Wielopole z ul. Leśną w Pilchowicach.
6.
Informacja Wójta w sprawie
przystąpienia do Programu Odnowy Wsi Województwa Śląskiego i wytypowania
sołectwa do uczestnictwa w Programie Odnowy Wsi Województwa Śląskiego.
Głos w tej sprawie zabrał Pan Wójt, który w swej
wypowiedzi powiedział m.in.:
Program Odnowy Wsi Województwa Śląskiego trwa już od
wielu lat. Przypomnę jedynie, iż pierwsza w pilotażu uczestniczyła Stanica,
później dołączyła Wilcza i obecnie mają Państwo zadecydować, czy przystąpi
do tego Programu sołectwo Leboszowice. Sołectwo to spełniając kryteria zostało
zaakceptowane przez Śląski Związek Gmin i Powiatów. Chciałbym podkreślić, iż
nie należy udziału w tym Programie bezpośrednio wiązać z możliwością
starania się o dotacje na realizowane projekty. Uczestnictwo w tym
Programie pozwala na lepsze opracowanie i przygotowanie projektu, zebranie
wokół tego projektu grona zainteresowanych osób, jednakże nie jest to warunek
konieczny, aby starać się o środki finansowe z funduszu Odnowy Wsi.
Radni nie wnieśli uwag do omówionego projektu
uchwały.
W dalszej części spotkania Przedstawiciel Komisji
Uchwał i Wniosków Pani Maria Kaszek odczytała projekt uchwały Nr XXXVII/259/06,
który w wyniku głosowania został przyjęty przez Radę jednogłośnie.
Ww. temat przedstawił Radnym Pan Skarbnik, który
powiedział m.in.:
Projekt uchwały w przedmiotowej sprawie przewiduje
m.in. zwiększenie dochodów budżetu gminy w następujących działach:
Ø
w dziale „Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i
wodę” – Wpływy do budżetu nadwyżki środków obrotowych zakładu budżetowego o
kwotę 3.000 zł,
Ø
w dziale „Gospodarka mieszkaniowa”:
-
Dochody z najmu i dzierżawy o kwotę 16.000 zł,
-
Wpływy ze sprzedaży składników majątkowych o kwotę 100.000 zł,
Ø
w dziale „Działalność usługowa” – Wpływy z innych lokalnych opłat
pobieranych przez jednostki samorządu terytorialnego na podstawie odrębnych
ustaw o kwotę 30.000 zł,
Ø
w dziale „Administracja publiczna” – Pozostałe odsetki o kwotę 5.000
zł,
Ø
w dziale „Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych
jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich
poborem”:
-
Podatek od spadków i darowizn o kwotę 750 zł,
-
Podatek od czynności cywilnoprawnych o kwotę 1.150 zł,
-
Dotacje otrzymane z funduszy celowych na realizację zadań bieżących
jednostek sektora finansów publicznych o kwotę 1.700 zł,
Ø
w dziale „Gospodarka komunalna i ochrona środowiska” – Pozostałe
odsetki o kwotę 150 zł,
Ø
w dziale „Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa” – Dochody
z najmu i dzierżawy o kwotę 2.000 zł,
Ø
w dziale „Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych
jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich
poborem”:
-
Wpływy z innych lokalnych opłat pobieranych przez jednostki samorządu
terytorialnego na podstawie odrębnych ustaw o kwotę 3.000 zł,
-
Wpływy z różnych opłat o kwotę 8.000 zł,
-
Wpływy z różnych dochodów o kwotę 600 zł,
-
Wpływy z opłaty targowej o kwotę 700 zł,
-
Wpływy z opłaty administracyjnej za czynności urzędowe o kwotę 500 zł,
Ø
w dziale „Oświata i wychowanie” – Wpływy z innych lokalnych opłat
pobieranych przez jednostki samorządu terytorialnego na podstawie odrębnych
ustaw o kwotę 300 zł.
