Referat Inwestycji i Remontów
Do zakresu działania Referatu Inwestycji i Remontów należy w szczególności:
I. w zakresie inwestycji i remontów
- prowadzenie spraw związanych z przygotowywaniem, realizacją, nadzorem inwestorskim
i rozliczeniem finansowym inwestycji realizowanych ze środków własnych i funduszy pomocowych w zakresie budowy, przebudowy i remontów dróg gminnych oraz infrastruktury drogowej w postaci oświetlenia, kanalizacji deszczowej, itp. - prowadzenie spraw związanych z przygotowywaniem, realizacją, nadzorem inwestorskim
i rozliczeniem finansowym inwestycji realizowanych ze środków własnych i funduszy pomocowych w zakresie budowy, przebudowy i remontów obiektów budowlanych, w tym budynków będących w zasobie gminy, placów zabaw i siłowni plenerowych, - współpraca merytoryczna w przygotowywaniu wniosków o dofinansowanie realizowanych zadań inwestycyjnych,
- rozliczanie finansowe i rzeczowe inwestycji oraz sporządzanie dokumentacji rozliczeniowej
i przekazywanie na majątek użytkownika, - współpraca z jednostkami organizacyjnymi gminy oraz instytucjami działającymi na rzecz województwa, powiatu i gminy,
- przygotowanie zakresów i wytycznych do zlecania dokumentacji budowlanej do zadań inwestycyjnych wraz z opiniowaniem i zatwierdzaniem dokumentacji inwestycji zlecanych
na zewnątrz.
II. w zakresie zarządzania infrastrukturą gminną
- prowadzenie spraw związanych z zapewnieniem właściwego stanu technicznego budynków, będących w zasobie gminy, prowadzenie przeglądów technicznych, prowadzenie książki obiektu budowlanego,
- prowadzenie spraw związanych z zapewnieniem właściwego stanu technicznego dróg gminnych, prowadzenie ewidencji dróg gminnych, przeglądów technicznych, prowadzenie książki obiektu budowlanego,
- określanie zasad korzystania z dróg gminnych w zakresie obsługi komunikacyjnej oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- określanie zasad korzystania z dróg gminnych w tym wykorzystywania pasa drogowego na cele niezwiązane z funkcjonowaniem dróg w postaci lokalizacji urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanej z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego,
- uzgadnianie zasad korzystania z przystanków komunikacyjnych na terenie gminy.
III. w zakresie utrzymania infrastruktury gminnej
- prowadzenie spraw związanych z letnim i zimowym utrzymaniem dróg gminnych
oraz infrastruktury drogowej, - prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem przystanków komunikacyjnych na terenie gminy,
- prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem prawidłowego stanu technicznego budynków będących w zasobie gminy,
- prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem placów zabaw i siłowni plenerowych będących
w zasobie gminy, - prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem tras rowerowych.
Kierownik Referatu: Arkadiusz Gawłowski
Pracownik: Magdalena Harazim, Sylwia Kaleta, Ewelina Sankiewicz
Pokój nr 12
tel. 32 235 64 24