Jednocześnie projekt uchwały
przewiduje zmniejszenie dochodów budżetu gminy w następujących działach:
Ø
w dziale „Transport i łączność” – Dotacje otrzymane z funduszy celowych
na realizację zadań bieżących jednostek sektora finansów publicznych o kwotę
25.750 zł,
Ø
w dziale „Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych
jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich
poborem” – Wpływy z opłat za wydanie zezwoleń na sprzedaż alkoholu o kwotę
5.000 zł,
Ø
w dziale „Gospodarka komunalna i ochrona środowiska”:
-
Wpływy z opłaty produktowej o kwotę 1.000 zł,
-
Dotacje otrzymane z funduszy celowych na finansowanie lub
dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek
sektora finansów publicznych o kwotę 2.555 zł,
Ø
w dziale „Gospodarka mieszkaniowa”:
-
Wpływy z opłat za użytkowanie wieczyste o kwotę 3.000 zł,
-
Pozostałe odsetki o kwotę 900 zł,
Ø
w dziale „Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych
jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich
poborem” – Podatek od posiadania psów o kwotę 1.200 zł
Ø
w dziale „Gospodarka komunalna i ochrona środowiska” – Wpływy z innych
lokalnych opłat pobieranych przez jednostki samorządu terytorialnego na
podstawie odrębnych ustaw o kwotę 8.000 zł,
Ø
w dziale „Kultura fizyczna i sport” – Dochody z najmu i dzierżawy o
kwotę 2.000 zł
Zarówno te zwiększenia, jak
i zmniejszenia kończą się zwiększeniem dochodów budżetu gminy
na rok 2006 o kwotę 123.445 zł. W stosunku do tej kwoty, którą
przedstawiałem Państwu na posiedzeniach Komisji Problemowych zaszła
zmiana, która wynikła tylko i wyłącznie z błędu rachunkowego.
Ponadto projekt uchwały
zakłada zwiększenie wydatków budżetu gminy również o kwotę 123.445 zł
w następujących działach:
Ø
w dziale „Transport i łączność”
-
Drogi publiczne gminne o kwotę 11.750 zł,
-
Drogi wewnętrzne – wydatki ulegają zmniejszeniu o kwotę 25.750 zł,
Ø
w dziale „Gospodarka mieszkaniowa” – Gospodarka gruntami i
nieruchomościami o kwotę 100.000 zł,
Ø
w dziale „Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa” –
Ochotnicze straże pożarne o kwotę 20.000 zł,
Ø
w dziale „Oświata i wychowanie”:
-
Szkoły podstawowe o kwotę 6.000 zł,
-
Przedszkola o kwotę 10.000 zł,
Ø
w dziale „Ochrona zdrowia” – Przeciwdziałanie alkoholizmowi – wydatki
ulegają zmniejszeniu o kwotę 5.000 zł,
Ø
w dziale „Gospodarka komunalna i ochrona środowiska”:
-
Oczyszczanie miast i wsi – wydatki ulegają zmniejszeniu o kwotę 2.555
zł,
-
Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat produktowych –
wydatki ulegają zmniejszeniu o kwotę 1.000 zł,
Ø
w dziale „Kultura fizyczna i sport” – Obiekty sportowe o kwotę 10.000
zł.
Jednocześnie projekt uchwały zakłada zmiany w
Wieloletnim Planie Inwestycyjnym, które przedstawi Pan Wójt przy okazji
omawiania projektu kolejnej uchwały.
Z uwagi na brak pytań w tym temacie Przedstawiciel Komisji
Uchwał i Wniosków Pan Krzysztof Twardawa odczytał projekt uchwały Nr
XXXVII/260/06, po czym zostało przeprowadzone głosowanie, w następstwie
którego uchwała została przyjęta jednogłośnie.
8.
Informacja Wójta w sprawie
zmiany Wieloletniego Planu Inwestycyjnego
dla Gminy Pilchowice na lata 2003 – 2008.
Głos w tej sprawie zabrał Pan Wójt, który w swej
wypowiedzi powiedział m.in.:
Zmiana Wieloletniego Planu Inwestycyjnego polega na
korekcie dwóch kwot w załączniku „Infrastruktura ochrony środowiska i gospodarki
wodnej”. Obecnie trwa procedura przetargowa na budowę wodociągu Wilcza,
zaś kwota jaka jest potrzebna na realizację tego zadania to 263.595 zł. Stąd
też tą właśnie kwotę proponujemy wpisać do WPI. Druga zmiana dotyczy zadania
inwestycyjnego pn. likwidacja mogilnika, na które zaplanowano 240.000 zł.
Po zrealizowaniu tej inwestycji zapłacona została kwota 232.813 zł, która
znalazła swoje odzwierciedlenie w projekcie przedmiotowej uchwały.
Radni nie wnieśli uwag do przedstawionego projektu
uchwały.
Po odczytaniu przez Przedstawiciela Komisji Uchwał i
Wniosków Pana Krzysztofa Twardawa projektu uchwały Nr XXVII/186/05,
Przewodniczący Rady przeprowadził głosowanie, w następstwie którego
stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie.
Przewodniczący Rady udzielił głosu Przewodniczącemu Komisji Porządku Publicznego, Ochrony Środowiska, Zdrowia i Opieki Społecznej, gdyż zbadanie powyższej sprawy zlecono ww. Komisji funkcjonującej przy Radzie Gminy. Przewodniczący Komisji powiedział m.in.:
W swym piśmie Skarżąca wskazuje, iż czuje się pokrzywdzona brakiem skutecznego działania ze strony Wójta Gminy Pilchowice w sprawie zaprzestania odprowadzania nieczystości ciekłych do rowu melioracyjnego przebiegającego przez nieruchomość Skarżącej.
Po zapoznaniu się z treścią skargi Pani S. Balon
oraz po przeanalizowaniu dokumentacji w tym temacie zgromadzonej w Urzędzie
Gminy, Komisja Porządku Publicznego, Ochrony Środowiska, Zdrowia i Opieki
Społecznej stwierdziła, co następuje:
1. W 2002 roku mieszkańcy ul.
Krywałdzkiej zgłosili do tut. Urzędu Gminy w Pilchowicach skargę, w efekcie
czego przeprowadzona została kontrola gospodarki wodno – ściekowej w tym
rejonie. W związku z przeprowadzoną kontrolą urządzeń melioracji
szczegółowej i wykazaniem nieprawidłowości zarurowanego i niedrożnego
odcinka rowu, Wójt Gminy Pilchowice decyzją z dnia 13 września 2002 roku
nr 6217/30/02 zobowiązał Panią Stefanię Balon do udrożnienia zarurowanego
odcinka rowu melioracyjnego przebiegającego przez nieruchomość Skarżącej, celem
prawidłowego przepływu wód. Zarurowany odcinek był notorycznie zanieczyszczany
przez Panią S. Balon m.in. poprzez kawałki cegieł oraz nieczystości z
sadu, które to tworzyły zator w rurociągu, powodując podtopienia
sąsiednich posesji.
2. Po otrzymaniu przedmiotowej
decyzji Pani S. Balon nie wykonała robót związanych z udrożnieniem
zarurowanego odcinka rowu melioracyjnego. Efektem czego były dalsze skargi
mieszkańców ul. Krywałdzkiej w Nieborowicach.
3. W związku z powyższym
udrożnienie rowu powierzono pracownikom brygady drogowej tut. Urzędu
Gminy. Ponadto istniejący rurociąg przedłużono o 1 dodatkową rurę,
która uniemożliwiła dalsze zanieczyszczenie zarurowanego odcinka na
posesji Pani S. Balon. Obecnie wlot wód z rowu do rurociągu zlokalizowany
jest poza posesją Skarżącej. W konsekwencji powyższego przeszkoda w
przepływie wód została usunięta, ciek został udrożniony i przywrócono
poprzedni stan wody na gruncie Pani S. Balon. Prawidłowość stanu wód
potwierdziły oględziny dokonane w ostatnich dniach marca bieżącego roku
(po intensywnych roztopach).
4. W grudniu 2005 roku Pani S.
Balon powołując się na decyzję z dnia 13 września 2002 roku nr 6217/30/02
odwołała się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach. Skarżąca
poruszyła sprawę nie tylko usunięcia przeszkody w przepływie wody
na zarurowanym odcinku rowu melioracyjnego, utrzymania w należytym stanie
rowów melioracyjnych i rowu przydrożnego, ale również przekształcenia
przeznaczenia działki Skarżącej celem jej zalesienia.
5. W styczniu br. Samorządowe
Kolegium Odwoławcze zwróciło się z pismem do Urzędu Gminy w Pilchowicach w
celu ponownego rozpatrzenia sprawy. Pracownicy tut. Urzędu przeprowadzili wizję
w terenie, w trakcie której nie stwierdzono żadnych nieprawidłowości w tym
rejonie.
6. Następnie 2 sierpnia
2006 roku decyzją nr 6216/8/06 Wójt Gminy Pilchowice odstąpił od nakazania
Pani S. Balon udrożnienia zarurowanego odcinka rowu melioracyjnego
przebiegającego przez nieruchomość wyżej wymienionej. W uzasadnieniu wskazano,
iż przedmiotowy rów jest odbiornikiem wód z sieci drenarskiej, wód
opadowych i odwodnienia budynków. Zarurowany odcinek rowu melioracyjnego
przebiegający przez nieruchomość Pani S. Balon został przedłużony
i udrożniony. Dokonane oględziny nie wykazały zmian kierunku odpływu
i stanu wody na gruncie Skarżącej.
7. W dniu 16 sierpnia 2006 roku
Pani S. Balon przesłała do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach
odwołanie od decyzji Wójta Gminy Pilchowice z dnia 2 sierpnia 2006 roku nr
6216/8/06 w sprawie zmiany stanu wody na gruncie.
8. Mając na uwadze zarzuty Pani
S. Balon w odwołaniu z dnia 10 sierpnia 2006 roku przeprowadzono wizję w
terenie, w trakcie której przedstawiciele Urzędu Gminy oraz Gminnej Spółki
Wodnej w Pilchowicach w obecności zainteresowanych stron tj. Pani Stefanii
Balon i Pani Anity Balon nie stwierdzili zmiany kierunku odpływu wód z rowu
będącego przedmiotem decyzji Wójta Gminy Pilchowice nr 6216/8/06 jak również
pozostałych rowów w tym terenie. Uwagi Pani S. Balon zgodnie z jej
oświadczeniem dotyczą rowu przydrożnego, do którego zostały dodatkowo
skierowane wody z okolicznych nieruchomości i budynków zmieniając stan wody na gruncie
wyżej wymienionej. Sprawa wprowadzenia wód do rowu przydrożnego drogi
powiatowej została skierowana do rozpatrzenia zgodnie z kompetencją
tj. do Zarządu Dróg Powiatowych w Gliwicach.
Biorąc powyższe pod uwagę Komisja Porządku
Publicznego, Ochrony Środowiska, Zdrowia i Opieki Społecznej stwierdziła,
iż Wójt Gminy Pilchowice nie dopuścił się zarzucanych mu uchybień,
zaś zarzuty Pani Stefanii Balon są nieuzasadnione.
W związku z tym projekt przedmiotowej uchwały
zakłada uznać za bezzasadną skargę Pani Stefanii Balon na nienależytą
działalność organu wykonawczego Gminy (uzasadnienie stanowi załącznik do
projektu uchwały).
Z uwagi na brak pytań w tym temacie Przedstawiciel
Komisji Uchwał i Wniosków Pan Krzysztof Twardawa odczytał projekt uchwały Nr
XXXVII/262/06, po czym zostało przeprowadzone głosowanie, w następstwie
którego uchwała został przyjęta jednogłośnie.
10.
Informacja Przewodniczących
z pracy Komisji funkcjonujących przy Radzie Gminy Pilchowice oraz
Przewodniczącego Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w sprawie
realizacji planów pracy w I półroczu 2006 roku.
Przewodniczący Rady Pan Krystian Gogulla kolejno
udzielał głosu Przewodniczącym poszczególnych Komisji.
Komisja Kultury, Oświaty i Sportu.
Przewodniczący Komisji Pan Rajnard Dyrszka
poinformował zebranych, że plan pracy na I półrocze 2006 roku został
zrealizowany w całości. Następnie Przewodniczący Komisji przybliżył Radnym
przebieg każdego spotkania zorganizowanego w I półroczu br., wskazując na
najważniejsze aspekty poruszonych tematów, w szczególności Przewodniczący
Komisji poruszył kwestie dotyczące:
Ø
zapoznania się z działalnością Ludowych Klubów Sportowych działających
na terenie Gminy Pilchowice,
Ø
wizytacji poszczególnych filii Gminnej Biblioteki Publicznej w
Pilchowicach.
Szczegółowe informacje przedstawione przez
Przewodniczącego Komisji znajdują się w protokołach z posiedzeń
przedmiotowej Komisji.
Komisja Rolnictwa, Rozwoju Gospodarczego, Budżetu i
Finansów.
Przewodniczący Komisji Pan Krzysztof Twardawa
poinformował zebranych, że przyjęty na styczniowej sesji plan pracy na I
półrocze 2006 roku został w całości zrealizowany. Następnie przybliżył Radnym
przebieg każdego z czterech spotkań, w trakcie których Komisja m.in.:
Ø
dokonała analizy i oceny wykonania budżetu gminy za 2005 rok,
Ø
zapoznała się z działalnością Gminnej Spółki Wodnej w Pilchowicach oraz
z prowadzeniem robót melioracyjnych ze środków budżetu gminy,
Ø
zapoznała się z realizacją i przebiegiem inwestycji prowadzonych na
terenie Gminy Pilchowice.
Szczegółowe informacje przedstawione przez
Przewodniczącego Komisji znajdują się w protokołach z posiedzeń
przedmiotowej Komisji.
Komisja Porządku Publicznego, Ochrony Środowiska,
Zdrowia i Opieki Społecznej.
Informacje z pracy Komisji przedstawił
Przewodniczący Komisji Pan Paweł Fibic, który poinformował zebranych, że w I
półroczu br. odbyły się 4 posiedzenia Komisji, w trakcie których:
Ø
zapoznano się z problematyką związaną z działalnością Gminnego Ośrodka
Pomocy Społecznej w Pilchowicach,
Ø
omówiono aktualną sytuację w sołectwach,
Ø
zapoznano się z wnioskami wysuniętymi w trakcie przeglądu stanu dróg
przebiegających przez teren naszej Gminy,
Ø
zapoznano się z działalnością jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych.
Szczegółowe informacje przedstawione przez
Przewodniczącego Komisji znajdują się w protokołach z posiedzeń
przedmiotowej Komisji.
W tym momencie na sesję
dotarła Pani Aleksandra Rusin.
Komisja
Rewizyjna.
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Pani Józefa
Margiciok w swej wypowiedzi poinformowała m.in.:
Komisja Rewizyjna I półroczu 2006 roku, zgodnie z
ustawowym obowiązkiem zajmowała się kontrolą dokumentów w zakresie wykonania
budżetu za 2005 r., a w konsekwencji opracowania wniosku o udzielenie
Wójtowi Gminy absolutorium. Badając realizację budżetu Komisja kierowała się kryteriami
legalności, rzetelności, gospodarności, celowości, a w szczególności zasadą
przestrzegania dyscypliny finansów publicznych.
Ponadto Przewodnicząca Komisji poinformowała
zebranych, że w pierwszym półroczu tego roku Komisja odbyła łącznie cztery
posiedzenia, na których oprócz pracy nad wnioskiem o udzielenie absolutorium,
członkowie Komisji dokonali:
Ø
kontroli wydatków poniesionych w zakresie funkcjonowania Zespołów
Szkolno – Przedszkolnych działających na terenie Gminy Pilchowice,
Ø
kontroli gospodarki finansowej Zakładu Gospodarki Komunalnej w
Pilchowicach,
Ø
rozpatrzenia pisma LKS „VICTORIA” Pilchowice.
Komisja Rewizyjna w wyniku przeprowadzonych kontroli
stwierdziła zasadność i celowość poniesionych wydatków.
11.
Informacja Wójta z wykonania
uchwał podjętych na poprzedniej sesji i z pracy w okresie międzysesyjnym.
Na poprzedniej sesji – mówi Pan Wójt – zostały
podjęte następujące uchwały:
ü
w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy
Pilchowice;
ü
w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2006;
ü
w sprawie zmiany Wieloletniego Planu Inwestycyjnego dla Gminy
Pilchowice na lata 2003
– 2008;
ü
w sprawie poparcia uchwały Rady Powiatu w Tarnowskich Górach w sprawie
wyeliminowania dopływu zanieczyszczeń do Głównych Zbiorników Wód Podziemnych
330 – Gliwice i 327 Lubliniec – Myszków pochodzących z odpadów
Zakładów Chemicznych w Tarnowskich Górach.
Następnie Pan Wójt poinformował zebranych o niżej
wymienionych sprawach, mających miejsce w okresie międzysesyjnym:
Zostały wydane następujące zarządzenia Wójta:
ü
w sprawie powołania zespołu do przeprowadzenia ćwiczeń obronnych;
ü
w sprawie nabycia nieruchomości gruntowej;
ü
w sprawie planu kontroli wewnętrznej na II półrocze 2006 r.;
ü
w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2006 (wydano łącznie pięć
zarządzeń w tym zakresie);
ü
w sprawie zmian w układzie wykonawczym budżetu gminy na rok 2006
(wydano łącznie pięć zarządzeń w tym zakresie);
ü
w sprawie wyznaczenia Pełnomocnika do spraw Ochrony Informacji
Niejawnych;
ü
w sprawie obciążenia nieruchomości gruntowej;
ü
w sprawie powołania Komisji Egzaminacyjnej dla nauczyciela ubiegającego
się o awans na stopień nauczyciela mianowanego (wydano łącznie trzy
zarządzenia w tym zakresie);
ü
w sprawie powołania komisji do oceny stanu technicznego budynków
gminnych – szkoły, przedszkola i inne;
ü
w sprawie zmian w układzie wykonawczym budżetu gminy na rok 2006;
ü
w sprawie określenia wymagań jakie powinien spełniać przedsiębiorca
ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie
odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości lub
opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na
terenie Gminy Pilchowice;
ü
w sprawie określenia wymagań jakie powinien spełniać przedsiębiorca
ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie ochrony przed bezdomnymi
zwierzętami oraz prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt;
ü
w sprawie przyjęcia informacji z przebiegu wykonania budżetu Gminy
Pilchowice oraz z przebiegu wykonania planu finansowego samorządowej
instytucji kultury za I półrocze 2006 roku.
W dalszej części swego
wystąpienia Pan Wójt poinformował zebranych o sprawach mających miejsce w
okresie międzysesyjnym:
−
Pan Wójt wziął udział w spotkaniu z przedstawicielami firmy KOMART w
sprawie gospodarki odpadami – realizacja dyrektyw w tym temacie.
−
Odbyły się spotkania w sprawie budowy chodnika przy remontowanej
obecnie trasie nr 78 – termin zakończenia inwestycji 31 października br.
−
Kończy się remont odcinka drogi Stanica – Biały Dwór.
−
Pan Wójt uczestniczył w spotkaniach w sprawie strat w rolnictwie
spowodowanych przez suszę.
−
Odbyło się spotkanie z kierownictwem firmy VATTENFALL w sprawie dostawy
energii elektrycznej.
−
Zakończono inwestycję pn. „Likwidacja mogilnika w Pilchowicach”.
−
Oddana została do użytku droga transportu rolnego w Nieborowicach.
−
Zrealizowano projekt budowy sanitariatów i placu zabaw w Wilczy.
−
Zakończono malowanie zewnętrzne i wewnętrzne w Zespole Szkolno –
Przedszkolnym w Stanicy.
−
Dobiega końca malowanie wewnętrzne sali gimnastycznej w Żernicy.
−
Trwa obecnie remont elewacji na szkole podstawowej i gimnazjum w
Pilchowicach.
−
Dobiega końca tworzenie terenu rekreacyjnego w Stanicy.
−
Realizowana jest wymiana pokrycia dachowego na starej części szkoły w
Wilczy.
−
Rozpoczęły się prace przy budowie sali gimnastycznej w Pilchowicach.
−
Po raz kolejny został ogłoszony przetarg na wymianę pokrycia dachowego
Domu Kultury w Wilczy.
−
W dniu 20 września br. nastąpiło otwarcie ofert na „Budowę kanalizacji sanitarnej w Żernicy –
Etap II”. Obecnie Komisja Przetargowa pracuje nad wyborem najkorzystniejszej
oferty.
−
Przed wakacjami odbyły się ostatnie dni seniora oraz Święto Policji.
−
W trakcie wakacji zorganizowany został obóz międzynarodowy w
Sośnicowicach, w którym wzięła również udział młodzież z naszego terenu.
−
W najbliższą sobotę rozpocznie się drugi kurs komputerowy dla
bezrobotnych – zaplanowano przyjazd Holendrów.
−
24 września br. odbędą się dożynki w Stanicy.
−
Ogłoszono przetargi na:
ü
dostawę węgla na sezon zimowy 2006/2007,
ü
remont dachu na Świetlicy w Wilczy.
12.
Wnioski i zapytania radnych.
Pani Aleksandra Rusin: Chciałabym podziękować za
otrzymaną odpowiedź na wniosek dotyczący zorganizowania na ul. Leopolda Miki w
Żernicy ruchu jednokierunkowego. Po zapoznaniu się z przedmiotowymi
dokumentami sądzę, iż takie rozwiązanie nie miałoby sensu.
Pan Józef Brzezina: Wnioskuję o podjęcie działań
mających na celu utworzenie drogi transportu rolnego na granicy pomiędzy Wilczą
a Ochojcem.
Pani Aleksandra Czechowska – Gąbka: Wnioskuję o
podjęcie skutecznych działań, których celem będzie doprowadzenie do polepszenia
– zwłaszcza w weekendy – obecnej sytuacji komunikacji autobusowej PKS.
Pani Józefa Margiciok: Mając na uwadze
bezpieczeństwo mieszkańców wnioskuję o wprowadzenie ograniczenia prędkości do
Pan Rajnard Dyrszka: Chciałbym zwrócić uwagę na zbyt
wysokie krawężniki przy budowie chodnika wzdłuż remontowanej drogi krajowej nr
78 w Wilczy.
Pan Wójt: Na tym odcinku drogi zostanie nałożona
jeszcze jedna warstwa.
Pani Mieczysława Gogulla: Czy wzdłuż remontowanej
drogi krajowej nr 78 w miejscowości Nieborowice są również przewidziane
chodniki?
Pan Wójt: Zostały jedynie przewidziane zatoki
przystankowe. Z przedmiotowymi dokumentami można zapoznać się w Urzędzie Gminy.
13. Zamknięcie obrad.
Przewodniczący Rady Pan Krystian Gogulla
poinformował zebranych, iż Pani Cecylia Kuczera kończy swoją karierę zawodową,
a następnie w imieniu wszystkich radnych złożył na jej ręce podziękowania za
wiele lat współpracy.
Pani Cecylia Kuczera podziękowała za życzliwe i
ciepłe słowa wypowiedziane pod jej adresem.
Niniejszą sesję rozpoczętą o godzinie 1600
w budynku Przedszkola w Nieborowicach Przewodniczący Rady Pan Krystian Gogulla
zakończył o godzinie 1750.
Na tym protokół zakończono.
Sporządziła:
Katarzyna Pels